Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Ale zákon nezakazuje projet na červenou, když ti okolnosti nedávají moc možností dobrzdit.
Jako často se stane, že se člověk rozjede a ještě na chvilku nesleduje semafor kvůli sledování provozu, a tak vidí oranžovou, ale možná už pozdě, no a když pod ním projíždí, ještě zahlédne červenou. |
|
|
|
| Včera jsem asi zase projel nějaký semafor na magistrále už těsně na červenou.
Tyhle průjezdy za patnáct stovek bych si měl zakázat :) |
|
|
|
| Hodil bych po těch blikajících radarech volant...
To je tak jednou ročně, co se leknu, když na mě červeně blýskne ten radar na Průmyslové směrem od Poděbradské ke spalovně, když se vyjíždí do kopce a je tam 70. |
|
|
|
| Trochu k Yakuzzově samomluvě o Google mapách (která mi přijde celkem logická, aby nabízel, co člověk navštívil):
www.justinobeirne.com/essay/what-happened-to-google-maps
Kritizuje, že předtím to bylo nevhodné a nyní opět, jen jinak, ale týká se to obecně měst a silnic, ne institucí. |
|
|
|
| Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou
Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.
To znamená, že počet lidí, kteří se vyskytují v Liberci, se zákonitě den ode dne zvyšuje, a v Jablonci snižuje? |
|
|
|
| hm, ta injektáž je zajímavá :) |
|
|
|
| Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :). |
|
|
|
| Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :) |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.
Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?
Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu). |
|
|
|
| Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).
Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko... |
|
|
|
| Nepomohlo by víc eskalátorů? |
|
|
|
| Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
|
|
|
|
| Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|