Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| A nevím, nakolik je to mýtus, ale před pár lety mi někdo z Prahy říkal, že když člověk trochu obrněn těmi zákony jde pak řešit pokutu na úřad, tak ho většinou nechají u těch méně podstatných být, než s ním ztrácet čas. Ale asi se to týkalo spíše rychlosti a spíše ještě doby "osoby blízké" apod. Nevím, jak to funguje dneska, myslel jsem si, že jízda na červenou je navíc i na body. |
|
|
|
| Mvek: Jak píšeš. O bezpečné zastavení by už nešlo. |
|
|
|
| Samozřejmě bych nic nevysvětloval.
"Signál znamená pro řidiče povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou „Příčná čára souvislá“, „Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!“ a „Příčná čára souvislá s nápisem STOP“, a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením (semaforem).
Je-li však vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."
Bezpečně bych tedy vozidlo nezastavil. Tečka.
Na červenou jsem podle mého vědomí neprojížděl, jestli padla, když jsem měl semafor už za sloupkem/střechou atp., to netuším.
Seděl jsem tuhle v letošní koupené Fabii, oproti Felicii má horší výhled, takže v ní bych ji asi při těch pár případech, kdy vím, že jsem už projížděl, nebo nejspíš projížděl, na červenou, fakt neviděl.
Ale samozřejmě netuším, co Telemachovo "těsně" znamená. Ale občas to vychází opravdu těsně. |
|
|
|
| Mvek:
Ale zákon nezakazuje projet na červenou, když ti okolnosti nedávají moc možností dobrzdit.
Docela bych si poslechl, jak argumentuješ policajtům :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ale zákon nezakazuje projet na červenou, když ti okolnosti nedávají moc možností dobrzdit.
Jako často se stane, že se člověk rozjede a ještě na chvilku nesleduje semafor kvůli sledování provozu, a tak vidí oranžovou, ale možná už pozdě, no a když pod ním projíždí, ještě zahlédne červenou. |
|
|
|
| Včera jsem asi zase projel nějaký semafor na magistrále už těsně na červenou.
Tyhle průjezdy za patnáct stovek bych si měl zakázat :) |
|
|
|
| Hodil bych po těch blikajících radarech volant...
To je tak jednou ročně, co se leknu, když na mě červeně blýskne ten radar na Průmyslové směrem od Poděbradské ke spalovně, když se vyjíždí do kopce a je tam 70. |
|
|
|
| Trochu k Yakuzzově samomluvě o Google mapách (která mi přijde celkem logická, aby nabízel, co člověk navštívil):
www.justinobeirne.com/essay/what-happened-to-google-maps
Kritizuje, že předtím to bylo nevhodné a nyní opět, jen jinak, ale týká se to obecně měst a silnic, ne institucí. |
|
|
|
| Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou
Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.
To znamená, že počet lidí, kteří se vyskytují v Liberci, se zákonitě den ode dne zvyšuje, a v Jablonci snižuje? |
|
|
|
| hm, ta injektáž je zajímavá :) |
|
|
|
| Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :). |
|
|
|
| Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :) |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.
Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?
Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|