Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza: Zajímavé. Když jsem jel v pátek z Prahy do Havlíčkova Brodu rychlíkem K. H. Borovský, seděl jsem i ve druhé třídě v moderním klimatizovaném kupé (možnost volby ohřevu či ochlazení tlačítkem, taktéž volba hlasitosti) se zásuvkou a výklopným dřevěným stolkem na notebook (se zbytky piva). I když to byla zvláštní sekce určená primárně pro rodiny s dětmi...
Včerejší cesta zpět v bezejmenném rychlíku se už odehrávala ve starším vagónu (byť i tam se snad dala ovládat teplota kolečkem), tipoval bych to na použitý rakouský vůz z 80. let, ale možná se mýlím. Designově zajímavý byl zaoblený strop s kulatými rovně zakrytými světly na stropě. Bohužel/bohudík jich nebylo 5, ani 4... -) Původně jsem omylem nastoupil do vozu pro vozíčkáře, kde bylo snad každém kupé jedno místo bez sedačky... |
|
|
|
| Btw puvodne to byla polovina z ceny jizdneho do druhe tridy, ne tretina, jak jsem se dneska dozvedel od pruvodciho. |
|
|
|
| Zdravim z prvni tridy EC Slovan. Jelikoz mam zase auto tak nejak polopojizdne, cestuju ted hodne vlakem a zacal jsem vyuzivat prvni tridu. Neni to vubec blbej napad! Aktualne to zlrvnili, priplatek stoji tretinu ceny jizdenky do druhe tridy, cili Brno-Pardubice me stalo 63 Kc. Hlavni benefit je, ze tady nejsou lidi, coz je pro me tak nejak nejdulezitejsi. Potom jsou tu funkcni zasuvky na 230 V, a clovek dostane vodu, noviny (o coz az tak nestojim, ale nice) a obcas se vyskytne i wifina, ktera je ale treba v tomhle vlaku zrovna nefunkcni. |
|
|
|
| Abych se dnes dostal na pražský Zličín, odkud jsem vyrážel s SA/RJ do Plzně (až v noci jsem zjistil, že autobus nejede z Florence, díky čemuž jsem se však vyhnul výluce metra C), zažil jsem zajímavou příhodu v autobuse 125 jedoucím z Bachovy resp. Litochlebského náměstí na Smíchovské nádraží. Poklidnou cestu přerušily hlasité protesty dvou žen, které upozornily řidiče, že zapomněl odbočit. Řidič kupodivu nenadával, naopak si uvědomil chybu a nakonec i poděkoval za upozornění. Působil poněkud zmateně a dokonce ždal cestující o rady, jak jet díl, a nechal se navigovat jedním správně asertivním pánem, který poznamenal, že taková příležitost, aby se mohl podílet na řízení autobusu MHD, se mu jindy nenaskytne. :-) Chvílemi jsem už nevěřil, že autobus do Plzně stihnu, a doufal, že alespoň najdeme cestu... Už jsem si říkal, že je to nějaký zásah vyšší moci, abych nakonec na pohovor, na který se mi moc nechtělo, nemusel, ale to by můj rozmar odnesli chudáci ostatní cestující... -) Nakonec jsme dorazili na Smíchov možná o nějakých 7 minut později a na Zličín jsem dojel v 7:54 místo asi 7:47... -) Výhodou Jančurových jasně žlutých autobusů je to, že člověk většinou nemusí moc hledat číslo jejich stanoviště... |
|
|
|
| Statement: Letos v Praze hořely už čtyři autobusy - všechny v oblasti motoru (tedy cestující za to nemohly) - jeden jsem i viděl na živo :) |
|
|
|
| Rekola, hodnoceni:
Děsný hajtry, ale jede to. Bohužel, s čím jsem nepočítala jest, že si stanovili "rekola zónu", která končí jednu stanici před mým bydlištěm. Takže jsem dostala buzerující smsku, že mám vrátit kolo do zóny. Myslím si o tom svoje (za rohem před kavárnou je nějaký ten jejich point, tak jsem jim to tam ráno postavila) a toto samotné pro mě bude důvod si službu už nekoupit. Nemá pro mě smysl platit za něco, kde musím parkovat dál, než mám autobusovou zastávku jen proto, že si někde nějaký šulín na Dvorcích udělal virtuální čáru. |
|
|
|
| K dopravním a auto malérům...
Aniž bych chtěl cokoli jakkoli srovnávat...
kdysi mi na chalupě ujel Forman na svahu (naštěstí jen o pár metrů a pak poměrně měkce zabrzdil o zídku mojí zahrádky), protože jsem zastavil před chalupou přesně vyváženě... a protože jsem se trefil přesně, tak jsem neměl ruční brzdu (a nebylo to tehdy poprvé, co jsem ji tam němel, ale bylo to rozhodně naposledy).
Po vyložení vozu došlo ke změně polohy těžiště... a dál to snad ani nemusím rozvádět.
Svým způsobem jsem mohl být rád, že se auto nevydalo na opačnou stranu směrem k rybníku a že jsem z toho vyváznul tak lacino (vlastně jen s leknutím). Bylo mi nějakých 25 (+/-) a už jsem byl relativně vyježděný.
Čímž chci naznačit, že podobné nehody se opravdu stávají poměrně běžně, akorát většinou nemají tak fatální následky. |
|
|
|
| Seven: Tak na odbočení doleva by to smysl mělo, to je fakt. Ale je to i v přímém pruhu v pravo.
Nicméně i tak by cyklista měl stát vlevo a je to. Při té koloně se tam klidně může přeřadit.
Já se s předjížděním toho samého setkal, tam žádné červené plochy nebyly, protože cyklisti a motorkáři často ignorují řazení podle pořadí, jak přijeli, takže jdou dopředu tak jako tak. |
|
|
|
| Koupila jsem si na měsíc rekola, abych se vyhnula nutnosti kolo parkovat a uklízet. Dám vědět, jak to funguje, vypadá to, že narozdíl od prvního ročníku už mají kola lepší. |
|
|
|
| Mvek: Osobně si myslím, že jsou tam proto, aby kolo stihlo vyjet a odbočit. Tuhle jsem na něm stála s dalším cyklistou po předjetí kolony a tak mu tak povídám: "Jedete doprava nebo doleva." - "Rovně." - "Tak se pojďte vyměnit, já jedu doleva." Nicméně situaci 'Předjíždím furt toho stejnýho cyklistu' jsem ještě nezažila. |
|
|
|
| Bavil jsem se s jedním člověkem, který svojí blbostí sletěl při jízdě na motorce a auto mu přejelo nohy a teď ho po půlroce čeká amputace druhé nohy...
A zas mi to připomnělo, jak mi přijdou nepraktické ony "zóny"/červené obdélníky pro cyklisty před stojícími auty na semaforech.
Takže, když si vezmeme méně častou, ale ne nepravděpodobnou situaci, že si cyklista dojede kolonu, předjede ji, zařadí se na červený obdélník pod semaforem, pak padne zelená a vyrazí, celá kolona ho předjede, ale zelená vlna se zrovna konat nebude, a tak dorazí k další červené a cyklista je zase předjede atd.
Takže stejní řidiči budou vypsychlí, jak budou muset furt objíždět toho samého cyklistu. Určitě jim to pomůže se dobře soustředit na ostatní věci.
Ještě extrémnejší případ je, pokud pojede skupinka cyklistů, takže se jich k tomu semaforu zařadí třeba pět a budou stát ještě navíc před těmi auty v celé šíři a budou se muset zase rozprostřít, než je vůbec bude moct někdo předjet...
A k tomu si připočtěme nějaký ostrůvek atd., že není možné vždy cyklistu bezpečně objet, někdy ani krokem.
Opravdu to pomáhá bezpečnosti? Opravdu by cyklistům tak vadilo stát v pořadí, v jakém ke křižovatce přijeli, jak to bývalo dřív?
Nebo k čemu tam ty červenéplochy se symbolem jízdního kola jsou? |
|
|
|
| Není nad složitá pravidla. |
|
|
|
| Tak jsem zjistila, že jsem minulou neděli porušila přepravní podmínky PID. Správně jsem si pamatovala, že o víkendu se smí kola vozit celodenně. Nicméně jsem ale nevěděla, že pouze ve vybraných úsecích (většinou nějaký tři stanice před konečnou, což je na prd, když se vám v deset večer fakt nechce jet přes centrum k cyklostezce). |
|
|
|
| A ještě jeden pohled ve 4k (ne že bych měl na čem se na to koukat) - zvedání - momentálně mají asi 2 týdny zpoždění protože je "a wee bit windy", no Skotsko :) |
|
|
|
| Hlavně to furt není final. |
|
|
|
| No je to jednoduché...
já auto neutopil (i když k tomu párkrát nebylo daleko - proto u-boot), ale viděl jsem v Praze na Strakonické pěkných pár aut a dokonce i jeden autobus (linka 118), které evidentně změnu typu vozidla tak docela nezvládly... |
|
|
|
| Teda že 100. výročí Bitvy u Jutska oslavím tím, že si z auta udělám v dešti u-boot, to mne opravdu nenapadlo... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|