Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Marshall: mám dobré zkušenosti, zatím všichni byli příjemní, slušní. Jediný nešvar celého blablacaru jsou ty dementní český koruny, když jedeš z Německa ať jako řidič nebo cestující, je dotaz "můžu vám zaplatit v Eurech, já nemám český..." už takový folklór. |
|
|
|
| Hm, 300 km vzdušnou čarou a
vlakem 10h 43min. TCN!!!
7h 50min polskibus - cca 200 až 450 Kč
autem asi 5-6h hm...
jel tam někdy někdo? |
|
|
|
| Dotaz na Seven:
Máš s tím blablacar dobré zkušenosti?? Budu se potřebovat asi za měsíc dostat do Poznaně a našel jsem tam nějaké lidi, co to jezdí... takže zvažuju :) |
|
|
|
| Jinak aktuálně bacha na Praze 6... kvůli "babici merkelici" je zavřená půlka Dejvic. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Prý... Nicméně na Nyxu mi vícero lidí tvrdilo, že se s podobnou chybou už setkali a po krátké chvíli takové chyby semafory přešly do oranžové, a pak zase chvíli fungovaly atd.
Dříve přes relé by nebyl problém to zajistit, že nikdy nemůžou být na obou směrech nebo na přímém směru a přechodu zelené, ale v době elektroniky to už asi nebude zas tak důkladně hardwarově ošetřené.
Ale jelikož jsem nikde o takovém incidentu nic nedohledal, tak se to asi stalo maximálně na chvíli. Zrovna na té Legerově by z toho asi byl slušný karambol už za minutu... |
|
|
|
| Mvek: Jakože pustili zelenou pro auta přes přechod v rovném směru? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ne, to nebylo doprava... Jel po magistrále. Navíc právě tvrdil, že mu to tam poslalo i auto. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: "je pražská klasika na každé větší křižovatce."
Nejen pražská... Setkal jsem se s tím i v New Yorku (1999). -)( |
|
|
|
| Mvek: Jo, tohle zažívám denně :) Někdy bych nejradši ani nevyjížděl, když vím, co potkám.
minimálně chodce a jemu
Že semtamfóry pouští chodce a řidiče odbočující doprava ve stejnou ve chvíli, je pražská klasika na každé větší křižovatce. |
|
|
|
| Záběry z kabin dopravních prostředků v MHD v Brně
A ukázky neukázněných řidičů. Ten, co jede po kolejích proti je dobrý:-).
Jinak dneska nám po obědě kolega tvrdil, že kolem jedné v Legerově u I.P. Pavlova potkal, že semafory hodily zelenou na všechno najednou (minimálně chodce a jemu). Ale na netu jsem našel jen to, co také tvrdil, že pak další světla byla rozbitá a opravovaná. |
|
|
|
| Mvek:
A jestliže i zákon nařizuje, že se musí rychlost značkami snižovat po dvaceti kilometech, ne více
Což je mimochodem kolosální debilita. IMNSHO, je nejvyšší čas, aby se, když už posíláme "vagóny po silnici", převzala u rychlostí železniční praxe, to jest předvěst / návěst, předvěst samozřejmě samozřejmě na patřičnou zábrzdnou vzdálenost, s možností ji opakovat.
Člověk tak hned věděl, na jakou rychlost má optimálně brzdit a mohl by tomu všechno přizpůsobit a nemusel by jednom kuse koukat na další zbytečné značky.
Protože dost často člověk ani neví, co přesně má očekávat a nakolik by tedy vlastně v praxi měl sundavat rychlost atp.
(mimochodem, před nějakými 30 - 40 lety bylo k podobnému řešení slušně našlápnuto, jenže ono je bohužel málo buzerační a hůř by se na tom rejžovaly pokuty) |
|
|
|
| Yakuzza: Nebudu se hádat, protože si to teď nepamatuji, ale i omezit můžeš jen v málo případech. A jestliže i zákon nařizuje, že se musí rychlost značkami snižovat po dvaceti kilometech, ne více, tak pokud mě nutí zabrzdit na krátkém úseku o 40, nepovažuji to za rozumné omezení. Jak říkám, najeli tam dva, toho prvního beru, to bych jen tak ťuknul na brzdu, nedá se čekat donekonečna. Ale ten druhý se tak neměl šanci rozhýbat, aby mě omezil minimálně. A nebavíme se o hustém provozu typu nějaké magistrály, ale o provozu uprostřed všedního dne na silnici druhé třídy mezi Frenštátem a Příborem.
No a protijedoucí považuji už za hranu ohrožení. Protože v té plné rychlosti mimo město je slušné riziko zpanikaření a např. strhnutí volantu atd.
Ale to podstatné - kdyby se mi to stalo jednou, tak to sem ani nepíšu. Ale já už měl včetně dneška nejméně 4 taková omezení za cca 350 km. |
|
|
|
| Mvek: To je právě ten rozdíl omezit vs. ohrozit. |
|
|
|
| Nicméně, co jsme týden na východ od Prahy/Hradce, tak potkávám nebezpečně hodně případů, kdy někdo proti předjíždí a já už musím začít brzdit, proože kdybych jel svým tempem naplno, zřejmě bychom se střetli, takhle většinou jen přibrzdím třeba o 20 km/hod.
Případně mi tam najedou dvě auta z vedlejší. Druhý je debil, protože díky němu jsem z cca 90-100 musel zpomalit na 60, byť to bylo na dostatečnou vzdálenost (aspoň 100m odhadem). Kdyby mi tam najel jen první, tak mírně přibrzdím, ale pokud by se dost rozhýbal, tak pohoda, holt vecpat se je občas třeba. Takhle to pohoda nebyla. Ale nemyslím, že z té boční stihl sledovat, že se cpe před pražáka:-). |
|
|
|
| Tak tady je to video z Ruska analyzované a včetně dodatečných informací, že nikdo ze 4 vymrštěných členů osádky té zdevastované Lady nezemřel.
Autoforum.cz ... |
|
|
|
| Vzhůru kolama asi ne, takže ... vzhůru koly? :-) |
|
|
|
| Yakuzza 271320: Uáááá, to je strašný! :-) |
|
|
|
| Na Waze slyším samou chválu, ale sám jsem to zkoušel jenom párkrát. (Aktuálně se bavím podobnou aplikací Sygic.) |
|
|
|
| Jinak pražákům doporučuji svézt se mezi Michelskou a Koh-i-Noorem po objízdné trase autobusů. Hlasem, který namlouvá výluky, se ozve velice vtipnou intonací název provizorní zastávky "Nad vinným potokem". Ledaskdo mívá výtlem. |
|
|
|
| Testuji mobilní aplikaci Waze na navigaci. Patří už také Google. A oproti Google Maps více řeší změny trasy podle aktuální dopravní situace. Navíc tam má nějaké funkce na upozorňování (uživatelé sobě) na radary, díry, nehody atd.
Nemám zatím dostatečný vzorek, jednou mě hnal v Praze nesmyslně okolo dvou obřích bloků, přitom co jsem viděl, asi tam žádná kolona nebyla. Ale nerisknul jsem to, uvědomil jsem si, že jedu špatně, až po odbočení.
Ale po cestě na Moravu se ukázalo, že nás vzal jinou cestou oprávněně, že jsme se vyhnuli kolonám. Pak tedy nás ještě hnal podivným způsobem do Val. Mezu z D1, ale tam nemůžu posoudit.
Chybí mi tam hlavně nějaká možnost procentuálního nastavení. Vobla nejrychelejší, nebo nejkratší trasa mě neuspokojuje. Rád bych se vyhnul objíždění jen proto, že to bude o minutu kratší, a přitom do tohoto uživatel vůbec nevidí. Ale ano, když má šikovného spolujezdce, může si vybrat z variant a vidět odhad času.
Na závěr perlička. Americký syntetický hlas vynechává některá česká písmena a vůbec to čte anglicky. Z ulice "K Prádelně" tak vzniklo [Kej prdel]. A docela jsme se občas bavili dešifrováním, jakou že ulici nám to nabízí.
Yakuzza: :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|