Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Seven:
Můj názor je, že cokoli víc než jedno pivo cyklistům do tlap nepatří.
Souhlas. A taktéž souhlas s pokutou. Holt z nějakého důvodu u nás je pivo taková samozřejmost. Až mě to děsí, když vidím, jak si lidi (ano, většinou chlapi) musí dát pivo kdykoliv a kdekoliv, nejlépe i po cestě vlakem z plechovky atd. A tím nemyslím mládež, ale normální manžele, tatínky atp. za společného výletu.
Nicméně s cyklisty vidím spíš problém v tom, že obecně na značky dlabou, taktéž jim nic neříká zákaz vjezdu všem vozidlům (třeba mimo dopravní obsluhu), takže na chalupě nám do osady po turistické stezce jezdí, ačkoliv už na té cestě nemají co dělat (natož pak na stezce vedoucí dále lesem po pěšině).
Ad psi - ano, to věřím, to by mě docela i jako cyklistu děsilo. Ale jestli se nepletu, kromě vyhrazených míst nesmí pes nikde venku pobíhat volně, takže je to spíš v tom, že buď už jsou pochůzkáři výjimeční, nebo na to kašlou. |
|
|
|
| Pro mě jako běžce jsou mnohem nepříjemnější a imho i nebezpečnější volně pobíhající psi než to, že kolem mě někdo projede na kole. Dtto. pro malé děti. Ale to nikdo neřeší.
Jinak tedy já při jízdě na kole nepiju, hlavně z praktických důvodů. Jezdím prakticky pouze sám a samotnému se mi na pivo stavět nechce. Je tady riziko krádeže kola nebo nutnost s sebou vozit relativně těžký zámek. Navíc jsem prostě toho názoru, že konzumovat alkohol během sportovního výkonu (jakéhokoli) je špatně (asi netřeba hlouběji vysvětlovat). |
|
|
|
| Platilo by to na cyklostezkach, v obcich a silnicich 3. tridy. Z praxe vime, ze velka cast cyklostezek v Praze je bud spolecna s pesimi anebo konci pruhem na 2 proude silnici. Vetsina cyklistu si nejspise to pivo da stejne, jinak si pohyb nekterych z nich nedokazu vysvetlit stejne jako jejich nechapani znacky stop pred vozovkou pro auta. Nicmene dokud za to hrozi pomerne vysoka pokuta, doufejme, ze je to odradi. Zasadne ale nesouhlasim, aby pri prekroceni 0.8 jim hrozila pokuta pouze do vyse 500CZK misto dnesnich 2500-20000CZK.
Vezmeme si nekolik prikladu. Frekventovana cyklostezka naplavka - Modrany krome cyklistu ma take rodiny s detmi, kocarky, bruslare, bezce. Clovek musi jet opatrne. Co se v praxi stane pri nehode cyklista x dospely pesi netreba rozebirat (muj ded tak skoncil se zlamanymi zebry, kdyz cyklista vyignoroval, ze po prechodu nekdo jde), jak by vypadala situace opily cyklista vs. trilete dite ani nechci spekulovat.
Dalsi pripad - cyklostezka konci v silnici. Co se stane me jako ridici, co si v klidu jede domu rychlosti 50kmh, kdyz cyklista po trech pivech nepojede zcela rovne a ja ho zezadu naberu?
Treti situace, obec. Po trech pivech sedne cyklista na kolo a jede domu. Mam ja jako ridic verit tomu, ze pojede u kraje a bude osvetlen? A muzu s tim pocitat i jako chodec? Anebo po setmeni nemam vychazet? |
|
|
|
| Tři piva jsou pro průměrného člověka na kolo moc.
Jedno by pro neferkventované komunikace snad bylo v praxi v pohodě, ale do plného provozu bych ani to nepovolil. A rozhodně to bral jako přitěžující okolnost při jakékoliv nehodě.
Samozřejmě pokud nepřejdu o úroveň výše, k teoretizování že cesty (i zdravotní pojišťovny) by byly soukromé a podmínky by libovolně stanovoval vlastník. |
|
|
|
| Jen co jsme řešili s kolegy, jsou to teda tři piva. Kolega 1 po třech pivech musí být z hospody odnesen a uložen. Kolega 2 klidně vypije deset, aniž by to s ním hnulo.
Můj názor je, že cokoli víc než jedno pivo cyklistům do tlap nepatří. Už tak většina z nich nezvládá základní dopravní značky. A Škromach neví, co plácá, protože to tlustý komančský prase v životě na kole nesedělo, natož aby vědělo, jak se jede po třech pivech. |
|
|
|
| Pozemstan: S jedmím a půl litru piva na kolo? :-D |
|
|
|
| Marshall: mám dobré zkušenosti, zatím všichni byli příjemní, slušní. Jediný nešvar celého blablacaru jsou ty dementní český koruny, když jedeš z Německa ať jako řidič nebo cestující, je dotaz "můžu vám zaplatit v Eurech, já nemám český..." už takový folklór. |
|
|
|
| Hm, 300 km vzdušnou čarou a
vlakem 10h 43min. TCN!!!
7h 50min polskibus - cca 200 až 450 Kč
autem asi 5-6h hm...
jel tam někdy někdo? |
|
|
|
| Dotaz na Seven:
Máš s tím blablacar dobré zkušenosti?? Budu se potřebovat asi za měsíc dostat do Poznaně a našel jsem tam nějaké lidi, co to jezdí... takže zvažuju :) |
|
|
|
| Jinak aktuálně bacha na Praze 6... kvůli "babici merkelici" je zavřená půlka Dejvic. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Prý... Nicméně na Nyxu mi vícero lidí tvrdilo, že se s podobnou chybou už setkali a po krátké chvíli takové chyby semafory přešly do oranžové, a pak zase chvíli fungovaly atd.
Dříve přes relé by nebyl problém to zajistit, že nikdy nemůžou být na obou směrech nebo na přímém směru a přechodu zelené, ale v době elektroniky to už asi nebude zas tak důkladně hardwarově ošetřené.
Ale jelikož jsem nikde o takovém incidentu nic nedohledal, tak se to asi stalo maximálně na chvíli. Zrovna na té Legerově by z toho asi byl slušný karambol už za minutu... |
|
|
|
| Mvek: Jakože pustili zelenou pro auta přes přechod v rovném směru? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ne, to nebylo doprava... Jel po magistrále. Navíc právě tvrdil, že mu to tam poslalo i auto. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: "je pražská klasika na každé větší křižovatce."
Nejen pražská... Setkal jsem se s tím i v New Yorku (1999). -)( |
|
|
|
| Mvek: Jo, tohle zažívám denně :) Někdy bych nejradši ani nevyjížděl, když vím, co potkám.
minimálně chodce a jemu
Že semtamfóry pouští chodce a řidiče odbočující doprava ve stejnou ve chvíli, je pražská klasika na každé větší křižovatce. |
|
|
|
| Záběry z kabin dopravních prostředků v MHD v Brně
A ukázky neukázněných řidičů. Ten, co jede po kolejích proti je dobrý:-).
Jinak dneska nám po obědě kolega tvrdil, že kolem jedné v Legerově u I.P. Pavlova potkal, že semafory hodily zelenou na všechno najednou (minimálně chodce a jemu). Ale na netu jsem našel jen to, co také tvrdil, že pak další světla byla rozbitá a opravovaná. |
|
|
|
| Mvek:
A jestliže i zákon nařizuje, že se musí rychlost značkami snižovat po dvaceti kilometech, ne více
Což je mimochodem kolosální debilita. IMNSHO, je nejvyšší čas, aby se, když už posíláme "vagóny po silnici", převzala u rychlostí železniční praxe, to jest předvěst / návěst, předvěst samozřejmě samozřejmě na patřičnou zábrzdnou vzdálenost, s možností ji opakovat.
Člověk tak hned věděl, na jakou rychlost má optimálně brzdit a mohl by tomu všechno přizpůsobit a nemusel by jednom kuse koukat na další zbytečné značky.
Protože dost často člověk ani neví, co přesně má očekávat a nakolik by tedy vlastně v praxi měl sundavat rychlost atp.
(mimochodem, před nějakými 30 - 40 lety bylo k podobnému řešení slušně našlápnuto, jenže ono je bohužel málo buzerační a hůř by se na tom rejžovaly pokuty) |
|
|
|
| Yakuzza: Nebudu se hádat, protože si to teď nepamatuji, ale i omezit můžeš jen v málo případech. A jestliže i zákon nařizuje, že se musí rychlost značkami snižovat po dvaceti kilometech, ne více, tak pokud mě nutí zabrzdit na krátkém úseku o 40, nepovažuji to za rozumné omezení. Jak říkám, najeli tam dva, toho prvního beru, to bych jen tak ťuknul na brzdu, nedá se čekat donekonečna. Ale ten druhý se tak neměl šanci rozhýbat, aby mě omezil minimálně. A nebavíme se o hustém provozu typu nějaké magistrály, ale o provozu uprostřed všedního dne na silnici druhé třídy mezi Frenštátem a Příborem.
No a protijedoucí považuji už za hranu ohrožení. Protože v té plné rychlosti mimo město je slušné riziko zpanikaření a např. strhnutí volantu atd.
Ale to podstatné - kdyby se mi to stalo jednou, tak to sem ani nepíšu. Ale já už měl včetně dneška nejméně 4 taková omezení za cca 350 km. |
|
|
|
| Mvek: To je právě ten rozdíl omezit vs. ohrozit. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|