Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Nicméně trajekt Neapol - Ischia a další ostrovy jezdí na minutu přesně. |
|
|
|
| Italská ostrovní MHD je zážitek k nezaplacení... Ale nestěžuji si, jen jsem se tím bavil.
Autobusík po protisměrné lince přijel tedy se slušným zpožděním a narvaný, že se nedalo dostat k automatu, natož nastoupit u řidiče. Automat ale stejně nefungoval (takže se označovalo propiskou, abychom byli v souladu s pravidli a nemuseli se náhodou hádat v italštině), navíc se pod náporem jedné cestující v prudké zatáčce utrhla svislá tyč na držení u dveří v hodně zrezlém úzkém místě pod úchytem do stropu.
A obdivovali jsme řidičské schopnosti. Jižanští Italové musí být perfektní řidiči rallye. Někteří i s mobilem v ruce u ucha kličkují neuvěřitelně rychle při míjení se protijedoucích autech v užších serpentinách... Autobusák to má horší, takže netroubí jen varovně do nepřehledných zatáček, ale často i na někoho cizího. Pak se takový malý autobus potká s plnohodnotným zájezdovým v zatáčce, kde se těžko minou dva osobáky, a ještě chvíli předtím zezadu jede houkající sanitka (posléze jsme se dozvěděli od jiných, že ke sraženým cyklistům). Sanitka se nakonec propletla, i když se jí tam autobus furt cpal, a MHD BUS nakonec musel zajet do boční uličky a pak se zas protroubit zpátky na silnici, když už protijedoucí autobus projel.
Že jsou všechny zastávky na znamení, že nemají jména (jízdní řád je určen jen pro širší oblasti, obvykle obce, které ale mají i třeba pět až deset zastávek), a že označníky autobusu někdy jsou jen torza označníků bez jediného symbolu/názvu společnosti (o jízdním řádnu nemluvě, to je luxus pro pár zastávek), to už snad ani nemusím zmiňovat.
A folkór v podobě taxikářů, kteří přesvědčují čekající pasažéry, aby se svezli s nimi, asi taky je běžný v mnoha podobných krajích.
Ale kupodivu ty autobusy bývají klimatizované! Navíc ceny lístků jsou celkem normální a lze koupit i denní nebo týdenní (pouze s tím, že platí pevně do půlnoci či do konce neděle, takže použít týdenní poprvé v sobotu není moc výhodné...). |
|
|
|
| Zdravim z RailJetu Ceskych drah. Wi-fi jede, pracuju a posloucham Spotify. Vse slunickove :) |
|
|
|
| Jsem usvědčen :)
|
|
|
|
| Seven:
ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení.
Ony hlavně ty vlaky pod okny...
kdysi jsem bydlel pár týdnů u známého nad nádražím v německé Fuldě, po pár dnech jsem měl pocit, že permanentně jedu ve vlaku. :-D
(ne, že by mi to vyloženě vadilo, ale jednak tohle má každý trochu jinak a jednak tam těch vlaků jezdilo trošku míň, než kolem Vyšehradu) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Linka 21 pro mě asi zůstane nepoznanou exotikou, ale včera jsem vyzkoušela linku dvě ve verzi narvaná jednovozová tramvaj v půl osmý večer z Národky do Braníka. |
|
|
|
| Seven:
Jeden čas se tam chtěli nastěhovat squatteři, ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení.
:-)
Nádraží Vyšehrad by celkem bez problému mohlo sloužit jako nádraží. Jen vymyslet použitelný S-Bahn. Ale ne, radši tu máme linku 21 :) |
|
|
|
| Jinak dostala se tam téměř šedesát let zrušená stanice Vyšehrad, ale dva roky zrušený totálně odporný Bubeneč ne.
Ještě k tomu Vyšehradu - tam je i těžké najít investora, chtějí za to šílený prachy a památkáři do toho hrozně kecají. Takže pořád nic. Asi to dráhy nechají prostě spadnout. Jeden čas se tam chtěli nastěhovat squatteři, ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení. |
|
|
|
| Seven: A bahnu pod tím. Jinak souhlas. |
|
|
|
| No u obce Králiky mi přijde, že se tam ocitla čistě kvůli neodklizenému sněhu. |
|
|
|
| No jo, tak ten článek/fotogalerie je strašně "tendenční". Některé fotky jsou opravdu hrůzy, ale jiné jsou prostě běžná neúdržba, která už je na hraně. Osobně moc nechápu Aš. Nevidím důvod, proč by se nutně měla všechna socialistická nádraží přestavovat, ale ano, mělo by se opravit. Jinak jsou to ale už jisté architektonické unikáty. Takže podstatné je, jestli současná budova může v pohodě sloužit dnešním potřebám (případně už nepotřebné prostory využít jinak) a jestli potřebná rekonstrukce nevyjde dráž než demolice a novostavba.
Ad nejkrásnější nádraží - Opava vypadá opravdu pěkně. Dost podobně vypadá rekonstruované Mariánské Lázně (cca od roku 2013), ale takovéhle stropy tam myslím nenajdete. A je více rekonstruované jako hledání kompromisu mezi starým a novým stylem (jinak asi nebude budova o moc mladší než Opava), co se týče interiéru. |
|
|
|
| potřebuji flag pro později.
jinak ne, že bych to nečekal, ale první rozdíl i z pohledu chodce v Itálii je četnost troubení v ulicích. |
|
|
|
| Jo, ukradený plechový střechy v Trmicích, evergreen.
Vansdorf je krásně strašidelný, nádraží Vyšehrad je nepoužívaný a chatrá již mnoho let a osud má nejistý, nicméně, vzhledem k tomu, že to od roku 1960 do 2014 už jen byla výhybna, nevím, jestli by se to mělo kvalifikovat jako nádraží, na Moldavě jsem byla naposledy na střední a mám pocit, že vypadá furt stejně, přítomnost Králíku jsem nepochopila.
|
|
|
|
| Ja vylozene osobne jenom Kojetin a docela me prekvapilo, ze se tam dostal, protoze to nadrazi sice hnusne je, ale neprijde mi, ze nejak extra vic, nez ostatni.
Ale libi se mi ta Moldava. BTW Zephram bude zase znat Kuncice pod Ondrejnikem .)
K tematu, par roku stary clanek: Nejkrásnějším nádražím v Česku pro rok 2012 je Opava východ |
|
|
|
| Osobně znám pouze nádraží v Trpístech, ale to na fotkách vypadá imho hůře než ve skutečnosti :-) |
|
|
|
| Další zajímavá citace je:
"U autobusů se režim 'vůz zastaví, když na zastávce někdo stojí, případně tam stojí jiný bus' plánuje na všechny zastávky. Uvnitř bude třeba stistknout tlačítko. Ale je třeba zlepšit podobu a jednotnost tlačítek, abychom k tomu dospěli."
U tramvají také chtějí sjednotit tlačítka, ale moc nových zastávek na znamení nepředpokládají. |
|
|
|
| V chatu se zástupcem ředitele ROPIDu zaznělo pár dlouhodobých zajímavých věcí, ale kdoví, jestli na ně získají peníze atp.
Jinak jak tak nadáváme na ROPID, opravdu si myslím, že s jak omezeným rozpočtem, tak s připomínkami městských částí nemůžou zase tak snadno něco prosadit, tedy možná ani očividné Telemachovy návrhy:-).
"DPP aktuálně velmi aktivně pracuje na přípravě nových tratí tramvaje na Dědinu, do Slivence, ze Spořilova zatím na Chodovec, na Libuš. Pro mě je aktuálně nejzajímavější trať, která by spojila Vinohradskou ulici s Hlavním nádražím a Bolzanovou. Moc by pomohla síti tramvají v centru, která je přetížená."
Tak jednak nevím, jestli ten Hlavák je taky v plánu, nebo je to idea toho zástupce ředitele, ale jinak to tu už AVip vyzdvihoval, jestli se nepletu.
A jinak proč ne, na první pohled mi Libuš přijde fajn, po dostavění D by pak byly dvě velké cesty, jak se dostat z těchto končin. A naopak by se do Modřan dalo od centra dostat dvěma cestami.
A pak mě zaujal ten Spořilov. O tom jsem už kdysi snil, netuším, jak by to vedli, protože místy je tam hodně prostoru, ale zas by to asi bylo málo efektivní, místy je zas problém s úzkými ulicemi.
Krásné řešení by bylo, kdyby realizovali námět na zastřešení Spořilovské spojky a vedli tramvaje po té střeše. |
|
|
|
| Ještě jsem našel komentář na Facebooku: "Náhodou, je to velmi dobrý nápad. Doba aut na silnici se tak zdvojnasobuje, takže to zároveň i vtipnou formou řeší nedostatek parkovacích míst. Když budou auta stát neustále na silnici nebudou zbytečně někde parkovat. Za mě palec nahoru." :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|