Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3047
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1188 - 1207 / 3047Starší   Nejstarší

Mvek - 07. září 2016 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 272570: Njn, tak jak jsme se bavili, pokud to tedy neblo pár sekund po skočení červené, tak zákon nemůže nařídit sledovat semafot nonstop, musíš přece sledovat provoz, takže jsi prostě měl možnost světlo vidět až pozdě, kdy bys to neubrzdil. Bohužel nemám po ruce znění vyhlášky (ani její číslo), která upravuje značky a signály, jak je tam definovaný signál STŮJ.
Mvek - 07. září 2016 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nicméně trajekt Neapol - Ischia a další ostrovy jezdí na minutu přesně.
Mvek - 07. září 2016 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Italská ostrovní MHD je zážitek k nezaplacení... Ale nestěžuji si, jen jsem se tím bavil.
Autobusík po protisměrné lince přijel tedy se slušným zpožděním a narvaný, že se nedalo dostat k automatu, natož nastoupit u řidiče. Automat ale stejně nefungoval (takže se označovalo propiskou, abychom byli v souladu s pravidli a nemuseli se náhodou hádat v italštině), navíc se pod náporem jedné cestující v prudké zatáčce utrhla svislá tyč na držení u dveří v hodně zrezlém úzkém místě pod úchytem do stropu.
A obdivovali jsme řidičské schopnosti. Jižanští Italové musí být perfektní řidiči rallye. Někteří i s mobilem v ruce u ucha kličkují neuvěřitelně rychle při míjení se protijedoucích autech v užších serpentinách... Autobusák to má horší, takže netroubí jen varovně do nepřehledných zatáček, ale často i na někoho cizího. Pak se takový malý autobus potká s plnohodnotným zájezdovým v zatáčce, kde se těžko minou dva osobáky, a ještě chvíli předtím zezadu jede houkající sanitka (posléze jsme se dozvěděli od jiných, že ke sraženým cyklistům). Sanitka se nakonec propletla, i když se jí tam autobus furt cpal, a MHD BUS nakonec musel zajet do boční uličky a pak se zas protroubit zpátky na silnici, když už protijedoucí autobus projel.

Že jsou všechny zastávky na znamení, že nemají jména (jízdní řád je určen jen pro širší oblasti, obvykle obce, které ale mají i třeba pět až deset zastávek), a že označníky autobusu někdy jsou jen torza označníků bez jediného symbolu/názvu společnosti (o jízdním řádnu nemluvě, to je luxus pro pár zastávek), to už snad ani nemusím zmiňovat.
A folkór v podobě taxikářů, kteří přesvědčují čekající pasažéry, aby se svezli s nimi, asi taky je běžný v mnoha podobných krajích.

Ale kupodivu ty autobusy bývají klimatizované! Navíc ceny lístků jsou celkem normální a lze koupit i denní nebo týdenní (pouze s tím, že platí pevně do půlnoci či do konce neděle, takže použít týdenní poprvé v sobotu není moc výhodné...).
Yakuzza - 07. září 2016 16:48sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Zdravim z RailJetu Ceskych drah. Wi-fi jede, pracuju a posloucham Spotify. Vse slunickove :)
Telemachus Rhade - 07. září 2016 11:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jsem usvědčen :)

imagebam.com
AVip - 06. září 2016 09:08sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Seven:
ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení.

Ony hlavně ty vlaky pod okny...
kdysi jsem bydlel pár týdnů u známého nad nádražím v německé Fuldě, po pár dnech jsem měl pocit, že permanentně jedu ve vlaku. :-D
(ne, že by mi to vyloženě vadilo, ale jednak tohle má každý trochu jinak a jednak tam těch vlaků jezdilo trošku míň, než kolem Vyšehradu)
Seven - 06. září 2016 09:02sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Telemachus Rhade: Linka 21 pro mě asi zůstane nepoznanou exotikou, ale včera jsem vyzkoušela linku dvě ve verzi narvaná jednovozová tramvaj v půl osmý večer z Národky do Braníka.
Telemachus Rhade - 06. září 2016 08:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Seven:
Jeden čas se tam chtěli nastěhovat squatteři, ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení.

:-)
Nádraží Vyšehrad by celkem bez problému mohlo sloužit jako nádraží. Jen vymyslet použitelný S-Bahn. Ale ne, radši tu máme linku 21 :)
Seven - 06. září 2016 08:44sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Jinak dostala se tam téměř šedesát let zrušená stanice Vyšehrad, ale dva roky zrušený totálně odporný Bubeneč ne.

Ještě k tomu Vyšehradu - tam je i těžké najít investora, chtějí za to šílený prachy a památkáři do toho hrozně kecají. Takže pořád nic. Asi to dráhy nechají prostě spadnout. Jeden čas se tam chtěli nastěhovat squatteři, ale i oni museli uznat, že jsou míń hnusný budovy na bydlení.
Mvek - 06. září 2016 08:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Seven: A bahnu pod tím. Jinak souhlas.
Seven - 06. září 2016 08:32sipka
ZAMĚŘIT
Seven
No u obce Králiky mi přijde, že se tam ocitla čistě kvůli neodklizenému sněhu.
Mvek - 06. září 2016 08:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No jo, tak ten článek/fotogalerie je strašně "tendenční". Některé fotky jsou opravdu hrůzy, ale jiné jsou prostě běžná neúdržba, která už je na hraně. Osobně moc nechápu Aš. Nevidím důvod, proč by se nutně měla všechna socialistická nádraží přestavovat, ale ano, mělo by se opravit. Jinak jsou to ale už jisté architektonické unikáty. Takže podstatné je, jestli současná budova může v pohodě sloužit dnešním potřebám (případně už nepotřebné prostory využít jinak) a jestli potřebná rekonstrukce nevyjde dráž než demolice a novostavba.


Ad nejkrásnější nádraží - Opava vypadá opravdu pěkně. Dost podobně vypadá rekonstruované Mariánské Lázně (cca od roku 2013), ale takovéhle stropy tam myslím nenajdete. A je více rekonstruované jako hledání kompromisu mezi starým a novým stylem (jinak asi nebude budova o moc mladší než Opava), co se týče interiéru.
Zephram - 05. září 2016 20:01sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Yakuzza: Znám, znám :-). Ale z druhé strany to nádraží vypadá podstatně lépe.
Jinak jsou tam velmi hezká místa.
Mvek - 05. září 2016 17:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
potřebuji flag pro později.

jinak ne, že bych to nečekal, ale první rozdíl i z pohledu chodce v Itálii je četnost troubení v ulicích.
Seven - 05. září 2016 16:59sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Jo, ukradený plechový střechy v Trmicích, evergreen.
Vansdorf je krásně strašidelný, nádraží Vyšehrad je nepoužívaný a chatrá již mnoho let a osud má nejistý, nicméně, vzhledem k tomu, že to od roku 1960 do 2014 už jen byla výhybna, nevím, jestli by se to mělo kvalifikovat jako nádraží, na Moldavě jsem byla naposledy na střední a mám pocit, že vypadá furt stejně, přítomnost Králíku jsem nepochopila.
Yakuzza - 05. září 2016 15:09sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ja vylozene osobne jenom Kojetin a docela me prekvapilo, ze se tam dostal, protoze to nadrazi sice hnusne je, ale neprijde mi, ze nejak extra vic, nez ostatni.

Ale libi se mi ta Moldava. BTW Zephram bude zase znat Kuncice pod Ondrejnikem .)

K tematu, par roku stary clanek: Nejkrásnějším nádražím v Česku pro rok 2012 je Opava východ
kapitan Pike - 05. září 2016 14:57sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Osobně znám pouze nádraží v Trpístech, ale to na fotkách vypadá imho hůře než ve skutečnosti :-)
Yakuzza - 05. září 2016 14:48sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Zajimave fotky.
Mvek - 01. září 2016 16:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Další zajímavá citace je:
"U autobusů se režim 'vůz zastaví, když na zastávce někdo stojí, případně tam stojí jiný bus' plánuje na všechny zastávky. Uvnitř bude třeba stistknout tlačítko. Ale je třeba zlepšit podobu a jednotnost tlačítek, abychom k tomu dospěli."
U tramvají také chtějí sjednotit tlačítka, ale moc nových zastávek na znamení nepředpokládají.
Mvek - 01. září 2016 16:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V chatu se zástupcem ředitele ROPIDu zaznělo pár dlouhodobých zajímavých věcí, ale kdoví, jestli na ně získají peníze atp.

Jinak jak tak nadáváme na ROPID, opravdu si myslím, že s jak omezeným rozpočtem, tak s připomínkami městských částí nemůžou zase tak snadno něco prosadit, tedy možná ani očividné Telemachovy návrhy:-).

"DPP aktuálně velmi aktivně pracuje na přípravě nových tratí tramvaje na Dědinu, do Slivence, ze Spořilova zatím na Chodovec, na Libuš. Pro mě je aktuálně nejzajímavější trať, která by spojila Vinohradskou ulici s Hlavním nádražím a Bolzanovou. Moc by pomohla síti tramvají v centru, která je přetížená."

Tak jednak nevím, jestli ten Hlavák je taky v plánu, nebo je to idea toho zástupce ředitele, ale jinak to tu už AVip vyzdvihoval, jestli se nepletu.

A jinak proč ne, na první pohled mi Libuš přijde fajn, po dostavění D by pak byly dvě velké cesty, jak se dostat z těchto končin. A naopak by se do Modřan dalo od centra dostat dvěma cestami.

A pak mě zaujal ten Spořilov. O tom jsem už kdysi snil, netuším, jak by to vedli, protože místy je tam hodně prostoru, ale zas by to asi bylo málo efektivní, místy je zas problém s úzkými ulicemi.
Krásné řešení by bylo, kdyby realizovali námět na zastřešení Spořilovské spojky a vedli tramvaje po té střeše.

Nejnovější   Novější 1188 - 1207 / 3047Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o