Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3047
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1171 - 1190 / 3047Starší   Nejstarší

Marshall - 23. září 2016 19:15sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek: jo takhle... 1-2x mě kontrolují, což je odhadem trochu víc než polovina kdy je potkávám. Asi můj sestřih nepůsobí důvěryhodně :)))
Yakuzza - 23. září 2016 19:07sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Od doby, co mam vicemene nepojizdne auto (brezen? duben?) jezdim v Brne nacerno a financne se to oproti salinkarte ci jednorazovym listkum rozhodne vyplati. Dve pokuty za pul roku a clovek usetril skoro dva tisice.
Mvek - 23. září 2016 19:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já neřekl, že se to vyplatí, ale že to nebude o moc dražší a zas člověk ušetří čas. Pár lidí mi to už říkalo:-(.

Marshall: A kolikrát tě kontrolují?
Marshall - 23. září 2016 17:59sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
hm, revizory potkávám tak 1-2 do měsíce
Pozemstan - 23. září 2016 13:48sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Hmm, říkal jsem si, že to přece musí vyjít dráž, ale když si uvědomím, že narazím na revizora třeba čtyřikrát do roka, asi je to stále levnější než roční kupon... -(
Mvek - 22. září 2016 22:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hlavně paní mě asi brzy začne ignorovat a já to poženu výš, protože jsem si uvědomil, že kecá. Leda by se situace zhoršila za 10 let. Když jsem před deseti lety přišel o peněženku, nemohl jsem si zřídit novou papírovou průkazku, protože na mé osobní údaje již měli evidovanou jednu, musel jsem platit vyšší sazbu za duplikát průkazky.
Tehdy navíc měli velkou spoluúčast na ztraceném kupónu, takže když to bylo někdy v půlce čtvrtletí, nedostal jsem už nic zpátky.


Ale jinak mě vadí ta buzerace s osobní návštěvou. Jinak to jsou holt podmínky. Ale aby mě víc otravovali, že jsem to zapomněl, zatímco černý pasažér to může zaplatit na dálku, to opravdu nahrává k tomu, že je lepší jezdit načerno, když chci mít víc klidu.


A mimochodem, děsí mě, co mi vyplývalo z podmínek na pokutovém lístku. Tam to vypadalo, že kdybych průkazku nenašel, tak zaplatím plnou (sníženou, když to bude včas) pokutu. Pokud to jen mají špatně sepsané, tak to opět znamená, že ale údaje můžou dohledat. Pokud ne, je to průser a pokud nosíš kartu v peněžence, tak ti asi vyjde lépe jezdit načerno rovnou:-).
Seven - 22. září 2016 10:45sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Mvek: Mě by zajímalo, kdybych se před revizorem mobilním telefon přihlásila do eshopu dpp, kde je mé jméno, email, číslo čipové karty a daňový doklad mého kupónu platného do 17.12.2016, jestli by to uznal a nedal mi pokutu. Na druhou stranu největším kamenem úrazu, když se mi toto stane je, že kartu mám samozřejmě v peněžence, kde mám i všechny doklady a stojí mnoho hádek, než je ochotný mi uvěřit moje jméno a adresu.
Mvek - 21. září 2016 18:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
"Všechny kupony, nahrané na kartě nebo v papírové podobě, se podle osobních údajů držitele karet nebo průkazů neevidují."

To byla odpověď DPP na můj dotaz, proč jsou platící cestující znevýhodněni, když si zapomenou průkazku, že musí před zaplacením 50 Kč (nebo kvůli němu) osobně do zákaznického centra, zatímco černí pasažéři mohou platit tu vyšší pokutu i elektronicky.

Hm, není nad to platícím lidem znepříjemňovat život, víc a víc chápu ty, kteří jezdí načerno pořád. Je mi to proti srsti z principu, ale měl bych méně starostí, ať už by mi to občas vyšlo dráž nebo ne. Protože bych nemusel řešit fotku, průkazku či kartu, koupi kuponu (i když u karty to jde aspoň elektronicky) a ještě to zapomenutí.
Mvek - 15. září 2016 13:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: S tou oblastí nemám zkušenosti, ale i selským rozumem je mi jasné, že by tam most byl vhodný. Na druhou stranu ideální by asi bylo spojit to s plánem na severní obchvat, i když nevím, jestli trasování severního obchvatu není už moc severně, aby se udělal takový most dostatečně kapacitní i na normální dopravu, nejen na obchvat.
Marshall - 15. září 2016 13:38sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Víc by se mi líbil most Suchdol-Březiněves resp. Bohnice! Už 80 let se o něm mluví... od konce devadesátých let je dokonce i studie Fakulty stavební, ale jsme v zemi, kde dva měsíce čekáte než opraví díru v silnici (mluvím o Vysočanské estakádě).

ale což, tohle by bylo taky dobrý.
Mvek - 15. září 2016 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale houby, neznám situaci Trojského mostu, ale pokud vím, jezdí přes něj autobus do zoo, a to je vytížená linka, tak je dobře, když nejezdí po magistrále. Tramvaje nevím, jak jsou vytížené, myslím, že s tím kopcem je pak problém, takže tam moc spojů nejezdí.

Ale u Dvorců je to úplně jiná situace. Sami 118 hojně využíváme a její zkrácení dojezdu mezi Dvorce a Smíchovské nádraží, navíc s vyšší jistotou dodržení jízdního řádu, by bylo super. Na Palackého náměstí a mostě je to také dost husté a přes Zborovskou, takže tohle všechno ulevit potřebuje.

A mimochodem ta 118 jezdí přes Budějovickou ve špičce plná. Ano, na Dvorcích se většinou vyprázdní tak na polovinu, ale to nic neznamená. 125 jezdí plná velmi často, ale nevím, jestli tu by vedli přes tenhle most. 196 by ale také nabrala na zajímavosti, byť to pak objíždí přes Novodvorskou.
Telemachus Rhade - 15. září 2016 11:49sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pokud by se to provedlo dobře, tak bych to uvítal. Ale spustit ho bez tram trati z Pankráce by ho odsoudilo k pozici mostu Trójského, který, seč krásný, je prostě dopravní paskvil.
Zephram - 15. září 2016 11:35sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Chystá se Dvorecký most zhruba na severojižní úrovni bazénu Podolí.
Pražský Zlíchov spojí s Podolím nový most, sloužit bude pěším a MHD
Mvek - 14. září 2016 22:47sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na otázku, proč v letadle dneska hlásili, že zařízení Samsung Galaxy Note 7 se musí vypnout a nesmí se za letu nabíjet, jsem si odpověděl sám

Na druhý dotaz mi odpovědělo zas pár FAQs tady (jako třeba stahování clon okýnek, nebo zhasínání při vzletu).
Telemachus Rhade - 09. září 2016 00:10sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
jestli víš, žes na to s*al

Nevím to jistě, ale vzhledem k tomu, že jsem na to obecně sral důkladně a často, tak IMHO ano :)
Mvek - 08. září 2016 21:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Myslel jsem to i subjektivně, jestli víš, žes na to s*al, nebo by se ti fakt brzdilo hůř, když sis to všiml.
Telemachus Rhade - 07. září 2016 23:01sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Njn, tak jak jsme se bavili, pokud to tedy neblo pár sekund po skočení červené

Máš to tam napsané. 1,6s.
Mvek - 07. září 2016 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 272570: Njn, tak jak jsme se bavili, pokud to tedy neblo pár sekund po skočení červené, tak zákon nemůže nařídit sledovat semafot nonstop, musíš přece sledovat provoz, takže jsi prostě měl možnost světlo vidět až pozdě, kdy bys to neubrzdil. Bohužel nemám po ruce znění vyhlášky (ani její číslo), která upravuje značky a signály, jak je tam definovaný signál STŮJ.
Mvek - 07. září 2016 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nicméně trajekt Neapol - Ischia a další ostrovy jezdí na minutu přesně.
Mvek - 07. září 2016 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Italská ostrovní MHD je zážitek k nezaplacení... Ale nestěžuji si, jen jsem se tím bavil.
Autobusík po protisměrné lince přijel tedy se slušným zpožděním a narvaný, že se nedalo dostat k automatu, natož nastoupit u řidiče. Automat ale stejně nefungoval (takže se označovalo propiskou, abychom byli v souladu s pravidli a nemuseli se náhodou hádat v italštině), navíc se pod náporem jedné cestující v prudké zatáčce utrhla svislá tyč na držení u dveří v hodně zrezlém úzkém místě pod úchytem do stropu.
A obdivovali jsme řidičské schopnosti. Jižanští Italové musí být perfektní řidiči rallye. Někteří i s mobilem v ruce u ucha kličkují neuvěřitelně rychle při míjení se protijedoucích autech v užších serpentinách... Autobusák to má horší, takže netroubí jen varovně do nepřehledných zatáček, ale často i na někoho cizího. Pak se takový malý autobus potká s plnohodnotným zájezdovým v zatáčce, kde se těžko minou dva osobáky, a ještě chvíli předtím zezadu jede houkající sanitka (posléze jsme se dozvěděli od jiných, že ke sraženým cyklistům). Sanitka se nakonec propletla, i když se jí tam autobus furt cpal, a MHD BUS nakonec musel zajet do boční uličky a pak se zas protroubit zpátky na silnici, když už protijedoucí autobus projel.

Že jsou všechny zastávky na znamení, že nemají jména (jízdní řád je určen jen pro širší oblasti, obvykle obce, které ale mají i třeba pět až deset zastávek), a že označníky autobusu někdy jsou jen torza označníků bez jediného symbolu/názvu společnosti (o jízdním řádnu nemluvě, to je luxus pro pár zastávek), to už snad ani nemusím zmiňovat.
A folkór v podobě taxikářů, kteří přesvědčují čekající pasažéry, aby se svezli s nimi, asi taky je běžný v mnoha podobných krajích.

Ale kupodivu ty autobusy bývají klimatizované! Navíc ceny lístků jsou celkem normální a lze koupit i denní nebo týdenní (pouze s tím, že platí pevně do půlnoci či do konce neděle, takže použít týdenní poprvé v sobotu není moc výhodné...).

Nejnovější   Novější 1171 - 1190 / 3047Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o