Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: jo takhle... 1-2x mě kontrolují, což je odhadem trochu víc než polovina kdy je potkávám. Asi můj sestřih nepůsobí důvěryhodně :))) |
|
|
|
| Od doby, co mam vicemene nepojizdne auto (brezen? duben?) jezdim v Brne nacerno a financne se to oproti salinkarte ci jednorazovym listkum rozhodne vyplati. Dve pokuty za pul roku a clovek usetril skoro dva tisice. |
|
|
|
| Já neřekl, že se to vyplatí, ale že to nebude o moc dražší a zas člověk ušetří čas. Pár lidí mi to už říkalo:-(.
Marshall: A kolikrát tě kontrolují? |
|
|
|
| hm, revizory potkávám tak 1-2 do měsíce |
|
|
|
| Mvek: Hmm, říkal jsem si, že to přece musí vyjít dráž, ale když si uvědomím, že narazím na revizora třeba čtyřikrát do roka, asi je to stále levnější než roční kupon... -( |
|
|
|
| Hlavně paní mě asi brzy začne ignorovat a já to poženu výš, protože jsem si uvědomil, že kecá. Leda by se situace zhoršila za 10 let. Když jsem před deseti lety přišel o peněženku, nemohl jsem si zřídit novou papírovou průkazku, protože na mé osobní údaje již měli evidovanou jednu, musel jsem platit vyšší sazbu za duplikát průkazky.
Tehdy navíc měli velkou spoluúčast na ztraceném kupónu, takže když to bylo někdy v půlce čtvrtletí, nedostal jsem už nic zpátky.
Ale jinak mě vadí ta buzerace s osobní návštěvou. Jinak to jsou holt podmínky. Ale aby mě víc otravovali, že jsem to zapomněl, zatímco černý pasažér to může zaplatit na dálku, to opravdu nahrává k tomu, že je lepší jezdit načerno, když chci mít víc klidu.
A mimochodem, děsí mě, co mi vyplývalo z podmínek na pokutovém lístku. Tam to vypadalo, že kdybych průkazku nenašel, tak zaplatím plnou (sníženou, když to bude včas) pokutu. Pokud to jen mají špatně sepsané, tak to opět znamená, že ale údaje můžou dohledat. Pokud ne, je to průser a pokud nosíš kartu v peněžence, tak ti asi vyjde lépe jezdit načerno rovnou:-). |
|
|
|
| Mvek: Mě by zajímalo, kdybych se před revizorem mobilním telefon přihlásila do eshopu dpp, kde je mé jméno, email, číslo čipové karty a daňový doklad mého kupónu platného do 17.12.2016, jestli by to uznal a nedal mi pokutu. Na druhou stranu největším kamenem úrazu, když se mi toto stane je, že kartu mám samozřejmě v peněžence, kde mám i všechny doklady a stojí mnoho hádek, než je ochotný mi uvěřit moje jméno a adresu. |
|
|
|
| "Všechny kupony, nahrané na kartě nebo v papírové podobě, se podle osobních údajů držitele karet nebo průkazů neevidují."
To byla odpověď DPP na můj dotaz, proč jsou platící cestující znevýhodněni, když si zapomenou průkazku, že musí před zaplacením 50 Kč (nebo kvůli němu) osobně do zákaznického centra, zatímco černí pasažéři mohou platit tu vyšší pokutu i elektronicky.
Hm, není nad to platícím lidem znepříjemňovat život, víc a víc chápu ty, kteří jezdí načerno pořád. Je mi to proti srsti z principu, ale měl bych méně starostí, ať už by mi to občas vyšlo dráž nebo ne. Protože bych nemusel řešit fotku, průkazku či kartu, koupi kuponu (i když u karty to jde aspoň elektronicky) a ještě to zapomenutí. |
|
|
|
| Marshall: S tou oblastí nemám zkušenosti, ale i selským rozumem je mi jasné, že by tam most byl vhodný. Na druhou stranu ideální by asi bylo spojit to s plánem na severní obchvat, i když nevím, jestli trasování severního obchvatu není už moc severně, aby se udělal takový most dostatečně kapacitní i na normální dopravu, nejen na obchvat. |
|
|
|
| Víc by se mi líbil most Suchdol-Březiněves resp. Bohnice! Už 80 let se o něm mluví... od konce devadesátých let je dokonce i studie Fakulty stavební, ale jsme v zemi, kde dva měsíce čekáte než opraví díru v silnici (mluvím o Vysočanské estakádě).
ale což, tohle by bylo taky dobrý. |
|
|
|
| Ale houby, neznám situaci Trojského mostu, ale pokud vím, jezdí přes něj autobus do zoo, a to je vytížená linka, tak je dobře, když nejezdí po magistrále. Tramvaje nevím, jak jsou vytížené, myslím, že s tím kopcem je pak problém, takže tam moc spojů nejezdí.
Ale u Dvorců je to úplně jiná situace. Sami 118 hojně využíváme a její zkrácení dojezdu mezi Dvorce a Smíchovské nádraží, navíc s vyšší jistotou dodržení jízdního řádu, by bylo super. Na Palackého náměstí a mostě je to také dost husté a přes Zborovskou, takže tohle všechno ulevit potřebuje.
A mimochodem ta 118 jezdí přes Budějovickou ve špičce plná. Ano, na Dvorcích se většinou vyprázdní tak na polovinu, ale to nic neznamená. 125 jezdí plná velmi často, ale nevím, jestli tu by vedli přes tenhle most. 196 by ale také nabrala na zajímavosti, byť to pak objíždí přes Novodvorskou. |
|
|
|
| Pokud by se to provedlo dobře, tak bych to uvítal. Ale spustit ho bez tram trati z Pankráce by ho odsoudilo k pozici mostu Trójského, který, seč krásný, je prostě dopravní paskvil. |
|
|
|
| Na otázku, proč v letadle dneska hlásili, že zařízení Samsung Galaxy Note 7 se musí vypnout a nesmí se za letu nabíjet, jsem si odpověděl sám
Na druhý dotaz mi odpovědělo zas pár FAQs tady (jako třeba stahování clon okýnek, nebo zhasínání při vzletu). |
|
|
|
| Mvek:
jestli víš, žes na to s*al
Nevím to jistě, ale vzhledem k tomu, že jsem na to obecně sral důkladně a často, tak IMHO ano :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Myslel jsem to i subjektivně, jestli víš, žes na to s*al, nebo by se ti fakt brzdilo hůř, když sis to všiml. |
|
|
|
| Mvek:
Njn, tak jak jsme se bavili, pokud to tedy neblo pár sekund po skočení červené
Máš to tam napsané. 1,6s. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 272570: Njn, tak jak jsme se bavili, pokud to tedy neblo pár sekund po skočení červené, tak zákon nemůže nařídit sledovat semafot nonstop, musíš přece sledovat provoz, takže jsi prostě měl možnost světlo vidět až pozdě, kdy bys to neubrzdil. Bohužel nemám po ruce znění vyhlášky (ani její číslo), která upravuje značky a signály, jak je tam definovaný signál STŮJ. |
|
|
|
| Nicméně trajekt Neapol - Ischia a další ostrovy jezdí na minutu přesně. |
|
|
|
| Italská ostrovní MHD je zážitek k nezaplacení... Ale nestěžuji si, jen jsem se tím bavil.
Autobusík po protisměrné lince přijel tedy se slušným zpožděním a narvaný, že se nedalo dostat k automatu, natož nastoupit u řidiče. Automat ale stejně nefungoval (takže se označovalo propiskou, abychom byli v souladu s pravidli a nemuseli se náhodou hádat v italštině), navíc se pod náporem jedné cestující v prudké zatáčce utrhla svislá tyč na držení u dveří v hodně zrezlém úzkém místě pod úchytem do stropu.
A obdivovali jsme řidičské schopnosti. Jižanští Italové musí být perfektní řidiči rallye. Někteří i s mobilem v ruce u ucha kličkují neuvěřitelně rychle při míjení se protijedoucích autech v užších serpentinách... Autobusák to má horší, takže netroubí jen varovně do nepřehledných zatáček, ale často i na někoho cizího. Pak se takový malý autobus potká s plnohodnotným zájezdovým v zatáčce, kde se těžko minou dva osobáky, a ještě chvíli předtím zezadu jede houkající sanitka (posléze jsme se dozvěděli od jiných, že ke sraženým cyklistům). Sanitka se nakonec propletla, i když se jí tam autobus furt cpal, a MHD BUS nakonec musel zajet do boční uličky a pak se zas protroubit zpátky na silnici, když už protijedoucí autobus projel.
Že jsou všechny zastávky na znamení, že nemají jména (jízdní řád je určen jen pro širší oblasti, obvykle obce, které ale mají i třeba pět až deset zastávek), a že označníky autobusu někdy jsou jen torza označníků bez jediného symbolu/názvu společnosti (o jízdním řádnu nemluvě, to je luxus pro pár zastávek), to už snad ani nemusím zmiňovat.
A folkór v podobě taxikářů, kteří přesvědčují čekající pasažéry, aby se svezli s nimi, asi taky je běžný v mnoha podobných krajích.
Ale kupodivu ty autobusy bývají klimatizované! Navíc ceny lístků jsou celkem normální a lze koupit i denní nebo týdenní (pouze s tím, že platí pevně do půlnoci či do konce neděle, takže použít týdenní poprvé v sobotu není moc výhodné...). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|