Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3047
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1140 - 1159 / 3047Starší   Nejstarší

Yakuzza - 25. říjen 2016 13:26sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade:
Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.

Co prosim? Tohle bylo normalne planovanou soucasti cesty tam i zpet. Pokud mam moznost dostat se z vlakoveho nadrazi na letiste bez prestupu, bez zastavek a bez nutnosti absolvovat kilometry po eskalatorech v metru, proc toho nevyuzit? Kor kdyz rekneme ze Prahu neznam a nechce se mi zkoumat, kde a jak prestupovat, jak casto ktera linka jezdi apod. Tady je to jasne jak facka, interval 30 minut.

Takze nevim, jestli ses ted pokousel obhajovat nefunkcnost linky AE ci co.
Telemachus Rhade - 25. říjen 2016 13:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Linku s "číslem" AE vídávám u Muzea často, ale za celou dobu mě nějak nenapadlo ji využít. Myslím, že i v zahraničních bedekrech je jako vhodná doprava z letiště doporučována 119+A nebo 100+B. Zanoření se pod zem a vyhnutí se dopravní situaci v centru je IMHO pro turistu taky přínosnější.

Dvojí tarif mi vadí velice, ale na druhou stranu znám destinace, kde je toto horší a nejde vždy o východ od nás.

Tak a teď srovnání s Evropou.
London Gatwick i Stansted mají traťové spojení s centrem, pravda. Ale to není trať separátně pro ta letiště, nýbrž svod do Londýna, který tam stojí od 18xx a paradoxně třeba Gatwick jiné spojení nemá. Marťa zažila před dvěma lety situaci, kdy z Victorie na Gatwick nejelo nic 90 minut, a to bez organizování náhradní dopravy, takže zbyla možnost počkat a možná si nechat uletět stroj, nebo si vzít taxi za 60 liber :) Pak je otázka, nakoli je železnice vlastně přínosná.

V Düsselu nás teď potkalo něco podobného - vlaky sice jezdili co 7 minut, ale všechny ze směru Aachen nebo Köln a nemohli jsme se do nich s kočárem dostat.

Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.

Železnice v Praze je relativně dobře navržená, ale kolej na Ruzyň nemá šanci něco takového kapacitně zvládnout. Musel by se postavit koridor a na něj není díky složitosti terénu a záhlubu do zástavby místo. Navíc se stejně protíná Nádraží Veleslavín, kam už teď jezdí 119 :)
Yakuzza - 24. říjen 2016 18:39sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ostuda s linkou AE.

Jedna ze zkusenosti z vikendu. Patek kolem poledne jsme dorazili vlakem do Prahy (uroven tohoto spojeni je nyni vyborna, mimochodem) a plan byl prepravit se Airport Expresem na letiste. Pristaven byl mrzky 12m Citybus (nebo Citelis, uz nevim), do ktereho se ani nevesli vsichni cestujici, asi 4 zustali stat na zastavce. S kamaradem jsme se vecpali jako posledni, ksichtem nalepeni na sklo prednich dveri. Hlavne ze CD toto spojeni propaguji jako rychle a pohodlne.

Cesta zpet, nedele kolem peti odpoledne. Mrzky Citybus prijel s desetiminutovym zpozdenim, diky cemuz jsme se vzdali nadeje na vyhlednuty spoj do Brna, nicmene k Terminalu 2 prijel od Terminalu 1 prakticky plny, takze ze zhruba dvaceti cekajicich lidi se tam nacpalo tak pet.

Uz jsme nastupovali do busu linky 119, kam se ale samozrejme zacali hrnout i zbyvajici cestujici, co se nevesli do linky AE, vesmes cizinci, a jali se ptat anglicky ridice, zda je doveze take do centra, kdyz predchozi bus byl plny. Ridic se s nimi samozrejme vubec nebavil, nemluve o nejakem prodeji listku, a tak cizinci rezignovane nastoupili a od ostatnich cestujicich zacali za jizdy zjistovat, kam ze to vlastne jedou a jak se dostanou do centra.

Nutno dodat, ze vyluka na lince C v jednom smeru (tom od Muzea na nadrazi) byl uz jenom takovy bonus.

Toto mi prijde hodne smutne a nazval bych to pro CR jako ostudou. Uz jenom fakt, ze AE jezdi co 30 minut a listek stoji 60 Kc. Nebo to, ze ridici neberou v potaz, ze prodej listku cosi zabere, a tak jedou v klidu se zpozdenim. Pro cizince, co prileti do Prahy a nedejboze se potom jeste potrebuje dostat nekam vlakem, to je hodne dobrodruzny quest a o CR bych si nemyslel nic dobreho.

Jen pro srovnani, z londynskeho Stanstedu jezdi vlaky do centra co 15 minut, nebo v one Bologni maji bus, ktery jezdi dokonce co 11 minut. (Coz je tedy dost prestrelene, ale rekneme, ze vyhodou je alespon komfort. V tech spojich jelo vzdycky kolem deseti lidi.)

(Abych nebyl nefer, tak dodam, ze v obdobi od tusim dubna do konce zari jsou v "prepravnich spickach" AE spoje udajne posilovane. A kdyz jsem v lednu letel do Amstru, vyuzil jsem tuto linku podobne a ani v jednom pripade jsem na vyse popsany problem nenarazil.)
Marshall - 17. říjen 2016 00:01sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
... sakriš ještě bych měl říci lokaci :) - San Francisco - a byla to tahle.
Marshall - 16. říjen 2016 23:54sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Hm, koukám se na Dirty Harry (1971) a zjišťuju, že tam měli pěkné metro... teda tramvaj, co jezdí i v podzemí :)
AVip - 16. říjen 2016 22:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Technet.idnes.cz: Jak to bylo s volanty...

S volanty se můžou podělat, ale aby si nějaký hnůj či nějaká hyena nebo nějaký idiot všimli, že všechny tramvaje mají ve filmu Anthropoid pantografy a né kladky, jak by v té době měly správně mít, to néé... to nééé...
Pozemstan - 10. říjen 2016 14:24sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
V Itálii mě překvapilo, že nás při jízdě vlakem mezi Levantem a městečky regionu Cinque Terre a dvakrát až La Spezií průvodčí nikdy nekontroloval, i když jsme jeli přes několik stanic, a snad jen jednou jsme jej ve vlaku zahlédli. Dva průvodčí jsme pak viděli stát před vlakem bez strojvedoucího, který se vzhledem ke stávce nedostavil. Stávka se ale naštěstí týkala jen části vlaků. Tak nevím, jestli předtím nestávkovali zase průvodčí... :-)
Yakuzza - 10. říjen 2016 14:15sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
V poslednich mesicich jsem si vsiml jedne zvlastnosti. Jelikoz porad resim, zda auto porad opravovat nebo koupit nove, jezdim letos docela casto vlakem. Vcera se mi uz potreti za nedavnou dobu stalo, ze pruvodci ve vlaku vstoupil do vagonu s tim, ze bude kontrolovat nove pristoupivsi, nicmene s ignorantskym vyrazem vagon prosel a nezkontroloval nikoho.

Je mi to relativne fuk, ale vzdycky me fascinovala schopnost pruvodcich zapamatovat si, ktery ksicht je novy a ktery ne a kontrola jizdenek probihala ve 100% pripadu.

Mluvim tedy o spojich CD a ony tri pripady se staly na ruznech mistech a v ruznych typech vlaku. (Nejednalo se ani o vselijake nestandardni situace jako "Vlak do Chotebore" apod.)
Seven - 10. říjen 2016 13:52sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Jen tak mimochodem, D1 je stále v katastrofálním stavu v obou směrech.
Mvek - 10. říjen 2016 11:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Seven: A přesně to vadí i mně, protože nám jezdila právě přes Záběhlice a mohl jsem na Brumlovku bez přestupu, nyní musím stejně jako ty přestupovat na Michelské.
Seven - 10. říjen 2016 10:43sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Říkala jsem si, jak letos na Maškarádu dojedu na Strašnickou suchou nohou bez přestupu...

Linka číslo 196 je nově vedena v trase Smíchovské nádraží – Přístaviště – Novodvorská – Nemocnice Krč – Kačerov – Michelská – Kloboučnická (v úseku Michelská – Strašnická je nahrazena linkami číslo 154 a 188).
AVip - 09. říjen 2016 18:11sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Tak to máme venku... Mno, pobavil mě tenhle had

Mne spíš pobavily "apendixy" číslo 134 a 148 - obě jsou to klasická čísla a dokonce v těchto oblastech tyto linky působily - jenže obráceně, u Podolské vodárny byla tradičně 148 (nyní 134) a 134 byla na Karláku (nyní 148).
Na to se nedá říct než: ach jo...
Telemachus Rhade - 09. říjen 2016 11:43sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Linka číslo 203...

:-)
Bohužel má na mě tohle efekt takový, že si raději vezmu auto, protože vím, kudy a jak tam dojedu. Ne, že by se to nedalo zjistit, ale už na to nějak nemám chuť. Až znovu zavedou linku 19, tak je možná vezmu na milost.
Mvek - 09. říjen 2016 11:10sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dobrá otázka zní, kolik lidí zabloudí po cestě do Svornosti na Terry příští sobotu, když to právě ten den vypukne.
Mvek - 09. říjen 2016 11:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak to máme venku... Mno, pobavil mě tenhle had 203:
Linka číslo 203 je zavedena v trase Poliklinika Budějovická – Rosečská – Nádraží Krč – Nad Havlem – Nemocnice Krč – Kunratice – Volha – Petýrkova – Roztyly – Chodovská tvrz – Brechtova – Poliklinika Háje – Milíčov – Háje.

Jinak jako taky mi situaci zhoršili, i když jako to bylo luxusní mít to autobusem bez přestupu a jen s dvěma minutami pěší chůze celkem 15-18 minut dle zácpy do práce. Holt teď sice stejná trasa, ale s jedním přestupem. Tak to bylo i do roku 2012.
Pak mi něco i zlepšili, a něco mi přijde zas strašně chaotické ve smyslu zácpy a nepravidelnosti jízdního řádu. Jako ta 203 nebo 154, která jede oklikou přes Hostivař, Háje na Koleje Jižní Město apod.
AVip - 05. říjen 2016 07:31sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall:
no ale z hlediska bezpečnosti silničního provozu jízda vpravo nedává smysl..

To je pravda... v Británii (a pod.) se většinou argumentovalo rytíři a dalšími vysokými věcmi.

U nás to blokovali agrárníci - a právem, protože moje jihočeská babička říkávala něco v tomto duchu: "když sedlák vedl dobytče, vedl ho za uzdu pravou rukou a bylo bezpečnější, aby do silnice bylo vysunuté to zvíře, spíš než pantáta - a to znamená jízdu vlevo".

Pravostranný provoz zavedli v Evropě takoví milí lidé, jako byli Napoleon a Hitler (ale jako že fakt).
Za napoleonských válek se české země tomuto nesmyslu ještě jakž takž ubránily... ale o těch cca. 130 let později už se nám uniknout nepodařilo (pokud budeme brát jako určující bod kariéry obou šílenců rozhodnutí jet do Londýna přes Moskvu - už to samo o sobě něco naznačuje, mmch. - ale to opravdu odbočuji).
Marshall - 04. říjen 2016 22:46sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Už mě dlouho, opravdu dlouho, nic tak nevytočilo jako změny v autobusové dopravě v Praze od 15. října. *S chutí bych to zasranýho plánovacího kréténa nakopal doprdele.*
Přijdu o dva spoje, jeden kritický, který bude nahrazen minimálně dvěma přestupy.

Mvek: no ale z hlediska bezpečnosti silničního provozu jízda vpravo nedává smysl... nebo by jsme museli mýt přednost zleva.
AVip - 04. říjen 2016 22:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A ejhle, je to mýtus (tedy nařídili ho, ale měli bychom ho i tak).

Je to tak... ono se stačí podívat na libovolný předválečný film, kde je víc aut...

Tohle je poměrně známá věc, mmch.

Ono takových věcí bylo povícero - včetně toho, že se ČSR hluboko před válkou zavázala ke změně železniční signalizace z červená/zelená/bílá na červená/žlutá/zelená, tam to bylo +/- přes kopírák.
Mvek - 04. říjen 2016 19:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Také jsem patřil k těm, co si myslí, že Němci nám aspoň dali pravostranné řízení. A ejhle, je to mýtus (tedy nařídili ho, ale měli bychom ho i tak).

Technet.idnes.cz: Jak to bylo s volanty...
Mvek - 30. září 2016 21:10sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak ono toho bylo nakonec víc, ještě prý jedno vozidlo tam vykolejilo:
Novinky - Prokletou trať se podařilo zprůjezdnit

Nejnovější   Novější 1140 - 1159 / 3047Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o