Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade, Yakuzza: Yakuzzova argumentace coby mimopražského ale má svou logiku. IDOS mi při vyhledávání spojení Hlavní nádraží - letiště nabídl právě linku AE (bez přestupů, 30 minut, 60 Kč) nebo spojení přes metro C, A a autobus 119 (2 přestupy, 38-40 minut, 32 Kč). Až na cenu se podle toho prostě jeví jako jednodušší a rychlejší ta AE...
Sám jsem ale jel na letiště v posledních deseti letech jen metrem a autobusem, byť ne z nádraží. Matně si ale vzpomínám, že jsem poprvé před lety ze Zličína nebo Dejvické sice volil "běžnou" linku 119 či její tehdejší obdobu, nikoli speciální jako AE, která se tam též objevovala, ale i tak byly trochu matoucí informace o ceně spoje. Řidič nebyl schopen či ochoten nás jasně informovat, takže jsem si u něj nakonec koupil zvláštní lístek, i když jsem se domníval, že by mi asi stačila má "tramvajenka" s kuponem... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: V pohode. Ono by bohate stacilo, kdyby na AE jezdily klouby nebo tam byl kratsi interval. Ona popravde ani ta cesta pres Prahu nebyla nijak hrozna, pokud nepocitam, ze porad padaly cervene. Ale to je neco, s cim jako cestujici pocitam. Pokud se touto trasou vydam treba v patek ve 4 odpoledne, tak je uplne jedno, v jakem to je meste, a da se cekat, ze to bude oser, a udelam si rezervu.
Jinak 119+A proc ne. Plus tedy to zpropagovat i na transparentech autobusu. |
|
|
|
| Yakuzza:
Co prosim?
Sorry, to nebylo pejorativní. Myslel jsem to z pohledu běžného turisty. Ale jak sám píšeš, nechce se ti zkoumat, tak jedeš AE - z toho důvodu bych AE zrušil :)
Chtěl jsem tím hlavně poukázat na jisté nevýhody neseparátního železničního spojení a naopak vyzdvihnout řešení, kde je použito metro. Další výhodou je, že si pak můžeš vystoupit kde chceš, třeba na Staromáku, což je pro turistu taky zajímavější.
119 + metro A je dle mého elegantní řešení, které by mělo být protěžováno. Popřípadě zřídit doplňkovou železniční službu na Masaryčku, ale tak s intervalem 45 minut.
Jinak kouzlo 119 a metra je v tom, že v podstatě jezdí neustále a vždy s kloubovým vozem. |
|
|
|
| kapitan Pike: Ano uvažuje. :-)
A to je +/- vše...
(stejně jako o trase D a pod.) |
|
|
|
| Ale o železničním spojení mezi hlavním nádražím a letištěm se AFAIK reálně uvažuje. |
|
|
|
| A dodam, ze nejsem z Prahy, ze ano. Jako mistni bych dost pravdepodobne vyuzil jinych zpusobu prepravy nez linku urcenou vicemene pro turisty/neprazske. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.
Co prosim? Tohle bylo normalne planovanou soucasti cesty tam i zpet. Pokud mam moznost dostat se z vlakoveho nadrazi na letiste bez prestupu, bez zastavek a bez nutnosti absolvovat kilometry po eskalatorech v metru, proc toho nevyuzit? Kor kdyz rekneme ze Prahu neznam a nechce se mi zkoumat, kde a jak prestupovat, jak casto ktera linka jezdi apod. Tady je to jasne jak facka, interval 30 minut.
Takze nevim, jestli ses ted pokousel obhajovat nefunkcnost linky AE ci co. |
|
|
|
| Yakuzza: Linku s "číslem" AE vídávám u Muzea často, ale za celou dobu mě nějak nenapadlo ji využít. Myslím, že i v zahraničních bedekrech je jako vhodná doprava z letiště doporučována 119+A nebo 100+B. Zanoření se pod zem a vyhnutí se dopravní situaci v centru je IMHO pro turistu taky přínosnější.
Dvojí tarif mi vadí velice, ale na druhou stranu znám destinace, kde je toto horší a nejde vždy o východ od nás.
Tak a teď srovnání s Evropou.
London Gatwick i Stansted mají traťové spojení s centrem, pravda. Ale to není trať separátně pro ta letiště, nýbrž svod do Londýna, který tam stojí od 18xx a paradoxně třeba Gatwick jiné spojení nemá. Marťa zažila před dvěma lety situaci, kdy z Victorie na Gatwick nejelo nic 90 minut, a to bez organizování náhradní dopravy, takže zbyla možnost počkat a možná si nechat uletět stroj, nebo si vzít taxi za 60 liber :) Pak je otázka, nakoli je železnice vlastně přínosná.
V Düsselu nás teď potkalo něco podobného - vlaky sice jezdili co 7 minut, ale všechny ze směru Aachen nebo Köln a nemohli jsme se do nich s kočárem dostat.
Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.
Železnice v Praze je relativně dobře navržená, ale kolej na Ruzyň nemá šanci něco takového kapacitně zvládnout. Musel by se postavit koridor a na něj není díky složitosti terénu a záhlubu do zástavby místo. Navíc se stejně protíná Nádraží Veleslavín, kam už teď jezdí 119 :) |
|
|
|
| Ostuda s linkou AE.
Jedna ze zkusenosti z vikendu. Patek kolem poledne jsme dorazili vlakem do Prahy (uroven tohoto spojeni je nyni vyborna, mimochodem) a plan byl prepravit se Airport Expresem na letiste. Pristaven byl mrzky 12m Citybus (nebo Citelis, uz nevim), do ktereho se ani nevesli vsichni cestujici, asi 4 zustali stat na zastavce. S kamaradem jsme se vecpali jako posledni, ksichtem nalepeni na sklo prednich dveri. Hlavne ze CD toto spojeni propaguji jako rychle a pohodlne.
Cesta zpet, nedele kolem peti odpoledne. Mrzky Citybus prijel s desetiminutovym zpozdenim, diky cemuz jsme se vzdali nadeje na vyhlednuty spoj do Brna, nicmene k Terminalu 2 prijel od Terminalu 1 prakticky plny, takze ze zhruba dvaceti cekajicich lidi se tam nacpalo tak pet.
Uz jsme nastupovali do busu linky 119, kam se ale samozrejme zacali hrnout i zbyvajici cestujici, co se nevesli do linky AE, vesmes cizinci, a jali se ptat anglicky ridice, zda je doveze take do centra, kdyz predchozi bus byl plny. Ridic se s nimi samozrejme vubec nebavil, nemluve o nejakem prodeji listku, a tak cizinci rezignovane nastoupili a od ostatnich cestujicich zacali za jizdy zjistovat, kam ze to vlastne jedou a jak se dostanou do centra.
Nutno dodat, ze vyluka na lince C v jednom smeru (tom od Muzea na nadrazi) byl uz jenom takovy bonus.
Toto mi prijde hodne smutne a nazval bych to pro CR jako ostudou. Uz jenom fakt, ze AE jezdi co 30 minut a listek stoji 60 Kc. Nebo to, ze ridici neberou v potaz, ze prodej listku cosi zabere, a tak jedou v klidu se zpozdenim. Pro cizince, co prileti do Prahy a nedejboze se potom jeste potrebuje dostat nekam vlakem, to je hodne dobrodruzny quest a o CR bych si nemyslel nic dobreho.
Jen pro srovnani, z londynskeho Stanstedu jezdi vlaky do centra co 15 minut, nebo v one Bologni maji bus, ktery jezdi dokonce co 11 minut. (Coz je tedy dost prestrelene, ale rekneme, ze vyhodou je alespon komfort. V tech spojich jelo vzdycky kolem deseti lidi.)
(Abych nebyl nefer, tak dodam, ze v obdobi od tusim dubna do konce zari jsou v "prepravnich spickach" AE spoje udajne posilovane. A kdyz jsem v lednu letel do Amstru, vyuzil jsem tuto linku podobne a ani v jednom pripade jsem na vyse popsany problem nenarazil.) |
|
|
|
| ... sakriš ještě bych měl říci lokaci :) - San Francisco - a byla to tahle. |
|
|
|
| Hm, koukám se na Dirty Harry (1971) a zjišťuju, že tam měli pěkné metro... teda tramvaj, co jezdí i v podzemí :) |
|
|
|
| Mvek:
Technet.idnes.cz: Jak to bylo s volanty...
S volanty se můžou podělat, ale aby si nějaký hnůj či nějaká hyena nebo nějaký idiot všimli, že všechny tramvaje mají ve filmu Anthropoid pantografy a né kladky, jak by v té době měly správně mít, to néé... to nééé... |
|
|
|
| V Itálii mě překvapilo, že nás při jízdě vlakem mezi Levantem a městečky regionu Cinque Terre a dvakrát až La Spezií průvodčí nikdy nekontroloval, i když jsme jeli přes několik stanic, a snad jen jednou jsme jej ve vlaku zahlédli. Dva průvodčí jsme pak viděli stát před vlakem bez strojvedoucího, který se vzhledem ke stávce nedostavil. Stávka se ale naštěstí týkala jen části vlaků. Tak nevím, jestli předtím nestávkovali zase průvodčí... :-) |
|
|
|
| V poslednich mesicich jsem si vsiml jedne zvlastnosti. Jelikoz porad resim, zda auto porad opravovat nebo koupit nove, jezdim letos docela casto vlakem. Vcera se mi uz potreti za nedavnou dobu stalo, ze pruvodci ve vlaku vstoupil do vagonu s tim, ze bude kontrolovat nove pristoupivsi, nicmene s ignorantskym vyrazem vagon prosel a nezkontroloval nikoho.
Je mi to relativne fuk, ale vzdycky me fascinovala schopnost pruvodcich zapamatovat si, ktery ksicht je novy a ktery ne a kontrola jizdenek probihala ve 100% pripadu.
Mluvim tedy o spojich CD a ony tri pripady se staly na ruznech mistech a v ruznych typech vlaku. (Nejednalo se ani o vselijake nestandardni situace jako "Vlak do Chotebore" apod.) |
|
|
|
| Jen tak mimochodem, D1 je stále v katastrofálním stavu v obou směrech. |
|
|
|
| Seven: A přesně to vadí i mně, protože nám jezdila právě přes Záběhlice a mohl jsem na Brumlovku bez přestupu, nyní musím stejně jako ty přestupovat na Michelské. |
|
|
|
| Říkala jsem si, jak letos na Maškarádu dojedu na Strašnickou suchou nohou bez přestupu...
Linka číslo 196 je nově vedena v trase Smíchovské nádraží – Přístaviště – Novodvorská – Nemocnice Krč – Kačerov – Michelská – Kloboučnická (v úseku Michelská – Strašnická je nahrazena linkami číslo 154 a 188). |
|
|
|
| Mvek:
Tak to máme venku... Mno, pobavil mě tenhle had
Mne spíš pobavily "apendixy" číslo 134 a 148 - obě jsou to klasická čísla a dokonce v těchto oblastech tyto linky působily - jenže obráceně, u Podolské vodárny byla tradičně 148 (nyní 134) a 134 byla na Karláku (nyní 148).
Na to se nedá říct než: ach jo...
|
|
|
|
| Mvek:
Linka číslo 203...
:-)
Bohužel má na mě tohle efekt takový, že si raději vezmu auto, protože vím, kudy a jak tam dojedu. Ne, že by se to nedalo zjistit, ale už na to nějak nemám chuť. Až znovu zavedou linku 19, tak je možná vezmu na milost. |
|
|
|
| Dobrá otázka zní, kolik lidí zabloudí po cestě do Svornosti na Terry příští sobotu, když to právě ten den vypukne. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|