Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza:
"Occasionally, aircraft with a seating structure of 2+2 may letter the seats as "ACDF" to keep with the standard of A/F being window and C/D being aisle on short-haul aircraft (which generally have 3+3 seats)." |
|
|
|
| Yakuzza: Jo, tyhle stroje mají. Co vím, chtěli je nahradit Bombardiery, ale z toho určitě sešlo :) |
|
|
|
| Pro zajimavost, do Bologne jsme leteli s CSA timto letadlem :)
ATR 72
Pobavily treba vrtule, ale i to, ze uvnitr byly na kazde strane jen dve sedacky. A oznaceni bylo A - C - D - F :) |
|
|
|
| Myslim, ze Mirak ma pravdu :) |
|
|
|
| Já myslím, že největší emoce jsou v sedmičkovém fóru :-). |
|
|
|
| Pro mě je naprosto nepochopitelný, že v tomhle fóru jsou vzbuzovany ty největší emoce (pravda, souperí s lingvistickym forem) :) |
|
|
|
| Jen abychom nedošli k nějakému kompromisnímu názvu, to bychom byli v... |
|
|
|
| Trefné přejmenování fóra. |
|
|
|
| Pozemstan:
Yakuzzova argumentace coby mimopražského ale má svou logiku. IDOS mi při vyhledávání spojení Hlavní nádraží - letiště nabídl právě linku AE (bez přestupů, 30 minut, 60 Kč) nebo spojení přes metro C, A a autobus 119 (2 přestupy, 38-40 minut, 32 Kč). Až na cenu se podle toho prostě jeví jako jednodušší a rychlejší ta AE...
To je presne ono. Jako turista vidim dve varianty - AE nebo "desive vypadajici" C+A+119. |
|
|
|
| Yakuzza:
pokud nepocitam, ze porad padaly cervene
To je něco, z čeho jsem rostl v Drážďanech. Tramvaj vždy zavřela na zastávce dveře, popojela pár metrů a čekalo se několik minut, a dlouhých minut. A tak se to opakovalo každou křižovatku, kterých tam mají dost na té zelené louce... V Praze mi to nikdy tolik nepřišlo, přece jen někde jsou upřednostňovány imho už i autobusy na základě nějakých vysílačů (ale často mi přijde, že se špatným načasováním, že to autobus akorát zastaví:-)). |
|
|
|
| Telemachus Rhade, Yakuzza: Yakuzzova argumentace coby mimopražského ale má svou logiku. IDOS mi při vyhledávání spojení Hlavní nádraží - letiště nabídl právě linku AE (bez přestupů, 30 minut, 60 Kč) nebo spojení přes metro C, A a autobus 119 (2 přestupy, 38-40 minut, 32 Kč). Až na cenu se podle toho prostě jeví jako jednodušší a rychlejší ta AE...
Sám jsem ale jel na letiště v posledních deseti letech jen metrem a autobusem, byť ne z nádraží. Matně si ale vzpomínám, že jsem poprvé před lety ze Zličína nebo Dejvické sice volil "běžnou" linku 119 či její tehdejší obdobu, nikoli speciální jako AE, která se tam též objevovala, ale i tak byly trochu matoucí informace o ceně spoje. Řidič nebyl schopen či ochoten nás jasně informovat, takže jsem si u něj nakonec koupil zvláštní lístek, i když jsem se domníval, že by mi asi stačila má "tramvajenka" s kuponem... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: V pohode. Ono by bohate stacilo, kdyby na AE jezdily klouby nebo tam byl kratsi interval. Ona popravde ani ta cesta pres Prahu nebyla nijak hrozna, pokud nepocitam, ze porad padaly cervene. Ale to je neco, s cim jako cestujici pocitam. Pokud se touto trasou vydam treba v patek ve 4 odpoledne, tak je uplne jedno, v jakem to je meste, a da se cekat, ze to bude oser, a udelam si rezervu.
Jinak 119+A proc ne. Plus tedy to zpropagovat i na transparentech autobusu. |
|
|
|
| Yakuzza:
Co prosim?
Sorry, to nebylo pejorativní. Myslel jsem to z pohledu běžného turisty. Ale jak sám píšeš, nechce se ti zkoumat, tak jedeš AE - z toho důvodu bych AE zrušil :)
Chtěl jsem tím hlavně poukázat na jisté nevýhody neseparátního železničního spojení a naopak vyzdvihnout řešení, kde je použito metro. Další výhodou je, že si pak můžeš vystoupit kde chceš, třeba na Staromáku, což je pro turistu taky zajímavější.
119 + metro A je dle mého elegantní řešení, které by mělo být protěžováno. Popřípadě zřídit doplňkovou železniční službu na Masaryčku, ale tak s intervalem 45 minut.
Jinak kouzlo 119 a metra je v tom, že v podstatě jezdí neustále a vždy s kloubovým vozem. |
|
|
|
| kapitan Pike: Ano uvažuje. :-)
A to je +/- vše...
(stejně jako o trase D a pod.) |
|
|
|
| Ale o železničním spojení mezi hlavním nádražím a letištěm se AFAIK reálně uvažuje. |
|
|
|
| A dodam, ze nejsem z Prahy, ze ano. Jako mistni bych dost pravdepodobne vyuzil jinych zpusobu prepravy nez linku urcenou vicemene pro turisty/neprazske. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.
Co prosim? Tohle bylo normalne planovanou soucasti cesty tam i zpet. Pokud mam moznost dostat se z vlakoveho nadrazi na letiste bez prestupu, bez zastavek a bez nutnosti absolvovat kilometry po eskalatorech v metru, proc toho nevyuzit? Kor kdyz rekneme ze Prahu neznam a nechce se mi zkoumat, kde a jak prestupovat, jak casto ktera linka jezdi apod. Tady je to jasne jak facka, interval 30 minut.
Takze nevim, jestli ses ted pokousel obhajovat nefunkcnost linky AE ci co. |
|
|
|
| Yakuzza: Linku s "číslem" AE vídávám u Muzea často, ale za celou dobu mě nějak nenapadlo ji využít. Myslím, že i v zahraničních bedekrech je jako vhodná doprava z letiště doporučována 119+A nebo 100+B. Zanoření se pod zem a vyhnutí se dopravní situaci v centru je IMHO pro turistu taky přínosnější.
Dvojí tarif mi vadí velice, ale na druhou stranu znám destinace, kde je toto horší a nejde vždy o východ od nás.
Tak a teď srovnání s Evropou.
London Gatwick i Stansted mají traťové spojení s centrem, pravda. Ale to není trať separátně pro ta letiště, nýbrž svod do Londýna, který tam stojí od 18xx a paradoxně třeba Gatwick jiné spojení nemá. Marťa zažila před dvěma lety situaci, kdy z Victorie na Gatwick nejelo nic 90 minut, a to bez organizování náhradní dopravy, takže zbyla možnost počkat a možná si nechat uletět stroj, nebo si vzít taxi za 60 liber :) Pak je otázka, nakoli je železnice vlastně přínosná.
V Düsselu nás teď potkalo něco podobného - vlaky sice jezdili co 7 minut, ale všechny ze směru Aachen nebo Köln a nemohli jsme se do nich s kočárem dostat.
Ježdění někam ad hoc považuju v době internetu za hipsterskou záležitost a potom musí člověk věci jako AE brát za součást dobrodružství, jehož je sám autorem.
Železnice v Praze je relativně dobře navržená, ale kolej na Ruzyň nemá šanci něco takového kapacitně zvládnout. Musel by se postavit koridor a na něj není díky složitosti terénu a záhlubu do zástavby místo. Navíc se stejně protíná Nádraží Veleslavín, kam už teď jezdí 119 :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|