Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pike: Hm, tak to se evidentně tlak začíná projevovat :) Což je samozřejmě dobře. EDIT: A ano mají víc než já... :) |
|
|
|
| Jinak jedna věc mě fascinuje (rozuměj: sere mě). Připomnělo mi to Ayn Rand.
Když je narvaný autobus tak vydělává, tak přece za něj nebude samospráva ještě platit! Kolem roku 2001 jsem chvíli makal pro jednoho dopravce v severních Čechách a matně si pamatuju, že když autobus měl víc než 30-35 lidí tak vydělával a okres nedoplácel nic. Od té doby se hodně změnilo, takže by to chtělo vidět kalkulaci (plat řidiče, amortizace autobusu, palivo, servis vs. cena jízdného) od kolika lidí se to vyplatí dnes. Proč tam nepustit jakoukoliv firmu, která splní podmínky, vždyť ceny nemusí být regulované... Kam tenhle systém vede by nejlépe rozvedli Zef a Mach, já jdu spát. |
|
|
|
| Třeba v Plzni byly v tramvajích běžně letáky, kde nabízeli řidičům MHD 25k hrubého. Dokonce jeden známý (učitel na VŠ) konstatoval, že řidiči mají více než on. |
|
|
|
| Já bych to za ty prachy nedělal. Teda nevím jaká je situace v Praze, ale jinde v Republice berou řidiči 13k hrubého. |
|
|
|
| Yakuzza:
"Occasionally, aircraft with a seating structure of 2+2 may letter the seats as "ACDF" to keep with the standard of A/F being window and C/D being aisle on short-haul aircraft (which generally have 3+3 seats)." |
|
|
|
| Yakuzza: Jo, tyhle stroje mají. Co vím, chtěli je nahradit Bombardiery, ale z toho určitě sešlo :) |
|
|
|
| Pro zajimavost, do Bologne jsme leteli s CSA timto letadlem :)
ATR 72
Pobavily treba vrtule, ale i to, ze uvnitr byly na kazde strane jen dve sedacky. A oznaceni bylo A - C - D - F :) |
|
|
|
| Myslim, ze Mirak ma pravdu :) |
|
|
|
| Já myslím, že největší emoce jsou v sedmičkovém fóru :-). |
|
|
|
| Pro mě je naprosto nepochopitelný, že v tomhle fóru jsou vzbuzovany ty největší emoce (pravda, souperí s lingvistickym forem) :) |
|
|
|
| Jen abychom nedošli k nějakému kompromisnímu názvu, to bychom byli v... |
|
|
|
| Trefné přejmenování fóra. |
|
|
|
| Pozemstan:
Yakuzzova argumentace coby mimopražského ale má svou logiku. IDOS mi při vyhledávání spojení Hlavní nádraží - letiště nabídl právě linku AE (bez přestupů, 30 minut, 60 Kč) nebo spojení přes metro C, A a autobus 119 (2 přestupy, 38-40 minut, 32 Kč). Až na cenu se podle toho prostě jeví jako jednodušší a rychlejší ta AE...
To je presne ono. Jako turista vidim dve varianty - AE nebo "desive vypadajici" C+A+119. |
|
|
|
| Yakuzza:
pokud nepocitam, ze porad padaly cervene
To je něco, z čeho jsem rostl v Drážďanech. Tramvaj vždy zavřela na zastávce dveře, popojela pár metrů a čekalo se několik minut, a dlouhých minut. A tak se to opakovalo každou křižovatku, kterých tam mají dost na té zelené louce... V Praze mi to nikdy tolik nepřišlo, přece jen někde jsou upřednostňovány imho už i autobusy na základě nějakých vysílačů (ale často mi přijde, že se špatným načasováním, že to autobus akorát zastaví:-)). |
|
|
|
| Telemachus Rhade, Yakuzza: Yakuzzova argumentace coby mimopražského ale má svou logiku. IDOS mi při vyhledávání spojení Hlavní nádraží - letiště nabídl právě linku AE (bez přestupů, 30 minut, 60 Kč) nebo spojení přes metro C, A a autobus 119 (2 přestupy, 38-40 minut, 32 Kč). Až na cenu se podle toho prostě jeví jako jednodušší a rychlejší ta AE...
Sám jsem ale jel na letiště v posledních deseti letech jen metrem a autobusem, byť ne z nádraží. Matně si ale vzpomínám, že jsem poprvé před lety ze Zličína nebo Dejvické sice volil "běžnou" linku 119 či její tehdejší obdobu, nikoli speciální jako AE, která se tam též objevovala, ale i tak byly trochu matoucí informace o ceně spoje. Řidič nebyl schopen či ochoten nás jasně informovat, takže jsem si u něj nakonec koupil zvláštní lístek, i když jsem se domníval, že by mi asi stačila má "tramvajenka" s kuponem... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: V pohode. Ono by bohate stacilo, kdyby na AE jezdily klouby nebo tam byl kratsi interval. Ona popravde ani ta cesta pres Prahu nebyla nijak hrozna, pokud nepocitam, ze porad padaly cervene. Ale to je neco, s cim jako cestujici pocitam. Pokud se touto trasou vydam treba v patek ve 4 odpoledne, tak je uplne jedno, v jakem to je meste, a da se cekat, ze to bude oser, a udelam si rezervu.
Jinak 119+A proc ne. Plus tedy to zpropagovat i na transparentech autobusu. |
|
|
|
| Yakuzza:
Co prosim?
Sorry, to nebylo pejorativní. Myslel jsem to z pohledu běžného turisty. Ale jak sám píšeš, nechce se ti zkoumat, tak jedeš AE - z toho důvodu bych AE zrušil :)
Chtěl jsem tím hlavně poukázat na jisté nevýhody neseparátního železničního spojení a naopak vyzdvihnout řešení, kde je použito metro. Další výhodou je, že si pak můžeš vystoupit kde chceš, třeba na Staromáku, což je pro turistu taky zajímavější.
119 + metro A je dle mého elegantní řešení, které by mělo být protěžováno. Popřípadě zřídit doplňkovou železniční službu na Masaryčku, ale tak s intervalem 45 minut.
Jinak kouzlo 119 a metra je v tom, že v podstatě jezdí neustále a vždy s kloubovým vozem. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|