Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Seven: Máš dobré nervy, málokdy není mezera, abych na chvíli nezpomalil (ale tak já přes 140 nejedu nikdy) a nepustil nějaké spěchálky. |
|
|
|
| Jo, nekdy predjizdim i 60 kilometru v kuse. |
|
|
|
| Seven: Ani by mě nenapadlo se tak hloupě ptát. Max. je 130 a ty předjíždíš, tak co. |
|
|
|
| Četla jsem, že prý bude pokuta za jízdu v levém pruhu. Dotaz - když v pravém jedou kamiony max. 110 a já jedu celou dobou v levém 150-160 a začne mi magor dálkáčema svítít do zrcátek, abych mu uhnula, že jedu moc pomalu, překážela jsem mu v levém pruhu nebo jen on letí moc nízko? |
|
|
|
| Marshall: Stačí se podívat na profil rakouské A10 - tak se staví dálnice v horách. Vysoké mosty, dlouhé tunely. V podstatě nikdy se nestane, aby kus té dálnice vedl vedle obřího hliněného nebo rozrušeného kamenného svahu. Stejně tak tenhle úsek měl vést na pilonech směrem více do údolí. Na to nemusím být stavař - stačí logika a nějaké elementární zkušenosti. Žel, vede. Já ten úsek naštěstí nevyužívám - potřeboval jsem ho jen jednou - ale určitě nezávidím lidem, kteří by tam měli projíždět denně.
Politiku stranou, to je úplně jiná liga. Ale jen si přisadím, že vyjádření ministra Ťoka je plně slučitelná s postojem strany - "Za to můžou jiní!" :) :(
Ale 'to be fair' - přístup "vyhraje nejnižší nabídka" zavedla úplně jiná vláda. |
|
|
|
| Bloudenim bez navigace i mapy clovek nejlip pozna kraj :)
(Kdyz nespecha nebo se netesi na pivo na chate, kam jede .)) |
|
|
|
| Jako problematický se na autoatlasu ukázal nápis Autoatlas ČSFR. Nebylo to zrovna auktuální vydání.
Jinak osobně jedu podle navigace v mobilu, když jedu sama. Pokud mám navigátora, stačí obvykle najet trasu, která bude třeba. Někdy ani to ne, někdy stačí sledovat cedule. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Hele, souhlasil bych v době, kdy jsem neměl slušný objem mobilních dat.
Navíc:
1) Sehnat dobrý atlas je už nemožné. Ten z přelomu století je už moc starý, taky nebyl super, ale měl opravdu skoro každou ulici a žádná vesnice v něm nebyla jako puntík, s tím to jinak šlo.
2) Nemám toho dobrého navigátora, o tom se hádáme, a nejsem schopen ji donutit začít jezdit, abych jí mohl ukázat, jak se naviguje, a osvěžit si dobu, kdy jsem navigoval rodiče.
3) Waze, potažmo něco podobného, zkouším proto, že mám ta data a skutečně to umí přepočítat vhodně cestu podle aktuální situace.
Už dvakrát jsem se díky tomu dozvěděl o podstatné zácpě (mimo město), a jel si tak zajímavou oklikou. Včera jsem se tak vyhnul ucpané práci na silnici na D1 kousíček od Brna, v létě jsem se vyhnul slušné zácpě kvůli výstavbě u Vysokého Mýta. O omezení bych se tedy v obou případech i dozvěděl z webu předem, ale jaké to má dopady, už ne.
Ale bez prohlédnutí mapy apod. se obejít nedá, navíc navigaci nikdy nebudu brát jako jasnou bernou minci. Často ji ignoruji (někdy ke své škodě). |
|
|
|
| Mvek: Já tedy navigaci ocenil jednou v životě, když jsme jeli křížem krážem Rakousko. A stejně jsem z ní měl spíš prdel, když se mi vehementně na A10 snažila vysvětlit, že se budu mít nejlíp, když otočím do prostisměru :)
IMHO nejlepší je aktuální autoatlas a spolujezdec. |
|
|
|
| Já prostě chytrým aplikacím a zařízením nevěřím. Stačí ukázka v podobě té navígační aplikace Waze. Protože do starého auta nechci řešit držák, je umístěná tak, že často má špatný signál GPS.
A co se nestává? Jedu po dálnici 130 a najednou blik, a jsem na silničce nebo polní cestě vedle/pod dálnicí, a vůbec mu nevadí, že jsem se tam náhle ocitl, a ještě bez změny rychlosti. |
|
|
|
| Budeš muset jet denním :) |
|
|
|
| Hmm, to jsem zvědav, zda a kde budou stavět noční autobusy 510 a 511 ve směru na Jižní Město... -)( |
|
|
|
| Neměli jsme vždy zelenou
Hezký článek o vývoji železniční signalizace, místy mírně nepřesný, ale pro laickou představu plně dostačující - ne, opravovat to tam do diskuze nepůjdu, to už částečně udělali jiní, a krom toho, žádné velké renoncy to nejsou (jsou hlavně terminologické), spíš je škoda, že autor trošku nezohlednil i vývoj v Rakousku a Německu, kterým jsme pochopitelně byli ovlivněni ať už přímo (kvůli důvodům politickým) nebo nepřímo (viděli jsme co funguje a co ne a tak jsme občas rovnou něco přeskočili). |
|
|
|
| Pavlák/Ipák používám a slýchám požívat. Co jsem do nedávna neznal bylo "NádrHol". :) |
|
|
|
| Slinták jsem taky neslyšel, netušil bych, o čem je řeč.
Pavlák jsem si vždy myslel, že je zažitý u starší generace, která žila část života před revolucí. A tedy je zažitý i v naší rodině, já ho úpěnlivě používám, protože Ípák mi zní hrozně "cool" moderně, teen apod. Prostě to nesnáším. |
|
|
|
| Slinták jsem naštěstí ještě neslyšel. Vlastně ani Pavlák asi ne. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|