Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2840 - 2859 / 3043Starší   Nejstarší

AVip - 18. květen 2012 14:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru.

Ale v ten moment už na omezení rychlosti opravdu nezáleží.

Asi takhle, magistrálu znám z doby před i po aplikaci 50a nikdo mne nepřesvědčí o tom, že je teď bezpečnější.

Je to naopak nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr, čímž se tříští pozornost a i spousta odboček za Nuselským mostem ve směru od centra jde na 50 při troše štěstí a šikovnosti projet (čímž odpadá rychlostí diferenciace v pruzích, ke které by při vyšší povolené rychlosti automaticky došlo, protože odboček, které lze bez úrazu projet byť třeba jen 70 mnoho není, byť bych si na pár z nich taky dokázal vzpomenout, to zas ne, že ne...)
Mvek - 18. květen 2012 14:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No, já mám opačné zkušenosti, ale obecně padesátku nesnáším ledaskde, takže spíše 60. Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru. No a když na to někdo nemá, tak jeho případné zastavení není takový rozdíl, tedy jde o méně krizovou situaci pro další řidiče.
AVip - 18. květen 2012 13:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.

Nezlob se, ale to je blbost a vidím to "dnes a denně" na padesátkou zkriplené magistrále.
Ano, nemyslím, že rychlost vyšší než 80 km/h je v zástavbě nějak extra zdravá, ale 50 km/h je na vícepruhové rychlostní komunikaci vyloženě smrtící (aneb pro ilustraci - jak dobře se asi přejedží mezi pruhy, když všichni, ale opravdu VŠICHNI jedou stejnou rychlostí, t.zn. rozdíly v rychlosti a z nich vyplývající mezery prostě neexistují - a 50 km/h udělá všechno, na rychlostech 70 - 80 km/h už samovolně dochází k jisté diferenciaci podle typu a nákladu vozidla a hlavně to dává všem jistý prostor i pro "rychlostní" manévry).

Pokud se nemá systém ucpávat, tak výstupy musí být rychlejší, což barrandovský most t.č. nesplňuje a i proto se na něm dělají zácpy.
Mvek - 18. květen 2012 12:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: S tou rychlostí je to dvojsečné, zase Barrandovský most je na první, druhý pohled tak chaotický, že čím vyšší rychlost, tím víc kiksů by tam bylo, protože je někdo zmatený. A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.

Samozřejmě je tu ten druhý problém, a tím je vytvoření úzkého hrdla.

A to si vezměte, že ještě probíhají přípravy na územní rozhodnutí, že se do toho přecpaného (křižovatkami) úseku mezi Radlickou a Barrandovským mostem má vecpat odbočka do všech směrů z nového tunelu skrz Dívčí hrady na Nové Butovice (náhrada za Radlickou).
AVip - 18. květen 2012 12:30sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Na Barrandovském mostě jsou t.č. zácpy ze dvou souvisejících důvodů... jednak se dělá rekonstrukce Strakonické v Chuchli a jednak nějakého totálního pablba napadlo tam snížit i na volných úsecích rychlost na 50 km/h pod lacinou záminkou boje proti hluku.

Není tedy divu, že snížená propustnost se projevuje až na mostě, kór když to tam o sebe někdo ve vzniklé skrumáži o sebe "opře".
Myslím, že Modřany, Dolní Břežany a Zbraslav děkují pablbům z pražského magisrátu za zvýšení provozu...

Mosty pro automobilovou dopravu jsou v Praze obecně vyřešeny natolik "genitálně", že se mi v praxi pří jízdě z Krče na Smíchov vyplatí jet po jižní spojce přes barrandovský most (není-li tato zasekaná) a zpátky přes Jiráskův most a po magistrále...
Mvek - 18. květen 2012 11:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: To určitě chybí, nedávno byla zácpa na Barrandovském a bylo to cítit jet až na Palackého náměstí (i když já na ten Smíchov opravdu chtěl, ale chtěl jsem do obchoďáku, takže ty kilometry, co jsem najel oklikou po Smíchově kolem Andělu....)

Ale 125 je super linka (když není na Jižní spojce nehoda), takže by ji měl následovat nějaký další BUS právě z oblasti Kačerova/Budějovické.

Protože 125kou je člověk na Smíchovském nádraží z Chodovce (nad Spořilovem) do 14 minut. To je sen. Z Opatova je to už horší, protože mezi Opatovem a tím Chodovcem staví všude jako ostatní BUSy, takže tam tipuji nějakých 20 a něco minut. Razer by doplnil, když jezdí často až asi z Hájí.
Telemachus Rhade - 18. květen 2012 11:29sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: To souvisí s tím, že Praze chybí 2 mosty. Mezi Palackým a Barrandovským je prostě obrovská trhlina. Já když se chci kloudně dostat na druhý břeh, tak musím z Vyšehradu přes magistrálu, Karlák a Jiráskův most (což je zasekané asi vždy) a nebo Výtoni přes Palačák a na Smíchově kroužit složitým systémem jednosměrek.

Co se MHDtýče, tak jezdím buď tram 18+7 spodem, nebo Céčkem na IP a potom 4/10/16, což je přecpané taky asi vždy.

Když byla výluka v zime a jezdila mi přímá linka 37 Palouček - Anděl, to bylo něco jiného :-)
Mvek - 18. květen 2012 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Taky by už ROPID, či spíše Prahu, mohlo napadnout, že by bylo vhodné po vzoru 125 udělat ještě nějaké expresní linky. Viděl bych to optimálně z Budějovické či Kačerova (nebo z B. přes K.) a po spojce na Smíchovské/Anděl.

Protože když mi nejrychlejší spojení vypadne, že mám jet z Pankráce/B./... na Stodůlky Cčkem na Florenc, a pak Bčkem, tak je to sice z hlediska "systému" možná hezké, ale v praxi hodně nepraktické:-). Nepříjde mi moc efektivní muset jet přes centrum dvakrát, když tam je docela velký provoz lidí.
A občasná varianta s přestupem na Pavláku a tram na Karlák, nebyla o moc lepší.
AVip - 25. duben 2012 15:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A včera mě pobavilo, když jsem si v tramvaji přečetl o výluce z výluky:-).

Jo, to jsem si taky všiml... solidní ukázka na téma "dependency hell"... :-D
Mvek - 25. duben 2012 15:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
DPP teď ale pěkně spamuje.

A včera mě pobavilo, když jsem si v tramvaji přečetl o výluce z výluky:-). Skutečně je to plakát, který informuje o mimořádnosti zavedené druhým plakátem, po kratší dobu. Týká se to výluky u Bulovky.
Mvek - 24. duben 2012 11:56sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zephram: Nj, musel bys použít ampersand lt;
Zephram - 24. duben 2012 11:40sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Hm, taky mne mohlo napadnout, že znak "menší než" se bere jako začátek tagu.
Zephram - 24. duben 2012 11:39sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Mvek:

Tak kde bylo možno vystoupit N způsoby, to nyní bude možné pouze (N-K) způsoby. Kde K
Mvek - 23. duben 2012 15:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nechávám si od DPP posílat výluky. Nejen tedy, že to moc spolehlivé není, pár věcí, byť to nebyly mimořádné záležitosti, jsem se už nedozvěděl (zatímco jindy mě informují o tom, že se kvůli opravě silnice posunuje zastávka BUSu o 80 metrů), tak ale tuto změnu v dopravě jsem fakt nepochopil:

Hlavní nádraží C: dočasné omezení výstupu z nástupiště

Z důvodu opravy staničních pohyblivých schodů z odjezdového čela nástupiště do odbavovací haly Hlavního nádraží dochází od středy 11. dubna 2012 do neděle 10. května 2012 k dočasnému omezení výstupu ve stanici metra C Hlavní nádraží.

K výstupu do odbavovací haly lze využít staničních pohyblivých schodů na vjezdovém čele nástupiště (od stanice Můstek C), osobního výtahu u odjezdového čela nástupiště i obě ramena pevných schodišť.


Nejen, že v mé nepřítomnosti v centru nám asi zavedli odbočku Cčka na Můstek (nejspíš mělo jít o Muzeum), ale vůbec jsem z toho nepochopil, co se na té stanici bude dít:-). A to ji mám trochu v paměti.
Zephram - 19. duben 2012 10:54sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Jsem opravdu jsem rád, že mohu do práce chodit pár minut pěšky. :-]
Telemachus Rhade - 12. duben 2012 19:45sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Razer: Doprava v Praze posledních několik dní je celkem šílená. Dneska jsem jel z Čakovic do Nuslí zhruba hodinu. Od Florence nahoru stála magistrála, tak jsem se pokusil objet to přes Žižkov a Vršovice, což je obvykle volné, ale zrovna dneska nebylo.
Mvek - 12. duben 2012 18:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: Vítej do klubu:-). Tedy já jel v poměrně poloprázdném autobuse, ale též 125 a též jsem si chytil tu nehodu u McDonaldu u Kačerova.

Nicméně tuhle skupinu často rodiče potkávají po cestě do práce na Spořilově, jezdí místními busy, co jezdí od vás z Jižního Města přes Spořilov na Kačerov.
Razer - 12. duben 2012 18:13sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Tak sem dnes jel něco přes hodinu v autobuse nacpaném k prasknutí (plném mentáleně postižených lidí - asi nějaký stacionář) po Jižní spojce... ty chvíle bych za nic nevyměnil...
lagga - 11. duben 2012 23:27sipka
ZAMĚŘIT
lagga
bydlela sem v praze celej život a ze zkušenosti vím, že pokud jízdní řád píše 15minut, tak je to v praxi půlhodina až hodina, hlavně když to je doba "dopráce/zpráce" - takže je to všude stejné, jen výluku si tam autobusy ani metro tolik neplánují
Telemachus Rhade - 10. duben 2012 18:24sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Řešení 2: bydlet v Praze.

Nejnovější   Novější 2840 - 2859 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o