Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Seven: Já mám leteckou dopravu docela rád. Minimálně proto, že nemusím řídit, kolem mě se vesměs vyskytují i normální lidé a není jich tolik. Vlaky mi vadí, protože jsou v nich předchozí skutečnosti povětšinou obráceně. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: nechápu tu logiku, když spočítám dopravu na Ruzyň, boarding, let, vystupování z letadla, doprava po Bratislavě...to už možná lepší i jet ty čtyři hodiny vlakem. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Autem to vyjde líp hlavně časově. |
|
|
|
| Chtěl jsem si koupit nějaké levné letenky na 10. do Bratislavy - 4500 s ČSA nejlevnější :-D
Takže pojedu autem :)
Aspoň to dáme druhý den s návštěvou Vídně. |
|
|
|
| Zephram: Jo, na něco podobného nesmyslného jsme už narazili dříve. Pokud se nepletu, hygienici měří průměrný hluk za den nebo něco podobného. Takže i když Praha 10 v rámci svých slavností má extrémně hlučné reproduktory, že 200-500 m daleko v zástavbě není slyšet hovor mezi domy, tak to nepřekročí průměrné limity. |
|
|
|
| kapitan Pike: Zrušili ji proto, že potřebovali postavit k vjezdu na hlavní náměstí tu hasičskou cisternu. Smutný příběh. |
|
|
|
| Asi se bojí, aby někdo nevjel tramvají do davů. |
|
|
|
| Brněnský dopravní podnik kvůli bezpečnostním opatřením ukončil provoz vánoční tramvaje. Informoval o tom na svém webu. Linky 4 a 9, které protínaly náměstí Svobody, budou jezdit odklonem. Omezení je naplánováno po většinu dne až do pátku. |
|
|
|
| Srovnavat to s tim, kolik by stala stejna cesta autem, je blbost. Je tam spousta dalsich faktoru, ktere to ovlivnuji. Ve vlaku nemusim resit pozornost pri rizeni, muzu byt ozraly, v aute mam zase flexibilitu, muzu vzit vetsi mnozstvi zavazadel. |
|
|
|
| Boha, tak ok, neni to "astronomicke numero", ale 959 Kc proste adekvatni cena neni.
Zephram:
I když říkat sleva něčemu, co platíme většinu roku je trochu divné.
No vsak ano, proto to je celkem velky rozdil. Sleva oproti standardni cene vs. navysovani standardni ceny. |
|
|
|
| Zephram 277860: Ještě jsem zapomněl na rovnováhu mezi dlouhým teoretizováním + řešením principů a stručnou praktičností :-)).
|
|
|
|
| Spolujízda na trase Praha - Ostrava v pátek je 200 - 300CZK. A je tam 32 jízd s 1 - 3 místy. |
|
|
|
| Mvek: Tak tedy to, co bylo na trase Praha-Ostrava před nástupem soukromníků je "běžná cena". Současné nižší ceny jsou "sleva za včasnost" (dělá to i ČD). A těch 900 Kč je "příplatek za řešení věcí pouze pár dní předem" (= na poslední chvíli). Trest za řešení opravdu na posledních chvíli je pak nedostupná jakákoliv jízdenka a nutnost hledat alternativní řešení. |
|
|
|
| Zephram: S tou slevou za včasnost jsi to přehnal. Dost z té částky, co jsem uvedl, jsou fixní náklady, těch 900 možná nedosáhnu ani ve čtyřech osobách v tom samém autě. Ale jinak jsi potvrdil, co jsem psal.
Ještě k příkladu, co tu už padl, něco jiného je toto a něco jiného, když by měl automat účtovat cenu pití podle teploty. To by totiž už nebylo ekonomické, jelikož na teplotě nutně žízeň nezávisí a je tu taky vodovod... Opět by to muselo být dle poptávky.
No a nakonec jedna věc, doprava, stejně jako pití z automatu není obvykle životně důležitá potřeba, takže tam je to ok. Kdyby takto někdo měl účtovat hrnky vody z vodovodu, to bych s tím problém měl, bez ohledu na to, jestli jsem potrefená husa, nebo ne.
A úplně na konec:) poznámka, že samozřejmě kdyby mě taková cena dopravy postihla, zanadávám si, ale nadávat budu spíš na to, že jsem se tedy nerozhoupal včas. |
|
|
|
| Yakuzza 277844: To srovnání má hlavně smysl, aby ukázalo, že to nejsou "astronomická numera". Typu třeba 0,25L vody za 50 000 Kč uprostřed pouště. Prostě to odpovídá ceně za dopravu. Skoro se mi chce říci, že "sleva za včasný nákup" je vlastně to, co platíme běžně. (I když říkat sleva něčemu, co platíme většinu roku je trochu divné.)
Je to o perspektivě a trochu psychologii. Když dáš u stánku klobásu za 40 Kč a k tomu krajíček chleba po 2 Kč a porci hořčice za 1 Kč, lidi budou nadávat, že je chleba předražený. Když dáš tu samou klobásu za 55 Kč a k tomu ceduli "chleba a hořčice si vezměte dle libosti", budou lidi spokojeni. Protože lidi obvykle moc nepočítají a dají na první dojem a dobře jim tak.
Opravdu je "spravne" si do posledni tecky vse planovat?
Ne, takto do extrému, do poslední tečky a vše, ne.
To bylo trochu mé osobní rýpnutí, protože mám a vždy jsem měl tendenci si věci spíše plánovat, rozebírat, shromažďovat informace, analyzovat, navazovat na léta staré věci z minulosti... Takže mne potěší, když je plánovitý přístup někde oceněn a vyplácí se. (Jako že je spousta a spousta případů, kdy naopak mají výhodu lidé spontánní, nepřesní, okamžitě reagující, nekonzistentní, přizpůsobiví.) Správný není žádný extrém. (Resp. záleží na typu člověka, pro různé situace se hodí různé přístupy a navíc se to může během života měnit.) Stejně tak bych se mohl zeptat Opravdu je "spravne" všemu nechávat volný průběh, vše řešit spontánně a na poslední chvíli, žít jen přítomností a okamžikem?
Tuto rovnováhu hledám, nacházím a opět hledám vlastně celý život. Najít správnou rovnováhu mezi plánováním a improvizací, mezi snahou mít vše pod kontrolou + být konstruktorem svého štěstí a zenovou rezignací na vše + dojmem, že stejně nic neovlivním a věci nakonec dopadnou "tak nějak" optimálně, mezi opatrností a riskováním, mezi spontaneitou a promýšlením důsledků svých činů. Rozhodně nemám ideál někde u absolutního plánování všeho, když (mám pocit, že) si mohu dovolit reagovat emotivně, impulsivně, spontánně, tak si to užívám. A už jsem mnohokrát doplatil jak na příliš mnoho řešení a plánování, tak na příliš málo. ... Univerzální návod na život neexistuje. :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|