Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Na to funguje Yakuzzova metoda první třídy a přijde mi na tuhle vzdálenost ekonomičtější a ekologičtější než letět. |
|
|
|
| Seven: Já mám leteckou dopravu docela rád. Minimálně proto, že nemusím řídit, kolem mě se vesměs vyskytují i normální lidé a není jich tolik. Vlaky mi vadí, protože jsou v nich předchozí skutečnosti povětšinou obráceně. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: nechápu tu logiku, když spočítám dopravu na Ruzyň, boarding, let, vystupování z letadla, doprava po Bratislavě...to už možná lepší i jet ty čtyři hodiny vlakem. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Autem to vyjde líp hlavně časově. |
|
|
|
| Chtěl jsem si koupit nějaké levné letenky na 10. do Bratislavy - 4500 s ČSA nejlevnější :-D
Takže pojedu autem :)
Aspoň to dáme druhý den s návštěvou Vídně. |
|
|
|
| Zephram: Jo, na něco podobného nesmyslného jsme už narazili dříve. Pokud se nepletu, hygienici měří průměrný hluk za den nebo něco podobného. Takže i když Praha 10 v rámci svých slavností má extrémně hlučné reproduktory, že 200-500 m daleko v zástavbě není slyšet hovor mezi domy, tak to nepřekročí průměrné limity. |
|
|
|
| kapitan Pike: Zrušili ji proto, že potřebovali postavit k vjezdu na hlavní náměstí tu hasičskou cisternu. Smutný příběh. |
|
|
|
| Asi se bojí, aby někdo nevjel tramvají do davů. |
|
|
|
| Brněnský dopravní podnik kvůli bezpečnostním opatřením ukončil provoz vánoční tramvaje. Informoval o tom na svém webu. Linky 4 a 9, které protínaly náměstí Svobody, budou jezdit odklonem. Omezení je naplánováno po většinu dne až do pátku. |
|
|
|
| Srovnavat to s tim, kolik by stala stejna cesta autem, je blbost. Je tam spousta dalsich faktoru, ktere to ovlivnuji. Ve vlaku nemusim resit pozornost pri rizeni, muzu byt ozraly, v aute mam zase flexibilitu, muzu vzit vetsi mnozstvi zavazadel. |
|
|
|
| Boha, tak ok, neni to "astronomicke numero", ale 959 Kc proste adekvatni cena neni.
Zephram:
I když říkat sleva něčemu, co platíme většinu roku je trochu divné.
No vsak ano, proto to je celkem velky rozdil. Sleva oproti standardni cene vs. navysovani standardni ceny. |
|
|
|
| Zephram 277860: Ještě jsem zapomněl na rovnováhu mezi dlouhým teoretizováním + řešením principů a stručnou praktičností :-)).
|
|
|
|
| Spolujízda na trase Praha - Ostrava v pátek je 200 - 300CZK. A je tam 32 jízd s 1 - 3 místy. |
|
|
|
| Mvek: Tak tedy to, co bylo na trase Praha-Ostrava před nástupem soukromníků je "běžná cena". Současné nižší ceny jsou "sleva za včasnost" (dělá to i ČD). A těch 900 Kč je "příplatek za řešení věcí pouze pár dní předem" (= na poslední chvíli). Trest za řešení opravdu na posledních chvíli je pak nedostupná jakákoliv jízdenka a nutnost hledat alternativní řešení. |
|
|
|
| Zephram: S tou slevou za včasnost jsi to přehnal. Dost z té částky, co jsem uvedl, jsou fixní náklady, těch 900 možná nedosáhnu ani ve čtyřech osobách v tom samém autě. Ale jinak jsi potvrdil, co jsem psal.
Ještě k příkladu, co tu už padl, něco jiného je toto a něco jiného, když by měl automat účtovat cenu pití podle teploty. To by totiž už nebylo ekonomické, jelikož na teplotě nutně žízeň nezávisí a je tu taky vodovod... Opět by to muselo být dle poptávky.
No a nakonec jedna věc, doprava, stejně jako pití z automatu není obvykle životně důležitá potřeba, takže tam je to ok. Kdyby takto někdo měl účtovat hrnky vody z vodovodu, to bych s tím problém měl, bez ohledu na to, jestli jsem potrefená husa, nebo ne.
A úplně na konec:) poznámka, že samozřejmě kdyby mě taková cena dopravy postihla, zanadávám si, ale nadávat budu spíš na to, že jsem se tedy nerozhoupal včas. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|