Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:
nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr
Jo, tak s tímhle obecně souhlasím. Už párkrát jsem si to také uvědomil, že mě to hrozně rozptyluje, v jiných případech a místech.
Nicméně vím, jaký pro mě ještě i dnes občas je stres najet na víceporoudou komunikaci, kde je problém dosáhnout na připojovacím pruhu rychlosti normálního provozu (a nebo pokud by se nepovedlo se vecpat, znamená to hodně fest brždění na konci).
Neumím posoudit, kde to jak vychází, takže asi by to potřebovalo opravdu experiment, třeba rok a rok.
Jinak spíš vidím problém v malé toleranci překročení rychlosti. Už jsem si také říkal, kolik lidí někoho srazí kvůli hlídání rychlosti, nevěřím, že nikdo takový není. |
|
|
|
| Mvek:
Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru.
Ale v ten moment už na omezení rychlosti opravdu nezáleží.
Asi takhle, magistrálu znám z doby před i po aplikaci 50a nikdo mne nepřesvědčí o tom, že je teď bezpečnější.
Je to naopak nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr, čímž se tříští pozornost a i spousta odboček za Nuselským mostem ve směru od centra jde na 50 při troše štěstí a šikovnosti projet (čímž odpadá rychlostí diferenciace v pruzích, ke které by při vyšší povolené rychlosti automaticky došlo, protože odboček, které lze bez úrazu projet byť třeba jen 70 mnoho není, byť bych si na pár z nich taky dokázal vzpomenout, to zas ne, že ne...) |
|
|
|
| AVip: No, já mám opačné zkušenosti, ale obecně padesátku nesnáším ledaskde, takže spíše 60. Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru. No a když na to někdo nemá, tak jeho případné zastavení není takový rozdíl, tedy jde o méně krizovou situaci pro další řidiče. |
|
|
|
| Mvek:
A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.
Nezlob se, ale to je blbost a vidím to "dnes a denně" na padesátkou zkriplené magistrále.
Ano, nemyslím, že rychlost vyšší než 80 km/h je v zástavbě nějak extra zdravá, ale 50 km/h je na vícepruhové rychlostní komunikaci vyloženě smrtící (aneb pro ilustraci - jak dobře se asi přejedží mezi pruhy, když všichni, ale opravdu VŠICHNI jedou stejnou rychlostí, t.zn. rozdíly v rychlosti a z nich vyplývající mezery prostě neexistují - a 50 km/h udělá všechno, na rychlostech 70 - 80 km/h už samovolně dochází k jisté diferenciaci podle typu a nákladu vozidla a hlavně to dává všem jistý prostor i pro "rychlostní" manévry).
Pokud se nemá systém ucpávat, tak výstupy musí být rychlejší, což barrandovský most t.č. nesplňuje a i proto se na něm dělají zácpy. |
|
|
|
| AVip: S tou rychlostí je to dvojsečné, zase Barrandovský most je na první, druhý pohled tak chaotický, že čím vyšší rychlost, tím víc kiksů by tam bylo, protože je někdo zmatený. A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.
Samozřejmě je tu ten druhý problém, a tím je vytvoření úzkého hrdla.
A to si vezměte, že ještě probíhají přípravy na územní rozhodnutí, že se do toho přecpaného (křižovatkami) úseku mezi Radlickou a Barrandovským mostem má vecpat odbočka do všech směrů z nového tunelu skrz Dívčí hrady na Nové Butovice (náhrada za Radlickou). |
|
|
|
| Na Barrandovském mostě jsou t.č. zácpy ze dvou souvisejících důvodů... jednak se dělá rekonstrukce Strakonické v Chuchli a jednak nějakého totálního pablba napadlo tam snížit i na volných úsecích rychlost na 50 km/h pod lacinou záminkou boje proti hluku.
Není tedy divu, že snížená propustnost se projevuje až na mostě, kór když to tam o sebe někdo ve vzniklé skrumáži o sebe "opře".
Myslím, že Modřany, Dolní Břežany a Zbraslav děkují pablbům z pražského magisrátu za zvýšení provozu...
Mosty pro automobilovou dopravu jsou v Praze obecně vyřešeny natolik "genitálně", že se mi v praxi pří jízdě z Krče na Smíchov vyplatí jet po jižní spojce přes barrandovský most (není-li tato zasekaná) a zpátky přes Jiráskův most a po magistrále... |
|
|
|
| TelemachusRhade: To určitě chybí, nedávno byla zácpa na Barrandovském a bylo to cítit jet až na Palackého náměstí (i když já na ten Smíchov opravdu chtěl, ale chtěl jsem do obchoďáku, takže ty kilometry, co jsem najel oklikou po Smíchově kolem Andělu....)
Ale 125 je super linka (když není na Jižní spojce nehoda), takže by ji měl následovat nějaký další BUS právě z oblasti Kačerova/Budějovické.
Protože 125kou je člověk na Smíchovském nádraží z Chodovce (nad Spořilovem) do 14 minut. To je sen. Z Opatova je to už horší, protože mezi Opatovem a tím Chodovcem staví všude jako ostatní BUSy, takže tam tipuji nějakých 20 a něco minut. Razer by doplnil, když jezdí často až asi z Hájí. |
|
|
|
| Mvek: To souvisí s tím, že Praze chybí 2 mosty. Mezi Palackým a Barrandovským je prostě obrovská trhlina. Já když se chci kloudně dostat na druhý břeh, tak musím z Vyšehradu přes magistrálu, Karlák a Jiráskův most (což je zasekané asi vždy) a nebo Výtoni přes Palačák a na Smíchově kroužit složitým systémem jednosměrek.
Co se MHDtýče, tak jezdím buď tram 18+7 spodem, nebo Céčkem na IP a potom 4/10/16, což je přecpané taky asi vždy.
Když byla výluka v zime a jezdila mi přímá linka 37 Palouček - Anděl, to bylo něco jiného :-) |
|
|
|
| Taky by už ROPID, či spíše Prahu, mohlo napadnout, že by bylo vhodné po vzoru 125 udělat ještě nějaké expresní linky. Viděl bych to optimálně z Budějovické či Kačerova (nebo z B. přes K.) a po spojce na Smíchovské/Anděl.
Protože když mi nejrychlejší spojení vypadne, že mám jet z Pankráce/B./... na Stodůlky Cčkem na Florenc, a pak Bčkem, tak je to sice z hlediska "systému" možná hezké, ale v praxi hodně nepraktické:-). Nepříjde mi moc efektivní muset jet přes centrum dvakrát, když tam je docela velký provoz lidí.
A občasná varianta s přestupem na Pavláku a tram na Karlák, nebyla o moc lepší. |
|
|
|
| Mvek:
A včera mě pobavilo, když jsem si v tramvaji přečetl o výluce z výluky:-).
Jo, to jsem si taky všiml... solidní ukázka na téma "dependency hell"... :-D |
|
|
|
| DPP teď ale pěkně spamuje.
A včera mě pobavilo, když jsem si v tramvaji přečetl o výluce z výluky:-). Skutečně je to plakát, který informuje o mimořádnosti zavedené druhým plakátem, po kratší dobu. Týká se to výluky u Bulovky. |
|
|
|
| Zephram: Nj, musel bys použít ampersand lt;
|
|
|
|
| Hm, taky mne mohlo napadnout, že znak "menší než" se bere jako začátek tagu. |
|
|
|
| Mvek:
Tak kde bylo možno vystoupit N způsoby, to nyní bude možné pouze (N-K) způsoby. Kde K |
|
|
|
| Nechávám si od DPP posílat výluky. Nejen tedy, že to moc spolehlivé není, pár věcí, byť to nebyly mimořádné záležitosti, jsem se už nedozvěděl (zatímco jindy mě informují o tom, že se kvůli opravě silnice posunuje zastávka BUSu o 80 metrů), tak ale tuto změnu v dopravě jsem fakt nepochopil:
Hlavní nádraží C: dočasné omezení výstupu z nástupiště
Z důvodu opravy staničních pohyblivých schodů z odjezdového čela nástupiště do odbavovací haly Hlavního nádraží dochází od středy 11. dubna 2012 do neděle 10. května 2012 k dočasnému omezení výstupu ve stanici metra C Hlavní nádraží.
K výstupu do odbavovací haly lze využít staničních pohyblivých schodů na vjezdovém čele nástupiště (od stanice Můstek C), osobního výtahu u odjezdového čela nástupiště i obě ramena pevných schodišť.
Nejen, že v mé nepřítomnosti v centru nám asi zavedli odbočku Cčka na Můstek (nejspíš mělo jít o Muzeum), ale vůbec jsem z toho nepochopil, co se na té stanici bude dít:-). A to ji mám trochu v paměti. |
|
|
|
| Jsem opravdu jsem rád, že mohu do práce chodit pár minut pěšky. :-] |
|
|
|
| Razer: Doprava v Praze posledních několik dní je celkem šílená. Dneska jsem jel z Čakovic do Nuslí zhruba hodinu. Od Florence nahoru stála magistrála, tak jsem se pokusil objet to přes Žižkov a Vršovice, což je obvykle volné, ale zrovna dneska nebylo. |
|
|
|
| Razer: Vítej do klubu:-). Tedy já jel v poměrně poloprázdném autobuse, ale též 125 a též jsem si chytil tu nehodu u McDonaldu u Kačerova.
Nicméně tuhle skupinu často rodiče potkávají po cestě do práce na Spořilově, jezdí místními busy, co jezdí od vás z Jižního Města přes Spořilov na Kačerov. |
|
|
|
| Tak sem dnes jel něco přes hodinu v autobuse nacpaném k prasknutí (plném mentáleně postižených lidí - asi nějaký stacionář) po Jižní spojce... ty chvíle bych za nic nevyměnil... |
|
|
|
| bydlela sem v praze celej život a ze zkušenosti vím, že pokud jízdní řád píše 15minut, tak je to v praxi půlhodina až hodina, hlavně když to je doba "dopráce/zpráce" - takže je to všude stejné, jen výluku si tam autobusy ani metro tolik neplánují |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|