Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza 280581: Bude defenestrace? |
|
|
|
| O znovu praskle estakade ani nemluvim... |
|
|
|
| Yakuzza: Jezdím tam jen každý den a ani jsem si ho nevšimla, takže zase taková trága to nebude. |
|
|
|
| Asi to nechám přeložit a pošlu to na nějaký japonský tématický server. |
|
|
|
| V Brně dnes startuje Uber. |
|
|
|
| Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy
Rychlost 160 km/h je sice pěkná, ale vzhledem k intervalům mezi zastávkami na té trati docela pochybuji, že se to vyplatí. (Třeba ale zavedou speciální vlaky, které budou stavět jen Ostrava, Frýdek-Místek, Valašské Meziříčí.) Druhá kolej na trase Ostrava-FM by se hodila, to ano. |
|
|
|
| Mvek: Také se tak u přechodů chovám. Když vidím, že se blíží rychlejedoucí auto, dvě, tři, tak se někdy zarazím třeba pět, deset metrů před přechodem, aby bylo jasné, že mne nemusí pouštět. Nebo zrychlím, aby nemuselo brzdit moc. Ekologii sice moc neřeším, to není moje motivace, ale připadá mi to vůči řidičům ohleduplné. Záleží, jak se cítím, jakou mám náladu, jak spěchám. |
|
|
|
| Snad jen jako chodec se "zeleným" smýšlením dodám, že velmi často zpomalím, aby nějaký řidič na přechodu neměl důvod pouštět mě, nebo naopak zrychlím, aby kvůli mně nemusel brzdit, když to vychází těsně.
A proto nemám rád, když někdo nedá blinkr, občas je to k jeho vlastní škodě, kdyby ho měl, zrychlil bych nebo zpomalil, aby projel, ale takhle jsem nečekal, že bude odbočovat do mé dráhy.
A jako řidič tedy nesnáším stopky, protože je jen pár míst a případů, kdy jejich opodstatnění vidím. Občas jsou ale na místech, kde prostě vyjede jedině sebevrah díky absenci výhledu, takže by tam stačil zvýrazněný trojúhelník. |
|
|
|
| Retardéry zhoršují prostředí
Nic překvapivého, laika to určitě napadlo dávno. Ještě by někdo mohl spočítat, o kolik dříve nám díky tomu dojde ropa:-D.
Ale to je vůbec jiná věc, že v dnešní době bych čekal, že třeba ve městě jako Praha není problém počítači sladit mnoho semaforů na sebe, aby byly tzv. zelené vlny a co nejméně brždění kvůli semaforům. Bohužel Podobně jako v Drážďanech v centru tramvaj stála minuty na každé křižovatce, v Praze často na hlavním tahu o víkendu taky stavím skoro každá světla (třeba Švehlova ulice).
A zvláště při smogové situaci by to pomohlo. |
|
|
|
| Seven: To je případ, kdy zjistíš, co nám i přednášeli na Starconu po křtu Kusů, že všechna ta auta musí být naprogramována stejně (chránit třeba hlavně posádku) a měla by komunikovat, pokud to půjde, aby to druhé vědělo, co to první rozhodlo udělat.
Jinak mě napadá dost zvrhlá situace:
protijedoucí samořiditelná auta, jednomu do cesty vběhne školka na procházce, takže se vyhne do protisměru. A druhé usoudí, že v autech je méně lidí, takže to zabrzdí, ale stále ve svém pruhu a dojde k čelní srážce takřka dvojnásobnou rychlostí. |
|
|
|
| Zajímala by mě situace druhého samořídícího auta v protisměru. Pokud se toto auto má vyhnout bariéře vjetím do protisměru, jak se zachová to druhé auto? Zastaví? Uhne do bariéry? Ubrzdí to před bariérou? Pokud zastaví, bude se mu auto se selháním brzd pokoušet vehementně vyhnout? |
|
|
|
| Myslím, že kdyby někdo snadno abstrahoval ty problémy jen do té míry, jak jsou, nepřemýšlel o té pravděpodobnosti toho či onoho zabití, o brzdě o stěny apod., tak by byl velmi nebezpečné individuum a nerad bych ho nechal o čemkoliv podobném rozhodovat. |
|
|
|
| Zephram: Tedy vítej do klubu, viz níže.
AVip: A to je přesně, co píšu. Pokud bude auto rozumně uděláno, nelze předpokládat, že ten čelní náraz do bariéry pasasžéry zabije (zejména, je-li tam přechod, tak tam asi nebude stovka a samořídící se auto nepojede nad limit).
Totéž v realitě bych samozřejmě předpokládal, že ve všech těch případech (jestli to opravdu vždy bylo selhání brzd, nečetl jsem to tak pozorně) by auto mělo začít hoblovat okraj, na nákresu vypadá vhodný na pomalé brždění.
Tudíž jsou to příliš nereálné situace a těžko se myšlení od tohohle abstrahuje. |
|
|
|
| Zephram:
Teorie, že auto musí v prvé řadě chránit posádku, vychází i z toho, že jinak by se self-driving cars nikdy nerozšířily, nikdo by je nepoužíval.
Více - méně souhlasím (spíše více, nežli méně) - s jedinou poznámkou pod čarou z mé strany: pokud dojde u podobného vozidla k selhání brzd, je třeba to vozidlo zastavit doslova o první vhodnou překážku (a čert vzal posádku, konstrukce s tím má počítat) - jakékoli vyhýbání se překážkám pod záminkou ochrany cestujících jen zvětšuje celkové číslo obětí, protože dřív či později to to auto bude muset do něčeho napálit tak jako tak se vším, co z toho plyne.
Je to stejné, jako jsou železniční výhybky v místech, kde se napojuje vedlejší trať na hlavní opatřeny slepými kolejemi před nájezdem na hlavní trať, protože idea je taková, že pořád je menší škoda, když runaway coaster vyletí z kolejí na vedlejší trati, než aby zasáhl trať hlavní. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|