Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Drive se tomu rikalo "vykazovani cinnosti". |
|
|
|
| Tyhle zmeny jsou jen experimenty z trucu, co povetsinou nedavaji vubec smysl. |
|
|
|
| Mvek:
si nepamatuji, že by něco pravidelně zahýbalo od Muzea na náměstí Míru.
Bydlel jsem tam kousek za rohem více jak dvacet let - a nikdy nic, ani snad ve výluce ne. |
|
|
|
| Ta 13 mě zaujala, protože za dobu, co jezdím víc MHD, což je tak od deseti, si nepamatuji, že by něco pravidelně zahýbalo od Muzea na náměstí Míru. |
|
|
|
| Od 25. března 2017 dochází v provozu PID k několika trvalým změnám a úpravám v tramvajové dopravě.
Zavádí se nová linka číslo 23, a to v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Pohořelec – Královka.
Linka číslo 13 se mění na trasu: Černokostelecká – Vozovna Strašnice – Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Muzeum – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – Jana Masaryka – Vršovické náměstí – Čechovo náměstí (nástupní zastávka v Minské ulici).
Linka číslo 21 se mění na trasu: Sídliště Modřany / Levského – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Palackého náměstí – Zborovská – Anděl (v Nádražní ulici) – Na Knížecí – Křížová – Laurová – Radlická.
Změny v zastávkách tramvají
Mezi zastávkami Těšnov a Vltavská se na Hlávkově mostě zřizuje pro oba směry zastávka Štvanice.
Dochází také k přečíslování historické linky 91. Od letošní sezóny je historická tramvajová linka v provozu jako linka číslo 41. |
|
|
|
| V novince Auto na dálnici D1 srazilo vlka mě trochu zaskočila, ba i vyděsila věta:
Oběťmi staveb a rekonstrukcí dálnic nejsou pouze vlci, kromě nich se o podobné přechody přes dálnice pokoušejí i losi a rysi. Částečně by šlo podobným nehodám zabránit dobře navrženými ekodukty. Těch je však podle odborníků v republice minimum a mnohdy jsou realizovány na zcela nelogických místech.
Tak jsem ověřoval a vskutku u nás los prý žije, vrátil se asi z Polska v 20. století a tak různě stavy kolísají, ale prý od 90. let zase klesají kvůli pytlákům a dopravním nehodám a také:
Od 90. let se však stavy losů začínají opět snižovat. Po odstranění hraničních zátarasů na rakouské hranici los začal migrovat do Rakouska. V Rakousku ale los není na seznamu chráněných živočichů, protože tam nežil, a je tedy loven a v důsledku toho došlo k úbytku jeho početnosti i na našem území. |
|
|
|
| Ještě, že jezdím jen po nábřeží. |
|
|
|
| České dráhy mají nový e-shop. Asi se jim daří. |
|
|
|
| Njn, ale když jsou na to zvyklí všichni, tak jim to nějak holt funguje. |
|
|
|
|
Poslední dobou je v Praze dost Italů...a pak já s mojí rozbitou páčkou blinkru, která občas nedopne, občas přeskočí, občas vyskočí, takže blikám jak kolotoč na Matějský.
|
|
|
|
| A co dělat, když si člověk jede vpravo do 130 a dojede řidiče vpravo, který prostě začal zpomalovat (a předtím mě myslím i předjel a vzdálil se tak na sto metrů)... Nenapadlo by mě to brát za předjíždění zprava, ale jelikož museli v zákoně vypíchnout, že souběžná jízda není předjíždění atp., tak se obávám, že nějaký snaživý debil by to tak brát mohl. |
|
|
|
| Sobota R10 na sever, neděle R10 do Prahy.
Co dělat s řidiči, co vám vlítnou do levého pruhu a ze 130 vás donutí šlápnout na brzdu na 100? Co dělat s těmi, co zabržďují, protože si píší SMS? Střílet se to nesmí, na pokutovaní nemám pravomoc... Já se na jednu stranu těm vybržďovačům nedivím. Je to asi jediná možnost jak dát těm kokotům najevo, že tam nemají, co dělat. |
|
|
|
| Leda by tedy právě A tímto směrem pokračovalo přes to Zahradní Město, a ne ze Skalky, ta s Depem by byly právě jen odbočkou a zatahovací trasou. Ostatně z Depa to stejně nyní dál pokračovat nemůže, museli by stanici přebudovat, nemluvě o tom, že mi přijde, že koleje po povrchu tam jsou pro manipulaci, takže se tam jezdí dost pomalu. Vlastně bych si tipl, že Depo Hostivař je spíš kompromis, a původně plánované ani nebylo. |
|
|
|
| Marshall: Hezké, o pár z nich jsem neslyšel, nebo až vloni právě v souvislosti s touto trasou do Nových Dvorů, nebo jsem sem i házel úvahy Jesenice a Vestce ohledně tramvaje nebo metra do Jesenice/Vestce...
Pobavila mě nejvíc ta Průmyslová v návaznosti na metro A do Dubče, jo to jsem kdysi v plánu viděl... Zrovna tak větvení Ačka na Zahradní Město... Na druhou stranu to už chápu, že nemá dneska asi takový smysl, protože se zkrátí linka S na Benešov a vybuduje se zastávka Zahradní Město, i když pro většinu lidí to znamená pořád slušný kus pěšky (pro nás hodně), nebo pár zastávek autobusem. |
|
|
|
| Marshall: to o svisteni bych uplne nerekla...co jsem tam chodila na kesky tak preci jen to porad streka...na jiraskac asi uplne ne, ale treba na ipp to uz byla nejaka chvilka (cca 20 min na jiraskac a dalsich 10 na ipp) z pisnice odhaduju dalsich 15 minut. |
|
|
|
| V lehké návaznosti na leena 281662: Zaujala mě zpráva o schválení prodloužení tratě do Libuše (z Modřan). Pak jsem si uvědomil proč :) - ano nabízí to spolehlivou alternativu spojení do města (z Modřan ta tramvaj docela sviští), ale hlavní motivace je asi obsluha Dčka.
Na závěr citát z cca 2007 (stránka již asi neexistuje; prahamhd.vhd.cz).
V 90. letech měla původně trať vést až na sídliště Libuš, byla však nakonec zakončena na louce u Modřanské rokle, na dohled od libušského panelového sídliště, kam lze dosud cestovat jen autobusem. O prodloužení na Libuš se stále uvažuje, počítá se však s tím, že tramvaje pojedou na Libuš až spolu s metrem D. Jeho první úsek bude zprovozněn až po roce 2010 a je možné, že bude ukončen na Nových Dvorech. V takovém případě se do Libuše metro D dostane ještě později, až druhým úsekem. Je otázkou, jestli v případě ukončení prvního úseku metra na Nových Dvorech bude tramvajová trať vedena až k této zastávce (v úseku Sídliště Libuš - Nové Dvory na ni není dostatek místa a po prodloužení metra by v něm její význam značně poklesl).
... během psaní příspěvku jsem si řekl, že pohledám a ejhle z téhož období. Uvádím zde jen pro zajímavost a lehkou deprimovanost nad daty. |
|
|
|
| Cestující před nehodou vyskakovali z vagónů. Řidiči vláčku v zoo hrozí osm let
"Ve vagóncích v tom okamžiku cestovalo minimálně dvacet osob, z nichž pouze souhrou šťastných náhod nebyla žádná zraněna."
...
"Při nehodě byli lehce zraněni dva dospělí ve věku 29 a 36 let a tři děti ve věku od jednoho roku do sedmi let. Dvaašedesátiletá žena ze Štramberka byla zraněna těžce a léčila se nejméně tři měsíce."
Musel jsem si přečíst na iDNESu, jak to tedy bylo. Měl jsem problém s touto pasáží:
"Někteří cestující dokonce z vláčku při jízdě vyskakovali, aby újmě na zdraví zabránili,“ popsala mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková.
„Při naklonění a částečném převrácení vagónu vláčku však byli zachyceni chodci, kteří stáli či šli po okraji vozovky,“ dodala Kozumplíková."
Pochopil jsem tak, že ty vyskakující lidi zachycovali chodci, kteří šli po vozovce :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|