Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3057
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 930 - 949 / 3057Starší   Nejstarší

Mvek - 20. březen 2017 20:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Ano, ale na druhou stranu mnohdy se nedivím a prostě vím, že je tu mezi různými prostředky (a to i různě osazenými autobusy) několik druhů a některá tlačítka svítí, když se mají zmáčknout, jiná, když se zmáčknou atp.
A sám jsem jednou málem mačkal znamení nouze.
Marshall - 20. březen 2017 20:34sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek 282567:
Ostatně kolik lidí mačká tlačítko dveří autobusu nebo tramvaje nebo metra v případě, kdy je to zbytečné...

Taky tě to tak irituje?

AVip - 20. březen 2017 19:39sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A že tohle DPP považuje za problém (na rozdíl třeba od věčné debaty jak stát/chodit po eskalátorech) svědčí nejlépe to, že není výjimkou, že zrovna na zmíněném Áčku ze staničního rozhlasu regulérně zaznívají výzvy, aby cestující využívali celou délku nástupiště (žerty stranou, kaštani jsou občas v tomto směru tupí až neuvěřitelně).
AVip - 20. březen 2017 19:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Na trase A je to ovšem dáno tím, že trojlodní stanice mají delší postranní lodě, než je loď centrální (nemluvě o tom, že na některých stanicích je dodnes vidět, že se při návrhu koketovalo se šestivozovými soupravami).

A co se štosování atp. týče - u mne je to jak kdy (ovšem samozřejmě, "moje" hlavní stanice mají východy na obou koncích), ale obecně, když nespěchám a nebo jsem všelijak zpruzený (ať už z toho či onoho důvodu), tak jdu radši do volnějších vagónů a to i za cenu delšího přesunu po perónu.
Mvek - 20. březen 2017 19:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Seven, Marshall: Cože? Jako ne, u mě zásadně vyhrává přeplněnost nad blízkostí výstupu. Pohybu se nebojím a konce bývají na trase A výrazně volnější bez nějakých nahodilých důvodů. Ale hlavně mi přijde, že většina lidí neřeší, kde vystupuje, zvláště ne, pokud tak nejezdí každý den stejně.

Na druhou stranu nevěřím, že by se efekt nějak dostavil, protože spousta lidí to nepochopí, nebo o tom nebude vědět, a jiní to budou ignorovat z nejrůznějších důvodů, až pak teprve jsou ty nahodilé případy. Ostatně kolik lidí mačká tlačítko dveří autobusu nebo tramvaje nebo metra v případě, kdy je to zbytečné...

Ale pokud by se takovéto iniciativy platily jen ze soukromých peněz, že se nějaká firma chce prezentovat, tak proč ne, zaměstnává to studenty atd., a podporuje kreativitu, i když z toho vzniknou nepoužitelné věci, jako inspirace někomu mohou sloužit. To už bych pak mohl říct, že se nesmí dělat žádný výzkum, který nepřinese v následující pětiletce nějaký pravděpodobný zisk.


Yakuzza: To by bylo spíš do lingvistického, které řidiče zadání míní.
Marshall - 20. březen 2017 15:43sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Seven: no líp bych to neřekl... tak snad je to jen takový výkřik do tmy
Seven - 20. březen 2017 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Telemachus Rhade: Jenom blbec si může myslet, že když lezu od autobusu na nástupiště do oblasti posledního vagónu a vím, že východ na koncové zastávce mám také u posledního vagónu, tak mě nějaký předražený blikačky donutí jít jinam, i kdybych měla balancovat na jedný noze. Nehledě na to, že důvody pro prázdný vagón a proč se lidi radši natlačí jinak bývají věci jako bezďák, co se zul nebo blitka uprostřed vagónu...
Marshall - 20. březen 2017 11:52sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
ČVÚT - to dlouhé ú mě pobavilo
kapitan Pike - 20. březen 2017 09:34sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Je to výstup z Hackathonu, tím je snad vysvětleno vše :-)
Yakuzza - 20. březen 2017 09:27sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Clanek jsem necetl, priznam se, ale neumiraji spis "ridici" metra naopak nudou? :)
Telemachus Rhade - 19. březen 2017 23:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Studenti navrhli, jak zrychlit metro o tři sekundy na zastávku. Praha chce nápad otestovat

"Cílem akce bylo vymyslet dopravní prostředek budoucnosti, který zbaví světové metropole škodlivých emisí, dopravních zácp a stresu řidičů."

Takovéhle vizionářství si s prominutím strčte do řiti :-)
Neskutečné. Flusnutí do tváře pokroku v praxi.
Telemachus Rhade - 19. březen 2017 12:19sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Drive se tomu rikalo "vykazovani cinnosti".
Telemachus Rhade - 19. březen 2017 12:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Tyhle zmeny jsou jen experimenty z trucu, co povetsinou nedavaji vubec smysl.
AVip - 19. březen 2017 10:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
si nepamatuji, že by něco pravidelně zahýbalo od Muzea na náměstí Míru.

Bydlel jsem tam kousek za rohem více jak dvacet let - a nikdy nic, ani snad ve výluce ne.
Mvek - 19. březen 2017 08:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ta 13 mě zaujala, protože za dobu, co jezdím víc MHD, což je tak od deseti, si nepamatuji, že by něco pravidelně zahýbalo od Muzea na náměstí Míru.
Mvek - 19. březen 2017 08:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Od 25. března 2017 dochází v provozu PID k několika trvalým změnám a úpravám v tramvajové dopravě.

Zavádí se nová linka číslo 23, a to v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Pohořelec – Královka.

Linka číslo 13 se mění na trasu: Černokostelecká – Vozovna Strašnice – Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Muzeum – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – Jana Masaryka – Vršovické náměstí – Čechovo náměstí (nástupní zastávka v Minské ulici).
Linka číslo 21 se mění na trasu: Sídliště Modřany / Levského – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Palackého náměstí – Zborovská – Anděl (v Nádražní ulici) – Na Knížecí – Křížová – Laurová – Radlická.

Změny v zastávkách tramvají

Mezi zastávkami Těšnov a Vltavská se na Hlávkově mostě zřizuje pro oba směry zastávka Štvanice.

Dochází také k přečíslování historické linky 91. Od letošní sezóny je historická tramvajová linka v provozu jako linka číslo 41.
Mvek - 15. březen 2017 21:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V novince Auto na dálnici D1 srazilo vlka mě trochu zaskočila, ba i vyděsila věta:
Oběťmi staveb a rekonstrukcí dálnic nejsou pouze vlci, kromě nich se o podobné přechody přes dálnice pokoušejí i losi a rysi. Částečně by šlo podobným nehodám zabránit dobře navrženými ekodukty. Těch je však podle odborníků v republice minimum a mnohdy jsou realizovány na zcela nelogických místech.

Tak jsem ověřoval a vskutku u nás los prý žije, vrátil se asi z Polska v 20. století a tak různě stavy kolísají, ale prý od 90. let zase klesají kvůli pytlákům a dopravním nehodám a také:
Od 90. let se však stavy losů začínají opět snižovat. Po odstranění hraničních zátarasů na rakouské hranici los začal migrovat do Rakouska. V Rakousku ale los není na seznamu chráněných živočichů, protože tam nežil, a je tedy loven a v důsledku toho došlo k úbytku jeho početnosti i na našem území.
Seven - 14. březen 2017 11:10sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Ještě, že jezdím jen po nábřeží.
Telemachus Rhade - 14. březen 2017 11:00sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Praha přijde o tramvajovou tepnu, na podzim jí hrozí dopravní kolaps

Když pominu, že nadpis je klasicky úplně mimo, tak to bude zajímavé. Otestujeme IP Pavlovu na 200 a více % své kapacity :)
kapitan Pike - 10. březen 2017 09:16sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
České dráhy mají nový e-shop. Asi se jim daří.

Nejnovější   Novější 930 - 949 / 3057Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o