Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pokud jde o bulvár na magistrále, tak před asi šesti lety nám v rámci volitelného předmětu "tvorba územního plánu" na exkurzi v jedné z budov snad radnice Prahy 2 také ukazovali studii bulváru se stromy uprostřed a právě zdůrazňovali, jak je z urbanistického hlediska dálnice uprostřed města nevhodná, tvoří nepřípustnou bariéru pro chodce, a je nutno omezit rychlost na 50, silnice v obou směrech zúžit, zavést více přechodů a křižovatek, zelené pásy, protihlukové bariéry atd., hlavně ale vytlačit auta na obchvat...
Teď máme kancelář v rámci detašovaného pracoviště PřF UK v Legerově ulici u výjezdu z Nuselského mostu s okny do silnice, a je stále cítit ten enormní provoz. Moc se mi nechce věřit, že by každý dodržoval limit 50 (nebo kolik tam je?) km/h. Když se otevře okno, ve třetím patře už sice není tak cítit zápach spalin, a vlastně ani dole na silnici mi to tak nevadí, ale hluk pronikající do místnosti je docela nepříjemný. Se zavřeným oknem, a to jsou jen klasická dvojitá dřevěná, to ale není problém.
Jinak magistrálu docela oceňuji. Možnost dostat se v noci autobusem 511 z I. P. Pavlova až na kolej za 14 minut je skvělá... -) Ve dne ale toto spojení plynulost ztrácí... |
|
|
|
| No to vím, nevěděl jsem jen, že jde o 80, ale jiná věc je, když obecně je na označníku obce 40, tak to dříve platilo v celé obci (jako zóna). Ale občas se stane, že to je je na některých vjezdech, takže buď to už nemá význam, kde ta značka je, a nebo je to chyba těch, co je osadili. |
|
|
|
| Rychlost se vrací do normálu křižovatkou, téčkem, nebo exitem, za kterým není umístěna značka, která by singalizovala změnu oproti normálu. Proto je na Jižní u Štěrboholské tolik osmdesátek. |
|
|
|
| Ale ještě někdy musím dohledat podrobnosti k umístění značek. To mám ale pocit není v tomto 361/2000 Sb., nýbrž v nějaké vyhlášce nebo čem.
Jde o umístění rychlostního omezení na stejném sloupku jako značka označující obec. Dříve platila taková rychlost po celé obci. Jak je to ale teď? |
|
|
|
| Také jsem si to myslel, ale tak nám nějak unikl tento bod:
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
To pak vyjasňuje ledasjaké nejasnosti. |
|
|
|
| Mvek: 80 a přes lanový most 60. Padesátka na Jižní spojce není. |
|
|
|
| Podle této stránky je tam 80 km/h, není-li řečeno jinak, ježto je to silnice pro motorová vozidla v obci (což je v souladu s platnými předpisy).
http://kamery.praha.eu/Situace.jsp |
|
|
|
| Tak, a protože je tu víc lidí, co jezdí po Jižní spojce, zajímá mě váš názor, kolik se na ní vlastně smí jezdit mezi Barrandovským mostem a Spořilovem? Už asi podesáté vždycky koukám a prostě nevidím. Od nájezdu V Korytech po most nevidím snad jedinou značku o omezení rychlosti. Akorát, že před Korytama vím, že je 80 po zpomalení u lanového mostu, a pak vím, že kus za Modřany směrem na Krč je zase blikající 80, když jede člověk rychleji, ale jinak podle předchozích úseků bych měl jet 70 (Zlíchovský tunel a okolí). |
|
|
|
| Nj, kdyby byl plánovaný východní obchvat... To by i nám tady pomohlo. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár
Povidej mi o tom... kdykoliv o tomhle čtu, tak se mne zmocňuje záchvat amoku... :-/
(jako OK, pokud by byla doprava svedena jinam, ale už jsem se zmínil, že zejména u nás mají politici a dopravní plánovači ohavný zlozvyk zapřahat vůz před koně?) |
|
|
|
| Mvek:
Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů
Ale jo, ten most JE problém, o tom žádná a s 50 na mostě jako takovém problém nemám - ale i proto by měla být rychlost všech hlavních komunikací za mostem vyšší než 50, což t.č. Strakonická nesplňuje a dokud bude u moci stávající klika, tak splňovat zřejmě už nikdy nebude. |
|
|
|
| Mno, ehm, že se to pak uvolní není jen rychlostí, ale tím, že už tam není taková hustota odboček.
Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů, a opravdu je problém se zorientovat, kam člověk chce, dokud to trochu nezná. A na to rychlost má vliv stoprocentně. Jestli pak člověk, který pojede pomalu, protože se bude snažit pochopit značení, bude naopak víc v pohodě, protože ostatní uvidí, že jede divně pomalu, nebo jestli naopak bude ohrožovat, až se konečně rozhodne a vjede do cesty někomu rychlejšímu, to posoudit neumím. |
|
|
|
| Velice často jsem nucen jezdit trasu Vyšehrad > Čestlice.
Na 5. května se napojuju exitem z Pražského povstání. Ten je velmi malý občas vytvoříme kolonu až k semaforu, protože při rychlosti 50 km v hodině prostě díra není a kdybych byl drzý a vlítnul tam třeba 70, tak mě vyfotí kamerka. Další úsek kolem Brumlovky až ke sjezdu na okruh je našpikovaný kamerami, které fotí nad 55 km/h. Odtamtud až k Chodovu je 80 km/h a poté ještě Chodov - Opatov, což už je tříproudá D1 je omezení na 100 km/h. Teprve poté se rychlost normalizuje na 130. Prakticky okamžitě se tím uvolní všechny 3 pruhy. Tolik asi k výhodám velkého omezení rychlosti.
A ještě jedna dobrá zpráva. Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár, a to v délce od Kongresového centra po Brumlovku s tím, že uprostřed bude zelený pás, na každé staně jeden pruh a do toho přechody. |
|
|
|
| AVip:
nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr
Jo, tak s tímhle obecně souhlasím. Už párkrát jsem si to také uvědomil, že mě to hrozně rozptyluje, v jiných případech a místech.
Nicméně vím, jaký pro mě ještě i dnes občas je stres najet na víceporoudou komunikaci, kde je problém dosáhnout na připojovacím pruhu rychlosti normálního provozu (a nebo pokud by se nepovedlo se vecpat, znamená to hodně fest brždění na konci).
Neumím posoudit, kde to jak vychází, takže asi by to potřebovalo opravdu experiment, třeba rok a rok.
Jinak spíš vidím problém v malé toleranci překročení rychlosti. Už jsem si také říkal, kolik lidí někoho srazí kvůli hlídání rychlosti, nevěřím, že nikdo takový není. |
|
|
|
| Mvek:
Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru.
Ale v ten moment už na omezení rychlosti opravdu nezáleží.
Asi takhle, magistrálu znám z doby před i po aplikaci 50a nikdo mne nepřesvědčí o tom, že je teď bezpečnější.
Je to naopak nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr, čímž se tříští pozornost a i spousta odboček za Nuselským mostem ve směru od centra jde na 50 při troše štěstí a šikovnosti projet (čímž odpadá rychlostí diferenciace v pruzích, ke které by při vyšší povolené rychlosti automaticky došlo, protože odboček, které lze bez úrazu projet byť třeba jen 70 mnoho není, byť bych si na pár z nich taky dokázal vzpomenout, to zas ne, že ne...) |
|
|
|
| AVip: No, já mám opačné zkušenosti, ale obecně padesátku nesnáším ledaskde, takže spíše 60. Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru. No a když na to někdo nemá, tak jeho případné zastavení není takový rozdíl, tedy jde o méně krizovou situaci pro další řidiče. |
|
|
|
| Mvek:
A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.
Nezlob se, ale to je blbost a vidím to "dnes a denně" na padesátkou zkriplené magistrále.
Ano, nemyslím, že rychlost vyšší než 80 km/h je v zástavbě nějak extra zdravá, ale 50 km/h je na vícepruhové rychlostní komunikaci vyloženě smrtící (aneb pro ilustraci - jak dobře se asi přejedží mezi pruhy, když všichni, ale opravdu VŠICHNI jedou stejnou rychlostí, t.zn. rozdíly v rychlosti a z nich vyplývající mezery prostě neexistují - a 50 km/h udělá všechno, na rychlostech 70 - 80 km/h už samovolně dochází k jisté diferenciaci podle typu a nákladu vozidla a hlavně to dává všem jistý prostor i pro "rychlostní" manévry).
Pokud se nemá systém ucpávat, tak výstupy musí být rychlejší, což barrandovský most t.č. nesplňuje a i proto se na něm dělají zácpy. |
|
|
|
| AVip: S tou rychlostí je to dvojsečné, zase Barrandovský most je na první, druhý pohled tak chaotický, že čím vyšší rychlost, tím víc kiksů by tam bylo, protože je někdo zmatený. A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.
Samozřejmě je tu ten druhý problém, a tím je vytvoření úzkého hrdla.
A to si vezměte, že ještě probíhají přípravy na územní rozhodnutí, že se do toho přecpaného (křižovatkami) úseku mezi Radlickou a Barrandovským mostem má vecpat odbočka do všech směrů z nového tunelu skrz Dívčí hrady na Nové Butovice (náhrada za Radlickou). |
|
|
|
| Na Barrandovském mostě jsou t.č. zácpy ze dvou souvisejících důvodů... jednak se dělá rekonstrukce Strakonické v Chuchli a jednak nějakého totálního pablba napadlo tam snížit i na volných úsecích rychlost na 50 km/h pod lacinou záminkou boje proti hluku.
Není tedy divu, že snížená propustnost se projevuje až na mostě, kór když to tam o sebe někdo ve vzniklé skrumáži o sebe "opře".
Myslím, že Modřany, Dolní Břežany a Zbraslav děkují pablbům z pražského magisrátu za zvýšení provozu...
Mosty pro automobilovou dopravu jsou v Praze obecně vyřešeny natolik "genitálně", že se mi v praxi pří jízdě z Krče na Smíchov vyplatí jet po jižní spojce přes barrandovský most (není-li tato zasekaná) a zpátky přes Jiráskův most a po magistrále... |
|
|
|
| TelemachusRhade: To určitě chybí, nedávno byla zácpa na Barrandovském a bylo to cítit jet až na Palackého náměstí (i když já na ten Smíchov opravdu chtěl, ale chtěl jsem do obchoďáku, takže ty kilometry, co jsem najel oklikou po Smíchově kolem Andělu....)
Ale 125 je super linka (když není na Jižní spojce nehoda), takže by ji měl následovat nějaký další BUS právě z oblasti Kačerova/Budějovické.
Protože 125kou je člověk na Smíchovském nádraží z Chodovce (nad Spořilovem) do 14 minut. To je sen. Z Opatova je to už horší, protože mezi Opatovem a tím Chodovcem staví všude jako ostatní BUSy, takže tam tipuji nějakých 20 a něco minut. Razer by doplnil, když jezdí často až asi z Hájí. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|