Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2830 - 2849 / 3050Starší   Nejstarší

AVip - 20. květen 2012 16:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ono je to jedno s druhým... kdyby například náš "milovaný DPP" za laskavého přihlížení magisrátu nenechal sešrotovat vozy Ečs (typ E v jiných zemích ještě běžně jezdí) a nechal je rekonstruovat, tak by teď DPP měl dostatek vozů metra minimálně pro provoz na trase C (trasu A typ Ečs nedal a B myslím že také ne).

No a kdyby nebylo zabzař na linkách A a B nekompatibilní s trasou C, tak by bylo možno posilovat jednotlivé linky mezi sebou i tak...

Obecně, v Praze to zraje zas na pořádný průšvih, protože napřed o všeho zasahovala "petrolhead" lobby, která propagovala automobilismus "do bezvědomíů no a momentálně řádí "utlumovací lobby", která pro jistotu likviduje všechno...


Další problém je, že metro obecně jezdí strašně rigidně, abych tak řekl... což má sice své výhody, ale i nevýhody - abych byl konkrétní, v podobných případech bych skutečně nechal jezdit zvláštní vlaky i po propojovacích trasách, ve víkendových intervalech by se to s přehledem vsáklo a myslím, že by to dokázalo dost věcí vyřešit.
Pozemstan - 20. květen 2012 13:17sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: Někdy mám pocit, že je snad účelem, aby byly dopravní prostředky pražské MHD pokud možno vždy přeplněné, ne jen plně využité, i když to zdaleka vždy neplatí... Během deseti let, co se pohybuji v Praze, jsem si ale všiml třeba postupného omezování linek autobusů (např. zrušení linky 122 a její jen částečné nahrazení linkou 197), zvětšování intervalů atd. A přitom před několika lety běžela kampaň vyzývající cestující, aby nahlásili případy, kdy právě jeli v přeplněném voze... -)

Jinak tady ale mohlo hrát roli právě větší vytížení metra kvůli hokeji, nejen návštěvám náměstí s velkoplošnými obrazovkami, ale i restaurací atd. Asi nejhorší situaci jsem zažil 28.10.2008, kdy bylo kvůli vojenské přehlídce na Evropské třídě metro A přeplněno tak, že jeden odvážlivec/šílenec dokonce jel venku mezi vozy... Je fakt, že právě kvůli takovým mimořádným akcím by ani na svátky či o víkendech neměli provoz omezovat, ale naopak ho posílit... I když tenkrát ho možná i posílili, ale nestačilo to... -)
Telemachus Rhade - 20. květen 2012 12:10sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Včera po odchodu ze Staroměstského náměstí na metro na Staroměstskou jsme se na vlastní kůži přesvědčili, jak brutálně je poddimenzovaná je sobotní kapacita metra. K čemu nám jsou takovéhle rychlodráhy, když nedokážou zvládnout nápor turistů a pomalu by byl potřeba "tokyjský pěchovač" lidí do vagónů? Situace byla stějná snad v každé stanici, kterou jsme projížděli, tedy na Můstku, na Muzeu - tam vyloženě nebylo k hnutí, na I.P. Pavlova a i na Vyšehradě bylo nezvykle plno. Hlavně, že manažeři DPP si opět udělují milionové odměny :-/
Pozemstan - 19. květen 2012 20:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Pokud jde o bulvár na magistrále, tak před asi šesti lety nám v rámci volitelného předmětu "tvorba územního plánu" na exkurzi v jedné z budov snad radnice Prahy 2 také ukazovali studii bulváru se stromy uprostřed a právě zdůrazňovali, jak je z urbanistického hlediska dálnice uprostřed města nevhodná, tvoří nepřípustnou bariéru pro chodce, a je nutno omezit rychlost na 50, silnice v obou směrech zúžit, zavést více přechodů a křižovatek, zelené pásy, protihlukové bariéry atd., hlavně ale vytlačit auta na obchvat...

Teď máme kancelář v rámci detašovaného pracoviště PřF UK v Legerově ulici u výjezdu z Nuselského mostu s okny do silnice, a je stále cítit ten enormní provoz. Moc se mi nechce věřit, že by každý dodržoval limit 50 (nebo kolik tam je?) km/h. Když se otevře okno, ve třetím patře už sice není tak cítit zápach spalin, a vlastně ani dole na silnici mi to tak nevadí, ale hluk pronikající do místnosti je docela nepříjemný. Se zavřeným oknem, a to jsou jen klasická dvojitá dřevěná, to ale není problém.

Jinak magistrálu docela oceňuji. Možnost dostat se v noci autobusem 511 z I. P. Pavlova až na kolej za 14 minut je skvělá... -) Ve dne ale toto spojení plynulost ztrácí...
Mvek - 18. květen 2012 21:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No to vím, nevěděl jsem jen, že jde o 80, ale jiná věc je, když obecně je na označníku obce 40, tak to dříve platilo v celé obci (jako zóna). Ale občas se stane, že to je je na některých vjezdech, takže buď to už nemá význam, kde ta značka je, a nebo je to chyba těch, co je osadili.
Telemachus Rhade - 18. květen 2012 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Rychlost se vrací do normálu křižovatkou, téčkem, nebo exitem, za kterým není umístěna značka, která by singalizovala změnu oproti normálu. Proto je na Jižní u Štěrboholské tolik osmdesátek.
Mvek - 18. květen 2012 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale ještě někdy musím dohledat podrobnosti k umístění značek. To mám ale pocit není v tomto 361/2000 Sb., nýbrž v nějaké vyhlášce nebo čem.

Jde o umístění rychlostního omezení na stejném sloupku jako značka označující obec. Dříve platila taková rychlost po celé obci. Jak je to ale teď?
Mvek - 18. květen 2012 21:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Také jsem si to myslel, ale tak nám nějak unikl tento bod:

(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.

To pak vyjasňuje ledasjaké nejasnosti.
Telemachus Rhade - 18. květen 2012 18:54sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: 80 a přes lanový most 60. Padesátka na Jižní spojce není.
AVip - 18. květen 2012 18:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Podle této stránky je tam 80 km/h, není-li řečeno jinak, ježto je to silnice pro motorová vozidla v obci (což je v souladu s platnými předpisy).

http://kamery.praha.eu/Situace.jsp
Mvek - 18. květen 2012 18:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak, a protože je tu víc lidí, co jezdí po Jižní spojce, zajímá mě váš názor, kolik se na ní vlastně smí jezdit mezi Barrandovským mostem a Spořilovem? Už asi podesáté vždycky koukám a prostě nevidím. Od nájezdu V Korytech po most nevidím snad jedinou značku o omezení rychlosti. Akorát, že před Korytama vím, že je 80 po zpomalení u lanového mostu, a pak vím, že kus za Modřany směrem na Krč je zase blikající 80, když jede člověk rychleji, ale jinak podle předchozích úseků bych měl jet 70 (Zlíchovský tunel a okolí).
Mvek - 18. květen 2012 17:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nj, kdyby byl plánovaný východní obchvat... To by i nám tady pomohlo.
AVip - 18. květen 2012 16:50sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár

Povidej mi o tom... kdykoliv o tomhle čtu, tak se mne zmocňuje záchvat amoku... :-/
(jako OK, pokud by byla doprava svedena jinam, ale už jsem se zmínil, že zejména u nás mají politici a dopravní plánovači ohavný zlozvyk zapřahat vůz před koně?)
AVip - 18. květen 2012 16:49sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů

Ale jo, ten most JE problém, o tom žádná a s 50 na mostě jako takovém problém nemám - ale i proto by měla být rychlost všech hlavních komunikací za mostem vyšší než 50, což t.č. Strakonická nesplňuje a dokud bude u moci stávající klika, tak splňovat zřejmě už nikdy nebude.
Mvek - 18. květen 2012 16:20sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mno, ehm, že se to pak uvolní není jen rychlostí, ale tím, že už tam není taková hustota odboček.

Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů, a opravdu je problém se zorientovat, kam člověk chce, dokud to trochu nezná. A na to rychlost má vliv stoprocentně. Jestli pak člověk, který pojede pomalu, protože se bude snažit pochopit značení, bude naopak víc v pohodě, protože ostatní uvidí, že jede divně pomalu, nebo jestli naopak bude ohrožovat, až se konečně rozhodne a vjede do cesty někomu rychlejšímu, to posoudit neumím.
Telemachus Rhade - 18. květen 2012 16:13sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Velice často jsem nucen jezdit trasu Vyšehrad > Čestlice.

Na 5. května se napojuju exitem z Pražského povstání. Ten je velmi malý občas vytvoříme kolonu až k semaforu, protože při rychlosti 50 km v hodině prostě díra není a kdybych byl drzý a vlítnul tam třeba 70, tak mě vyfotí kamerka. Další úsek kolem Brumlovky až ke sjezdu na okruh je našpikovaný kamerami, které fotí nad 55 km/h. Odtamtud až k Chodovu je 80 km/h a poté ještě Chodov - Opatov, což už je tříproudá D1 je omezení na 100 km/h. Teprve poté se rychlost normalizuje na 130. Prakticky okamžitě se tím uvolní všechny 3 pruhy. Tolik asi k výhodám velkého omezení rychlosti.

A ještě jedna dobrá zpráva. Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár, a to v délce od Kongresového centra po Brumlovku s tím, že uprostřed bude zelený pás, na každé staně jeden pruh a do toho přechody.
Mvek - 18. květen 2012 15:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr

Jo, tak s tímhle obecně souhlasím. Už párkrát jsem si to také uvědomil, že mě to hrozně rozptyluje, v jiných případech a místech.

Nicméně vím, jaký pro mě ještě i dnes občas je stres najet na víceporoudou komunikaci, kde je problém dosáhnout na připojovacím pruhu rychlosti normálního provozu (a nebo pokud by se nepovedlo se vecpat, znamená to hodně fest brždění na konci).
Neumím posoudit, kde to jak vychází, takže asi by to potřebovalo opravdu experiment, třeba rok a rok.
Jinak spíš vidím problém v malé toleranci překročení rychlosti. Už jsem si také říkal, kolik lidí někoho srazí kvůli hlídání rychlosti, nevěřím, že nikdo takový není.
AVip - 18. květen 2012 14:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru.

Ale v ten moment už na omezení rychlosti opravdu nezáleží.

Asi takhle, magistrálu znám z doby před i po aplikaci 50a nikdo mne nepřesvědčí o tom, že je teď bezpečnější.

Je to naopak nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr, čímž se tříští pozornost a i spousta odboček za Nuselským mostem ve směru od centra jde na 50 při troše štěstí a šikovnosti projet (čímž odpadá rychlostí diferenciace v pruzích, ke které by při vyšší povolené rychlosti automaticky došlo, protože odboček, které lze bez úrazu projet byť třeba jen 70 mnoho není, byť bych si na pár z nich taky dokázal vzpomenout, to zas ne, že ne...)
Mvek - 18. květen 2012 14:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No, já mám opačné zkušenosti, ale obecně padesátku nesnáším ledaskde, takže spíše 60. Jde o to, že se při tom dá vecpat, když prostě je provoz hustý, že je nutné se vecpat a nejde čekat vysloveně na mezeru. No a když na to někdo nemá, tak jeho případné zastavení není takový rozdíl, tedy jde o méně krizovou situaci pro další řidiče.
AVip - 18. květen 2012 13:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A je určitě pravda, že při nižší rychlosti plynuleji dochází k zařazování aut.

Nezlob se, ale to je blbost a vidím to "dnes a denně" na padesátkou zkriplené magistrále.
Ano, nemyslím, že rychlost vyšší než 80 km/h je v zástavbě nějak extra zdravá, ale 50 km/h je na vícepruhové rychlostní komunikaci vyloženě smrtící (aneb pro ilustraci - jak dobře se asi přejedží mezi pruhy, když všichni, ale opravdu VŠICHNI jedou stejnou rychlostí, t.zn. rozdíly v rychlosti a z nich vyplývající mezery prostě neexistují - a 50 km/h udělá všechno, na rychlostech 70 - 80 km/h už samovolně dochází k jisté diferenciaci podle typu a nákladu vozidla a hlavně to dává všem jistý prostor i pro "rychlostní" manévry).

Pokud se nemá systém ucpávat, tak výstupy musí být rychlejší, což barrandovský most t.č. nesplňuje a i proto se na něm dělají zácpy.

Nejnovější   Novější 2830 - 2849 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o