Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| V Jablonci n. N. se také plánuje prodloužení tramvaje - jediné zbylé trati z Liberce - od současné konečné vedle městského parku Tyršovy sady ulicí Budovatelů na Anenské náměstí a úzkou poklidnou obchodní Soukennou ulicí přes Dolní náměstí až k plánovanému novému centrálnímu terminálu veřejné dopravy v místě bývalé tržnice vedle současného autobusového nádraží. A projekt také naráží na kritiku mnohých kvůli úzké Soukenné ulici a zejména z důvodů pravděpodobného omezení dosti vytížené ulice Budovatelů - výpadovky na Prahu, Turnov a Železný Brod. I když by se měla po letech otevřít cesta vedle současné konečné a městského parku v Tyršových sadech ke Gymnáziu U Balvanu, což by mělo značnou část dopravy na Prahu odklonit ještě před novou tramvajovou tratí - k "radosti" dalších obyvatel... -)
Na FB jsem se setkal i s kritikou, že tramvaj je dopravním prostředkem minulosti, že jde o další megalomanský "pomníček" současného vedení města a že by byly lepší elektrobusy apod., ale podle mě, pokud se rozumě vyřeší dopravní propustnost, to není tak špatný nápad (ano, nebydlím u té trasy a je fakt, že změna rázu Soukenné ulice bude asi brutální)...
Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál |
|
|
|
| Ad tramvaje: Řekl bych, že každý rok někdo opráší plány z devadesátek, kde tyhle tratě byly navrženy. Za tu dobu se udělal Barandov a pár malých prodloužení typu Podbaba. Takže mě podobné výroky nechávají v klidu. |
|
|
|
| Byl bych v klidu - Vyskočilka-Michelská nemůže projít ;)
Ale ještě absurdnější projekt je tramvajová křižovatka Budějovická. AVip kdyžtak dovysvětlí proč :) |
|
|
|
| Huh Rozšiřování tratí tramvaje v Praze
Jako i ty údajně blízké tratě jsou zajímavé, na druhou stranu mě fascinuje nápad pouštět tramvaj od Vyskočilovy dolů na Michelskou. Pominu-li sráz, tak tam často bývá zácpa a není místo na samostatný tramvajový pás. To by udělali lépe, kdyby to protáhli časem na ten Spořilov, aby udělali spoj těch dvou tratí. |
|
|
|
| Místo zdanění kol bych oddanil auta. (Tedy spotřební daň z benzínu, ekologické převodní poplatky starších aut, apod.) A zároveň více chránil právo jednotlivců (nikoliv však spolků či organizací) vyžadovat neznečištěný vzduch (ve svém bezprostředním okolí). |
|
|
|
| kapitan Pike: Možná ten úředník jenom nemá rád cyklisty :) |
|
|
|
| Není nad to, když vám končí cyklostezka v dvouproudovce. |
|
|
|
| Budu o něco konkrétnější, asfaltka v lese mě leda tak naštve a kazí mi zážitek z jízdy, měkký povrch je pro jízdu příjemnější a snižuje opotřebení plášťů. Pokud nějaký úředník myslí, že tím cyklistům prokazuje dobro, tak je to nesmysl. Tipuji, že v řadě případů tam ten asfalt někdo chtěl z jiných důvodů (např. těžba dřeva), ale zrovna byly vypsané výzvy jen na stavby cyklostezek. |
|
|
|
| kapitan Pike: Z DPH se leda tak rozdávají sociální dávky ;) |
|
|
|
| Nevím, jak v Praze, ale venkovské cyklostezky jsou většinou nesmyslné i pro cyklisty. Jinak z nákupu kola už se platí DPH jako z jakéhokoli jiného zboží. |
|
|
|
| Mvek: Tak ve Francii občas mají tyhle anglinistické tendence :)
Pozemstan: To vidím jako zcela opodstatněné a uvítal bych něco podobného v Česku. Ideálně na všechna kola. Protože minimálně v Praze se staví nesmyslné cyklostezky z mých daní. |
|
|
|
| Americký stát Oregon, donedávna údajně lídr v cyklistice, nyní zavedl jako jediný v USA daň z nákupu jízdního kola, byť jen s pevnou sazbou 15 USD (pouze pro kola s cenou 200 USD a více a průměrem kola od 26 palců, tj. 66 cm). Cyklisté se tak ale budou více finančně podílet na budování jejich dopravní infrastruktury.
It’s official: Oregon now has a $15 bike tax |
|
|
|
| Dneska jsme zpozdeni zatim jen o hodinu, to vypada nadejne :) |
|
|
|
| leena: Je milé vidět, že už jen nenapodobujeme USA, ale v něčem jim dokonce udáváme směr:-).
Aneb vzpomněl jsem si na tu srážku našich drahých obrněných transportérů vloni nebo kdy. |
|
|
|
| DE 1751 ma "zatim" devitihodinove zpozdeni, jak jsem si vygooglil (na GPRS), protoze na letisti nikdo nic nevi a standardne recky neni ochoten to zjistit. "Cekas? Cekej." #Řecko |
|
|
|
| Ještě, že mám právo sedět u sebe v autě. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|