Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Ano, dneska podle mě větší smysl mají tramvaje jen tam, kde mohou vést po samostatném tělese, nebo po silnici, ale tak, aby neubraly počet pruhů. Tedy třeba po Pankrácké pláni (o problému s Budějovickou jsem zatím neslyšel), nebo ta Malešická. Na Chodovec bych to taky pochopil, kdyby se plácli přes kapsu a tramvaj pustili po mostě/falešném tunelu nad Spořilovskou. |
|
|
|
| V Jablonci n. N. se také plánuje prodloužení tramvaje - jediné zbylé trati z Liberce - od současné konečné vedle městského parku Tyršovy sady ulicí Budovatelů na Anenské náměstí a úzkou poklidnou obchodní Soukennou ulicí přes Dolní náměstí až k plánovanému novému centrálnímu terminálu veřejné dopravy v místě bývalé tržnice vedle současného autobusového nádraží. A projekt také naráží na kritiku mnohých kvůli úzké Soukenné ulici a zejména z důvodů pravděpodobného omezení dosti vytížené ulice Budovatelů - výpadovky na Prahu, Turnov a Železný Brod. I když by se měla po letech otevřít cesta vedle současné konečné a městského parku v Tyršových sadech ke Gymnáziu U Balvanu, což by mělo značnou část dopravy na Prahu odklonit ještě před novou tramvajovou tratí - k "radosti" dalších obyvatel... -)
Na FB jsem se setkal i s kritikou, že tramvaj je dopravním prostředkem minulosti, že jde o další megalomanský "pomníček" současného vedení města a že by byly lepší elektrobusy apod., ale podle mě, pokud se rozumě vyřeší dopravní propustnost, to není tak špatný nápad (ano, nebydlím u té trasy a je fakt, že změna rázu Soukenné ulice bude asi brutální)...
Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál |
|
|
|
| Ad tramvaje: Řekl bych, že každý rok někdo opráší plány z devadesátek, kde tyhle tratě byly navrženy. Za tu dobu se udělal Barandov a pár malých prodloužení typu Podbaba. Takže mě podobné výroky nechávají v klidu. |
|
|
|
| Byl bych v klidu - Vyskočilka-Michelská nemůže projít ;)
Ale ještě absurdnější projekt je tramvajová křižovatka Budějovická. AVip kdyžtak dovysvětlí proč :) |
|
|
|
| Huh Rozšiřování tratí tramvaje v Praze
Jako i ty údajně blízké tratě jsou zajímavé, na druhou stranu mě fascinuje nápad pouštět tramvaj od Vyskočilovy dolů na Michelskou. Pominu-li sráz, tak tam často bývá zácpa a není místo na samostatný tramvajový pás. To by udělali lépe, kdyby to protáhli časem na ten Spořilov, aby udělali spoj těch dvou tratí. |
|
|
|
| Místo zdanění kol bych oddanil auta. (Tedy spotřební daň z benzínu, ekologické převodní poplatky starších aut, apod.) A zároveň více chránil právo jednotlivců (nikoliv však spolků či organizací) vyžadovat neznečištěný vzduch (ve svém bezprostředním okolí). |
|
|
|
| kapitan Pike: Možná ten úředník jenom nemá rád cyklisty :) |
|
|
|
| Není nad to, když vám končí cyklostezka v dvouproudovce. |
|
|
|
| Budu o něco konkrétnější, asfaltka v lese mě leda tak naštve a kazí mi zážitek z jízdy, měkký povrch je pro jízdu příjemnější a snižuje opotřebení plášťů. Pokud nějaký úředník myslí, že tím cyklistům prokazuje dobro, tak je to nesmysl. Tipuji, že v řadě případů tam ten asfalt někdo chtěl z jiných důvodů (např. těžba dřeva), ale zrovna byly vypsané výzvy jen na stavby cyklostezek. |
|
|
|
| kapitan Pike: Z DPH se leda tak rozdávají sociální dávky ;) |
|
|
|
| Nevím, jak v Praze, ale venkovské cyklostezky jsou většinou nesmyslné i pro cyklisty. Jinak z nákupu kola už se platí DPH jako z jakéhokoli jiného zboží. |
|
|
|
| Mvek: Tak ve Francii občas mají tyhle anglinistické tendence :)
Pozemstan: To vidím jako zcela opodstatněné a uvítal bych něco podobného v Česku. Ideálně na všechna kola. Protože minimálně v Praze se staví nesmyslné cyklostezky z mých daní. |
|
|
|
| Americký stát Oregon, donedávna údajně lídr v cyklistice, nyní zavedl jako jediný v USA daň z nákupu jízdního kola, byť jen s pevnou sazbou 15 USD (pouze pro kola s cenou 200 USD a více a průměrem kola od 26 palců, tj. 66 cm). Cyklisté se tak ale budou více finančně podílet na budování jejich dopravní infrastruktury.
It’s official: Oregon now has a $15 bike tax |
|
|
|
| Dneska jsme zpozdeni zatim jen o hodinu, to vypada nadejne :) |
|
|
|
| leena: Je milé vidět, že už jen nenapodobujeme USA, ale v něčem jim dokonce udáváme směr:-).
Aneb vzpomněl jsem si na tu srážku našich drahých obrněných transportérů vloni nebo kdy. |
|
|
|
| DE 1751 ma "zatim" devitihodinove zpozdeni, jak jsem si vygooglil (na GPRS), protoze na letisti nikdo nic nevi a standardne recky neni ochoten to zjistit. "Cekas? Cekej." #Řecko |
|
|
|
| Ještě, že mám právo sedět u sebe v autě. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|