Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2986
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 748 - 767 / 2986Starší   Nejstarší

Mvek - 17. září 2017 09:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Kdo neví...
Mezi Bratislavou a Vídní prý vedla asi 69 km dlouhá tramvajová linka až do rozpadu Rakousko-Uherska, a pak ještě (už s hraniční kontrolou) mezi léty 1919 a 1938. Je to docela fascinující. Byť je pravda, že z hradu Devín jsem na Vídeň předevčírem koukal (45 km).

Fascinující je ale i neschopnost novinářů na Euronews, kteří napsali v roce 2014, že tato tramvaj byla obnovena. Ve skutečnosti jen vyjely historické vozy po Bratislavě.
Viz. Historic Vienna - Bratislava tram is recreated
Tram to Vienna returned to Bratislava streets for a day
Mvek - 14. září 2017 22:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Fujtajxl, parkování poblíž centru Bratislavy (Šantova) je ještě horší než v Lisabonu. A hlavně je tu problém odbočit doleva, to skoro nikde nejde:-). Takže jsem si musel zapnout navigaci, abych se po pár pokusech vrátit se na místo z protisměru opravdu zpátky trefil.


Když k tomu připočtu dnešní vichřici na slovenské D1, kdy jsme jeli od Nitry do Blavy většinu času kolem 70 km/h a i tak to občas s autem cloumalo a já se pral s volantem a čekal, kdy nás sejme větev, nebo něco jiného než jen prach z polí, listí a suché listy kukuřic, tak to byl zábavný přesun ze Štiavnice do Bratislavy.
AVip - 21. červenec 2017 20:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Takže tedy k Budějovické - a jsem si jistý, že jsem to už zmiňoval - stanice Budějovická má relativně slabý strop, takže je zde riziko, že by se nám tramvaj rekvalifikovala na metro...
i proto tam soustruzi tramvaj zrušili.

Na straně druhé, ten plán nejspíš předpokládá, že by tramvaj uhnula hned na severní straně Budějovické do ulice Ivana Olbrachta, což by asi fungovat mohlo... Jak "otec", tak "syn" jsou ulice marnotratně naddimenzované, při jejichž projektování se s počítalo i tramvajovým provozem.
Seven - 21. červenec 2017 17:35sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Jo, tramvaje povedou do kdejaké řiti a i lidé na Dědine si tak mohou prohlédnout báječný dyzajn Porčester z vlastního domu, ale autobus, co by jezdil tunelem a rozumně tak propojil Barrandov s Dejvicemi, ten nelze zavést, protože se zjistilo, že by jím jezdili lidi.
Mvek - 21. červenec 2017 15:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ano, dneska podle mě větší smysl mají tramvaje jen tam, kde mohou vést po samostatném tělese, nebo po silnici, ale tak, aby neubraly počet pruhů. Tedy třeba po Pankrácké pláni (o problému s Budějovickou jsem zatím neslyšel), nebo ta Malešická. Na Chodovec bych to taky pochopil, kdyby se plácli přes kapsu a tramvaj pustili po mostě/falešném tunelu nad Spořilovskou.
Pozemstan - 21. červenec 2017 12:45sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
V Jablonci n. N. se také plánuje prodloužení tramvaje - jediné zbylé trati z Liberce - od současné konečné vedle městského parku Tyršovy sady ulicí Budovatelů na Anenské náměstí a úzkou poklidnou obchodní Soukennou ulicí přes Dolní náměstí až k plánovanému novému centrálnímu terminálu veřejné dopravy v místě bývalé tržnice vedle současného autobusového nádraží. A projekt také naráží na kritiku mnohých kvůli úzké Soukenné ulici a zejména z důvodů pravděpodobného omezení dosti vytížené ulice Budovatelů - výpadovky na Prahu, Turnov a Železný Brod. I když by se měla po letech otevřít cesta vedle současné konečné a městského parku v Tyršových sadech ke Gymnáziu U Balvanu, což by mělo značnou část dopravy na Prahu odklonit ještě před novou tramvajovou tratí - k "radosti" dalších obyvatel... -)

Na FB jsem se setkal i s kritikou, že tramvaj je dopravním prostředkem minulosti, že jde o další megalomanský "pomníček" současného vedení města a že by byly lepší elektrobusy apod., ale podle mě, pokud se rozumě vyřeší dopravní propustnost, to není tak špatný nápad (ano, nebydlím u té trasy a je fakt, že změna rázu Soukenné ulice bude asi brutální)...

Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál
Marshall - 21. červenec 2017 11:05sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Ad tramvaje: Řekl bych, že každý rok někdo opráší plány z devadesátek, kde tyhle tratě byly navrženy. Za tu dobu se udělal Barandov a pár malých prodloužení typu Podbaba. Takže mě podobné výroky nechávají v klidu.
Telemachus Rhade - 21. červenec 2017 00:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Byl bych v klidu - Vyskočilka-Michelská nemůže projít ;)

Ale ještě absurdnější projekt je tramvajová křižovatka Budějovická. AVip kdyžtak dovysvětlí proč :)
Mvek - 20. červenec 2017 19:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Huh Rozšiřování tratí tramvaje v Praze

Jako i ty údajně blízké tratě jsou zajímavé, na druhou stranu mě fascinuje nápad pouštět tramvaj od Vyskočilovy dolů na Michelskou. Pominu-li sráz, tak tam často bývá zácpa a není místo na samostatný tramvajový pás. To by udělali lépe, kdyby to protáhli časem na ten Spořilov, aby udělali spoj těch dvou tratí.
Telemachus Rhade - 14. červenec 2017 22:27sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Turistka zemřela po zásahu vzduchem motoru letadla

Saint Martin má po všech "close calls" první obět.
Zephram - 11. červenec 2017 19:24sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Místo zdanění kol bych oddanil auta. (Tedy spotřební daň z benzínu, ekologické převodní poplatky starších aut, apod.) A zároveň více chránil právo jednotlivců (nikoliv však spolků či organizací) vyžadovat neznečištěný vzduch (ve svém bezprostředním okolí).
Mirak - 11. červenec 2017 10:13sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
kapitan Pike: Možná ten úředník jenom nemá rád cyklisty :)
Seven - 11. červenec 2017 10:11sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Není nad to, když vám končí cyklostezka v dvouproudovce.
kapitan Pike - 11. červenec 2017 09:31sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Budu o něco konkrétnější, asfaltka v lese mě leda tak naštve a kazí mi zážitek z jízdy, měkký povrch je pro jízdu příjemnější a snižuje opotřebení plášťů. Pokud nějaký úředník myslí, že tím cyklistům prokazuje dobro, tak je to nesmysl. Tipuji, že v řadě případů tam ten asfalt někdo chtěl z jiných důvodů (např. těžba dřeva), ale zrovna byly vypsané výzvy jen na stavby cyklostezek.
Telemachus Rhade - 11. červenec 2017 09:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
kapitan Pike: Z DPH se leda tak rozdávají sociální dávky ;)
kapitan Pike - 11. červenec 2017 08:53sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Nevím, jak v Praze, ale venkovské cyklostezky jsou většinou nesmyslné i pro cyklisty. Jinak z nákupu kola už se platí DPH jako z jakéhokoli jiného zboží.
Telemachus Rhade - 10. červenec 2017 20:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Tak ve Francii občas mají tyhle anglinistické tendence :)

Pozemstan: To vidím jako zcela opodstatněné a uvítal bych něco podobného v Česku. Ideálně na všechna kola. Protože minimálně v Praze se staví nesmyslné cyklostezky z mých daní.
Mvek - 10. červenec 2017 19:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A tuhle zhovadilou myšlenku jste už zaznamenali?
Britští turisté by brzy mohli řídit vlevo v Calais, aby se cítili jako doma (telegrapah.co.uk)
Pozemstan - 10. červenec 2017 19:12sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Americký stát Oregon, donedávna údajně lídr v cyklistice, nyní zavedl jako jediný v USA daň z nákupu jízdního kola, byť jen s pevnou sazbou 15 USD (pouze pro kola s cenou 200 USD a více a průměrem kola od 26 palců, tj. 66 cm). Cyklisté se tak ale budou více finančně podílet na budování jejich dopravní infrastruktury.
It’s official: Oregon now has a $15 bike tax
Telemachus Rhade - 03. červenec 2017 11:17sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Dneska jsme zpozdeni zatim jen o hodinu, to vypada nadejne :)

Nejnovější   Novější 748 - 767 / 2986Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o