Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: Nerozumím tomu pásmmování a zkratce IB, IC...
Ale jinak by mě zajímalo, jaká by byla úvaha pro řešení větvení trasy A, která je v (alespoň starších, tak před 10 lety) plánech, kdy by trasa dále pokračovala zřejmě ze Strašnické přes nádraží a Zahradní Město až kamsi do Dubče. |
|
|
|
| A protože vím, že přejíždění C - A a C - B je z ranku science fantasy, tak by úplně stačilo v případě podobných akcí intenzivní pásmování v rozsahu "starých" konečných, t.j. každý druhý (t.j. posilový) vlak by v kritickou dobu jel jen v rozsahu IC, IA a IB (což by o víkendu stačilo +/- i tak). |
|
|
|
| Aneb přesně to, co jsem zmiňoval níže, proč mi jet z Budějovické na Florenc, a pak B na Stodůlky přijde nevhodné. |
|
|
|
| Ono je to jedno s druhým... kdyby například náš "milovaný DPP" za laskavého přihlížení magisrátu nenechal sešrotovat vozy Ečs (typ E v jiných zemích ještě běžně jezdí) a nechal je rekonstruovat, tak by teď DPP měl dostatek vozů metra minimálně pro provoz na trase C (trasu A typ Ečs nedal a B myslím že také ne).
No a kdyby nebylo zabzař na linkách A a B nekompatibilní s trasou C, tak by bylo možno posilovat jednotlivé linky mezi sebou i tak...
Obecně, v Praze to zraje zas na pořádný průšvih, protože napřed o všeho zasahovala "petrolhead" lobby, která propagovala automobilismus "do bezvědomíů no a momentálně řádí "utlumovací lobby", která pro jistotu likviduje všechno...
Další problém je, že metro obecně jezdí strašně rigidně, abych tak řekl... což má sice své výhody, ale i nevýhody - abych byl konkrétní, v podobných případech bych skutečně nechal jezdit zvláštní vlaky i po propojovacích trasách, ve víkendových intervalech by se to s přehledem vsáklo a myslím, že by to dokázalo dost věcí vyřešit. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Někdy mám pocit, že je snad účelem, aby byly dopravní prostředky pražské MHD pokud možno vždy přeplněné, ne jen plně využité, i když to zdaleka vždy neplatí... Během deseti let, co se pohybuji v Praze, jsem si ale všiml třeba postupného omezování linek autobusů (např. zrušení linky 122 a její jen částečné nahrazení linkou 197), zvětšování intervalů atd. A přitom před několika lety běžela kampaň vyzývající cestující, aby nahlásili případy, kdy právě jeli v přeplněném voze... -)
Jinak tady ale mohlo hrát roli právě větší vytížení metra kvůli hokeji, nejen návštěvám náměstí s velkoplošnými obrazovkami, ale i restaurací atd. Asi nejhorší situaci jsem zažil 28.10.2008, kdy bylo kvůli vojenské přehlídce na Evropské třídě metro A přeplněno tak, že jeden odvážlivec/šílenec dokonce jel venku mezi vozy... Je fakt, že právě kvůli takovým mimořádným akcím by ani na svátky či o víkendech neměli provoz omezovat, ale naopak ho posílit... I když tenkrát ho možná i posílili, ale nestačilo to... -) |
|
|
|
| Včera po odchodu ze Staroměstského náměstí na metro na Staroměstskou jsme se na vlastní kůži přesvědčili, jak brutálně je poddimenzovaná je sobotní kapacita metra. K čemu nám jsou takovéhle rychlodráhy, když nedokážou zvládnout nápor turistů a pomalu by byl potřeba "tokyjský pěchovač" lidí do vagónů? Situace byla stějná snad v každé stanici, kterou jsme projížděli, tedy na Můstku, na Muzeu - tam vyloženě nebylo k hnutí, na I.P. Pavlova a i na Vyšehradě bylo nezvykle plno. Hlavně, že manažeři DPP si opět udělují milionové odměny :-/ |
|
|
|
| Pokud jde o bulvár na magistrále, tak před asi šesti lety nám v rámci volitelného předmětu "tvorba územního plánu" na exkurzi v jedné z budov snad radnice Prahy 2 také ukazovali studii bulváru se stromy uprostřed a právě zdůrazňovali, jak je z urbanistického hlediska dálnice uprostřed města nevhodná, tvoří nepřípustnou bariéru pro chodce, a je nutno omezit rychlost na 50, silnice v obou směrech zúžit, zavést více přechodů a křižovatek, zelené pásy, protihlukové bariéry atd., hlavně ale vytlačit auta na obchvat...
Teď máme kancelář v rámci detašovaného pracoviště PřF UK v Legerově ulici u výjezdu z Nuselského mostu s okny do silnice, a je stále cítit ten enormní provoz. Moc se mi nechce věřit, že by každý dodržoval limit 50 (nebo kolik tam je?) km/h. Když se otevře okno, ve třetím patře už sice není tak cítit zápach spalin, a vlastně ani dole na silnici mi to tak nevadí, ale hluk pronikající do místnosti je docela nepříjemný. Se zavřeným oknem, a to jsou jen klasická dvojitá dřevěná, to ale není problém.
Jinak magistrálu docela oceňuji. Možnost dostat se v noci autobusem 511 z I. P. Pavlova až na kolej za 14 minut je skvělá... -) Ve dne ale toto spojení plynulost ztrácí... |
|
|
|
| No to vím, nevěděl jsem jen, že jde o 80, ale jiná věc je, když obecně je na označníku obce 40, tak to dříve platilo v celé obci (jako zóna). Ale občas se stane, že to je je na některých vjezdech, takže buď to už nemá význam, kde ta značka je, a nebo je to chyba těch, co je osadili. |
|
|
|
| Rychlost se vrací do normálu křižovatkou, téčkem, nebo exitem, za kterým není umístěna značka, která by singalizovala změnu oproti normálu. Proto je na Jižní u Štěrboholské tolik osmdesátek. |
|
|
|
| Ale ještě někdy musím dohledat podrobnosti k umístění značek. To mám ale pocit není v tomto 361/2000 Sb., nýbrž v nějaké vyhlášce nebo čem.
Jde o umístění rychlostního omezení na stejném sloupku jako značka označující obec. Dříve platila taková rychlost po celé obci. Jak je to ale teď? |
|
|
|
| Také jsem si to myslel, ale tak nám nějak unikl tento bod:
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
To pak vyjasňuje ledasjaké nejasnosti. |
|
|
|
| Mvek: 80 a přes lanový most 60. Padesátka na Jižní spojce není. |
|
|
|
| Podle této stránky je tam 80 km/h, není-li řečeno jinak, ježto je to silnice pro motorová vozidla v obci (což je v souladu s platnými předpisy).
http://kamery.praha.eu/Situace.jsp |
|
|
|
| Tak, a protože je tu víc lidí, co jezdí po Jižní spojce, zajímá mě váš názor, kolik se na ní vlastně smí jezdit mezi Barrandovským mostem a Spořilovem? Už asi podesáté vždycky koukám a prostě nevidím. Od nájezdu V Korytech po most nevidím snad jedinou značku o omezení rychlosti. Akorát, že před Korytama vím, že je 80 po zpomalení u lanového mostu, a pak vím, že kus za Modřany směrem na Krč je zase blikající 80, když jede člověk rychleji, ale jinak podle předchozích úseků bych měl jet 70 (Zlíchovský tunel a okolí). |
|
|
|
| Nj, kdyby byl plánovaný východní obchvat... To by i nám tady pomohlo. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár
Povidej mi o tom... kdykoliv o tomhle čtu, tak se mne zmocňuje záchvat amoku... :-/
(jako OK, pokud by byla doprava svedena jinam, ale už jsem se zmínil, že zejména u nás mají politici a dopravní plánovači ohavný zlozvyk zapřahat vůz před koně?) |
|
|
|
| Mvek:
Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů
Ale jo, ten most JE problém, o tom žádná a s 50 na mostě jako takovém problém nemám - ale i proto by měla být rychlost všech hlavních komunikací za mostem vyšší než 50, což t.č. Strakonická nesplňuje a dokud bude u moci stávající klika, tak splňovat zřejmě už nikdy nebude. |
|
|
|
| Mno, ehm, že se to pak uvolní není jen rychlostí, ale tím, že už tam není taková hustota odboček.
Ale jinak mluvíme hlavně o tom mostě, kde je ale křížení x směrů, a opravdu je problém se zorientovat, kam člověk chce, dokud to trochu nezná. A na to rychlost má vliv stoprocentně. Jestli pak člověk, který pojede pomalu, protože se bude snažit pochopit značení, bude naopak víc v pohodě, protože ostatní uvidí, že jede divně pomalu, nebo jestli naopak bude ohrožovat, až se konečně rozhodne a vjede do cesty někomu rychlejšímu, to posoudit neumím. |
|
|
|
| Velice často jsem nucen jezdit trasu Vyšehrad > Čestlice.
Na 5. května se napojuju exitem z Pražského povstání. Ten je velmi malý občas vytvoříme kolonu až k semaforu, protože při rychlosti 50 km v hodině prostě díra není a kdybych byl drzý a vlítnul tam třeba 70, tak mě vyfotí kamerka. Další úsek kolem Brumlovky až ke sjezdu na okruh je našpikovaný kamerami, které fotí nad 55 km/h. Odtamtud až k Chodovu je 80 km/h a poté ještě Chodov - Opatov, což už je tříproudá D1 je omezení na 100 km/h. Teprve poté se rychlost normalizuje na 130. Prakticky okamžitě se tím uvolní všechny 3 pruhy. Tolik asi k výhodám velkého omezení rychlosti.
A ještě jedna dobrá zpráva. Praha 4 seriózně uvažuje o přebudování 5. května na bulvár, a to v délce od Kongresového centra po Brumlovku s tím, že uprostřed bude zelený pás, na každé staně jeden pruh a do toho přechody. |
|
|
|
| AVip:
nebezpečnější, protože každý musí vyloženě koukat na tachometr
Jo, tak s tímhle obecně souhlasím. Už párkrát jsem si to také uvědomil, že mě to hrozně rozptyluje, v jiných případech a místech.
Nicméně vím, jaký pro mě ještě i dnes občas je stres najet na víceporoudou komunikaci, kde je problém dosáhnout na připojovacím pruhu rychlosti normálního provozu (a nebo pokud by se nepovedlo se vecpat, znamená to hodně fest brždění na konci).
Neumím posoudit, kde to jak vychází, takže asi by to potřebovalo opravdu experiment, třeba rok a rok.
Jinak spíš vidím problém v malé toleranci překročení rychlosti. Už jsem si také říkal, kolik lidí někoho srazí kvůli hlídání rychlosti, nevěřím, že nikdo takový není. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|