Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Tak vieš, je to na počesť toho, že sa na tom mieste začínali všetky Damarcony:) |
|
|
|
| Přiznej se, Damare, kdo doporučil ten font na váš nový terminál :-) |
|
|
|
| Tak samozřejmě je to s nadsázkou (což někteří jinde nepochopili), potkat se dá ledacos leckdy a leckde. Prý by to mělo být hlášené na tom dopravniinfo.cz, co jsem už před časem žádal dát sem do záhlaví:-).
Ale stejně jsem nečekal, že se tak zdržím.
Spíš mě zaráží, proč opravdu zavřeli most v obou měrech, laicky bych si řekl, že je naopak blbé zatížit jen jednu stranu mostu, když má tuším lana uprostřed, ne na stranách.
Navíc tedy skončit v té koloně potmě mezi kamiony, když jsou občas schopní nějací řidiči usnout a prostě kolonu i někoho s červeným ukazovátkem a bílou svítilnou odignorovat a všechny slisovat, by se mi asi nechtělo, to bych asi uvažoval vzít vestu a jít za sodidla, než se to vyřeší (i když v horším počasí je to horší. |
|
|
|
| Mvek: "Asi není dobré jezdit kolem půlnoci po dálnicích."
To ano, i když nás zdržely ty náklady jen na okresní silnici. Na dálnici už provoz neblokovaly a daly se předjet. Jinak je snad ani nedoprovázela policie, jen několik aut se žlutými majáčky a řidiči s červenými svítícími ukazovátky (svítící tyč, ne laser). |
|
|
|
| Mvek: Ono je hlavně úchylné, že se podobná monstra vozí auty...
Pamatuju si na ty šílené policejní c. a k. manévry, když přes Jihočeský kraj vezli nový kotel do Samsonu v Budějovicích... |
|
|
|
| Pozemstan: Ad samomluva - no, tak včera jsme jeli po jedenácté z Hradce po D11. Někde u Sadské, jak je ten vysoký lanový most, nás a ještě jedno auto jako první zastavila policie ve svých pruzích a postupně tak za námi vytvořila velkou kolonu, než v protějším proudu projela dvěma tahači tažená "kostka", pak ještě pár doprovodných vozidel, pak teprve dálnici zase pustili (po 15 minutách, kdy nám nic neřekli).
Netuším, jestli šlo o tak těžký náklad, že nechtěli zatěžovat druhou stranu mostu... Pak jsme ještě viděli kousíček za Prahou v odstavném pruhu naložené obří válce a doprovodná vozidla kolem.
Asi není dobré jezdit kolem půlnoci po dálnicích. |
|
|
|
| Kdo neví...
Mezi Bratislavou a Vídní prý vedla asi 69 km dlouhá tramvajová linka až do rozpadu Rakousko-Uherska, a pak ještě (už s hraniční kontrolou) mezi léty 1919 a 1938. Je to docela fascinující. Byť je pravda, že z hradu Devín jsem na Vídeň předevčírem koukal (45 km).
Fascinující je ale i neschopnost novinářů na Euronews, kteří napsali v roce 2014, že tato tramvaj byla obnovena. Ve skutečnosti jen vyjely historické vozy po Bratislavě.
Viz. Historic Vienna - Bratislava tram is recreated
Tram to Vienna returned to Bratislava streets for a day |
|
|
|
| Fujtajxl, parkování poblíž centru Bratislavy (Šantova) je ještě horší než v Lisabonu. A hlavně je tu problém odbočit doleva, to skoro nikde nejde:-). Takže jsem si musel zapnout navigaci, abych se po pár pokusech vrátit se na místo z protisměru opravdu zpátky trefil.
Když k tomu připočtu dnešní vichřici na slovenské D1, kdy jsme jeli od Nitry do Blavy většinu času kolem 70 km/h a i tak to občas s autem cloumalo a já se pral s volantem a čekal, kdy nás sejme větev, nebo něco jiného než jen prach z polí, listí a suché listy kukuřic, tak to byl zábavný přesun ze Štiavnice do Bratislavy. |
|
|
|
| Takže tedy k Budějovické - a jsem si jistý, že jsem to už zmiňoval - stanice Budějovická má relativně slabý strop, takže je zde riziko, že by se nám tramvaj rekvalifikovala na metro...
i proto tam soustruzi tramvaj zrušili.
Na straně druhé, ten plán nejspíš předpokládá, že by tramvaj uhnula hned na severní straně Budějovické do ulice Ivana Olbrachta, což by asi fungovat mohlo... Jak "otec", tak "syn" jsou ulice marnotratně naddimenzované, při jejichž projektování se s počítalo i tramvajovým provozem. |
|
|
|
| Jo, tramvaje povedou do kdejaké řiti a i lidé na Dědine si tak mohou prohlédnout báječný dyzajn Porčester z vlastního domu, ale autobus, co by jezdil tunelem a rozumně tak propojil Barrandov s Dejvicemi, ten nelze zavést, protože se zjistilo, že by jím jezdili lidi. |
|
|
|
| Ano, dneska podle mě větší smysl mají tramvaje jen tam, kde mohou vést po samostatném tělese, nebo po silnici, ale tak, aby neubraly počet pruhů. Tedy třeba po Pankrácké pláni (o problému s Budějovickou jsem zatím neslyšel), nebo ta Malešická. Na Chodovec bych to taky pochopil, kdyby se plácli přes kapsu a tramvaj pustili po mostě/falešném tunelu nad Spořilovskou. |
|
|
|
| V Jablonci n. N. se také plánuje prodloužení tramvaje - jediné zbylé trati z Liberce - od současné konečné vedle městského parku Tyršovy sady ulicí Budovatelů na Anenské náměstí a úzkou poklidnou obchodní Soukennou ulicí přes Dolní náměstí až k plánovanému novému centrálnímu terminálu veřejné dopravy v místě bývalé tržnice vedle současného autobusového nádraží. A projekt také naráží na kritiku mnohých kvůli úzké Soukenné ulici a zejména z důvodů pravděpodobného omezení dosti vytížené ulice Budovatelů - výpadovky na Prahu, Turnov a Železný Brod. I když by se měla po letech otevřít cesta vedle současné konečné a městského parku v Tyršových sadech ke Gymnáziu U Balvanu, což by mělo značnou část dopravy na Prahu odklonit ještě před novou tramvajovou tratí - k "radosti" dalších obyvatel... -)
Na FB jsem se setkal i s kritikou, že tramvaj je dopravním prostředkem minulosti, že jde o další megalomanský "pomníček" současného vedení města a že by byly lepší elektrobusy apod., ale podle mě, pokud se rozumě vyřeší dopravní propustnost, to není tak špatný nápad (ano, nebydlím u té trasy a je fakt, že změna rázu Soukenné ulice bude asi brutální)...
Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál |
|
|
|
| Ad tramvaje: Řekl bych, že každý rok někdo opráší plány z devadesátek, kde tyhle tratě byly navrženy. Za tu dobu se udělal Barandov a pár malých prodloužení typu Podbaba. Takže mě podobné výroky nechávají v klidu. |
|
|
|
| Byl bych v klidu - Vyskočilka-Michelská nemůže projít ;)
Ale ještě absurdnější projekt je tramvajová křižovatka Budějovická. AVip kdyžtak dovysvětlí proč :) |
|
|
|
| Huh Rozšiřování tratí tramvaje v Praze
Jako i ty údajně blízké tratě jsou zajímavé, na druhou stranu mě fascinuje nápad pouštět tramvaj od Vyskočilovy dolů na Michelskou. Pominu-li sráz, tak tam často bývá zácpa a není místo na samostatný tramvajový pás. To by udělali lépe, kdyby to protáhli časem na ten Spořilov, aby udělali spoj těch dvou tratí. |
|
|
|
| Místo zdanění kol bych oddanil auta. (Tedy spotřební daň z benzínu, ekologické převodní poplatky starších aut, apod.) A zároveň více chránil právo jednotlivců (nikoliv však spolků či organizací) vyžadovat neznečištěný vzduch (ve svém bezprostředním okolí). |
|
|
|
| kapitan Pike: Možná ten úředník jenom nemá rád cyklisty :) |
|
|
|
| Není nad to, když vám končí cyklostezka v dvouproudovce. |
|
|
|
| Budu o něco konkrétnější, asfaltka v lese mě leda tak naštve a kazí mi zážitek z jízdy, měkký povrch je pro jízdu příjemnější a snižuje opotřebení plášťů. Pokud nějaký úředník myslí, že tím cyklistům prokazuje dobro, tak je to nesmysl. Tipuji, že v řadě případů tam ten asfalt někdo chtěl z jiných důvodů (např. těžba dřeva), ale zrovna byly vypsané výzvy jen na stavby cyklostezek. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|