Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Ano, vyznat se v těch faktických údajích na konci dá hodně práce, a pak se obávám, jestli autor nenapsal něco jiného, než v tom dešifrujeme my:-). |
|
|
|
| Mvek: Trochu to srovnání zkresluje to, že se nejedná o přímé spoje. Na trase přes Česko jsou dva přestupy, zatímco na nové objížďce jen jeden, ale i tak je to smutný výsledek... |
|
|
|
| Neznalí končin to asi moc neocení, ale pobavila mě nabídka Idosu, pokud chci v pátek z obce Lobeč (pivovar) do města Mšeno, což je asi 4 km vzdušnou čarou (a pak bychom stejně museli pěšky 4 km ještě dál).
Vyšela mi úžasná trasa na 3 hodiny a 86 km:
Lobeč - Katusice (bus)
Katusice - Čejetičky (Mladá Boleslav) (bus)
Mladá Boleslav hl. n. - Všetaty (vlak)
Všetaty - Byčice (bus)
Byšice - Mšeno (bus)
Našlo to i druhou variantu, o 8 minut delší, která využívá dokonce stejný první bod cesty, akorát pak se tam čeká 2,5 hodiny na vlak přímo do Mšena. |
|
|
|
| Tak dlouho se to řeže na nájezdech, až se světlomet rozbije (o svodidlo při smyku)... Njn, asi jsem si byl už moc jistý po těch letech. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak vieš, je to na počesť toho, že sa na tom mieste začínali všetky Damarcony:) |
|
|
|
| Přiznej se, Damare, kdo doporučil ten font na váš nový terminál :-) |
|
|
|
| Tak samozřejmě je to s nadsázkou (což někteří jinde nepochopili), potkat se dá ledacos leckdy a leckde. Prý by to mělo být hlášené na tom dopravniinfo.cz, co jsem už před časem žádal dát sem do záhlaví:-).
Ale stejně jsem nečekal, že se tak zdržím.
Spíš mě zaráží, proč opravdu zavřeli most v obou měrech, laicky bych si řekl, že je naopak blbé zatížit jen jednu stranu mostu, když má tuším lana uprostřed, ne na stranách.
Navíc tedy skončit v té koloně potmě mezi kamiony, když jsou občas schopní nějací řidiči usnout a prostě kolonu i někoho s červeným ukazovátkem a bílou svítilnou odignorovat a všechny slisovat, by se mi asi nechtělo, to bych asi uvažoval vzít vestu a jít za sodidla, než se to vyřeší (i když v horším počasí je to horší. |
|
|
|
| Mvek: "Asi není dobré jezdit kolem půlnoci po dálnicích."
To ano, i když nás zdržely ty náklady jen na okresní silnici. Na dálnici už provoz neblokovaly a daly se předjet. Jinak je snad ani nedoprovázela policie, jen několik aut se žlutými majáčky a řidiči s červenými svítícími ukazovátky (svítící tyč, ne laser). |
|
|
|
| Mvek: Ono je hlavně úchylné, že se podobná monstra vozí auty...
Pamatuju si na ty šílené policejní c. a k. manévry, když přes Jihočeský kraj vezli nový kotel do Samsonu v Budějovicích... |
|
|
|
| Pozemstan: Ad samomluva - no, tak včera jsme jeli po jedenácté z Hradce po D11. Někde u Sadské, jak je ten vysoký lanový most, nás a ještě jedno auto jako první zastavila policie ve svých pruzích a postupně tak za námi vytvořila velkou kolonu, než v protějším proudu projela dvěma tahači tažená "kostka", pak ještě pár doprovodných vozidel, pak teprve dálnici zase pustili (po 15 minutách, kdy nám nic neřekli).
Netuším, jestli šlo o tak těžký náklad, že nechtěli zatěžovat druhou stranu mostu... Pak jsme ještě viděli kousíček za Prahou v odstavném pruhu naložené obří válce a doprovodná vozidla kolem.
Asi není dobré jezdit kolem půlnoci po dálnicích. |
|
|
|
| Kdo neví...
Mezi Bratislavou a Vídní prý vedla asi 69 km dlouhá tramvajová linka až do rozpadu Rakousko-Uherska, a pak ještě (už s hraniční kontrolou) mezi léty 1919 a 1938. Je to docela fascinující. Byť je pravda, že z hradu Devín jsem na Vídeň předevčírem koukal (45 km).
Fascinující je ale i neschopnost novinářů na Euronews, kteří napsali v roce 2014, že tato tramvaj byla obnovena. Ve skutečnosti jen vyjely historické vozy po Bratislavě.
Viz. Historic Vienna - Bratislava tram is recreated
Tram to Vienna returned to Bratislava streets for a day |
|
|
|
| Fujtajxl, parkování poblíž centru Bratislavy (Šantova) je ještě horší než v Lisabonu. A hlavně je tu problém odbočit doleva, to skoro nikde nejde:-). Takže jsem si musel zapnout navigaci, abych se po pár pokusech vrátit se na místo z protisměru opravdu zpátky trefil.
Když k tomu připočtu dnešní vichřici na slovenské D1, kdy jsme jeli od Nitry do Blavy většinu času kolem 70 km/h a i tak to občas s autem cloumalo a já se pral s volantem a čekal, kdy nás sejme větev, nebo něco jiného než jen prach z polí, listí a suché listy kukuřic, tak to byl zábavný přesun ze Štiavnice do Bratislavy. |
|
|
|
| Takže tedy k Budějovické - a jsem si jistý, že jsem to už zmiňoval - stanice Budějovická má relativně slabý strop, takže je zde riziko, že by se nám tramvaj rekvalifikovala na metro...
i proto tam soustruzi tramvaj zrušili.
Na straně druhé, ten plán nejspíš předpokládá, že by tramvaj uhnula hned na severní straně Budějovické do ulice Ivana Olbrachta, což by asi fungovat mohlo... Jak "otec", tak "syn" jsou ulice marnotratně naddimenzované, při jejichž projektování se s počítalo i tramvajovým provozem. |
|
|
|
| Jo, tramvaje povedou do kdejaké řiti a i lidé na Dědine si tak mohou prohlédnout báječný dyzajn Porčester z vlastního domu, ale autobus, co by jezdil tunelem a rozumně tak propojil Barrandov s Dejvicemi, ten nelze zavést, protože se zjistilo, že by jím jezdili lidi. |
|
|
|
| Ano, dneska podle mě větší smysl mají tramvaje jen tam, kde mohou vést po samostatném tělese, nebo po silnici, ale tak, aby neubraly počet pruhů. Tedy třeba po Pankrácké pláni (o problému s Budějovickou jsem zatím neslyšel), nebo ta Malešická. Na Chodovec bych to taky pochopil, kdyby se plácli přes kapsu a tramvaj pustili po mostě/falešném tunelu nad Spořilovskou. |
|
|
|
| V Jablonci n. N. se také plánuje prodloužení tramvaje - jediné zbylé trati z Liberce - od současné konečné vedle městského parku Tyršovy sady ulicí Budovatelů na Anenské náměstí a úzkou poklidnou obchodní Soukennou ulicí přes Dolní náměstí až k plánovanému novému centrálnímu terminálu veřejné dopravy v místě bývalé tržnice vedle současného autobusového nádraží. A projekt také naráží na kritiku mnohých kvůli úzké Soukenné ulici a zejména z důvodů pravděpodobného omezení dosti vytížené ulice Budovatelů - výpadovky na Prahu, Turnov a Železný Brod. I když by se měla po letech otevřít cesta vedle současné konečné a městského parku v Tyršových sadech ke Gymnáziu U Balvanu, což by mělo značnou část dopravy na Prahu odklonit ještě před novou tramvajovou tratí - k "radosti" dalších obyvatel... -)
Na FB jsem se setkal i s kritikou, že tramvaj je dopravním prostředkem minulosti, že jde o další megalomanský "pomníček" současného vedení města a že by byly lepší elektrobusy apod., ale podle mě, pokud se rozumě vyřeší dopravní propustnost, to není tak špatný nápad (ano, nebydlím u té trasy a je fakt, že změna rázu Soukenné ulice bude asi brutální)...
Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál |
|
|
|
| Ad tramvaje: Řekl bych, že každý rok někdo opráší plány z devadesátek, kde tyhle tratě byly navrženy. Za tu dobu se udělal Barandov a pár malých prodloužení typu Podbaba. Takže mě podobné výroky nechávají v klidu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|