Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Pořád to je o dost silnější než Felicia při takřka stejné hmotnosti i u kombíku, takže v tomhle směru, když chci kombík, je to celkem jasná volba. Jinak mi Fabie sedí. Diesel bych prostě z principu nikdy nechtěl, a stejně brzy zanikne:-). Teda ona zanikne i Fabia combi brzy. |
|
|
|
| Mvek:
prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů
Aktuální Fabie už ne. Původně jsem na ní taky mířil, ale nová šarže je uměle podhodnocená ve prospěch Karoqu a Rapidu. Nejsilnější varianta benzínové Fabie má teď 81 kW TSI 1,0. A na 1,0 motor se montuje 5°M, 6°M a 7°A!
Varianty dieslu jsou taky docela šílené, ale 1,4 TDI s 5°M je alespoň použitelná. Teoreticky ještě obsahuje naději právě na inteligentní rozvržení převodů. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Mimochodem prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů a podobně na to nadávají, že je to blbě rozvrženo.
Vtipné je, že je to tentýž motor, pouze není tak omezen softwarově jako TSI 70 kW s pětistupňovou. Ve výsledku tak u Fabií doporučují brát slabší a třeba časem (po záruce, nebo tedy rikovat dřív) nechat za pár tisíc přeprogramovat a dostat mnohem lepší charakteristiky (ne celkový výkon, ale rozložení kroutícího momentu podle otáček), než u toho oficiálně silnějšího motoru (dražšího asi o 10k), který má stále kroutící moment dost uměle seříznutý do roviny.
Nevím, nerozumím tomu tolik, abych to mohl komentovat, jen jelikož zrovna Fabii mám v merku a táta ji kupoval před rokem a půl, tak jsem se to dozvěděl. |
|
|
|
| Jel jsem "služebním" Hyundai i30 a nakonec přes D1. Tam i zpět se jelo skvěle a plynule. Čím dám jsem byl o Prahy, tím se chování řidičů na dálnici lepšilo :)
Nicméně teda i30 je strašný auto. Topení má 3 pozice odkud foukat - 1) na nohy, které vám to upeče. 2) Přímo do obličeje. 3) Od pasu mírně nahoru, čili stejně do xichtu. Spojka je neuvěřitelně tuhá a citlivá, posilovač řízení je velice mírný - od točení volantem mě bolel palec, modrý display středového panelu docela rušil a má atypickou elektrickou zásuvku.
Nic to ale není ve srovnání s pohonnou jednotkou. TSI 1,6 6°M, ale šest stupňů, které budete proklínat, protože 50 do konce pojede na trojku, ale 80 už na šestku. A pokud na 80 podřadíte nižší stupeň, třeba pro předjetí, začne to najednou žrát 15 litrů. Za těch 380 km to při dálniční rochlosti 120 - 160 celkově sežralo 40 litrů, což mi vůči mojí SDI Fabii, která by na to potřebovala ani ne polovičku, přijde absurdní. |
|
|
|
| Mvek: tak ten úsek bez dálnice může být taky rychlý
Ano, jen tedy v noci při návratu nás tam pak asi dvakrát na chvíli zastavil nadměrný náklad, ale to byla snad shoda náhod... |
|
|
|
| Já bych se taky přiklonil k Pozemšťanově zkušenosti. Buď přes Pardubice, nebo přes Hradec, ale tak jako tak na Vysoké Mýto. A s Google nebo Waze navigací, která rozhodne podle objížděk a tak aktuálně.
Pokud máš turbo a nemáš problém rychle předjet, tak ten úsek bez dálnice může být taky rychlý, když zvládneš předjet pomalé kamiony nebo osobáky a jet leckde i 110 (no šlo by i víc). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: My jsme jeli z Prahy do Ostravy a zpět s exkolegou v září přes Pardubice, díky čemuž jsem se na D1 dostali až v Olomouci. Je to i kratší, i když "papírově" podle Map.cz o asi 30 minut delší (mezi Pardubicemi a Mohelnicí mimo dálnici). |
|
|
|
| Zítra na skok do Ostravy, čili D1 v celé své kráse 2x :-D
Je tam aktuálně něco, na co si dát pozor? |
|
|
|
| Aha, já nedočetl text pod obrázkem, už to chápu:-). |
|
|
|
| Takže abychom to ujasnili:
Lávka, která spadla, byla pěší.
Do Tróji tramvaje po starém mostě nejezdí.
Rychlost jízdy tramvají se snižuje na mostě Libeňském. Problém Libeňského mostu a jeho opravy je v tom, že tam jiný most, který by rozumně spojoval Libeň s Holešovicema, poblíž není. |
|
|
|
| Marshall: Já nemluvil o Libeňským. Myslel jsem, že mluvíš o starém trojském, kudy jezdila tramvaj donedávna na Kobylisy. |
|
|
|
| Mvek: No spadlo to protože jsou to Pat a Mat!!! Ta lávka jsou betonové prefabrikáty navlečené na ocelová lana. Lana praskla a tak se to rozsypalo jako náhrdelník.
Most pro tramvaje není Libeňský ;) |
|
|
|
| Marshall: Tak teď jsi případné přespolní ještě perfektně zmátl. Myslel jsem, že ten most pro tramvaje je už dávno stržen poté, co postavili nový trojský most. A tato lávka už jak uvádí ta zpráva, je zhruba stará jak já.
Ale jako zpráva "pěkná" a fascinuje mě, že tedy měla proběhnout opět kontrola před měsícem a nebylo shledáno, že by se měla zavřít.
Na druhou stranu tedy je zajímavé, že to spadlo při normálním počasí (leda ochlazení), ale tak vichřice atd. předtím mohly být poslední kapkou, která odkápla až tento víkend. |
|
|
|
| No dobrá pro Brňavky a různé jiné entity. Jmenovaný most byl postaven 1928 a od té doby se neopravoval, akorát se snižuje rychlost, jakou po něm mohou jezdit tramvaje. Osobně ho považuji za stavbu, která předběhla svou dobu (v dobrém). Přesto nastal čas ho strhnout a postavit nový. |
|
|
|
|
Jak je na tom Libeňský most asi Pražákům říkat nemusím. |
|
|
|
| Jo, jinak ty pantografy byly tento týden vykradené, takže chvíli nejezdily, ale prý je ještě opraví. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Neříkám, že by se mi nějak líbily, ale když s něčím trávíš většinu života (čímž myslím hlavně o něco starší generaci), tak je to nostalgie. Stejně jako tramvaj T3. Podle článku to vypadá, že ten vlak byl legenda, tehdy velmi dobrý. No a dodnes slušně efektivní, a přitom na rozdíl od Elefanta mu nezlobí kdeco (softwarově):-).
Já z těch pantografů byl v dětství unešený, ale nejezdil jsem s nimi, možná jen jednou. Přišlo mi to jako právě "moderní" oproti klasickým starým vagónům v rychlících a mnohých lokálních vlacích nebo oproti motoráku. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|