Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 759 - 778 / 3050Starší   Nejstarší

leena - 18. prosinec 2017 15:54sipka
ZAMĚŘIT
leena
Marshall 294005: autch :/

se mnou to v patek svihlo v tranvaji (nastesti umim padat a pani na ktere jsem skoncila to brala sportovene).
Marshall - 18. prosinec 2017 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Jsem se dnes stal nepřímím účastníkem nehody - jel jsem tramvají (nová 15T) a mezi Ruskou a Jana Masaryka nám tam vlítla nějaká ženská s takovým pidi autíčkem. No řidič dupnul na brzdu a zvonil, marně. Autíčko odletělo dobré dva metry... (a s náma to skoro nehlo).
kapitan Pike - 18. prosinec 2017 14:51sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Já jsem zvyklý před vstupem na přechod počkat, než řidič viditelně zpomalí, čímž dává najevo, že mě viděl. Přechod pak většinou přebíhám a málokdy se stane, že by řidič kvůli mě musel přímo zastavit (pokud tedy přecházím sám). Ale málokdy se stane, že bych na přechodu čekal nějak dlouho, většina řidičů v Plzni chodce bez problémů pouští. Do práce i z práce chodím většinou pěšky.

Nevím, kolik je v Praze přechodů a jak daleko to má Telemachus domů, ale troufnu si tvrdit, že já svým přecházením zdržím řidiče tak o 20-30 sekund, takže na tři hodiny by jich muselo být hodně :-)
Mirak - 18. prosinec 2017 14:40sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
To není úplně trolling, spíš se snažím dobrat časové hodnoty, kterou skutečně ztratíš pribržďováním u nebezpečných přechodů, protože ty 3 hodiny to asi nebudou :)

Chápu, že všichni spěcháme, ale ten tvůj apel mi přijde celkem mimo. Že tam vběhne bába, která má mít rozum je jedna věc, u děcka už to tak jednoznačný není. Ono otázka je, co je u tebe "vběhne". Někteří řidiči za "vběhne" totiž považujou situaci, kdy chodec nepočká až jeho auto projede :)

Aby bylo jasno, tak situaci vnímám z obou pohledů, protože řídím často, ale třeba z práce chodím pěšky.

Jinak si všímám, že největší problém s dáváním přednosti na přechodu mají řidičky. Často lidi na přechodu snad ani nezavnímají :)
Telemachus Rhade - 18. prosinec 2017 14:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Promiň, nepoznal jsem trolling na první dobrou, zlepším se ;)
Mirak - 18. prosinec 2017 14:25sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Tri hodiny nebo spíš 15 minut? :)
Telemachus Rhade - 18. prosinec 2017 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mirak: V Praze ale fakt nejde přibrzdit před každým přechodem, do kterého není vidět :-) Bych dojel domů o tři hodiny pozděj.
Mirak - 18. prosinec 2017 14:15sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Nervy si případně ušetříš i tím, že před přechodem přibrzdíš :)
Telemachus Rhade - 18. prosinec 2017 13:36sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Chodci si absolutně neuvědomují, že, když stojí před přechodem zaparkovaná auta, řidič za roh nevidí. Dneska mi tam vlítla nějaká baba a na ledu jsem sotva dobrzdil. Jak jsem na ní řval, museli slyšet na 3 bloky. Krom toho, že jde o děsnou nezodpovědnost vůči sobě samému, jak k tomu přijdu já, jako řidič? Mám zapotřebí stírat krev z nárazníku a řešit s policií protokol? No nemám.

Nenechte se zajíždět. Ušetříte mi tím nervy. (Druhotně pak i sobě život.)
Mvek - 11. prosinec 2017 17:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Děsivé. Jako třeba to tam funguje lépe než u toho Renaulta Captur, co jsem měl v Portugalsku, tam to totiž právě fungovalo hodně nahodile. Takže jsem to taky mockrát nezkoušel.
Telemachus Rhade - 11. prosinec 2017 17:20sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Mimojiné právě Hyundai i30 :) Čili věřím, že to bude mít i i20. 35 už je SUV, tam bych to nepředpokládal, ale nevylučuju.
Mvek - 10. prosinec 2017 21:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Jaké auto má nevypnutelného asistenta rozjezdu do kopce?
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:20sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Asi bych spíše uvítal hybrid
Byť teda se spotřebou Priuse na náročných tratích 16/100, bych raději jezdil i plyn :-D
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
jestli TSI je řešení
*myšleno hodnoty okamžité spotřeby
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:17sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Diesel bych prostě z principu nikdy nechtěl

Já mám rád požitek z jízdy. To, jaký komfort nabízí diesel - hrátky se spojkou třeba - to mi benzín nikdy nenabídne. U něj se na horských silnicích budu muset vždycky soustředit na nedokonalosti převodů dochytávané softwarem. On takový nevypnutelný asistent rozjíždění do kopce pro idioty, je šílené zvěrstvo. Ale jasně, diesel zanikne, budu se muset chtě nechtě vydat jinam. Jen přemýšlím, jestli TSI je řešení. Asi bych spíše uvítal hybrid, ale to bych zase musel šáhnout mimo Škodu.
Mvek - 10. prosinec 2017 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Pořád to je o dost silnější než Felicia při takřka stejné hmotnosti i u kombíku, takže v tomhle směru, když chci kombík, je to celkem jasná volba. Jinak mi Fabie sedí. Diesel bych prostě z principu nikdy nechtěl, a stejně brzy zanikne:-). Teda ona zanikne i Fabia combi brzy.
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 18:38sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů
Aktuální Fabie už ne. Původně jsem na ní taky mířil, ale nová šarže je uměle podhodnocená ve prospěch Karoqu a Rapidu. Nejsilnější varianta benzínové Fabie má teď 81 kW TSI 1,0. A na 1,0 motor se montuje 5°M, 6°M a 7°A!

Varianty dieslu jsou taky docela šílené, ale 1,4 TDI s 5°M je alespoň použitelná. Teoreticky ještě obsahuje naději právě na inteligentní rozvržení převodů.
Mvek - 09. prosinec 2017 20:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Mimochodem prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů a podobně na to nadávají, že je to blbě rozvrženo.
Vtipné je, že je to tentýž motor, pouze není tak omezen softwarově jako TSI 70 kW s pětistupňovou. Ve výsledku tak u Fabií doporučují brát slabší a třeba časem (po záruce, nebo tedy rikovat dřív) nechat za pár tisíc přeprogramovat a dostat mnohem lepší charakteristiky (ne celkový výkon, ale rozložení kroutícího momentu podle otáček), než u toho oficiálně silnějšího motoru (dražšího asi o 10k), který má stále kroutící moment dost uměle seříznutý do roviny.
Nevím, nerozumím tomu tolik, abych to mohl komentovat, jen jelikož zrovna Fabii mám v merku a táta ji kupoval před rokem a půl, tak jsem se to dozvěděl.
Telemachus Rhade - 09. prosinec 2017 17:06sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jel jsem "služebním" Hyundai i30 a nakonec přes D1. Tam i zpět se jelo skvěle a plynule. Čím dám jsem byl o Prahy, tím se chování řidičů na dálnici lepšilo :)

Nicméně teda i30 je strašný auto. Topení má 3 pozice odkud foukat - 1) na nohy, které vám to upeče. 2) Přímo do obličeje. 3) Od pasu mírně nahoru, čili stejně do xichtu. Spojka je neuvěřitelně tuhá a citlivá, posilovač řízení je velice mírný - od točení volantem mě bolel palec, modrý display středového panelu docela rušil a má atypickou elektrickou zásuvku.

Nic to ale není ve srovnání s pohonnou jednotkou. TSI 1,6 6°M, ale šest stupňů, které budete proklínat, protože 50 do konce pojede na trojku, ale 80 už na šestku. A pokud na 80 podřadíte nižší stupeň, třeba pro předjetí, začne to najednou žrát 15 litrů. Za těch 380 km to při dálniční rochlosti 120 - 160 celkově sežralo 40 litrů, což mi vůči mojí SDI Fabii, která by na to potřebovala ani ne polovičku, přijde absurdní.
Pozemstan - 07. prosinec 2017 14:48sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: tak ten úsek bez dálnice může být taky rychlý
Ano, jen tedy v noci při návratu nás tam pak asi dvakrát na chvíli zastavil nadměrný náklad, ale to byla snad shoda náhod...

Nejnovější   Novější 759 - 778 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o