Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| P.P.S. zde ovšem opět narážíme na to, že trasy C(D) a A nemají kompatibilní zabzař a vlaky by musely jezdit podle návěstidel.
A je taky otázkou, co by to provedlo jednak se zabzař na A a taky s intervaly vlaků tamtéž, protože zatímco split mezi C a D je naprosto bezproblémový, protože stejně část lidí, co dnes jede C by jela D nebo by jim to bylo jedno -můj případ-, což znamená, že když se to do tunelu na C nasouká dneska, nasouká se to tam i po zavedení D, neb obě větve můžou mít tím pádem delší intervaly, tak na A by to asi udělalo pěkné rázové vlny a asi ne zcela žádoucím směrem. |
|
|
|
| AVip:
co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování
Asi tak nějak. Řekněme, že ve špičce pracovních dnů by se ineterval snížil z 1:45 na 1:00, při obousměrném provozu tedy na 0:30. To je 120 průjezdů za hodinu. Kam se na to hrabou Gottwaldovy tanky :) V době kdy Nuselský most potřebuje generální rekonstrukci, nevím nevím.. IMHO se měli zaměřit na úsek 'Hlavní nádraží > Pankrác', potom odstavit Nuselák a pak teprve vymýšlet Písnici. A přinese to samozřejmě kolaps stanice I.P. Pavlova - to je bez jakýchkoli debat.
Nicméně tu alternativu chápu. Je to cesta jak postavit stanice a tunely za nižší cenu. Byť ve výsledku to o tolik nižší nebude. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce. |
|
|
|
| P.S. Ještě by mi mohli v rámci toho projektu splnit můj "mokrý šotosen" a zajíždět propojkou na Náměstí Míru, čímž by se nové písmeno trasy definitivně obhájilo a krom toho by to umožnilo splnit další původní účel trasy D, t.j. ulevit přecpaným přestupům Muzeum a I.P.Pavlova.
|
|
|
|
| Opsáno z K-Reportu:
http://www.novemetro.cz/public/data/ppt/metro%20D%20alternativa%2 02012%2015-05.pdf
Aneb návrat po 40+ letech k +/- původnímu konceptu trasy C?
(ne že by to nemělo jistou logiku, tu měl koneckonců už původní návrh, ale nevím, co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování) |
|
|
|
| Mvek: Člověk by myslel, že zmínka o "starých konečných" bude jako nápověda stačit... ;-)
|
|
|
|
| Pozemstan:
V jiných světových metropolích (Londýn, Stockholm, Moskva, dokonce i Helsinky s jednou linkou) se větvení v rámci linky vyskytuje. V Mnichově zase jede více jinak oddělených linek z jednoho nástupiště.
O tom všem se uvažovalo i v Praze a rezidua jsou ještě dodnes vidět na trase C, kde je krátká slepá odbočka, která měla původně pokrývat oblasti, které na svatého Dyndy pokryje trasa D a stejně tak stanice Muzeum sice neměla odjíždět z jedné koleje (byť i o tom se VELMI krátce uvažovalo, ještě v časech projektu podzemní tramvaje), ale z jedné haly ano. nakonec sešlo i z toho a je to tak dobře. |
|
|
|
| AVip: Jo ty myslíš I.A... tak to řeknu:-). |
|
|
|
| Pozemstan: To je mi jasné, jen by mě právě zajímalo, jak to hodlali řešit tady, zda střídáním spojů (jako nyní zkracování), či jak. Asi nechtěli přistavět extra kolej.
No a chudák 181 asi občas zkysne na Průmyslové při špičce. |
|
|
|
| Mvek:
Nerozumím tomu pásmmování a zkratce IB, IC...
Pásmování = linka jede jen v určitém rozsahu, běžně se pásmuje na C (Ládví vs. Letňany) a A (Strašnická vs. Depo Hostivař).
Stran označení tras... UTGF, abych tak řekl, to je elementární záležitost. ;-) |
|
|
|
| Mvek: V jiných světových metropolích (Londýn, Stockholm, Moskva, dokonce i Helsinky s jednou linkou) se větvení v rámci linky vyskytuje. V Mnichově zase jede více jinak oddělených linek z jednoho nástupiště.
Pokud jde o nepraktičnost jízdy metrem přes centrum, tak třeba cesta z Chodova na Černý Most přes Florenc také není vůbec vhodná, ale mnohdy je to nejrychlejší možnost. Sice se tam lze dostat asi o 10 - 15 minut dříve z Opatova autobusem 181, ale ten jede v sobotu a v neděli a i ve všední dny mimo špičku pouze jednou za půl hodiny... |
|
|
|
| AVip: Nerozumím tomu pásmmování a zkratce IB, IC...
Ale jinak by mě zajímalo, jaká by byla úvaha pro řešení větvení trasy A, která je v (alespoň starších, tak před 10 lety) plánech, kdy by trasa dále pokračovala zřejmě ze Strašnické přes nádraží a Zahradní Město až kamsi do Dubče. |
|
|
|
| A protože vím, že přejíždění C - A a C - B je z ranku science fantasy, tak by úplně stačilo v případě podobných akcí intenzivní pásmování v rozsahu "starých" konečných, t.j. každý druhý (t.j. posilový) vlak by v kritickou dobu jel jen v rozsahu IC, IA a IB (což by o víkendu stačilo +/- i tak). |
|
|
|
| Aneb přesně to, co jsem zmiňoval níže, proč mi jet z Budějovické na Florenc, a pak B na Stodůlky přijde nevhodné. |
|
|
|
| Ono je to jedno s druhým... kdyby například náš "milovaný DPP" za laskavého přihlížení magisrátu nenechal sešrotovat vozy Ečs (typ E v jiných zemích ještě běžně jezdí) a nechal je rekonstruovat, tak by teď DPP měl dostatek vozů metra minimálně pro provoz na trase C (trasu A typ Ečs nedal a B myslím že také ne).
No a kdyby nebylo zabzař na linkách A a B nekompatibilní s trasou C, tak by bylo možno posilovat jednotlivé linky mezi sebou i tak...
Obecně, v Praze to zraje zas na pořádný průšvih, protože napřed o všeho zasahovala "petrolhead" lobby, která propagovala automobilismus "do bezvědomíů no a momentálně řádí "utlumovací lobby", která pro jistotu likviduje všechno...
Další problém je, že metro obecně jezdí strašně rigidně, abych tak řekl... což má sice své výhody, ale i nevýhody - abych byl konkrétní, v podobných případech bych skutečně nechal jezdit zvláštní vlaky i po propojovacích trasách, ve víkendových intervalech by se to s přehledem vsáklo a myslím, že by to dokázalo dost věcí vyřešit. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Někdy mám pocit, že je snad účelem, aby byly dopravní prostředky pražské MHD pokud možno vždy přeplněné, ne jen plně využité, i když to zdaleka vždy neplatí... Během deseti let, co se pohybuji v Praze, jsem si ale všiml třeba postupného omezování linek autobusů (např. zrušení linky 122 a její jen částečné nahrazení linkou 197), zvětšování intervalů atd. A přitom před několika lety běžela kampaň vyzývající cestující, aby nahlásili případy, kdy právě jeli v přeplněném voze... -)
Jinak tady ale mohlo hrát roli právě větší vytížení metra kvůli hokeji, nejen návštěvám náměstí s velkoplošnými obrazovkami, ale i restaurací atd. Asi nejhorší situaci jsem zažil 28.10.2008, kdy bylo kvůli vojenské přehlídce na Evropské třídě metro A přeplněno tak, že jeden odvážlivec/šílenec dokonce jel venku mezi vozy... Je fakt, že právě kvůli takovým mimořádným akcím by ani na svátky či o víkendech neměli provoz omezovat, ale naopak ho posílit... I když tenkrát ho možná i posílili, ale nestačilo to... -) |
|
|
|
| Včera po odchodu ze Staroměstského náměstí na metro na Staroměstskou jsme se na vlastní kůži přesvědčili, jak brutálně je poddimenzovaná je sobotní kapacita metra. K čemu nám jsou takovéhle rychlodráhy, když nedokážou zvládnout nápor turistů a pomalu by byl potřeba "tokyjský pěchovač" lidí do vagónů? Situace byla stějná snad v každé stanici, kterou jsme projížděli, tedy na Můstku, na Muzeu - tam vyloženě nebylo k hnutí, na I.P. Pavlova a i na Vyšehradě bylo nezvykle plno. Hlavně, že manažeři DPP si opět udělují milionové odměny :-/ |
|
|
|
| Pokud jde o bulvár na magistrále, tak před asi šesti lety nám v rámci volitelného předmětu "tvorba územního plánu" na exkurzi v jedné z budov snad radnice Prahy 2 také ukazovali studii bulváru se stromy uprostřed a právě zdůrazňovali, jak je z urbanistického hlediska dálnice uprostřed města nevhodná, tvoří nepřípustnou bariéru pro chodce, a je nutno omezit rychlost na 50, silnice v obou směrech zúžit, zavést více přechodů a křižovatek, zelené pásy, protihlukové bariéry atd., hlavně ale vytlačit auta na obchvat...
Teď máme kancelář v rámci detašovaného pracoviště PřF UK v Legerově ulici u výjezdu z Nuselského mostu s okny do silnice, a je stále cítit ten enormní provoz. Moc se mi nechce věřit, že by každý dodržoval limit 50 (nebo kolik tam je?) km/h. Když se otevře okno, ve třetím patře už sice není tak cítit zápach spalin, a vlastně ani dole na silnici mi to tak nevadí, ale hluk pronikající do místnosti je docela nepříjemný. Se zavřeným oknem, a to jsou jen klasická dvojitá dřevěná, to ale není problém.
Jinak magistrálu docela oceňuji. Možnost dostat se v noci autobusem 511 z I. P. Pavlova až na kolej za 14 minut je skvělá... -) Ve dne ale toto spojení plynulost ztrácí... |
|
|
|
| No to vím, nevěděl jsem jen, že jde o 80, ale jiná věc je, když obecně je na označníku obce 40, tak to dříve platilo v celé obci (jako zóna). Ale občas se stane, že to je je na některých vjezdech, takže buď to už nemá význam, kde ta značka je, a nebo je to chyba těch, co je osadili. |
|
|
|
| Rychlost se vrací do normálu křižovatkou, téčkem, nebo exitem, za kterým není umístěna značka, která by singalizovala změnu oproti normálu. Proto je na Jižní u Štěrboholské tolik osmdesátek. |
|
|
|
| Ale ještě někdy musím dohledat podrobnosti k umístění značek. To mám ale pocit není v tomto 361/2000 Sb., nýbrž v nějaké vyhlášce nebo čem.
Jde o umístění rychlostního omezení na stejném sloupku jako značka označující obec. Dříve platila taková rychlost po celé obci. Jak je to ale teď? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|