Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Ale možná je víc a víc pravda to, co kritizoval Gebrian na Streamu právě v souvislosti s některými novými stanicemi. Jsou předražené, navržené architekty přes Metrostav, často velmi nepraktické a s předraženou údržbou. |
|
|
|
| Je to neuvěřitelné, a o to víc mě štve, že to C natáhli na stanici Prosek, místo aby ho zkrátili a pokryli větší kus území, kde není tak dobrá doprava. Z Proseku si lidi mohli sjet na Vysočanskou (a za pár desítek let se třeba dočkat D). |
|
|
|
| Ad metro do Čakovic - 3 stanice za 16 mld.
Po započítání inflace stál úsek I.C (9 stanic + depo) 20 mld, a to se pracovalo v centru. Takže co má tohle jako být? |
|
|
|
| Jinak jsem v úvaze o metru zaměnil hloubení a ražení. |
|
|
|
| AVip: Přesně, zažíváme tady čínský model metra na zelené louce :) (už od Letňan ;) ) |
|
|
|
| Mvek:
Tramvaj do Zdib...
Zdiby by napřed měly vybudovat základní občanskou vybavenost, jako jsou třeba chodníky a přechody pro chodce... :-/ |
|
|
|
| A když se tak člověk podívá na mapu metra v Praze, tak se mu stejně musí otevírat kudla v kapse. Nejde jen o tu "chalupoidu" s Ačkem směr Ruzyně.
Ale též o klikatici C od Kobylis.
1) Jsem zastánce toho, aby metro nekopírovalo hlavní tahy, ale zejména tramvajové tratě na samostatném tělese (takže nemluvím o Vinohradské na Praze 3), až na odůvodněné výjimky.
Takže už ono stočení na Střížkov mi přijde špatné.
2) Smyčka na Prosek k estakádě byla blbost. Ano, finančně byla levná kvůli tomu, že se mohla velká část odkopat, a ne hloubit. Ale na Prosek se mělo plánovat pokračování trasy D z Vysočanské, a ne k sobě ty dvě tratě tak přiblížit. A případně prodloužit naopak přes Střížkov a Prosek tramvaj.
C tak mělo jít maximálně na ten Střížkov a pak přímo do Vysočan.
Proti samotnému terminálu v polích Letňan nic nemám, časem to metro bude víc a víc v dochozí vzdálenosti pro mnohé obyvatele a jejich cíle cest. Ale samozřejmě by bylo lepší mít metro do obchoďáku Letňany, kam právě mohlo vést přímo ze Střížkova.
Ale opět si myslím, že C mělo vést do Bohnic, Čimic nebo tak nějak tímto směrem, a do Letňan (nebo až Čakovic poblíž Globusu) přes Prosek mělo vést metro D. |
|
|
|
| Tramvaj do Zdib...
Tak prý tramvaj z Kobylis přes Zdiby do Sedlece má být ta první mimo Prahu. Budiž, ať už to bude kterákoliv, potěší to.
Nicméně nechápu komentář, že most přes D8 tam pomůže pro pěší a cyklisty. Hnd severně od toho kruháče je most na malé venkovské silnici, tak nevím, kde chtějí tu tramvaj natáhnout.
Také mě pobavila zmínka třetí možné tratě mimo Prahu, a to z Opatova nebo Hájů do Čestlic.
Předpokládám, že zapomněli zmínit, že by to asi bylo až v návaznosti na trať ze Spořilova na JV, o které se také mluví. Protože přece trať nenapojená na ostatní síť a depa by byla strašně neefektivní.
Na Jesenici je to tedy podobné, chtělo by to ještě propjit to s Modřany, ale to je taky v plánu, pokud vím. |
|
|
|
| Dvě věci k autům...
1) Stránka 7zap.com prý dohledá podle VIN kódu kompletní konfiguraci auta z fabriky, tedy alespoň pro Škodu. Táta se tam třeba s dva roky starým autem našel.
Jestli je to pravda, tak to nahrává krádežím na objednávku - uvidím zaparkované auto, vyfotím si VIN pod čelním sklem a zjistím si, jestli má zajímavou výbavu a konfiguraci celkově.
2) Jedna věc je centrální zamykání na tlačítko s plovoucím kódem. Tam je samozřejmě riziko, že se objeví díra, ale do té doby to může být spolehlivé (až na problémy s vybitou baterkou atd., ale zároveň je k tomu klíč na dveře řidiče).
Mnohem horší jsou ale zamykání (nabízí i Škoda), kdy se s ovladačem přiblížíte dostatečně blízko (metry) k autu a ono se odemkne. Pominu to, že to musí ještě o něco víc vybíjet baterku auta, když pořád vysílá, tak jsem četl z více zdrojů o hezkém triku:
Dva citlivé zesilovací vysílače, jeden u auta, druhý u domu/bytu.
A pak už je to jen otázka štěstí, jestli se ten druhý přiblíží dostatečně blízko k odloženým klíčům majitele. Jestli jo, auto se odemkne samo a nejspíš půjde i nastartovat tlačítkem na přístrojovce, takže s ním odjedou nepozorovaně a pokud jim to nechcípne, tak až do servisu, kde ho rozloží.
"Alobalová čepička" na ovaldač by to samozřejmě řešila. |
|
|
|
| Mvek: Ani jsem to neuvedl na pravou míru... Řidič zřejmě zjistil, že mi ten den balík nemá doručovat, takže to ani nezkusil, a já se mu už pak nedovolal a musel jsem si to nechat poslat do tzv. "PPL Parcel Shopu", který je shodou náhod nově téměř před domem. |
|
|
|
| Je to taky doprava...
PPL zase perlí. Pošlou informační mail, že převzali zásilku, a že mi ji mohou doručit ve večerních hodinách (další den). Ne, nemůžou, na daném PSČ ne. Resp. na Zahradním Městě ne, ale na Černokostelecké by to šlo... Hm, i kdyby k tomu měli důvod, nechápu, proč do mailu tu formulaci nemůžou napsat, že "ve vybraných lokalitách" a bylo by to.
Ale ok, přeobjednávám na čtvrtek. Potvrzuju odkaz v kontrolním e-mailu. Je to změněno.
Ráno samozřejmě přijde SMS, že to řidič nabral a doručí to dneska odpoledne.
Na lince mi oznámí, že když je řidič aktivní....
Hm, už vidím, jak je řidič aktivní a krade tajně správci depa čtrnáctikilový balík, aby to doručil... K čemu tam ti lidi na depu teda jsou, když mu to k expedici nechají? |
|
|
|
| Pozemstan: Viděla jsem to na ČT24, ano, nestíhali nic vytisknout a objízdné trasy nebyly ani na webu, řídili to tam dispečeři na místě. Samozřejmě Dolínek zase dělá, že on nic, stejně jako u tý lávky. |
|
|
|
| Mvek:
Proč tak jiskří netuším, že by z velké zátěže a přetopení kotle...?
Částečně (ale jen to první, přetopený kotel se upustí sám od sebe a kotel někde poblíž "redline" dává lepší tlak, ale nezpůsobuje podobné efekty)... tohle je kombinace více příčin.
Jednak topí (hodně) nekvalitním palivem, nejspíš tam hází vyloženě uhelný prach (a možná i nějaký ten hořlavý odpad) a jednak mají tragicky zanedbanou údržbu dýmnice a konečně, jedou s párou otevřenou nadoraz, což znamená, že se jiskry nestačí v dýmnici zachytávat.
A protože ten kouř je spíš bílý, tak to znamená, že je to většinou pára - tím spíš bych to tipoval na laxní údržbu a mizerné palivo (tohle by si jinde než v dole dovolit ani nemohli, protože by je pojišťovny svlékly z kůže). |
|
|
|
| Parní lokomotiva v čínském uhelném dole (2016) - od cca druhé minuty chrlí oblaka jisker (víc a víc).
Ale vůbec je zajímavé, že tam používají parní, i když chápu, že těží palivo rovnou v místě, takže tohle je pak logisticky snazší.
Proč tak jiskří netuším, že by z velké zátěže a přetopení kotle...? |
|
|
|
| Pozemstan: S největší pravděpodobností ano :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To je oficiální značení? -))( |
|
|
|
| A poslední tramvaják, co tam projede, ať zhasne :-D
|
|
|
|
| Už mi přišlo schéma výluky do odvolání na Libeňském mostě od zítřka. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|