Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| To nesouvisí, ale vrtá mi hlavou, proč jezdí v úterý večer kolem půl desáté Olšanskou 7ka od nádraží, a to navíc na svou konečnou na Černokostelecké...
PubTran o tom totiž věděl a naplánoval nám s ní cestu. Ale fakt ten směr nechápu, chápal bych, kdyby jela do nějaké vozovny, nebo z nějaké vozovny, ale víc po své trase. |
|
|
|
| Bylo to super, Jiráskáč - Palečák 15 minut a týpek vedle mě o mýdle jen jednou slyšel... |
|
|
|
| Proto jela 18 po nábřeží... (ne, že by mi to vyloženě vadilo...) |
|
|
|
| DPP začal vykupovat pozemky pro tramvaj do Slivence
Uch, tak tam jsem absolutně nepochopil, proč postavíme 1,5 km se 3 zastávkami mezi poli... Ale je jasné, že tam asi nějaká sídliště ještě dorostou.
Já bych radši viděl některé z těch dalších tratí... No, kdoví, kdy se jich dočkáme...
Třeba most na Dvorce.
Nebo trať do Libuše.
Nebo zejména Chodovská - Háje.
Na druhou stranu některé tratě jako Budějovická - Michle, nebo Chodovská - Vršovická - Želivského radši ani nechci vidět, jak zhorší provoz, protože zúží silnice. |
|
|
|
| leena: No, kdoví, co to bude znamenat, když tam zmiňují zachování těch pilířů přes hlavní část, tak stejně tam to asi nerozšíří.
Já bych navrhoval kompromis, když to tedy není památkou, že by navrhli komplet nový most, ale pilíře by udělali stejného vzhledu. |
|
|
|
| Roman Kříž to trefně komentoval tím, že za chvíli bude metro dražší než cyklostezky :-) |
|
|
|
| Ale možná je víc a víc pravda to, co kritizoval Gebrian na Streamu právě v souvislosti s některými novými stanicemi. Jsou předražené, navržené architekty přes Metrostav, často velmi nepraktické a s předraženou údržbou. |
|
|
|
| Je to neuvěřitelné, a o to víc mě štve, že to C natáhli na stanici Prosek, místo aby ho zkrátili a pokryli větší kus území, kde není tak dobrá doprava. Z Proseku si lidi mohli sjet na Vysočanskou (a za pár desítek let se třeba dočkat D). |
|
|
|
| Ad metro do Čakovic - 3 stanice za 16 mld.
Po započítání inflace stál úsek I.C (9 stanic + depo) 20 mld, a to se pracovalo v centru. Takže co má tohle jako být? |
|
|
|
| Jinak jsem v úvaze o metru zaměnil hloubení a ražení. |
|
|
|
| AVip: Přesně, zažíváme tady čínský model metra na zelené louce :) (už od Letňan ;) ) |
|
|
|
| Mvek:
Tramvaj do Zdib...
Zdiby by napřed měly vybudovat základní občanskou vybavenost, jako jsou třeba chodníky a přechody pro chodce... :-/ |
|
|
|
| A když se tak člověk podívá na mapu metra v Praze, tak se mu stejně musí otevírat kudla v kapse. Nejde jen o tu "chalupoidu" s Ačkem směr Ruzyně.
Ale též o klikatici C od Kobylis.
1) Jsem zastánce toho, aby metro nekopírovalo hlavní tahy, ale zejména tramvajové tratě na samostatném tělese (takže nemluvím o Vinohradské na Praze 3), až na odůvodněné výjimky.
Takže už ono stočení na Střížkov mi přijde špatné.
2) Smyčka na Prosek k estakádě byla blbost. Ano, finančně byla levná kvůli tomu, že se mohla velká část odkopat, a ne hloubit. Ale na Prosek se mělo plánovat pokračování trasy D z Vysočanské, a ne k sobě ty dvě tratě tak přiblížit. A případně prodloužit naopak přes Střížkov a Prosek tramvaj.
C tak mělo jít maximálně na ten Střížkov a pak přímo do Vysočan.
Proti samotnému terminálu v polích Letňan nic nemám, časem to metro bude víc a víc v dochozí vzdálenosti pro mnohé obyvatele a jejich cíle cest. Ale samozřejmě by bylo lepší mít metro do obchoďáku Letňany, kam právě mohlo vést přímo ze Střížkova.
Ale opět si myslím, že C mělo vést do Bohnic, Čimic nebo tak nějak tímto směrem, a do Letňan (nebo až Čakovic poblíž Globusu) přes Prosek mělo vést metro D. |
|
|
|
| Tramvaj do Zdib...
Tak prý tramvaj z Kobylis přes Zdiby do Sedlece má být ta první mimo Prahu. Budiž, ať už to bude kterákoliv, potěší to.
Nicméně nechápu komentář, že most přes D8 tam pomůže pro pěší a cyklisty. Hnd severně od toho kruháče je most na malé venkovské silnici, tak nevím, kde chtějí tu tramvaj natáhnout.
Také mě pobavila zmínka třetí možné tratě mimo Prahu, a to z Opatova nebo Hájů do Čestlic.
Předpokládám, že zapomněli zmínit, že by to asi bylo až v návaznosti na trať ze Spořilova na JV, o které se také mluví. Protože přece trať nenapojená na ostatní síť a depa by byla strašně neefektivní.
Na Jesenici je to tedy podobné, chtělo by to ještě propjit to s Modřany, ale to je taky v plánu, pokud vím. |
|
|
|
| Dvě věci k autům...
1) Stránka 7zap.com prý dohledá podle VIN kódu kompletní konfiguraci auta z fabriky, tedy alespoň pro Škodu. Táta se tam třeba s dva roky starým autem našel.
Jestli je to pravda, tak to nahrává krádežím na objednávku - uvidím zaparkované auto, vyfotím si VIN pod čelním sklem a zjistím si, jestli má zajímavou výbavu a konfiguraci celkově.
2) Jedna věc je centrální zamykání na tlačítko s plovoucím kódem. Tam je samozřejmě riziko, že se objeví díra, ale do té doby to může být spolehlivé (až na problémy s vybitou baterkou atd., ale zároveň je k tomu klíč na dveře řidiče).
Mnohem horší jsou ale zamykání (nabízí i Škoda), kdy se s ovladačem přiblížíte dostatečně blízko (metry) k autu a ono se odemkne. Pominu to, že to musí ještě o něco víc vybíjet baterku auta, když pořád vysílá, tak jsem četl z více zdrojů o hezkém triku:
Dva citlivé zesilovací vysílače, jeden u auta, druhý u domu/bytu.
A pak už je to jen otázka štěstí, jestli se ten druhý přiblíží dostatečně blízko k odloženým klíčům majitele. Jestli jo, auto se odemkne samo a nejspíš půjde i nastartovat tlačítkem na přístrojovce, takže s ním odjedou nepozorovaně a pokud jim to nechcípne, tak až do servisu, kde ho rozloží.
"Alobalová čepička" na ovaldač by to samozřejmě řešila. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|