Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade: Tak to nevím, sice mi DPP spamuje furts e změnami, ale nic víkendového si takhle nepamatuji. Nicméně v Praze je obvyklé, že občas z otočky vyjede nějaké číslo a někdy není jasné, na kterou že konečnou jede (tedy jestli ta 11 jela na Černokosteleckou či Spořilov). |
|
|
|
| Změny DPP hlavně v tram dopravě stojí za to. V sobotu jsme jeli na farmářské trhy na Kubáni, aniž bych si předtím zjišťoval, jestli je doprava nějak změněná.
26 končila na otočce u Slavie. OK, to beru, bylo to tam i napsané. Z nějakého důvody tam končila i 7. Ovšem od Strašnické jezdili 11-ky jedna za druhou s nápisem "nenastupujte" a pokračovali směrem na Koh-i-nor. 11-ky, tentokrát bez označení kamže se to tedy jede, vyjížděly ovšem rovněž z otočky a taky na Koh-i-nor. Do toho se motaly ještě nějaké zmatené 22-dvojky a jakákoli vysvětlující cedule nikde. |
|
|
|
| Bravo, DPP... Kvůli tramvajové výluce Nádraží Strašnice - Nádraží Hostivař do srpna zrušili linku 19, které se to vůbec netýká a změnili kvůli tomuto zrušení linku 16, které se to jinak také netýká.
Mě by se vlastně vůbec výluka neměla týkat, kdyby prostě jen zkrátili 22 a 26 (které nemají vůbec společnou trasu), případně tedy 26 poslali na Kubáň, aby toho nebylo tolik na Strašnicích, a pokud je i to problém, tak mohli i 19ku hodit na Kubáň, stále ty linky nemají od Želivského vlastně společnou trasu, takže nevidím problém. A 22 také s nimi nemá společnou trasu. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I
Nevím, jestli zrovna 47x (:-D), ale faktem je, že za stávajícího stavu věcí je cestování mezi destinacemi Pankrác - Smíchov zlo největší a souhlasím, že je to hodně bolavé místo, asi nejbolavější z celé Prahy.
Přitom by pro aspoň dočasné řešení (t.zn. na "jeden furt") stačilo "tak málo" - zprovoznit pro normální provoz trať Kačerov - Nádraží Krč (ano, je tam úvrať, ale i to by se dalo) a pak buď protáhnout třetí kolej až na Smíchov (což by ovšem asi kolidovalo s muzeem sovětské zabezpečovací techniky, které pomalu, ale o to jistěji budujeme na Smíchově), nebo zavést krátký S-bahn pendl tamtéž. |
|
|
|
| A řekněme si popravdě.. Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I |
|
|
|
| TelemachusRhade:
. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce.
Na Isle of Wight jezdí londýnské metro +/- v té konfiguraci, jakou známe i z Prahy, nevím proč se kolem napájení z třetí koleje dělá takový problém. |
|
|
|
| P.P.S. zde ovšem opět narážíme na to, že trasy C(D) a A nemají kompatibilní zabzař a vlaky by musely jezdit podle návěstidel.
A je taky otázkou, co by to provedlo jednak se zabzař na A a taky s intervaly vlaků tamtéž, protože zatímco split mezi C a D je naprosto bezproblémový, protože stejně část lidí, co dnes jede C by jela D nebo by jim to bylo jedno -můj případ-, což znamená, že když se to do tunelu na C nasouká dneska, nasouká se to tam i po zavedení D, neb obě větve můžou mít tím pádem delší intervaly, tak na A by to asi udělalo pěkné rázové vlny a asi ne zcela žádoucím směrem. |
|
|
|
| AVip:
co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování
Asi tak nějak. Řekněme, že ve špičce pracovních dnů by se ineterval snížil z 1:45 na 1:00, při obousměrném provozu tedy na 0:30. To je 120 průjezdů za hodinu. Kam se na to hrabou Gottwaldovy tanky :) V době kdy Nuselský most potřebuje generální rekonstrukci, nevím nevím.. IMHO se měli zaměřit na úsek 'Hlavní nádraží > Pankrác', potom odstavit Nuselák a pak teprve vymýšlet Písnici. A přinese to samozřejmě kolaps stanice I.P. Pavlova - to je bez jakýchkoli debat.
Nicméně tu alternativu chápu. Je to cesta jak postavit stanice a tunely za nižší cenu. Byť ve výsledku to o tolik nižší nebude. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce. |
|
|
|
| P.S. Ještě by mi mohli v rámci toho projektu splnit můj "mokrý šotosen" a zajíždět propojkou na Náměstí Míru, čímž by se nové písmeno trasy definitivně obhájilo a krom toho by to umožnilo splnit další původní účel trasy D, t.j. ulevit přecpaným přestupům Muzeum a I.P.Pavlova.
|
|
|
|
| Opsáno z K-Reportu:
http://www.novemetro.cz/public/data/ppt/metro%20D%20alternativa%2 02012%2015-05.pdf
Aneb návrat po 40+ letech k +/- původnímu konceptu trasy C?
(ne že by to nemělo jistou logiku, tu měl koneckonců už původní návrh, ale nevím, co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování) |
|
|
|
| Mvek: Člověk by myslel, že zmínka o "starých konečných" bude jako nápověda stačit... ;-)
|
|
|
|
| Pozemstan:
V jiných světových metropolích (Londýn, Stockholm, Moskva, dokonce i Helsinky s jednou linkou) se větvení v rámci linky vyskytuje. V Mnichově zase jede více jinak oddělených linek z jednoho nástupiště.
O tom všem se uvažovalo i v Praze a rezidua jsou ještě dodnes vidět na trase C, kde je krátká slepá odbočka, která měla původně pokrývat oblasti, které na svatého Dyndy pokryje trasa D a stejně tak stanice Muzeum sice neměla odjíždět z jedné koleje (byť i o tom se VELMI krátce uvažovalo, ještě v časech projektu podzemní tramvaje), ale z jedné haly ano. nakonec sešlo i z toho a je to tak dobře. |
|
|
|
| AVip: Jo ty myslíš I.A... tak to řeknu:-). |
|
|
|
| Pozemstan: To je mi jasné, jen by mě právě zajímalo, jak to hodlali řešit tady, zda střídáním spojů (jako nyní zkracování), či jak. Asi nechtěli přistavět extra kolej.
No a chudák 181 asi občas zkysne na Průmyslové při špičce. |
|
|
|
| Mvek:
Nerozumím tomu pásmmování a zkratce IB, IC...
Pásmování = linka jede jen v určitém rozsahu, běžně se pásmuje na C (Ládví vs. Letňany) a A (Strašnická vs. Depo Hostivař).
Stran označení tras... UTGF, abych tak řekl, to je elementární záležitost. ;-) |
|
|
|
| Mvek: V jiných světových metropolích (Londýn, Stockholm, Moskva, dokonce i Helsinky s jednou linkou) se větvení v rámci linky vyskytuje. V Mnichově zase jede více jinak oddělených linek z jednoho nástupiště.
Pokud jde o nepraktičnost jízdy metrem přes centrum, tak třeba cesta z Chodova na Černý Most přes Florenc také není vůbec vhodná, ale mnohdy je to nejrychlejší možnost. Sice se tam lze dostat asi o 10 - 15 minut dříve z Opatova autobusem 181, ale ten jede v sobotu a v neděli a i ve všední dny mimo špičku pouze jednou za půl hodiny... |
|
|
|
| AVip: Nerozumím tomu pásmmování a zkratce IB, IC...
Ale jinak by mě zajímalo, jaká by byla úvaha pro řešení větvení trasy A, která je v (alespoň starších, tak před 10 lety) plánech, kdy by trasa dále pokračovala zřejmě ze Strašnické přes nádraží a Zahradní Město až kamsi do Dubče. |
|
|
|
| A protože vím, že přejíždění C - A a C - B je z ranku science fantasy, tak by úplně stačilo v případě podobných akcí intenzivní pásmování v rozsahu "starých" konečných, t.j. každý druhý (t.j. posilový) vlak by v kritickou dobu jel jen v rozsahu IC, IA a IB (což by o víkendu stačilo +/- i tak). |
|
|
|
| Aneb přesně to, co jsem zmiňoval níže, proč mi jet z Budějovické na Florenc, a pak B na Stodůlky přijde nevhodné. |
|
|
|
| Ono je to jedno s druhým... kdyby například náš "milovaný DPP" za laskavého přihlížení magisrátu nenechal sešrotovat vozy Ečs (typ E v jiných zemích ještě běžně jezdí) a nechal je rekonstruovat, tak by teď DPP měl dostatek vozů metra minimálně pro provoz na trase C (trasu A typ Ečs nedal a B myslím že také ne).
No a kdyby nebylo zabzař na linkách A a B nekompatibilní s trasou C, tak by bylo možno posilovat jednotlivé linky mezi sebou i tak...
Obecně, v Praze to zraje zas na pořádný průšvih, protože napřed o všeho zasahovala "petrolhead" lobby, která propagovala automobilismus "do bezvědomíů no a momentálně řádí "utlumovací lobby", která pro jistotu likviduje všechno...
Další problém je, že metro obecně jezdí strašně rigidně, abych tak řekl... což má sice své výhody, ale i nevýhody - abych byl konkrétní, v podobných případech bych skutečně nechal jezdit zvláštní vlaky i po propojovacích trasách, ve víkendových intervalech by se to s přehledem vsáklo a myslím, že by to dokázalo dost věcí vyřešit. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|