Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Je diesel a diesel. Vibrace od 1,3 16V čekat moc nejde a emise to nebude mít takové, aby mi Němci zakázali vjezd do měst ;) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Diesel?! Při situaci, kdy s ním pomalu za chvíli v Německu nepustí do některých měst... No to bych si teda po "dieselgate" fakt už nekoupil. Pomíjím jiné osobní antipatie jako vibrace. |
|
|
|
| Nevím, kolik trekistů jsem musel obrat o celoživotní úspory - asi půl fandomu - ale koupil jsem si nový vůz. Však on mi pak někdo jistě řekne, co se v Geekárně povídá.
A jelikož recenzuju úplně všechno, tak proč ne toto...
Cioè... Fiat 500L 2016 1.3 TDi Multijet 16V 70 kW 5°M
- Základním parametrem pro koupi byl "rodinný vůz", protože se do Fabie 2001 za řidiče prostě vajíčko na kojence nevejde. Kdyby ano, nikdy bych se nesmrtelného 1.9 SDi nezbavoval.
- Fiaty jsme už dva měli a zkušenosti s nimi byly pozitivní, navíc se Martě líbil i design, takže proč ne. Z evropských bych byl ochoten jít ještě do Renaultu, ostatní značky mají hnusné designéry, protože z nás dělají Japonce. Třeba místo v městském SUV od Seatu je menší asi o třetinu. (Jestli to nebude tím, že Ateca je klon Karoqu ;) ) + Renault se startuje výlučně takovou tlustou neforemnou kartou a v Irsku jsem s tím celkem bojoval, čili prostě Fiat.
- Jelikož mám rád požitek z jízdy, tak přirozeně manuál a přirozeně diesel. Byť turbo responsivnost lehce kurví, ale furt lepší spojka než na benzínu.
- Točivý moment je asi největší slabinou celé pohonné jednotky. 1,3 motor je na 1300 kg relativně slabý a při rozjezdech je to znát. Žádný vyložený odpal ze semaforu se nekoná; navíc turbo naskočí se zpožděním.
- Po rozjezdu se už ale všechno chová jak má - řazení, svižná akcelerace, zabírá včas.
- Co teda nasere je nevypnutelný asistent rozjezdu do kopce, - do 5° náklonu by se oficiálně zapínat neměl, ale v nohou ho cítím i na velmi malém kopečku. V zásadě jde o to, že se musí nejdříve pustit brzda a teprve potom sešlápnout spojka, načež té je elektronicky dopomáháno. Pro někoho, kdo má cit v nohou a je zvyklý našlápnout spojku ještě za jemně přidržené brzdy, a chytit tedy záběr přesně, je to dost nepříjemné.
- Druhá obvykle nasrávací fířura, a to sice start/stop, se naštěstí dá vypnout jediným tlačítkem na palubní desce, a po opětovném nastartování si volbu pamatuje. Kdyby toto nešlo vypnout, už by to byl dealbreaker.
- No a teď k hlavní výhodě toho vozu, a to je prostor. Na zadních sedačkách obvykle lidé jaká já zabodávají řidiči kolena do zad. Tady se můžu rozvalit, aniž bych ohrožoval řidiče, a dva stejně vzrostlí lidé vedle mě nejsou utiskováni. Je to spíš takový malý gauč. V případě potřeby se navíc dají zadní sedačky posunout dopředu až o 15 cm, čímž se o poznání zvětší kufr.
- Nastavitelná výška sedadel je moc fajn, stejně jako nastavitelná podpora páteře.
- Líbí se mi multimediální jednotka na předním panelu, BT synchro, ovládání hovorů a MM na volantu, kalibrace reproduktorů, lednička, senzory tlaku v gumách a všechny tyhle moderní vychytávky. Na rozdíl třeba od nových Hyundaií je veškerá technika kompaktní a nepůsobí dojmem, že je tam něco navíc. Tohle je opravdu vychytané.
- Jen ta zadní okénka jsou na kličku, ale to asi přežiju :) |
|
|
|
| Mvek:
nejde o pojmenování, nýbrž číselnou řadu 5x
Tak jasně, to je blbě. Historické hledisko tady nejde brát v potaz, protože neexistuje síť. Tahle linka se měla normálně zařadit mezi 1xx a 2xx - volných pozic je tam habaděj. Ideálně někam k těm doplňkovým linkám typu 294.
Korekce: Co se stalo s linkami 251 - 299? :-) To už se přečíslovává tak rychle, že to nestíhám? :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade Sice bych řekl, že trolejbus by měl jet větší část s využitím troleje, ale mně nejde o pojmenování, nýbrž číselnou řadu 5x. Takže se to jednak plete s tramvajemi (nedávno ještě navíc nočními), a navíc pokud by se to osvědčilo a časem by nahrazovali další autobusy elektrobusy, tak v tom bude bordel. Kdyby si vyčlenili třeba číselnou řadu 5xx, tak by pak třeba předěláním 138 na elektro/trolejbus mohli udělat 538 atp. Maximálně by byl problém, až by se sešla stejná čísla stovkové a dvoustovkové řady jako elektro varianta (ale tak 6xx tu taky mohlo na to být).
Přijde mi to číslování jako akce na efekt, že kdysi takto číslované trolejbusy byly. |
|
|
|
| Mvek: Jaký je faktický rozdíl mezi trolejbusem a elektrobusem se sběračem na rychlé dobíjení? Žádný, ne? |
|
|
|
| Z trvalých změn PID od července:
Trolejbus:
Od neděle 1. července 2018 se zavádí do pravidelného provozu linka číslo 58 v trase Palmovka – Prosek – Letňany.
Takže Praha má oficiálně zase trolejbusy... Hm, až na to, že je to prostě jen elektrobus se sběračem, který si vytáhne na kopec na Prosek... Jestli se budou zavádět elektrobusy regulérně (a nejen asi zkušební provozy na linkách 213 a nevím kde ještě), tak to budu tyto linky přečíslovávat, i když nebudou mít zatím nikde trolej?
Když už si tedy přečíslovávali před časem, aby si řadu 5x uvolnili pro tohle, tak mohli radši přečíslovat autobusy a uvolnit pro to celou jednu stovkovou řadu, bylo by to imho v dnešní době lepší. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Waze by prý mělo víc měnit. Ale zatím ten dojem moc nemám, přitom ale si to lidi na D1 pochvalují a pořád tvrdí, že zásadně do Brna nebo dál na Moravu po D1, ale s Waze.
Ale jo, lepší je, když spolujezdec občas kontroluje situaci nebo ve Waze klikne pro alternativní trasy a porovná časy a hlášení. |
|
|
|
| Mvek: Gloglo ukazuje dopravní situaci, čili přesně víme kudy jet. Jen ji nedokáže aktualizovat za letu, čili "navigátor" sleduje a podle toho se upravuje trasa :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To našel Waze/Gloglo, nebo to byla kutilská práce?
Ještě bych se vyhnul té D8 a vzal to přes Líbeznice, ono to i bez práce na silnici u skládky vycházelo max o minutu pomaleji, no a pak přes Ďáblice, protože se na D8 zase špatně najíždí z Březiněvsi:-).
Ano, je to nádherný stav. D11 je taky zúžená, Českobrodská taky, takže východ je na tom podobně. |
|
|
|
| Ministerstvo dopravy zřejmě počítá s brzkým zavedením raketoplánů a s úpravami pozemních komunikací to nepřehání :-) |
|
|
|
| Dnešní cesta Jablonec > Praha, abychom se vyhnuli všem nehodám a zacpaným pracem na silnici:
Jablonec > Maršovice > Frýdštejn > Sychrov > 17 km po 35/D10 > Mnichovo Hradiště > Bakov nad Jizerou > Bradlec > Debř > Kosmonosy > Mladá Boleslav (centrum) > 23 km D10 > Kostelní Hlavno > Dřísy > Ovčáry > Kostelec nad Labem > 9/D8 > a přes magistrálu do Nuslí.
2:45 čistého času ;) Kdybychom jeli těmi "rudými" kilometry po dálnici, stojíme tam asi doteď.
Letos je sjízdnost D10 hodně podobná D1, možná ještě malinko horší.
_______________
Jinak teda konečně došlo k dokončení "dálničního" spojení Jablonec > Liberec. Čili teď se dá dojet od liberecké TipSport Areny (resp. z (D)35) až do jabloneckých Rýnovic za 6 minut. Postupně se s tou infrastrukturou někam dostáváme :) |
|
|
|
| Marshall: Zajímavé je, že ale o nákladní dopravě se pořád mluví, a nákladní dopravci právě brojí proti přesunu, že tam bude zhoršení kapacity, zvláště, kdyby osobní doprava rostla. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Turbovýtah! |
|
|
|
| Nééé :-DDD
Já chci do Rwandy, tak to alespoň trochu funguje :-) |
|
|
|
| Teda teď mě napadla: Kolik, že ta studie stála? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|