Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mimochodem ještě 12 dní lze připomínkovat návrh pražského Metropolitního plánu.
K nahlédnutí je zde
A připomínkování a nutná registrace jsou tady: https://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan |
|
|
|
| O vlacích jsem nevěděl a o vedení trati na Těšnov asi také ne, to nezmiňuje asi ani velká kniha historie pražské dopravy, kterou jsem od DPP před lety koupil (a která končí asi přelomem století, takže tam už jen tři konečné metra odpovídají současnosti). |
|
|
|
| Marshall: Zajímavé, pozůstatky u Karlova znám, ale jiné ne. Vlaky v ulicích musely být opravdu působivé. -) |
|
|
|
| A pokračujeme na pro většinu samozřejmé nótě, ale přesto běžném nešvaru.
Řidiči běžně ničí brzy zacházením, které považují za správné
Pro mě tam snad byla jen zajímavá informace, že vedle destiček a kotoučů se zahřívá také brzdová kapalina a je tam určité riziko vzniku plynu, a tedy špatného přenosu brzdění na brzdy.
Jen mě mrzí, že ty nové nízkoobjemové motory houby brzdí, takže z každého kopce musím přibrzďovat každou chvilku. |
|
|
|
| Mvek: Taky mám diesel bez "ad blue" ;) |
|
|
|
| Seven: Jasně, tak starší modely netuším, navíc tam ještě asi diesel ani nechtěl močovinu atd. Ty náklady u dieselu mezitím o něco vzrostly. |
|
|
|
| Mvek: obě dvě auta měla 10+ let, obě najeto více než sto tisíc, spotřeba na 100km se na cestě kombinaci okreska, dálnice, město lišila o dva litry. |
|
|
|
| Seven: Já nevím, ale podle papírů má moje únorová Fabie III combi s 1.0 TSI 70 kW spotřebu 5.2, 3.9, 4.4 a faktem je, že se držím kolem 5 litrů, ale mám teprve 3 tisíce km. A srovnávat ceny Octavií a Fabií znamená zpravidla sto a více tisíc (u ojetých to bude asi trochu jiná otázka). Podle různých techniků se diesel vyplatí až přes dvacet nebo kolik tisíc km ročně. A to i vzhledem k dražší STK, močovině, nebo řešení vypálení filtru částic.
Takže vzhledem k tomu, že Němci jsou dost šílení, aby ty diesely za pět let zakázali do některých měst úplně bez ohledu na emisní třídu, tak děkuji, nechci, smysl v tom vidím spíše u služebních aut, kde bude denní nájezd ke sto kilometrům. |
|
|
|
| (tohle by napůl patřilo do politiky, ale...)
áS metrem D je čas zatáhnout za brzdu, míní Marvanová
Dojemná shoda s "pravicovou stranou leninského typu" (ze které ostatně původně pochází), jejíž pražské křídlo se dodnes nepřeorientovalo na pozemky na Praze 4...
To zas bude na webísku "Bémova dítěte - modrokomsomolce" O.H. nablito... (ODS by si až do Babišova příchodu dát do znaku heslo "conflicts of interests are us" a dle absence jakékoli sebereflexe z jejich strany soudě, pasovalo by tam dodnes). |
|
|
|
| Vzhledem k tomu, že jsem viděla, kolik má spotřebu na 100km dieselová oktávka kombík, kolik má moje benzínová Fabie a kolik stojí diesel vs. natural 95 se tomu dieselovému motoru ani nedivím. |
|
|
|
| Ještě teda dodám, že je čtyřválec a čtyřválec. 8V má radši menší otáčky, 16V zase vyšší, čili na tohle univerzální rada asi neexistuje. Ideální je přečíst si manuál a pak sdělit údaje o motoru známému, co ví, oč jde :) |
|
|
|
| Mvek: To je úsměvné :) Kdo to neslyší, by měl používat automatickou převodovku - je určená přes pro tyhle lidi.
Navíc diesel sám operuje na ~1000rpm, provozovat ho na ~1500 se dá na čtyřku po rovině, ale i naprostému lajkovi musí být jasné, že jinak to "nějak nejede" :)
Ale když vidím to, co vedle mě na těch silnicích jezdí... |
|
|
|
| Nepředpokládám, že by tu někdo nevěděl, nebo považoval nepříjemné zvuky za normální, takže asi řadíme všichni dobře, ale třeba náhodou...
Podtáčení motoru jako moderní zlozvyk
Aneb netuším, jak u jiných strojů, ale u půjčeného diesel Renaulta Captur v Portugalsku i novodobých škodovek (Yetti, Fabia) počítač opravdu radí nesmysly. To aspoň trošičku zkušený řidič slyší nebo cítí, že to dole netáhne nebo to vibruje apod.
Nejlepší je, když mi 1.0 TSI říká třeba u 1800 otáček, abych řadil na čtyřku. V praxi s ním na čtyřku ani tacho 50 km/h nejde jezdit, to bych byl na 1500 a to slyším i cítím, že je špatně a netáhne.
Občas se setkám se situací, kdy mi řadí o dva stupně víc, než si myslím, že je vhodné v danou chvíli... Ale to je výjimka. |
|
|
|
| Mvek: Je diesel a diesel. Vibrace od 1,3 16V čekat moc nejde a emise to nebude mít takové, aby mi Němci zakázali vjezd do měst ;) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Diesel?! Při situaci, kdy s ním pomalu za chvíli v Německu nepustí do některých měst... No to bych si teda po "dieselgate" fakt už nekoupil. Pomíjím jiné osobní antipatie jako vibrace. |
|
|
|
| Nevím, kolik trekistů jsem musel obrat o celoživotní úspory - asi půl fandomu - ale koupil jsem si nový vůz. Však on mi pak někdo jistě řekne, co se v Geekárně povídá.
A jelikož recenzuju úplně všechno, tak proč ne toto...
Cioè... Fiat 500L 2016 1.3 TDi Multijet 16V 70 kW 5°M
- Základním parametrem pro koupi byl "rodinný vůz", protože se do Fabie 2001 za řidiče prostě vajíčko na kojence nevejde. Kdyby ano, nikdy bych se nesmrtelného 1.9 SDi nezbavoval.
- Fiaty jsme už dva měli a zkušenosti s nimi byly pozitivní, navíc se Martě líbil i design, takže proč ne. Z evropských bych byl ochoten jít ještě do Renaultu, ostatní značky mají hnusné designéry, protože z nás dělají Japonce. Třeba místo v městském SUV od Seatu je menší asi o třetinu. (Jestli to nebude tím, že Ateca je klon Karoqu ;) ) + Renault se startuje výlučně takovou tlustou neforemnou kartou a v Irsku jsem s tím celkem bojoval, čili prostě Fiat.
- Jelikož mám rád požitek z jízdy, tak přirozeně manuál a přirozeně diesel. Byť turbo responsivnost lehce kurví, ale furt lepší spojka než na benzínu.
- Točivý moment je asi největší slabinou celé pohonné jednotky. 1,3 motor je na 1300 kg relativně slabý a při rozjezdech je to znát. Žádný vyložený odpal ze semaforu se nekoná; navíc turbo naskočí se zpožděním.
- Po rozjezdu se už ale všechno chová jak má - řazení, svižná akcelerace, zabírá včas.
- Co teda nasere je nevypnutelný asistent rozjezdu do kopce, - do 5° náklonu by se oficiálně zapínat neměl, ale v nohou ho cítím i na velmi malém kopečku. V zásadě jde o to, že se musí nejdříve pustit brzda a teprve potom sešlápnout spojka, načež té je elektronicky dopomáháno. Pro někoho, kdo má cit v nohou a je zvyklý našlápnout spojku ještě za jemně přidržené brzdy, a chytit tedy záběr přesně, je to dost nepříjemné.
- Druhá obvykle nasrávací fířura, a to sice start/stop, se naštěstí dá vypnout jediným tlačítkem na palubní desce, a po opětovném nastartování si volbu pamatuje. Kdyby toto nešlo vypnout, už by to byl dealbreaker.
- No a teď k hlavní výhodě toho vozu, a to je prostor. Na zadních sedačkách obvykle lidé jaká já zabodávají řidiči kolena do zad. Tady se můžu rozvalit, aniž bych ohrožoval řidiče, a dva stejně vzrostlí lidé vedle mě nejsou utiskováni. Je to spíš takový malý gauč. V případě potřeby se navíc dají zadní sedačky posunout dopředu až o 15 cm, čímž se o poznání zvětší kufr.
- Nastavitelná výška sedadel je moc fajn, stejně jako nastavitelná podpora páteře.
- Líbí se mi multimediální jednotka na předním panelu, BT synchro, ovládání hovorů a MM na volantu, kalibrace reproduktorů, lednička, senzory tlaku v gumách a všechny tyhle moderní vychytávky. Na rozdíl třeba od nových Hyundaií je veškerá technika kompaktní a nepůsobí dojmem, že je tam něco navíc. Tohle je opravdu vychytané.
- Jen ta zadní okénka jsou na kličku, ale to asi přežiju :) |
|
|
|
| Mvek:
nejde o pojmenování, nýbrž číselnou řadu 5x
Tak jasně, to je blbě. Historické hledisko tady nejde brát v potaz, protože neexistuje síť. Tahle linka se měla normálně zařadit mezi 1xx a 2xx - volných pozic je tam habaděj. Ideálně někam k těm doplňkovým linkám typu 294.
Korekce: Co se stalo s linkami 251 - 299? :-) To už se přečíslovává tak rychle, že to nestíhám? :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|