Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém. Já mám taky doma parkovací místo, takže až to přijde sem, tak tohle bude v klidu. Ale skoro to vypadá, že si budu muset zaplatit kartu taky, a když budu čekat návštěvu, tak vždy zkusit včas vyhodit auto (a doufat, že zrovna najdu místo). |
|
|
|
| Jj, nejen modré zóny, ale navíc i přitom byli pilní při značení, takže na místech, kde se dříve stavělo a tolerovalo, už to stát nejde, protože to neodpovídá předpisům (o volných pruzích), a tak tam je modrá zóna na jedné straně a na druhé už oranžová čára. |
|
|
|
| Já věděl, proč jsem si tenkrát koupil kvartýr i s garážovým stáním... (nahoře v Krči je to nemlich stejný). |
|
|
|
| Ty špíny zavedli kolem Budějárny ty modrý zóny a včera jsem nemohla dole u nás v Braníku najít parkovací místo ani v místech, kde to bylo vždycky prázdný. Nedík. |
|
|
|
| Mimochodem ještě 12 dní lze připomínkovat návrh pražského Metropolitního plánu.
K nahlédnutí je zde
A připomínkování a nutná registrace jsou tady: https://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan |
|
|
|
| O vlacích jsem nevěděl a o vedení trati na Těšnov asi také ne, to nezmiňuje asi ani velká kniha historie pražské dopravy, kterou jsem od DPP před lety koupil (a která končí asi přelomem století, takže tam už jen tři konečné metra odpovídají současnosti). |
|
|
|
| Marshall: Zajímavé, pozůstatky u Karlova znám, ale jiné ne. Vlaky v ulicích musely být opravdu působivé. -) |
|
|
|
| A pokračujeme na pro většinu samozřejmé nótě, ale přesto běžném nešvaru.
Řidiči běžně ničí brzy zacházením, které považují za správné
Pro mě tam snad byla jen zajímavá informace, že vedle destiček a kotoučů se zahřívá také brzdová kapalina a je tam určité riziko vzniku plynu, a tedy špatného přenosu brzdění na brzdy.
Jen mě mrzí, že ty nové nízkoobjemové motory houby brzdí, takže z každého kopce musím přibrzďovat každou chvilku. |
|
|
|
| Mvek: Taky mám diesel bez "ad blue" ;) |
|
|
|
| Seven: Jasně, tak starší modely netuším, navíc tam ještě asi diesel ani nechtěl močovinu atd. Ty náklady u dieselu mezitím o něco vzrostly. |
|
|
|
| Mvek: obě dvě auta měla 10+ let, obě najeto více než sto tisíc, spotřeba na 100km se na cestě kombinaci okreska, dálnice, město lišila o dva litry. |
|
|
|
| Seven: Já nevím, ale podle papírů má moje únorová Fabie III combi s 1.0 TSI 70 kW spotřebu 5.2, 3.9, 4.4 a faktem je, že se držím kolem 5 litrů, ale mám teprve 3 tisíce km. A srovnávat ceny Octavií a Fabií znamená zpravidla sto a více tisíc (u ojetých to bude asi trochu jiná otázka). Podle různých techniků se diesel vyplatí až přes dvacet nebo kolik tisíc km ročně. A to i vzhledem k dražší STK, močovině, nebo řešení vypálení filtru částic.
Takže vzhledem k tomu, že Němci jsou dost šílení, aby ty diesely za pět let zakázali do některých měst úplně bez ohledu na emisní třídu, tak děkuji, nechci, smysl v tom vidím spíše u služebních aut, kde bude denní nájezd ke sto kilometrům. |
|
|
|
| (tohle by napůl patřilo do politiky, ale...)
áS metrem D je čas zatáhnout za brzdu, míní Marvanová
Dojemná shoda s "pravicovou stranou leninského typu" (ze které ostatně původně pochází), jejíž pražské křídlo se dodnes nepřeorientovalo na pozemky na Praze 4...
To zas bude na webísku "Bémova dítěte - modrokomsomolce" O.H. nablito... (ODS by si až do Babišova příchodu dát do znaku heslo "conflicts of interests are us" a dle absence jakékoli sebereflexe z jejich strany soudě, pasovalo by tam dodnes). |
|
|
|
| Vzhledem k tomu, že jsem viděla, kolik má spotřebu na 100km dieselová oktávka kombík, kolik má moje benzínová Fabie a kolik stojí diesel vs. natural 95 se tomu dieselovému motoru ani nedivím. |
|
|
|
| Ještě teda dodám, že je čtyřválec a čtyřválec. 8V má radši menší otáčky, 16V zase vyšší, čili na tohle univerzální rada asi neexistuje. Ideální je přečíst si manuál a pak sdělit údaje o motoru známému, co ví, oč jde :) |
|
|
|
| Mvek: To je úsměvné :) Kdo to neslyší, by měl používat automatickou převodovku - je určená přes pro tyhle lidi.
Navíc diesel sám operuje na ~1000rpm, provozovat ho na ~1500 se dá na čtyřku po rovině, ale i naprostému lajkovi musí být jasné, že jinak to "nějak nejede" :)
Ale když vidím to, co vedle mě na těch silnicích jezdí... |
|
|
|
| Nepředpokládám, že by tu někdo nevěděl, nebo považoval nepříjemné zvuky za normální, takže asi řadíme všichni dobře, ale třeba náhodou...
Podtáčení motoru jako moderní zlozvyk
Aneb netuším, jak u jiných strojů, ale u půjčeného diesel Renaulta Captur v Portugalsku i novodobých škodovek (Yetti, Fabia) počítač opravdu radí nesmysly. To aspoň trošičku zkušený řidič slyší nebo cítí, že to dole netáhne nebo to vibruje apod.
Nejlepší je, když mi 1.0 TSI říká třeba u 1800 otáček, abych řadil na čtyřku. V praxi s ním na čtyřku ani tacho 50 km/h nejde jezdit, to bych byl na 1500 a to slyším i cítím, že je špatně a netáhne.
Občas se setkám se situací, kdy mi řadí o dva stupně víc, než si myslím, že je vhodné v danou chvíli... Ale to je výjimka. |
|
|
|
| Mvek: Je diesel a diesel. Vibrace od 1,3 16V čekat moc nejde a emise to nebude mít takové, aby mi Němci zakázali vjezd do měst ;) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|