Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Vidím v tom docela logický krok, navíc návaznost na M-B zůstane zachovaná. |
|
|
|
| Mvek:
Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém.
Řemeslníci musí promítnout parkovné do ceny služby, to je celkem bez problémů. Problém je, že na Praze 2, 1 a 7 technicky vzato nezaparkují, protože modrých a oranžových zón je minimum. A v tomto se P4 už poučila - modrých je tu málo, většina je fialová.
Co vidím jako nešťastné, je nezavedení zón na celé P4, protože to logicky odsere nárazový Braník a nahoře pak Krč.
No a samozřejmě návštěvy. Plán magisrátu je takový, že o víkendu se nepracuje a v týdnu je tu P+R a metro ;) Hodila by se hláška o tom, že co si Praha volí, to má. |
|
|
|
| Seven: Praha jako Hlavní město nemá úpravu, respektive jde o sdružení obcí, respektive o Kraj. Obec jako taková je městská část, čili s tou žalobou nikdo neuspěje.
Viz § 150 Zákona o obcích:
„Tento zákon se nevztahuje na hlavní město Prahu.“ |
|
|
|
| Probírali jsme s Barclayem, že v tom zákonně je, že obec může stanovit oblasti, které budou zpoplatněny, ale už v tom zákoně nikde nestojí, že každou z těchto oblastí je třeba platit zvlášť. Pokud tedy zaplatíme obci (Praze) za modré stání, mělo by platit, že můžete stát na kartu z Prahy 2 na Praze 6. Problematické je, že abychom vytvořili nějaké projednávání v této věci a otevření debaty, je třeba zaparkovat auto takto, nechat si dát pokutu a poté to soudně vymáhat. Takže kdybyste se někdo nudil. |
|
|
|
| Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém. Já mám taky doma parkovací místo, takže až to přijde sem, tak tohle bude v klidu. Ale skoro to vypadá, že si budu muset zaplatit kartu taky, a když budu čekat návštěvu, tak vždy zkusit včas vyhodit auto (a doufat, že zrovna najdu místo). |
|
|
|
| Jj, nejen modré zóny, ale navíc i přitom byli pilní při značení, takže na místech, kde se dříve stavělo a tolerovalo, už to stát nejde, protože to neodpovídá předpisům (o volných pruzích), a tak tam je modrá zóna na jedné straně a na druhé už oranžová čára. |
|
|
|
| Já věděl, proč jsem si tenkrát koupil kvartýr i s garážovým stáním... (nahoře v Krči je to nemlich stejný). |
|
|
|
| Ty špíny zavedli kolem Budějárny ty modrý zóny a včera jsem nemohla dole u nás v Braníku najít parkovací místo ani v místech, kde to bylo vždycky prázdný. Nedík. |
|
|
|
| Mimochodem ještě 12 dní lze připomínkovat návrh pražského Metropolitního plánu.
K nahlédnutí je zde
A připomínkování a nutná registrace jsou tady: https://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan |
|
|
|
| O vlacích jsem nevěděl a o vedení trati na Těšnov asi také ne, to nezmiňuje asi ani velká kniha historie pražské dopravy, kterou jsem od DPP před lety koupil (a která končí asi přelomem století, takže tam už jen tři konečné metra odpovídají současnosti). |
|
|
|
| Marshall: Zajímavé, pozůstatky u Karlova znám, ale jiné ne. Vlaky v ulicích musely být opravdu působivé. -) |
|
|
|
| A pokračujeme na pro většinu samozřejmé nótě, ale přesto běžném nešvaru.
Řidiči běžně ničí brzy zacházením, které považují za správné
Pro mě tam snad byla jen zajímavá informace, že vedle destiček a kotoučů se zahřívá také brzdová kapalina a je tam určité riziko vzniku plynu, a tedy špatného přenosu brzdění na brzdy.
Jen mě mrzí, že ty nové nízkoobjemové motory houby brzdí, takže z každého kopce musím přibrzďovat každou chvilku. |
|
|
|
| Mvek: Taky mám diesel bez "ad blue" ;) |
|
|
|
| Seven: Jasně, tak starší modely netuším, navíc tam ještě asi diesel ani nechtěl močovinu atd. Ty náklady u dieselu mezitím o něco vzrostly. |
|
|
|
| Mvek: obě dvě auta měla 10+ let, obě najeto více než sto tisíc, spotřeba na 100km se na cestě kombinaci okreska, dálnice, město lišila o dva litry. |
|
|
|
| Seven: Já nevím, ale podle papírů má moje únorová Fabie III combi s 1.0 TSI 70 kW spotřebu 5.2, 3.9, 4.4 a faktem je, že se držím kolem 5 litrů, ale mám teprve 3 tisíce km. A srovnávat ceny Octavií a Fabií znamená zpravidla sto a více tisíc (u ojetých to bude asi trochu jiná otázka). Podle různých techniků se diesel vyplatí až přes dvacet nebo kolik tisíc km ročně. A to i vzhledem k dražší STK, močovině, nebo řešení vypálení filtru částic.
Takže vzhledem k tomu, že Němci jsou dost šílení, aby ty diesely za pět let zakázali do některých měst úplně bez ohledu na emisní třídu, tak děkuji, nechci, smysl v tom vidím spíše u služebních aut, kde bude denní nájezd ke sto kilometrům. |
|
|
|
| (tohle by napůl patřilo do politiky, ale...)
áS metrem D je čas zatáhnout za brzdu, míní Marvanová
Dojemná shoda s "pravicovou stranou leninského typu" (ze které ostatně původně pochází), jejíž pražské křídlo se dodnes nepřeorientovalo na pozemky na Praze 4...
To zas bude na webísku "Bémova dítěte - modrokomsomolce" O.H. nablito... (ODS by si až do Babišova příchodu dát do znaku heslo "conflicts of interests are us" a dle absence jakékoli sebereflexe z jejich strany soudě, pasovalo by tam dodnes). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|