Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Přesouvají linku 2, stejnou trasu jede až po Novoměstkou radnici trojka ze stejné konečné. Z druhé strany od Hradčanské po Karlák jede osmnáctka. Každý rok je zcela běžné, že kvůli různým rozkopaninám jsou odklony linek, nějak nechápu tu hysterii, holt místo každé čtyři minuty se z Braníku na Karlák dostanete každých osm. Stejnak je to taková jednovozová tramvaj na hovno, z Palečáku na Braník je narvaná k prasknutí a zbytek času jezdí skoro prázdná. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Tak je to Zákon o pozemních komunikacích 13/1997, § 23
§ 23
(1) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy12)
a) k stání silničního motorového vozidla v obci na dobu časově omezenou, nejvýše však na dobu 24 hodin,
b) k odstavení nákladního vozidla nebo jízdní soupravy v obci na dobu potřebnou k provedení celního řízení,
c) k stání silničního motorového vozidla provozovaného právnickou nebo fyzickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu,12a) která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce, nebo k stání silničního motorového vozidla fyzické osoby, která má místo trvalého pobytu nebo je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti obce,
nebude-li tímto užitím ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích a jiný veřejný zájem. V nařízení obce stanoví obec způsob placení sjednané ceny a způsob prokazování jejího zaplacení.
(2) Místní komunikace nebo jejich určené úseky podle odstavce 1 musí být označeny příslušnou dopravní značkou podle zvláštního právního předpisu.2)
(3) V nařízení obec může vymezit oblasti obce, ve kterých nelze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít k účelům uvedeným v odstavci 1 písm. a) až c).
(4) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce s časovým a druhovým omezením zásobování. V nařízení obce stanoví obec druhy a kategorie silničních vozidel, časové vymezení a činnosti, které jsou předmětem omezení.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13 |
|
|
|
| Malá odbočka: Dneska jsem jel do práce 6:40 a silnice z Vozovny Kobylisy do centra byla ucpaná jak sviň. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Mea culpa, ale pak to moc nechápu, tak by to odesrala hranice P10 s P4 apod.
Jinak viz http://www.parkujvklidu.cz/parkovani-pro-rezidenty/:
"Ostatní motoristé mohou na modré zóně parkovat časově omezeně, a to jen po platbě přes webovou aplikaci Virtuální parkovací hodiny (mpla.cz/praha)." |
|
|
|
| Mvek:
přes den za peníze i na modré
S tím jsem se ještě nesetkal. Vždy pouze na oranžové nebo fialové.
Ale jinak celá Prha 4 to rozhodně není
Hele, to už je po několikáté. Čti mě pozorněji.
trať pod nemocnicí z Vinohradské na Kubáň
Tam jsem se nedíval, ale nemyslel jsem úplně budování nové trati. Ona by úplně stačila ta zrušená devatenáctka :)
Pozemstan:
ve sporu Ropid a DPP
DPP na rozdíl od Ropidu občas ten mozek použije :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, proti samotné změně moc nemám, Palackého náměstí a Národní divadlo lze skutečně logičtěji propojit po nábřeží, i když v článku zmiňují, že zvláště nyní o prázdninách omezený provoz tramvají nemůže auta blokovat. Jen mě překvapilo, že je zde ve sporu Ropid a DPP. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, myslel jsem všechny ty faktory, včetně toho, že jen v některých čtvrtích můžeš parkovat přes den za peníze i na modré (stejně jako jen někde můžeš platit kartou, jestli to už nesjednotili).
Ale jinak celá Prha 4 to rozhodně není, Spořilov zóny nemá a Michle jen část, třeba u Michelské restaurace ještě jsou, ale o ulici vedle pak ne.
Telemachus Rhade 300127:
Největší krpou tramvajové sítě nicméně zůstává neexistence přímého spojení Želivského-Kubáň.
No, v metropolitním plánu tě berou doslova, tam je dokonce územní rezerva pro tramvajovou trať pod nemocnicí z Vinohradské na Kubáň a pak dále přes bazén na Bohdalec (jestli si to pamatuji dobře). |
|
|
|
| Největší krpou tramvajové sítě nicméně zůstává neexistence přímého spojení Želivského-Kubáň. |
|
|
|
| Pozemstan: Vidím v tom docela logický krok, navíc návaznost na M-B zůstane zachovaná. |
|
|
|
| Mvek:
Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém.
Řemeslníci musí promítnout parkovné do ceny služby, to je celkem bez problémů. Problém je, že na Praze 2, 1 a 7 technicky vzato nezaparkují, protože modrých a oranžových zón je minimum. A v tomto se P4 už poučila - modrých je tu málo, většina je fialová.
Co vidím jako nešťastné, je nezavedení zón na celé P4, protože to logicky odsere nárazový Braník a nahoře pak Krč.
No a samozřejmě návštěvy. Plán magisrátu je takový, že o víkendu se nepracuje a v týdnu je tu P+R a metro ;) Hodila by se hláška o tom, že co si Praha volí, to má. |
|
|
|
| Seven: Praha jako Hlavní město nemá úpravu, respektive jde o sdružení obcí, respektive o Kraj. Obec jako taková je městská část, čili s tou žalobou nikdo neuspěje.
Viz § 150 Zákona o obcích:
„Tento zákon se nevztahuje na hlavní město Prahu.“ |
|
|
|
| Probírali jsme s Barclayem, že v tom zákonně je, že obec může stanovit oblasti, které budou zpoplatněny, ale už v tom zákoně nikde nestojí, že každou z těchto oblastí je třeba platit zvlášť. Pokud tedy zaplatíme obci (Praze) za modré stání, mělo by platit, že můžete stát na kartu z Prahy 2 na Praze 6. Problematické je, že abychom vytvořili nějaké projednávání v této věci a otevření debaty, je třeba zaparkovat auto takto, nechat si dát pokutu a poté to soudně vymáhat. Takže kdybyste se někdo nudil. |
|
|
|
| Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém. Já mám taky doma parkovací místo, takže až to přijde sem, tak tohle bude v klidu. Ale skoro to vypadá, že si budu muset zaplatit kartu taky, a když budu čekat návštěvu, tak vždy zkusit včas vyhodit auto (a doufat, že zrovna najdu místo). |
|
|
|
| Jj, nejen modré zóny, ale navíc i přitom byli pilní při značení, takže na místech, kde se dříve stavělo a tolerovalo, už to stát nejde, protože to neodpovídá předpisům (o volných pruzích), a tak tam je modrá zóna na jedné straně a na druhé už oranžová čára. |
|
|
|
| Já věděl, proč jsem si tenkrát koupil kvartýr i s garážovým stáním... (nahoře v Krči je to nemlich stejný). |
|
|
|
| Ty špíny zavedli kolem Budějárny ty modrý zóny a včera jsem nemohla dole u nás v Braníku najít parkovací místo ani v místech, kde to bylo vždycky prázdný. Nedík. |
|
|
|
| Mimochodem ještě 12 dní lze připomínkovat návrh pražského Metropolitního plánu.
K nahlédnutí je zde
A připomínkování a nutná registrace jsou tady: https://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan |
|
|
|
| O vlacích jsem nevěděl a o vedení trati na Těšnov asi také ne, to nezmiňuje asi ani velká kniha historie pražské dopravy, kterou jsem od DPP před lety koupil (a která končí asi přelomem století, takže tam už jen tři konečné metra odpovídají současnosti). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|