Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tady je podobné s komentářem. Jinak je to dobrá ukázka produktivity práce. |
|
|
|
| Neměl by někdo zájem o časopis Železnice, konkrétně číslo 5/97 a 4/95?
Stav dobrý, jen obálka trochu odrbaná.
Ten z 1997 je zajímavý tím, že tam představují chystanou expresní sedmidílnou soupravu pro ČD řady 680, která vypadá na Pendolino. Nebo je tu pár informací o povodněmi poškozených a někdy i trvale uzavřených tratích.
1995 zas ukazuje pár mapek, jak se vyvíjelo Masarykovo nádraží v Praze.
Je to hezké, ale nejsem takový nadšenec, takže bych si pár stránek oskenoval a jinak to klidně daroval (za pivo, budoucí laskavost apod.:-)). |
|
|
|
| Mvek: Takový zákaz může přijít, ale ne dříve než v 2045, a i takový termín je téměř nereálný. Německé koncerny totiž stále chrlí relativně dost vznětových motorů ;) O zážehových ani nemluvě. |
|
|
|
| To mi připomíná, že pro německy zdatné (případně jen na kouknutí na obrázky) ADA udělala větší analýzu ale jen na produkci CO2 různých motorů. Benzín vede u malého nájezdu a elektrická auta vedou někde od nájezdu 150 tisíc kilometrů, takže zatím ne moc pro sváteční a sezónní řidiče. Cenově netuším a zajímavé by navíc bylo, jaké a jak toxické dopady zůstanou a co se s nimi musí udělat při likvidaci (baterií). Zkrátka samotné CO2 není směrodatné. Ale opět se obávám, abychom se jednou nedostali do situace, že nám v EU třeba Němci zakážou spalovací plošně, jako nám zakázali žárovky. A přitom to v nezanedbatelném procentu bude kontraproduktivní. Samozřejmě třeba do té doby budou elektromobily tak zdokonalené, že budou na předních místech i v celkovém dopadu, ne jen lokálně na těch frekventovaných silnicích a ve větších městech. |
|
|
|
| Seven: No v sobotu jsem díky ní nemusel čekat v Bráníku ;) |
|
|
|
| Pozemstan: Přesouvají linku 2, stejnou trasu jede až po Novoměstkou radnici trojka ze stejné konečné. Z druhé strany od Hradčanské po Karlák jede osmnáctka. Každý rok je zcela běžné, že kvůli různým rozkopaninám jsou odklony linek, nějak nechápu tu hysterii, holt místo každé čtyři minuty se z Braníku na Karlák dostanete každých osm. Stejnak je to taková jednovozová tramvaj na hovno, z Palečáku na Braník je narvaná k prasknutí a zbytek času jezdí skoro prázdná. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Tak je to Zákon o pozemních komunikacích 13/1997, § 23
§ 23
(1) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy12)
a) k stání silničního motorového vozidla v obci na dobu časově omezenou, nejvýše však na dobu 24 hodin,
b) k odstavení nákladního vozidla nebo jízdní soupravy v obci na dobu potřebnou k provedení celního řízení,
c) k stání silničního motorového vozidla provozovaného právnickou nebo fyzickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu,12a) která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce, nebo k stání silničního motorového vozidla fyzické osoby, která má místo trvalého pobytu nebo je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti obce,
nebude-li tímto užitím ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích a jiný veřejný zájem. V nařízení obce stanoví obec způsob placení sjednané ceny a způsob prokazování jejího zaplacení.
(2) Místní komunikace nebo jejich určené úseky podle odstavce 1 musí být označeny příslušnou dopravní značkou podle zvláštního právního předpisu.2)
(3) V nařízení obec může vymezit oblasti obce, ve kterých nelze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít k účelům uvedeným v odstavci 1 písm. a) až c).
(4) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce s časovým a druhovým omezením zásobování. V nařízení obce stanoví obec druhy a kategorie silničních vozidel, časové vymezení a činnosti, které jsou předmětem omezení.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13 |
|
|
|
| Malá odbočka: Dneska jsem jel do práce 6:40 a silnice z Vozovny Kobylisy do centra byla ucpaná jak sviň. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Mea culpa, ale pak to moc nechápu, tak by to odesrala hranice P10 s P4 apod.
Jinak viz http://www.parkujvklidu.cz/parkovani-pro-rezidenty/:
"Ostatní motoristé mohou na modré zóně parkovat časově omezeně, a to jen po platbě přes webovou aplikaci Virtuální parkovací hodiny (mpla.cz/praha)." |
|
|
|
| Mvek:
přes den za peníze i na modré
S tím jsem se ještě nesetkal. Vždy pouze na oranžové nebo fialové.
Ale jinak celá Prha 4 to rozhodně není
Hele, to už je po několikáté. Čti mě pozorněji.
trať pod nemocnicí z Vinohradské na Kubáň
Tam jsem se nedíval, ale nemyslel jsem úplně budování nové trati. Ona by úplně stačila ta zrušená devatenáctka :)
Pozemstan:
ve sporu Ropid a DPP
DPP na rozdíl od Ropidu občas ten mozek použije :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, proti samotné změně moc nemám, Palackého náměstí a Národní divadlo lze skutečně logičtěji propojit po nábřeží, i když v článku zmiňují, že zvláště nyní o prázdninách omezený provoz tramvají nemůže auta blokovat. Jen mě překvapilo, že je zde ve sporu Ropid a DPP. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, myslel jsem všechny ty faktory, včetně toho, že jen v některých čtvrtích můžeš parkovat přes den za peníze i na modré (stejně jako jen někde můžeš platit kartou, jestli to už nesjednotili).
Ale jinak celá Prha 4 to rozhodně není, Spořilov zóny nemá a Michle jen část, třeba u Michelské restaurace ještě jsou, ale o ulici vedle pak ne.
Telemachus Rhade 300127:
Největší krpou tramvajové sítě nicméně zůstává neexistence přímého spojení Želivského-Kubáň.
No, v metropolitním plánu tě berou doslova, tam je dokonce územní rezerva pro tramvajovou trať pod nemocnicí z Vinohradské na Kubáň a pak dále přes bazén na Bohdalec (jestli si to pamatuji dobře). |
|
|
|
| Největší krpou tramvajové sítě nicméně zůstává neexistence přímého spojení Želivského-Kubáň. |
|
|
|
| Pozemstan: Vidím v tom docela logický krok, navíc návaznost na M-B zůstane zachovaná. |
|
|
|
| Mvek:
Sviňárna je ale hlavně to, že návštěvy a řemeslníci prostě mají problém.
Řemeslníci musí promítnout parkovné do ceny služby, to je celkem bez problémů. Problém je, že na Praze 2, 1 a 7 technicky vzato nezaparkují, protože modrých a oranžových zón je minimum. A v tomto se P4 už poučila - modrých je tu málo, většina je fialová.
Co vidím jako nešťastné, je nezavedení zón na celé P4, protože to logicky odsere nárazový Braník a nahoře pak Krč.
No a samozřejmě návštěvy. Plán magisrátu je takový, že o víkendu se nepracuje a v týdnu je tu P+R a metro ;) Hodila by se hláška o tom, že co si Praha volí, to má. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|