Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Tak jezdit častěji vlakem, tak se ta karta vyplatí, a to s tou elektronickou peněženkou, protože pak můžeš využít i akční ceny na propojení krajských měst, kde navíc lze i využít časové akce (že dopředu stanoví omezený počet lístků levněji), navíc za každý nákup přes automat (lze koupit totéž, co u pokladny) získáš asi 3% (nebo vlastně možná 6%) korun zpátky. Bez ohledu na další akce. A jinak je obecně sleva 75%, která samozřejmě je méně výhodná než skupinová ve 2 lidech. |
|
|
|
| Mvek: Ano, je možné, že automaty ČD, co jsem viděl v listopadu v Brně, byly použitelné jen se speciální kartou ČD a jinak poskytovaly jen informace. Pamatuji si, že jsem jeden zkoušel použít, ale buď to nešlo, nebo se ukázala neobvykle vysoká cena. Každopádně jsem pak u okénka dostal jízdenku do Prahy mnohem výhodněji, v rámci konkurenční akce proti autobusům Student Agency. V Praze na hlavním nádraží jsem ty automaty hledal jen v místnosti s pokladnami a kolem ní, takže je možné, že se nacházejí někde jinde... |
|
|
|
| Zajímavé, mezi výlukami v DPP mi přistály dvě havarijní opravy schodů v metru:-).
Ale zaujalo mě, že Jiřího z Poděbrad bude mít natrvalo ze 3 vstupů do podchodu osazených eskalátory 1 s eskalátorem jedoucím dolu, zatímco dva (směrem na zastávky tram 11 na Vinohradské) zůstanou jako všude jezdit nahoru. |
|
|
|
| Pozemstan: Nj, to jsou ty úseky, kde se vlakem jet jednoduše nevyplatí. Máme na Moravě takhle pár úseků taky, jednoduše to je proto, že mezi těmi městy nevedou koleje :-) Opava - Olomouc (to se jede přes Polsko :-)) nebo třeba Vsetín - Zlín. |
|
|
|
| Pozemstan: Nevím, jaké automaty na vlakové jízdenky myslíš, na Hlavním jsou, ale ty jsou možná jen pro držitele InKarty. A nacházejí se na sloupech nebo u sloupů v té nižší části, blízko průchodů s pohyblivými pásy/eskalátory. Ale vlastně možná si to teď pletu, jak se rekonstruovalo, tak přesně nevím, ale bylo to prostě dole, kde jsou výlezy z metra. |
|
|
|
| V pátek jsem si poprvé vyzkoušel jízdu z Prahy do Jablonce vlakem. Již ve 20:15 jsem totiž u kolejí na Jižním Městě věděl, že nestihnu autobus ve 21 hod. z Černého Mostu. Po jedné konferenci jsem se vracel na kolej pro věci, přičemž stačilo, abych se dostal na zastávku ve 20:13 a autobusem 177 a následně z Opatova 181 dojel ve 20:58, byť i to by bylo těsné, zvláště když autobus do Jablonce odjíždí z druhé strany stanice. Na zastávku Volha jsem ale dorazil až ve 20:15... Zůstávat na koleji do rána se mi tentokrát nechtělo, a tak jsem si řekl, že zkusím vlak, který odjíždí z bližšího Hlavního nádraží (kam jsem s rezervou dorazil kolem 20:45) ve 21:06... Trochu nemile mě překvapil omezený počet otevřených pokladen, i když jich nakonec bylo dost na to, aby fronta zmizela včas, a nepřítomnost automatů na prodej jízdenek, které jsem viděl třeba v Brně. Původně jsem plánoval jízdu (přes Neratovice, Všetaty, Mladou Boleslav, Bakov nad Jizerou, Turnov) do Rychnova u Jablonce n. N. a odtamtud autobusem, ale nakonec jsem omylem koupil lístek až do Liberce, tedy o 5 Kč dražší, což se ale vyplatilo. Do Turnova jel jeden přeplněný starý vagón (s moderními sedačkami) tažený lokomotivou, osobní vlak, který zastavoval všude. Díky Idosu pro O2 v mobilu jsem zjistil, že navazující rychlík (původně z Pardubic) do Liberce má asi 25 minut zpoždění, které jen pomalu doháněl (později jsem zjistil, že jde o důsledek výluky), což však bylo jedině dobře, protože jinak bych měl na přestup v Turnově 3 minuty a nevěděl jsem, zda rychlík na osobní vlak (který už měl sám právě 3 minuty zpoždění) čeká... Nakonec jsem v Turnově, kde byla venku docela zima, ale měli otevřenou i nádražní halu, čekal asi 20 minut až do 23:39. Do Liberce jelo několik modernějších vagónů, přičemž jsem seděl v posledním voze sám a okénkem ve dveřích jsem neviděl nikoho ani ve vagónu přede mnou. Během asi 35 minut jízdy se neukázal ani průvodčí. -) V Rychnově u J. n. N. jsem raději nevystoupil, protože vlak přijel se zpožděním až po půlnoci, a právě tehdy měl odjíždět navazující autobus do Jablonce. Opět jsem si nebyl jistý, zda skutečně na vlak počká, a nějaký autobus jsem navíc z okénka zahlédl, jak již mizí v dáli... Nakonec jsem tak rád využil jízdenku až do Liberce, kam jsem dorazil před 0:20, a pokračoval jsme dále do Jablonce v 0:30 poloprázdnou novou soupravou ČD Stadler, kde šlo zakoupit lístek přes automat uvnitř. Zajímavé bylo, že jsem si mohl vybrat z tarifu ČD, nebo Libereckého kraje (IDOL), ale zvolil jsem první možnost. Do Jablonce jsem tak dorazil v 0:50 (kdybych stihl autobus v Rychnově, bylo by to v 0:15), asi za 3 hodiny a 44 minut, bez slev za 208 (185+23) Kč, zatímco autobusem ve 21 hod. z Prahy bych tam dojel za hodinu a devatenáct minut ve 22:19 prakticky za 60 Kč (zpáteční s ISICem za 120), bez slev jednosměrně pak za 100 Kč. Nevím, ale vlakové spojení mezi Prahou a Libercem jako krajským městem nepůsobí moc důstojně, i když je to dáno historickým dědictvím, absencí přímého traťového spojení... Zlepšení se asi v době škrtů a útlumu nedočkáme, takže i nadále povládnou autobusy... -)( |
|
|
|
| V tomto jsem hodně rád za Brno, protože veškeré výluky jsou hlášeny dost dopředu a jasně vysvětleny. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak to nevím, sice mi DPP spamuje furts e změnami, ale nic víkendového si takhle nepamatuji. Nicméně v Praze je obvyklé, že občas z otočky vyjede nějaké číslo a někdy není jasné, na kterou že konečnou jede (tedy jestli ta 11 jela na Černokosteleckou či Spořilov). |
|
|
|
| Změny DPP hlavně v tram dopravě stojí za to. V sobotu jsme jeli na farmářské trhy na Kubáni, aniž bych si předtím zjišťoval, jestli je doprava nějak změněná.
26 končila na otočce u Slavie. OK, to beru, bylo to tam i napsané. Z nějakého důvody tam končila i 7. Ovšem od Strašnické jezdili 11-ky jedna za druhou s nápisem "nenastupujte" a pokračovali směrem na Koh-i-nor. 11-ky, tentokrát bez označení kamže se to tedy jede, vyjížděly ovšem rovněž z otočky a taky na Koh-i-nor. Do toho se motaly ještě nějaké zmatené 22-dvojky a jakákoli vysvětlující cedule nikde. |
|
|
|
| Bravo, DPP... Kvůli tramvajové výluce Nádraží Strašnice - Nádraží Hostivař do srpna zrušili linku 19, které se to vůbec netýká a změnili kvůli tomuto zrušení linku 16, které se to jinak také netýká.
Mě by se vlastně vůbec výluka neměla týkat, kdyby prostě jen zkrátili 22 a 26 (které nemají vůbec společnou trasu), případně tedy 26 poslali na Kubáň, aby toho nebylo tolik na Strašnicích, a pokud je i to problém, tak mohli i 19ku hodit na Kubáň, stále ty linky nemají od Želivského vlastně společnou trasu, takže nevidím problém. A 22 také s nimi nemá společnou trasu. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I
Nevím, jestli zrovna 47x (:-D), ale faktem je, že za stávajícího stavu věcí je cestování mezi destinacemi Pankrác - Smíchov zlo největší a souhlasím, že je to hodně bolavé místo, asi nejbolavější z celé Prahy.
Přitom by pro aspoň dočasné řešení (t.zn. na "jeden furt") stačilo "tak málo" - zprovoznit pro normální provoz trať Kačerov - Nádraží Krč (ano, je tam úvrať, ale i to by se dalo) a pak buď protáhnout třetí kolej až na Smíchov (což by ovšem asi kolidovalo s muzeem sovětské zabezpečovací techniky, které pomalu, ale o to jistěji budujeme na Smíchově), nebo zavést krátký S-bahn pendl tamtéž. |
|
|
|
| A řekněme si popravdě.. Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I |
|
|
|
| TelemachusRhade:
. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce.
Na Isle of Wight jezdí londýnské metro +/- v té konfiguraci, jakou známe i z Prahy, nevím proč se kolem napájení z třetí koleje dělá takový problém. |
|
|
|
| P.P.S. zde ovšem opět narážíme na to, že trasy C(D) a A nemají kompatibilní zabzař a vlaky by musely jezdit podle návěstidel.
A je taky otázkou, co by to provedlo jednak se zabzař na A a taky s intervaly vlaků tamtéž, protože zatímco split mezi C a D je naprosto bezproblémový, protože stejně část lidí, co dnes jede C by jela D nebo by jim to bylo jedno -můj případ-, což znamená, že když se to do tunelu na C nasouká dneska, nasouká se to tam i po zavedení D, neb obě větve můžou mít tím pádem delší intervaly, tak na A by to asi udělalo pěkné rázové vlny a asi ne zcela žádoucím směrem. |
|
|
|
| AVip:
co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování
Asi tak nějak. Řekněme, že ve špičce pracovních dnů by se ineterval snížil z 1:45 na 1:00, při obousměrném provozu tedy na 0:30. To je 120 průjezdů za hodinu. Kam se na to hrabou Gottwaldovy tanky :) V době kdy Nuselský most potřebuje generální rekonstrukci, nevím nevím.. IMHO se měli zaměřit na úsek 'Hlavní nádraží > Pankrác', potom odstavit Nuselák a pak teprve vymýšlet Písnici. A přinese to samozřejmě kolaps stanice I.P. Pavlova - to je bez jakýchkoli debat.
Nicméně tu alternativu chápu. Je to cesta jak postavit stanice a tunely za nižší cenu. Byť ve výsledku to o tolik nižší nebude. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce. |
|
|
|
| P.S. Ještě by mi mohli v rámci toho projektu splnit můj "mokrý šotosen" a zajíždět propojkou na Náměstí Míru, čímž by se nové písmeno trasy definitivně obhájilo a krom toho by to umožnilo splnit další původní účel trasy D, t.j. ulevit přecpaným přestupům Muzeum a I.P.Pavlova.
|
|
|
|
| Opsáno z K-Reportu:
http://www.novemetro.cz/public/data/ppt/metro%20D%20alternativa%2 02012%2015-05.pdf
Aneb návrat po 40+ letech k +/- původnímu konceptu trasy C?
(ne že by to nemělo jistou logiku, tu měl koneckonců už původní návrh, ale nevím, co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování) |
|
|
|
| Mvek: Člověk by myslel, že zmínka o "starých konečných" bude jako nápověda stačit... ;-)
|
|
|
|
| Pozemstan:
V jiných světových metropolích (Londýn, Stockholm, Moskva, dokonce i Helsinky s jednou linkou) se větvení v rámci linky vyskytuje. V Mnichově zase jede více jinak oddělených linek z jednoho nástupiště.
O tom všem se uvažovalo i v Praze a rezidua jsou ještě dodnes vidět na trase C, kde je krátká slepá odbočka, která měla původně pokrývat oblasti, které na svatého Dyndy pokryje trasa D a stejně tak stanice Muzeum sice neměla odjíždět z jedné koleje (byť i o tom se VELMI krátce uvažovalo, ještě v časech projektu podzemní tramvaje), ale z jedné haly ano. nakonec sešlo i z toho a je to tak dobře. |
|
|
|
| AVip: Jo ty myslíš I.A... tak to řeknu:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|