Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Wow :-) 7 dni na opravu? To by cely japonsky tym spachal rad si sebevrazdu, bo by se nemohli ani ukazat doma za takovou hanbu. |
|
|
|
| Huh...
Z důvodu havárie tramvajové trati je od pátku 7. září 2018 (přibližně od 20.00 hodin) do odvolání (předpoklad do večerních hodin v pátek 14. září 2018) obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Lazarská – Národní třída – Národní divadlo – Újezd. |
|
|
|
| Do haly v Plzni se propadl vrtulník, čtyřčlenná posádka zahynula
Ten vrtulník černé barvy jsem nejspíš viděl. Již před 17. hodinou, kdy jsem šel z areálu Západočeské univerzity na sever na pozdní oběd v bistru Bauhaus, už kolem létal. Nejprve jsem jej viděl v dálce a myslel, že jde o nějaký model. Později bylo zřejmé, že bude větší, pilotovaný, takže jsem čekal spíše policejní manévry. Bylo ale jasné, že jde o lehčí stroj než záchranářský. V jednu chvíli se podivně nakláněl, až jsem si říkal, že se asi jedná o výcvik nebo nějaké pokusy o akrobacii... K nehodě zřejmě došlo, když jsem jedl. Odjížděl jsem ze zastávky NC Borská pole (asi 1 km vzdušnou čarou od Domažlické ulice) autobusem 15 až v 17:31 (v 18 hodin jsem odjížděl autobusem z Plzně), přičemž článek na Novinkách je z 17:39 a podle Aktuálně.cz dostala policie hlášení už v 17:20. Když jsem čekal na zastávce, myslím, že směrem na západ projel velmi rychle policejní vůz... |
|
|
|
| Oprava, za méně než sekundu. |
|
|
|
| Tak jen pro info, v Praze stačí na podezření z přestupku projetí na červenou projet předkem auta do dvou sekund od padnutí červené. Vyměřeno podle autokamery. Ale to už tu asi někteří dobře vědí. |
|
|
|
| Proč tolik opatření pro bezpečnost chodců (někdy i cyklistů) musí zhoršovat propustnost nebo průjezdnost v případě krize (nehoda apod.), a tím mnohdy škodit i hromadné dopravě...
Aneb prokleté dělené přechody...
+ určité zvýšení bezpečí, ale je otázka, nakolik je to jen klam
- u víceproudých silnic se semafory to zavání tím, že mám klidně zůstat čekat uprostřed, kde někdy není ani betonový zátaras a někdy je to extrémně úzké - to je tak krásně na ráně, kdyby někdo nezvládl řízení
- blokuje to dopravu (většinou je díky tomu méně odbočovacích pruhů, nebo tam dříve byly neznačené a teď se tam ani dva osobáky nevejdou vedle sebe, nemluvě o případu, kdy se tam někdo šprajcne, musí ho ostatní objet protisměrem) |
|
|
|
| Dnes mě na autobusovém nádraží v Plzni po 18. hodině u budky RegioJetu/Student Agency nemile překvapilo zjištění, že další autobus do Prahy jede až v 5:30. O prázdninách jede jejich poslední autobus do Prahy v 18 hodin... Naštěstí to jistily České dráhy. Stihl jsem zpožděný expres (19:01, skutečný odjezd v 19:10) z Německa, přiměřeně klimatizovaný, WC s dvojitým mýdlem a vodou tekoucí docela proudem (ovšem s trochu matoucím ovládáním přes "tlačítka" na instruktážních obrázcích), bez zastávek - dokonce se omlouvali za "zastavení", když jednou z technických důvodů přibrzdili - za akční cenu jen o 16 Kč vyšší než SA. Celkově byla čistá doba cesty i s metrem na I. P. Pavlova jen asi o 5-10 minut delší... |
|
|
|
| Marshall:
Tenkrát jsem se taky naučil mluvit s řidičem i když není o čem.
No to je přesně ono... v podobné situaci je nezbytné, aby řidiče držel někdo při smyslech a to je úkolem "velitele vozu" na sedadle spolujezdce...
Jinak ještě k té bouračce u Vodňan... tam nikdo nejede jen 90... nikdo a nikdy, to si troufám tvrdit naprosto závazně, tamní silnice mají trasování z časů, kdy teoreticky platila neomezená rychlost a ikdyž ten obchvat vznikl už po uzákonění limitu, tak trasování zůstalo... tamní silnice mají lepší profil, než některé "dálniční" úseky... |
|
|
|
| AVip: Co je zajímavé (fyzikálně), že spolujezdkyně na předním to možná přežije. Ale to mohlo být dáno tím, že se vraceli z dovolené a ti vzadu spali.
Odbočka (služební cesta do/z Nice, přes ten slavný most v Janově - 1200 km):
Jsme jeli v noci ve čtyřech lidech = 3 řidiči + navigátor (2011 a nikdo neměl navigaci). Vzhledem k tomu, že jsem byl hlavní navigátor a musel jsem být skoro pořád ve střehu, obzvláště přes tu Itálii, tak znova bych to nedělal, ale tenkrát šéf zavelel... a přežili jsme to. Heh, já vlastně na služebkách vždycky "jezdím s brokovnicí". Tenkrát jsem se taky naučil mluvit s řidičem i když není o čem. |
|
|
|
| Dej to někde do oběhu...
neříkám, že to není zajímavé, ale není to oblast mých hlavních zájmů, co se železnice týče. |
|
|
|
| Tak ty časopisy Železnice asi teda nikdo nechcete ani zadarmo, můžu s nima jít na všezaodvoz apod.? |
|
|
|
| Průběh bude odpovídat skutečnému předvečeru zahájení provozu trasy metra A v roce 1978. Začátek akce bude 11. srpna v cca 0:40 ve stanici metra Kačerov. Po projetí Nuselského mostu budou mít návštěvníci unikátní příležitost svézt se po kolejích traťové spojky spojující trasu C s trasou A (v historii pražského metra se tak stane úplně poprvé, kdy tato místa navštíví zástupci z řad veřejnosti – dříve byla jízda po traťových spojkách zapovězena i stranickým delegacím ze SSSR). |
|
|
|
| DPP v neděli od 11:45 do zhruba 15:10 nasadí historické sovětské soupravy 81-71 do běžného provozu mezi stanicemi Dejvická a Náměstí Míru. „Jízdu doprovodí dobové hlášení staničního rozhlasu a i strojvedoucí budou v dobových uniformách,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že všem cestujícím budou stačit standardní jízdenky nebo časové kupóny.
"v noci z pátku na sobotu exkluzivní možnost navštívit úsek mezi stanicemi Náměstí Míru a Dejvická v době noční přepravní výluky metra." |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|