Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: Královnu země, která dala světu železnici a vedla s Německem dvě světové války, poveze lokomotiva německých drah? -)
|
|
|
|
| (teda najít nějakou rozumně použitelnou fotku s použitelnou adresou... no nic)
Fotografie lokomotivy řady 67, která (po)veze královský vlak k 60. výročí. Schválně, kdo si všimne jisté historické ironie? :-)
|
|
|
|
| A koukám, že DPP pokračuje v šou, před pár dny vyhlásili výluku Letenské náměstí - Špejchar, také snad na celé léto.
Nestudoval jsem změny samotných linek (a zrušení linky 15), ale pobavilo mě, že zavádějí náhradní TRAM dopravu Strossmayerovo nám. - Letenské nám., a pak náhradní BUS dopravu Letenské nám. - Špejchar.
To si v praxi nedovedu představit, že by tolik lidí jezdilo právě na Stross z tamté části, a zbytek zas na druhou stranu? To je přece nesmysl. A zavádět tram mezi 3 zastávkami mi přijde také ujeté, zvláště, když budou muset na Strossu řešit otočení tram mezi kolejemi (nebo snad bude zajíždět až na Výstaviště na smyčku, jen tam nebude stavět??). Fakt nechápu, proč nedají radši BUS na celou trasu. |
|
|
|
| A hlavně pro tebe to zajímavé nebude, jak jsi ostatně popsal to spojení. Mně to přišlo zajímavé až tak od 6 a více cest ala Praha-Chotěboř. |
|
|
|
| Pozemstan: Tak jezdit častěji vlakem, tak se ta karta vyplatí, a to s tou elektronickou peněženkou, protože pak můžeš využít i akční ceny na propojení krajských měst, kde navíc lze i využít časové akce (že dopředu stanoví omezený počet lístků levněji), navíc za každý nákup přes automat (lze koupit totéž, co u pokladny) získáš asi 3% (nebo vlastně možná 6%) korun zpátky. Bez ohledu na další akce. A jinak je obecně sleva 75%, která samozřejmě je méně výhodná než skupinová ve 2 lidech. |
|
|
|
| Mvek: Ano, je možné, že automaty ČD, co jsem viděl v listopadu v Brně, byly použitelné jen se speciální kartou ČD a jinak poskytovaly jen informace. Pamatuji si, že jsem jeden zkoušel použít, ale buď to nešlo, nebo se ukázala neobvykle vysoká cena. Každopádně jsem pak u okénka dostal jízdenku do Prahy mnohem výhodněji, v rámci konkurenční akce proti autobusům Student Agency. V Praze na hlavním nádraží jsem ty automaty hledal jen v místnosti s pokladnami a kolem ní, takže je možné, že se nacházejí někde jinde... |
|
|
|
| Zajímavé, mezi výlukami v DPP mi přistály dvě havarijní opravy schodů v metru:-).
Ale zaujalo mě, že Jiřího z Poděbrad bude mít natrvalo ze 3 vstupů do podchodu osazených eskalátory 1 s eskalátorem jedoucím dolu, zatímco dva (směrem na zastávky tram 11 na Vinohradské) zůstanou jako všude jezdit nahoru. |
|
|
|
| Pozemstan: Nj, to jsou ty úseky, kde se vlakem jet jednoduše nevyplatí. Máme na Moravě takhle pár úseků taky, jednoduše to je proto, že mezi těmi městy nevedou koleje :-) Opava - Olomouc (to se jede přes Polsko :-)) nebo třeba Vsetín - Zlín. |
|
|
|
| Pozemstan: Nevím, jaké automaty na vlakové jízdenky myslíš, na Hlavním jsou, ale ty jsou možná jen pro držitele InKarty. A nacházejí se na sloupech nebo u sloupů v té nižší části, blízko průchodů s pohyblivými pásy/eskalátory. Ale vlastně možná si to teď pletu, jak se rekonstruovalo, tak přesně nevím, ale bylo to prostě dole, kde jsou výlezy z metra. |
|
|
|
| V pátek jsem si poprvé vyzkoušel jízdu z Prahy do Jablonce vlakem. Již ve 20:15 jsem totiž u kolejí na Jižním Městě věděl, že nestihnu autobus ve 21 hod. z Černého Mostu. Po jedné konferenci jsem se vracel na kolej pro věci, přičemž stačilo, abych se dostal na zastávku ve 20:13 a autobusem 177 a následně z Opatova 181 dojel ve 20:58, byť i to by bylo těsné, zvláště když autobus do Jablonce odjíždí z druhé strany stanice. Na zastávku Volha jsem ale dorazil až ve 20:15... Zůstávat na koleji do rána se mi tentokrát nechtělo, a tak jsem si řekl, že zkusím vlak, který odjíždí z bližšího Hlavního nádraží (kam jsem s rezervou dorazil kolem 20:45) ve 21:06... Trochu nemile mě překvapil omezený počet otevřených pokladen, i když jich nakonec bylo dost na to, aby fronta zmizela včas, a nepřítomnost automatů na prodej jízdenek, které jsem viděl třeba v Brně. Původně jsem plánoval jízdu (přes Neratovice, Všetaty, Mladou Boleslav, Bakov nad Jizerou, Turnov) do Rychnova u Jablonce n. N. a odtamtud autobusem, ale nakonec jsem omylem koupil lístek až do Liberce, tedy o 5 Kč dražší, což se ale vyplatilo. Do Turnova jel jeden přeplněný starý vagón (s moderními sedačkami) tažený lokomotivou, osobní vlak, který zastavoval všude. Díky Idosu pro O2 v mobilu jsem zjistil, že navazující rychlík (původně z Pardubic) do Liberce má asi 25 minut zpoždění, které jen pomalu doháněl (později jsem zjistil, že jde o důsledek výluky), což však bylo jedině dobře, protože jinak bych měl na přestup v Turnově 3 minuty a nevěděl jsem, zda rychlík na osobní vlak (který už měl sám právě 3 minuty zpoždění) čeká... Nakonec jsem v Turnově, kde byla venku docela zima, ale měli otevřenou i nádražní halu, čekal asi 20 minut až do 23:39. Do Liberce jelo několik modernějších vagónů, přičemž jsem seděl v posledním voze sám a okénkem ve dveřích jsem neviděl nikoho ani ve vagónu přede mnou. Během asi 35 minut jízdy se neukázal ani průvodčí. -) V Rychnově u J. n. N. jsem raději nevystoupil, protože vlak přijel se zpožděním až po půlnoci, a právě tehdy měl odjíždět navazující autobus do Jablonce. Opět jsem si nebyl jistý, zda skutečně na vlak počká, a nějaký autobus jsem navíc z okénka zahlédl, jak již mizí v dáli... Nakonec jsem tak rád využil jízdenku až do Liberce, kam jsem dorazil před 0:20, a pokračoval jsme dále do Jablonce v 0:30 poloprázdnou novou soupravou ČD Stadler, kde šlo zakoupit lístek přes automat uvnitř. Zajímavé bylo, že jsem si mohl vybrat z tarifu ČD, nebo Libereckého kraje (IDOL), ale zvolil jsem první možnost. Do Jablonce jsem tak dorazil v 0:50 (kdybych stihl autobus v Rychnově, bylo by to v 0:15), asi za 3 hodiny a 44 minut, bez slev za 208 (185+23) Kč, zatímco autobusem ve 21 hod. z Prahy bych tam dojel za hodinu a devatenáct minut ve 22:19 prakticky za 60 Kč (zpáteční s ISICem za 120), bez slev jednosměrně pak za 100 Kč. Nevím, ale vlakové spojení mezi Prahou a Libercem jako krajským městem nepůsobí moc důstojně, i když je to dáno historickým dědictvím, absencí přímého traťového spojení... Zlepšení se asi v době škrtů a útlumu nedočkáme, takže i nadále povládnou autobusy... -)( |
|
|
|
| V tomto jsem hodně rád za Brno, protože veškeré výluky jsou hlášeny dost dopředu a jasně vysvětleny. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak to nevím, sice mi DPP spamuje furts e změnami, ale nic víkendového si takhle nepamatuji. Nicméně v Praze je obvyklé, že občas z otočky vyjede nějaké číslo a někdy není jasné, na kterou že konečnou jede (tedy jestli ta 11 jela na Černokosteleckou či Spořilov). |
|
|
|
| Změny DPP hlavně v tram dopravě stojí za to. V sobotu jsme jeli na farmářské trhy na Kubáni, aniž bych si předtím zjišťoval, jestli je doprava nějak změněná.
26 končila na otočce u Slavie. OK, to beru, bylo to tam i napsané. Z nějakého důvody tam končila i 7. Ovšem od Strašnické jezdili 11-ky jedna za druhou s nápisem "nenastupujte" a pokračovali směrem na Koh-i-nor. 11-ky, tentokrát bez označení kamže se to tedy jede, vyjížděly ovšem rovněž z otočky a taky na Koh-i-nor. Do toho se motaly ještě nějaké zmatené 22-dvojky a jakákoli vysvětlující cedule nikde. |
|
|
|
| Bravo, DPP... Kvůli tramvajové výluce Nádraží Strašnice - Nádraží Hostivař do srpna zrušili linku 19, které se to vůbec netýká a změnili kvůli tomuto zrušení linku 16, které se to jinak také netýká.
Mě by se vlastně vůbec výluka neměla týkat, kdyby prostě jen zkrátili 22 a 26 (které nemají vůbec společnou trasu), případně tedy 26 poslali na Kubáň, aby toho nebylo tolik na Strašnicích, a pokud je i to problém, tak mohli i 19ku hodit na Kubáň, stále ty linky nemají od Želivského vlastně společnou trasu, takže nevidím problém. A 22 také s nimi nemá společnou trasu. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I
Nevím, jestli zrovna 47x (:-D), ale faktem je, že za stávajícího stavu věcí je cestování mezi destinacemi Pankrác - Smíchov zlo největší a souhlasím, že je to hodně bolavé místo, asi nejbolavější z celé Prahy.
Přitom by pro aspoň dočasné řešení (t.zn. na "jeden furt") stačilo "tak málo" - zprovoznit pro normální provoz trať Kačerov - Nádraží Krč (ano, je tam úvrať, ale i to by se dalo) a pak buď protáhnout třetí kolej až na Smíchov (což by ovšem asi kolidovalo s muzeem sovětské zabezpečovací techniky, které pomalu, ale o to jistěji budujeme na Smíchově), nebo zavést krátký S-bahn pendl tamtéž. |
|
|
|
| A řekněme si popravdě.. Kdyby postavili jako první G.I (I.P. Pavlova > Anděl) a potom E.I (Pankrác > Smíchovské nádraží), pomohlo by to praze 47x víc, než D.I |
|
|
|
| TelemachusRhade:
. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce.
Na Isle of Wight jezdí londýnské metro +/- v té konfiguraci, jakou známe i z Prahy, nevím proč se kolem napájení z třetí koleje dělá takový problém. |
|
|
|
| P.P.S. zde ovšem opět narážíme na to, že trasy C(D) a A nemají kompatibilní zabzař a vlaky by musely jezdit podle návěstidel.
A je taky otázkou, co by to provedlo jednak se zabzař na A a taky s intervaly vlaků tamtéž, protože zatímco split mezi C a D je naprosto bezproblémový, protože stejně část lidí, co dnes jede C by jela D nebo by jim to bylo jedno -můj případ-, což znamená, že když se to do tunelu na C nasouká dneska, nasouká se to tam i po zavedení D, neb obě větve můžou mít tím pádem delší intervaly, tak na A by to asi udělalo pěkné rázové vlny a asi ne zcela žádoucím směrem. |
|
|
|
| AVip:
co na to řekne Nuselák - nejpíš nic a spadne rovnou bez varování
Asi tak nějak. Řekněme, že ve špičce pracovních dnů by se ineterval snížil z 1:45 na 1:00, při obousměrném provozu tedy na 0:30. To je 120 průjezdů za hodinu. Kam se na to hrabou Gottwaldovy tanky :) V době kdy Nuselský most potřebuje generální rekonstrukci, nevím nevím.. IMHO se měli zaměřit na úsek 'Hlavní nádraží > Pankrác', potom odstavit Nuselák a pak teprve vymýšlet Písnici. A přinese to samozřejmě kolaps stanice I.P. Pavlova - to je bez jakýchkoli debat.
Nicméně tu alternativu chápu. Je to cesta jak postavit stanice a tunely za nižší cenu. Byť ve výsledku to o tolik nižší nebude. Nesouhlasím jen s tím, že by v budoucnu nešlo udělat protažení do Středních Čech. Všechno jde, když se chce. |
|
|
|
| P.S. Ještě by mi mohli v rámci toho projektu splnit můj "mokrý šotosen" a zajíždět propojkou na Náměstí Míru, čímž by se nové písmeno trasy definitivně obhájilo a krom toho by to umožnilo splnit další původní účel trasy D, t.j. ulevit přecpaným přestupům Muzeum a I.P.Pavlova.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|