Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AHÁ^2
Důvodem vystoupení strojvedoucího byla podle informací Zdopravy.cz porucha střadačové brzdy. Vlak se rozjel, dveře se automaticky zavřely, takže strojvedoucí do něj už nemohl naskočit. Okamžitě volal výpravčí, která si vzpomněla, že ve vlaku viděla svoji známou a zavolala ji s instrukcemi, aby zatáhla za záchrannou brzdu. „Její účinek není ale takový, že by vlak zvládla zcela zastavit. Nicméně ho výrazně zpomalila, do Velkého Meziříčí přijel vlak už poměrně pomalu,“ řekl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. |
|
|
|
| Marshall: Těžko říct, co to bylo, ty ilustrační fotky jsou v těch článcích různé, takže z toho moc usuzovat nelze. Ale u lokálek na Plzeňsku jsem takhle prosklené dveře ještě neviděl, tam jsou vždy pevné. |
|
|
|
| Ahá. Kdyby to byla 810 (Kufr), tak tam vyrazit dveře není problém. Nevím, co je to za sklo, ale možná by šlo rozbít i tady.
Dveře v 840 |
|
|
|
| Marshall: Hele, na webu Českého rozhlasu psali, že to zkoušeli :-) |
|
|
|
| kapitan Pike: Ta by fungovat měla. Myslím, že za ni nikdo nezatáhl :D |
|
|
|
| Spíš mi přijde zarážející, že nefungovala záchranná brzda, byť jsem o její funkčnosti nikdy neměl velké iluze :-) |
|
|
|
| Tady je přibližný profil trati. By mě zajímalo, co se dělo mezitím ve vlaku. Ty údolí(3x) v profilu jsou samozřejmě přemostěny. |
|
|
|
| Dopravní podnik v Karlových Varech je fakt vstřícný k přespolním cestujícím kteří chtějí poctivě platit.
Platnost starších jízdenek skončila 31.12.2017 a výměnu prováděli pouze do 31.3.2018. To je holt vstřícnost, i kdyby na to upozorňovali rok dopředu. |
|
|
|
| Mvek: K přejmenování ulic docházelo za bolševika hlavně z toho důvodu, aby se předešlo duplicitám v názvech, s tím, jak Praha expandovala a doslova asimilovala spoustu okolních obcí. |
|
|
|
| Vyhrabal jsem náhodou souhrnný soupis přejmenovaných ulic a náměstí z novin někdy z 90. let (zmiňují, že už by to měla být většina, že kromě části Jižního Města se snad už moc změn dít nebude).
A jako v mnoha případech asi chápu, že třeba ty ulice byly dříve přejmenovány za minulého režimu, tak proč je nepřejmenovat znovu (doufejme k původnímu, a ne kdoví jakému novému). Už horší je to u ulic a náměstí, která vznikla za minulého režimu, tam bych byl proti tomu, snad až s výjimkou pojmenování podle extrémně negativní osoby (něco jako Stalinovo, Hitlerovo apod.). Zejména pak v souvislosti s buzerováním občanů se změnou adres nejen u institucí, ale i na dokladech.
Ale některé názvy mi do hlavy nejdou. Třeba proč přejmenovali náměstí Astronomů na Sluneční náměstí... (leda, že by už tehdy v tomto měli prsty developeři) |
|
|
|
| Mvek: Kvůli tomu jsem to sem dal. :D |
|
|
|
| Marshall: Tj., ale trochu mě děsí to Slovensko. |
|
|
|
| Nutno podotknout, že Rakousko je lehce zavádějící díky obtížnějšímu terénu. |
|
|
|
| V Plzni jsem si vzpomněl na Pikeův příspěvek o plzeňských revizorech z fóra o narážkách na ST a 47. Zatímco v Pražské MHD jsem byl kontrolován tak 2-4krát ročně, možná i méně často, v Plzni to je téměř každý týden, někdy i několikrát (jednou mě dokonce titíž revizoři kontrolovali ve dvou navazujících dopravních prostředcích). Kontrolu jízdenek třeba v tramvaji dokonce oznamuje automatické hlášení, přičemž revizoři stihnou mezi zastávkami zkontrolovat všechny cestující... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|