Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Marshall:
Why are Britain’s trains so bad - could nationalisation fix them?
Pár slov k britským železnicím...
- Británie nikdy nezažila obdobu toho, co se dělo např. v našich končinách za Rakouska, t.j. období znárodňování a privatizací, to mělo např. za následek, že každá soukromá železnice byla "co kus, to originál". Tento stav byl v podmínkách WWI neudržitelný.
- o znárodnění se tak uvažovalo už v roce 1918, nakonec byly vytvořeny čtyři velké železniční společnosti zhruba na půdorysu podobných průjezdních profilů a pravidel - GWR, LMS, SR a LNER.
- záhy se ukázalo, že situace spěje k tomu, aby se velká čtyřka změnila na jednoho obra a dva trpaslíky, LMS se nepokrytě snažila převzít SR (která byla nadto ještě zdevastována WWII), takže se dá říci, že znárodnění byla jediná cesta v daný okamžik, jak zabránit vzniku soukromého de facto monopolu.
- cca. 10 let to fungovalo, pak zcela dle zásad nefungování státem řízených firem došlo k náhradě lidí znalých problematiky a lokálky začaly být prodělečné
- tehdejší ředitel britských drah, Richard Beeching, nevěděl nic lepšího, než začít s likvidací lokálek (a také zavedl modrošedý nátěr zvaný BR blue, koincidence se zavedením "najbrtu" v době, kdy ČD/SŽDC likvidovaly lokálky jako třídu se nezdá být zcela náhodná)
- pak přišla "železná lady" a jako správná ortodoxní konzerva nařídila privatizaci (privatizace zisků pozitiv a naopak socializace negativních externalit přece musí zabrat vždycky)
- výsledkem je dnešní stav
- české železnice jsou na tom s elektrifikací ještě hůře, než britské (což je s ohledem na to kolik elektřiny "vyvážíme" zvlášť pikantní)
- britské dráhy udělaly ovšem ještě jednu pitomost a to ještě v časech BR - oblíbily si motorové jednotky místo normálních vlaků (ostatně, to je vidět i v onom videu), to značně snižuje flexibilitu celého systému
- a konečně, po sérii katastrof na britských drahách se začíná opět hovořit o znárodnění, neboť i na veřejnost pronikají prostřednictvím zaměstnanců železnic informace na téma laxní přístup k bezpečnosti u soukromých dopravců (asi ne u všech, ale i tak...) |
|
|
|
| Hradec Králové není moc přívětivý vůči chodcům. Občas nedávno vystavěné sídliště s odnikud nikam vedoucími chodníky, silnice s pruhem pro cyklisty, ale bez chodníku a přechodů jak šafránu.
Nemusím mít přechod na každé straně křižovatky jako v Praze a ani na každé křižovatce, ale okolo historického centra bych docela rád přešel a pokračoval po hlavních silnicích, a ne šel sto metrů kdoví kam. Nutno podotknout, že i když pak mohu mimo přechod přecházet legálně, tak na mnohých místech jsou ještě radši zábradlí.
No a víceproudá křižovatka Gočárova okruhu s Gočárovou třídou by taky nemusela mít záměrně nastavené semafory tak, aby se dalo přejít jen do půlky na malý ostrůvek, kam se víc jak šest lidí bezpečně nevejde. A i tak bych o bezpečnosti trochu pochyboval. |
|
|
|
| Marshall: Zrovna tento systém "privatizace" tvorbou oblastních monopolů mi pro vlakovou dopravu připadá celkem špatný. |
|
|
|
| Hm, při 135 možná až o deset, ale při 50 třeba jen o tři.
A já mluvil o reálné rychlosti, ne o tacho rychlosti. Jel víc jak 52 podle GPS. Samozřejmě z kopce. A to i na místě, kde byla 30.
Marshall: Jo, na to bacha. |
|
|
|
| kapitan Pike: Závisí i na kolech. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, aspoň to potvrzuje, že tachometry v autech ukazují přestřelenou rychlost :-) |
|
|
|
| kapitan Pike: Součástí většiny navigací, teď už to mají Google Mapy, je v zásadě přesné měření rychlosti. Je pak úsměvné sledovat, jak podle tachometru jedu 135, kdežto v reálu 125 :-) |
|
|
|
| Tak cyklistické tachometry ukazují přesně, na rozdíl od těch v autech :-) |
|
|
|
| Ta "radost", když předjedete cyklistu, co se moc ke straně neklidí, a on vás pak v obci začne předjíždět rychlostí cca 53 km/hod. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak Předlitavsko je Předlitavsko, že... :-D
Ale stran D4 - znám ji jak své boty a řeknu to takto: letos se ŘSD významně postaralo, abychom D1 opravdu nezáviděli, jsou tam 4 omezení a z toho 2 jsou opravdu hodně drsná (tedy ono to není na D4 jako takové, ono je to na 4, ale to na výsledku mnoho nemění). |
|
|
|
| AVip: Za posledních 14 dní jsem do syta okusil dálniční systémy Maďarska, Chorvatska, Itálie, Slovinska a Rakouska. Po Rakousku jsou naše dálnice zdaleka nejlepší, čili já si teď nějakou chvíli stěžovat nebudu ;)
Nicméně v ČB tě to z jihu nekompromisně hodí na čtyřku. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Nevím, jak je to značené v ČB, ale vím, že v Písku je to podle hesla "kníže Potěmkin by měl radost".
Mmch. letošní "D4" si s D1 zas až tolik nezadá... |
|
|
|
| Heh, cedule v Českých Budějovicích navádějí na Prahu skrz (D)4 :-) |
|
|
|
| Bohužel šetření nehody nákladního vlaku u Mariánských Lázní ukazuje, že strojvedoucí zřejmě trojnásobně překročil povolenou rychlost.
WTF?
Tady (Twitter) je video. |
|
|
|
| Pozemstan: Jako Smíchovské nádraží jsem poznal po dlouhé době (text jsem tehdy ještě nečetl) a Karlštejn dále od Berounky zahlédl ještě později. O tohle ale nejde. Spíš o provedení té výplně mezi unikátními pamětihodnostmi ze sériových dílů. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé. Je fakt, že "unikátní model Prahy, Středočeského, Libereckého, Ústeckého, Karlovarského a Plzeňského kraje v měřítku H0 (1:87)" s počtem budov 1071 a rozlohou 574 resp. plánovaných 1008 m2 (odpovídá v daném měřítku jen asi 7,6 km2) asi úplně věrný (kompletní) nebude, ale vypadá to obdivuhodně... |
|
|
|
| Z trochu jiného soudku...
SlowTV - Království železnic
Mno, kvalita přenosu je tedy dost zpátečnická, u modelu fakt je potřeba, aby těch maximálních 720p bylo aspoň minimálně ztrátově komprimovaných.
Jinak super, mám dojem, že tyhle živé přenosy mě postupně odradí od toho do Království železnic jít:-). Protože roztomilé to je, práce je tam hromada, ale nějak mi nesedí ta snaha nacpat na omezený prostor co nejvíc všeho možného. A přijde mi pak, že kvantita a občasné specialitky převládají nad kvalitou celku. Ostatně mi přijdou i nějaké tunely nepřirozeně široké na jednokolejnou H0 trať. Některé dvojkolejné mosty vypadají jak ze staré hry, chybí jim provázání mezi oblouku napříč, nebo něco, nevím. Budovy se dost často opakují atd.
Asi jsem moc náročný, a mnoha dětem to bude asi fuk. Ale když už platit dost, tak bych si radši ještě připlatil a jel do Německa na jejich modely. Nebo bych radši za menší cenu viděl důkladně zpracovaný malý model. |
|
|
|
| Když v City Elefantu (pražská S1 pozdravuje) vypadne vzduchotechnika v jednom vagónu, jede zavřený prázdný, lidi tam nepustí. Obvykle to bývá druhá třída, takže zbytek 2. třídy je narvaný. Je to docela často.
Bohužel za 1. třídu si nelze připlatit, když máte předplacenou PID, museli byste si koupit celou jízdenku u průvodčího. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|