Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| IP Pavlova, zvláště po ránu, připomíná mraveniště. Pokud mu někdo v dohledné době neulehčí, nápor "D > Pankrác > IP Pavlova" nemá reálnou šanci zvládnout. Ono by teoreticky stačilo navést 10, nebo lépe 22, právě na Muzeum, což by znamenalo přistavět kolik? cca 300m kolejí? To snad není takový problém. Navíc by se dala udělat spojka se zastávkou Hlavní nádraží situovanou o mnoho řádů lépe než je ta aktuální. A rázem by po Vinohradské mohli jezdit 3 linky a dopravní obslužnost Vinohrad by konečně začala dávat aspoň trochu smysl. (I když by se tam toho muselo změnit trochu víc)
Tramvaje potřebují trolej a ty musí držet další lana.
Opět špatně. Soudruzi z MČ P1 by si měli vyjet třeba na Barrandov, aby zjistili že troleje se dají upevnit i jinak a takovéto upevnění může být i esteticky vsazeno do projektu jako moderní doplněk. ale to by holt někdo musel myslet. A taky chápu, že IP Pavlova už je MČ P2 :) |
|
|
|
| AVip: Tak ano, je důležité zvážit dostupnou infrastrukturu a s tím související finance.
Jinak mi ale nepřijde vhodné dnes uvažovat o Muzeu jako o velkém "hubu". A to vzhledem ke hustotě turistů atd. Ti by prostě nedělali dobrotu, kdyby chtěli využívat páteřní linky na kousíček (což nedělají ani v případě toho metra). Takže cosi jako elektrobusy by na více místech starší zástavby mohly pomoct právě odklonit turismus od základní infrastruktury MHD.
A naopak centrální přestupní body bych směřoval dál od Václaváku. I.P. Pavlova je zrovna těžko řešitelný problém, ale máme tady trasu D, která má vést nejen přes Náměstí Míru,ale i mít přestup na Hlavní nádraží, takže bych spíše přivedl koleje tram k nádražní budově a Mírák i Hlavák využil víc.
(I když uznávám, že něco by bylo třeba na variantě, kdy většina tram, co nyní jezdí přes Štěpánskou, jezdila po modernizované části tratě 11ky z Pavláku na Muzeum, pak dolu po Václaváku, a opět třeba přes Jungmannovo náměstí k Máji - MyTescu. Ale skutečně bych se bál, že praktické využití v době turistického návalu by to taky moc nezpříjemnilo.) |
|
|
|
| Mvek:
řešení elektrobusy může být mnohem lepší,
Sliby se slibují, blázni se radují... (nic ve zlém) - to jsem už v podání této garnitury (nejen) v dopravní oblasti zažil.
Radši bych řešení, pro které existuje infrastruktura, než nějaký vzdušný -či v tomto případě elektrický- zámek...
Stanice Muzeum byla stavěna jako hlavní přestupní "hub", kde se potkávají dvě linky metra + linky tramvají (takže je pro dnešní zátěž zbytečně naddimenzovaná) a všichni cestující přestupující na tramvaje se přelili zejména na I.P.Pavlova. Pokud nedojde k "off-loadnutí" části cestujících z I.P.Pavlova zpátky na Muzeum, budou se tito ve špičkách po uvažovaném zavedení turniketů pravidelně vzájemně ušlapávat. |
|
|
|
| Na Václavák se tramvaje nevrátí - tak mají svým způsobem pravdu, řešení elektrobusy může být mnohem lepší, protože vést nějakou páteřní linku by nebylo vhodné (viz případy, kdy mají obyvatelé Tróji s BUSem do ZOO smůlu, nemohou se do něj vejít).
Na druhou stranu by určitě bylo zajímavé i zkusit něco zvláštnějšího, třeba pohyblivý chodník (i když pohyblivé schody na Letnou tu už kdysi byly).
Brněnské „metro“ už je na stole úředníků kraje, peníze na ně nejsou - ambiciózní plán, a snad i smysluplný, ale viděl bych to dost pesimisticky.
První BUS zastávka ze slámy v ČR - prý není příliš hořlavá. Tak třeba vydrží víc, vandaly by rozhodně mohla a povětrnostní vlivy možná ne, ale těmi vandaly se to vykompenzuje.
Btw. ta hořlavost mi připomíná, že nechápu, proč nám tolik hoří autobusů apod. Že někdy chytne od motoru, a je tam velký žár atd. to pochopím. Ale občas líčí, jak rychle shoří interiér. Nejsou náhodou přísné limity na hořlavost interiéru? Do auta si kvůli tomu člověk nesmí dát ani nějakou dečku na sedačku, pokdu není nehořlavá. |
|
|
|
| Tak po vzoru Pirátů z Karibiku jsme včera byli na vlnách Podivína = jeli po D2 nedaleko obce Podivín, kde stejně jako jinde i na D1 jsou přeasfaltované betonové díly dálnice.
Jestli se za tyhle úseky platí (nákladní) mýto stejné jako jinde, je to pěkně nespravedlivé. Vždyť to těm vozidlům škodí, a když pojedou dostatečně pomalu, aby to bylo znát málo, tak zas nemusí jet po dálnici.
Nemluvě o tom, že se na tom v zájezdovém autobuse nedá spát:-). Ale tak to jsem po tom množství silnic první (možná i druhé) třídy v Maďarsku byl zvyklý. |
|
|
|
| Yakuzza: Zajímavé, myslím, že u nás je 97 historická tram:-). |
|
|
|
| Včera jsem jel z hospody domů noční 97 a nestalo se vůbec nic zajímavého :-) |
|
|
|
| Aneb doslova využijeme provokativní hlášky, že Brno je obydlená zatáčka na cestě Praha-Vídeň. |
|
|
|
| Ty z Brna ne :)
Ale jo, když nebude nic zajímavějšího, tak je to taková dopravácká samomluva:-).
Navíc možná poslední týden v srpnu se s přítelkyní objevíme v Brně, abychom ho vzali nejen jako cíl výletu, ale i jako výchozí bod pro výlet do Vídně. |
|
|
|
| Yakuzza, the joke killer :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak si to fórum přejmenuj tak, aby odpovídalo tématu. |
|
|
|
| Yakuzza:
Opravdu tyto neuvěřitelně zajímavé historky někoho zajímají? :-)
Ty z Brna ne :) |
|
|
|
| Nedávno jsem jel z práce, a na Mendláku zjistím, že opravují ostrůvek a že 37 spolu s 25/26 odjíždí z náhradní zastávky u pivovaru, kousek od zastávky 84, taky jsem nikde neviděl oznámení.
A před začátkem prázdnin dosahovalo zpoždění ranních spojů 51 od Barvičovy ve směru na Zvonařku až 15 minut, což bylo způsobeno pravděpodobně totálně zacpanou křižovatkou Úvoz x Tvrdého od Žlutého kopce.
Asi dva týdny zpátky jsem jel z Kohoutovic do Soběšic, tzn. z Pisárek 84 na Královo pole, nádraží. Řidiči se povedlo naprosto odignorovat zastávku Anthropos (i když je na znamení až od 20h) a nebohé slečně zastavil až na zastávce Pod Jurankou. Se asi trochu prošla kolem řeky.
---
A tak dále. Opravdu tyto neuvěřitelně zajímavé historky někoho zajímají? :-) |
|
|
|
| Tak bod s neaktuálností změn v dopravě na webu DPP už prý řeší delší dobu a chtějí udělat ty informace skutečně aktuální. |
|
|
|
| Poslední cca měsíc a půl si se mnou pražská MHD hraje:-).
Někdy v červnu jsem přijel pozdě, protože u nás autobus přejel zastávku, asi když na řidiče cestující začali hulákat, zastavil o blok dál, blokujíc dopravu, takže bych ho nedoběhl, kdybych se zbláznil.
(Ještě dříve jsem tu zmiňoval, jak dráhy vynechaly spoj, a tak šetřily na S lince)
Před dvěma týdny jsem měl štěstí na transformaci BUSu v hoblík, kdy odřel vyjíždějící auto z řady zaparkovaných (a ženská si troufla tvrdit, že je to jeho vina, byť na ni těsně předtím zatroubil, asi se holt lekla:-)).
No a včera jsem dal na oznámení DPP, že je tu výluka a BUSy jezdí jinudy do odvolání, bohužel asi 4 dny po začátku už odvolání zřejmě proběhlo, což na webu nemají, takže jsem se kýženého BUSu nedočkal.
Po cestě zpátky jsem zase chytil zpožděný BUS, který si to navíc v Satalicích spletl a vydal se po objetí daných zastávek zpátky do Kbel, odkud přijel, takže se musel točit, a v důsledku se zpozdil, že mi těsně ujela návazná tramvaj.
Ale nic extrémního, spíš se to tak hezky sešlo. |
|
|
|
| Já se po cestě z Mariánek vlakem nachytal, snad už podruhé, na kupé přednostní pro matky s dětmi do 15 let. Průvodčí byl nepříjemný, ale nevyhnal nás, když už jsme byli v kupé s nějakou matkou a s velkými zavazadly, takže putování po vlaku by bylo problematické.
Asi jsem symbol na vagonu přehlédl, ale výpravčí, nebo co to bylo za ženu v ČD stejnokroji, nás s přítelkyní nechala nastoupit bez jakékoliv poznámky a holt řazení vozů hlásí nebo na tabuli ukazují jen na málo nádražích, aby si člověk všiml spíš než někde možná na vagonu malé podivné ikonky (je pak i na kupé). |
|
|
|
| Dnes jsem musel do horních Hodkoviček. Vskutnku krásná cesta.. Na Výtoni přestup na X3, od Černého koně pěšky do supr-kopce a asi půl kilometru vlevo. Při zpáteční cestě jsem potřeboval jet na Kačák, tak jsem zvolil 106-ku a šel asi 2 kilometry někam lesem.. Docela by mě zajímalo, proč zrovna sem ta MHD nezajíždí. A přitom by se to dalo vyřešit třema zatáčkama třeba 121-ky.. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Neříkal jsem to, jen jsem říkal, že v Praze snad žádné nejsou.
Naopak souhlasím, že jsou zastávky, kde by to vůbec nevadilo, třeba Plynárna nebo Teplárna Michle, které fungují jen ve špičce, jedna z nich i přes den, kdy je kontaktní centrum otevřené.
A ano, Hloubětíny budou taky dobrý příklad.
Celkově mi to přidání nevadí, byť v mnoho z těch zastávek, couž jsou i od jara, v 90% má aspoň jednoho čekajícího člověka. |
|
|
|
| Mvek: Vzpoměl jsem si jak jsi říkal, že tram zastávky na znamení nejsou dobrým nápadem.. Dneska jsem jel po delší době 19-tkou z Lehovce a musím číct, že Starý i Nový Hloubětím by klidně na znamení být mohly..
Jinak zvýšení zastávek na znamení celkem chválím. Z aktuální zkušenosti nejvíc na linkách 101, 104 a 120.
Co nechválím je jízdné za 32. To je za současného stavu opravdu nemístné.. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|