| | Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) | 
 |  |  | 
 
|  |  | |  | | Mirak: Vida, tak trochu méně no. | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Mvek: Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750
 
 Rezidenti na to mají dotaci od města 1400
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Nesouvislé postřehy z cestování do Brna:-). 
 Nevím, proč poslední večerní tramvaj 1 jede dva a půl vagónu dlouhá, ale asi potřebuje přejet na druhou konečnou (bylo to z Řečkovic do Bystrce), ale je to zajímavé, když na Mendelově náměstí musí mít speciální označník o kus dál, kdy některé dveře vedou na přechod pro chodce kolmé ulice:-).
 
 Jízdenky ČD jsou už docela dynamické, takže koupit si ji pět dní před cestou do Brna stojí 300. Tedy plus mínus dvacka, záleží odkud kam, kudy a kdy přesně. Takže dražší byla hezčí zato o hodinu delší cesta přes Žďár. Regiojet samozřejmě byl taky už vyprodán až na časově nevhodné spoje, kde by to ale stálo i bez slev o stovku méně.
 
 Nevím, jestli je větší hrůza nádraží Královo Pole nebo Židenice, ale tak minimálně Židenice mají před přesunem hlavního nádraží rekonstruovat a nebylo by to Brno, aby ho taky o kus neposunulo, byť jen o pár set metrů v rámci zpřístupnění od tramvaje.
 
 Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750. Zato dílčí jízdné za 25 hodinu přestupní, o tom se nám tu může zdát.
 
 Obyčejné rychlíky (Vysočina přes ten Žďár) ještě jezdí i s vagóny, kde se WC nesmí používat v zastávce a tunelu...
 
 Cestovat s fanoušky Komety jedoucími na zápas v Pardubicích bylo hlučné, ale mohlo být hůř, nemuselo jich být jen šest nebo kolik.
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | No jako je tam trosku zoubek no .. Jinak jak na to koukam tak treba Libye by mela byt taky spsi F a ne H.
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Telemachus Rhade: Zatímco už je správně pod čarou
 
 Zatímco Rakousko je už správně pod čarou
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | leena: ICAO dělí Evropu jen na severní a jižní. Zatímco už je správně pod čarou, Česko samozřejmě patří na sever. Taky z té mapky vyčuhuje :-/ | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | A co je tam treba Rakousko? taky jih nebo stredni? | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Který chytrolín zařadil v ICAO tabulkách Česko do Jižní Evropy? Teď na fcb někdo označil PRG jako LKPR a fakt jsem si myslel, že se plete. (L = Jižní Evropa) Nepletl. Píčovina. | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Pozemstan: Taky jsem k tomu dospěl, ale pak někdo zapomněl přidat současné údaje ke srovnání. | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Mvek: Zajímavé, ty přehledy na konci pod nadpisem "Fakta roku 1989 (s přispěním mluvčího ČD Petra Šťáhlavského)" asi budou všechny z minulosti, i soudě podle času vlaků na trati Praha - Plzeň, které jsou nyní u expresů o cca 25 minut kratší než uvedené minimum (beru-li dobu jízdy mezi hlavními nádražími). | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Srovnání cestování vlakem po ČR před třiceti let a dnes Akorát nějak je to zmatené u těch rychlostí na konci, jak to tedy je v současnosti, a jestli ty příklady tras na konci jsou pak současnost, nebo vše jen minulost.
 
 Zajímavé tedy je, že se zlepšily dojezdové doby, počty spojů i ceny, akorát na některých menších tratích to bude horší.
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | kapitan Pike: Když jsem s nimi jezdil před rokem do Plzně pravidelně, než jsem přešel k ČD, také už se často stávalo, že se v SMS předem omlouvali, že stewardka nebude přítomna. | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | To je asi pravda, z trasy Praha-Plzeň už prakticky vyřadili stewardky. | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Mvek: Jasně, fotku jsem si podrobně prohlédl později... 
 Jinak v pátek jsem na Černém Mostě viděl před 19. hodinou autobus linky RJ do Liberce a byl to také zrovna bílý vůz, jen se žlutým pruhem s logem RJ a popisem, že jde o linku Praha - Liberec. U vchodu myslím stál jen řidič... Někdy je ale druhý autobus úplně jakoby jiného dopravce. V této diskusi na Twitteru lidé popisují zhoršení kvality přepravy a i výskyt různých starých karos, autobusů venkovských fotbalových klubů apod. Vedle toho možná své vlastní vozy nasazují na lukrativnější zakázky... -)(
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Pozemstan: Na to, že nás tam i zpátky po čtyřech hodinách odvezly stejné autobusy, a mohl si v nich i někdo něco nechat, tak asi teď mají dost autobusů:-). Jinak předpokládám, že linkové žluté autobusy nejezdí na horní parkoviště pod lanovkou.
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Mvek: Zajímavé, to jsem také netušil, spíše jsem viděl, jak si naopak RJ najímá i nežluté autobusy na posílené spoje. Nejprve jsem si říkal, co je zvláštního na tom, že Regiojet jezdí do Liberce... -) | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Je to fajn, když se můžete svézt autobusem Regiojetu z Prahy až pod Ještěd:-). 
  
 (Firemní výlet - netušil jsem, že se autobusy Regiojetu běžně najímají.)
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Marshall: Why are Britain’s trains so bad - could nationalisation fix them?
 
 Pár slov k britským železnicím...
 
 - Británie nikdy nezažila obdobu toho, co se dělo např. v našich končinách za Rakouska, t.j. období znárodňování a privatizací, to mělo např. za následek, že každá soukromá železnice byla "co kus, to originál". Tento stav byl v podmínkách WWI neudržitelný.
 - o znárodnění se tak uvažovalo už v roce 1918, nakonec byly vytvořeny čtyři velké železniční společnosti zhruba na půdorysu podobných průjezdních profilů a pravidel - GWR, LMS, SR a LNER.
 - záhy se ukázalo, že situace spěje k tomu, aby se velká čtyřka změnila na jednoho obra a dva trpaslíky, LMS se nepokrytě snažila převzít SR (která byla nadto ještě zdevastována WWII), takže se dá říci, že znárodnění byla jediná cesta v daný okamžik, jak zabránit vzniku soukromého de facto monopolu.
 - cca. 10 let to fungovalo, pak zcela dle zásad nefungování státem řízených firem došlo k náhradě lidí znalých problematiky a lokálky začaly být prodělečné
 - tehdejší ředitel britských drah, Richard Beeching, nevěděl nic lepšího, než začít s likvidací lokálek (a také zavedl modrošedý nátěr zvaný BR blue, koincidence se zavedením "najbrtu" v době, kdy ČD/SŽDC likvidovaly lokálky jako třídu se nezdá být zcela náhodná)
 - pak přišla "železná lady" a jako správná ortodoxní konzerva nařídila privatizaci (privatizace zisků pozitiv a naopak socializace negativních externalit přece musí zabrat vždycky)
 - výsledkem je dnešní stav
 - české železnice jsou na tom s elektrifikací ještě hůře, než britské (což je s ohledem na to kolik elektřiny "vyvážíme" zvlášť pikantní)
 - britské dráhy udělaly ovšem ještě jednu pitomost a to ještě v časech BR - oblíbily si motorové jednotky místo normálních vlaků (ostatně, to je vidět i v onom videu), to značně snižuje flexibilitu celého systému
 - a konečně, po sérii katastrof na britských drahách se začíná opět hovořit o znárodnění, neboť i na veřejnost pronikají prostřednictvím zaměstnanců železnic informace na téma laxní přístup k bezpečnosti u soukromých dopravců (asi ne u všech, ale i tak...)
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Hradec Králové není moc přívětivý vůči chodcům. Občas nedávno vystavěné sídliště s odnikud nikam vedoucími chodníky, silnice s pruhem pro cyklisty, ale bez chodníku a přechodů jak šafránu. Nemusím mít přechod na každé straně křižovatky jako v Praze a ani na každé křižovatce, ale okolo historického centra bych docela rád přešel a pokračoval po hlavních silnicích, a ne šel sto metrů kdoví kam. Nutno podotknout, že i když pak mohu mimo přechod přecházet legálně, tak na mnohých místech jsou ještě radši zábradlí.
 
 No a víceproudá křižovatka Gočárova okruhu s Gočárovou třídou by taky nemusela mít záměrně nastavené semafory tak, aby se dalo přejít jen do půlky na malý ostrůvek, kam se víc jak šest lidí bezpečně nevejde. A i tak bych o bezpečnosti trochu pochyboval.
 | 
 | 
 | 
 
|  |  | |  | | Marshall: Zrovna tento systém "privatizace" tvorbou oblastních monopolů mi pro vlakovou dopravu připadá celkem špatný. | 
 | 
 | 
 
 | 
 | HLAVNÍ STRÁNKA 
UŽIVATELÉ[ DISKUZNÍ FÓRA ]
 VYHLEDÁVÁNÍ
 STATISTIKY
 AKCE
 
NASTAVENÍFAQ
 ARCHÍV
 
 
  
 |