Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Na K-Reportu jsem narazil na dvě prezentace - zde a především zde - ke konceptům pražské metro linky D.
Hlavně u té druhé prezentace mě napadlo pár otázek, a sice k té "nové koncepci" - to jako chtějí vést v úseku Pankrác - Nádraží Holešovice dvě linky po jedné trati? Protože nepředpokládám, že by neměli na to razit novou, stavět nové stanice apod...?
Co se týče větve Depo Písnice - Pankrác, pochopil jsem, že aspoň tam plánují implementovat ty nové prvky jako bezpečnostní stěna, turnikety apod? Protože jestli chtějí tu trať budovat podle současné podoby pražských stanic a nedejbože tam nasazovat ty sovětské vraky z béčka, s nějakým bláhovým příslibem modernizace do budoucna, to by mi přišlo těžce mimo.
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení? |
|
|
|
| Každopádně nás teď čekají i lokální velké změny, a to od pondělí nefunkční most v Michelské ulici, a tudíž žádné BUSy mezi Michelská a Na Rolích.
Výsledkem je rozházení BUSů jako 150, 139, 124 a ještě tuším jednoho buď na Pankrác a přes Jezerku, nebo přes Spořilov a Bohdalec. |
|
|
|
| AVip: Ugh, no stáhl jsem si, ale asi si ušetřím zdraví a počkám si na studování, až teprve to bude definitivní, přece jen městské části by se ještě mohly dost vzbouřit. To už jsem také četl velmi rozsáhlý záměr změn Ropidu před asi dvěma lety a byl zkritizován a utichl. Možná je z něj teď tohle. |
|
|
|
| V Praze se řítí na nás změny...
http://www.novinky.cz/domaci/270524-prazskou-mhd-cekaji-od-zari-velke-zmeny-ruseni-linek-i-metrobusy.html?ref=ostatni-clanky
Pokud by někoho zajímaly detaily:
http://ulozto.cz/x87e94S/navrhzmenropid-prezentace-14-6-2012-zip
(z K-Reportu, evidentně to někdo vynesl) |
|
|
|
| TelemachusRhade: To ano, ale snad nezůstane jen u toho... |
|
|
|
| A výborně, mně to bylo divné, Suchdol je víska někde blízko Kutné Hory... |
|
|
|
| V neděli nám mění jízdní řády PID. Z infa není jasné, zda to hrozí všem linkám.
A dále přidávají nějaký BUS 4xx v Milovicích, prodlužují 3xx jako např. 381 ze Suchdola do Kutné Hory, něco kolem POděbrad.
A také dochází k plné integraci vlaků S3 a R3 Praha-Čakovice-Všetaty.
Vznikají pásma 6 a 7 a k tomu nové lístky na 10 a 11 pásem (76 a 84 Kč). A patřičné kupony. |
|
|
|
| Mvek:
To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister!
To rozhodně...! :-D
Jinak konkrétní přehled událostí, které vedly k tomu, že část britských železnic i s vozovým parkem skončila v německých rukou, je na Wikipedii.
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Schenker_Rail_%28UK%29 |
|
|
|
| To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister! |
|
|
|
| Pozemstan: Přesně tak! :-D
|
|
|
|
| AVip: Královnu země, která dala světu železnici a vedla s Německem dvě světové války, poveze lokomotiva německých drah? -)
|
|
|
|
| (teda najít nějakou rozumně použitelnou fotku s použitelnou adresou... no nic)
Fotografie lokomotivy řady 67, která (po)veze královský vlak k 60. výročí. Schválně, kdo si všimne jisté historické ironie? :-)
|
|
|
|
| A koukám, že DPP pokračuje v šou, před pár dny vyhlásili výluku Letenské náměstí - Špejchar, také snad na celé léto.
Nestudoval jsem změny samotných linek (a zrušení linky 15), ale pobavilo mě, že zavádějí náhradní TRAM dopravu Strossmayerovo nám. - Letenské nám., a pak náhradní BUS dopravu Letenské nám. - Špejchar.
To si v praxi nedovedu představit, že by tolik lidí jezdilo právě na Stross z tamté části, a zbytek zas na druhou stranu? To je přece nesmysl. A zavádět tram mezi 3 zastávkami mi přijde také ujeté, zvláště, když budou muset na Strossu řešit otočení tram mezi kolejemi (nebo snad bude zajíždět až na Výstaviště na smyčku, jen tam nebude stavět??). Fakt nechápu, proč nedají radši BUS na celou trasu. |
|
|
|
| A hlavně pro tebe to zajímavé nebude, jak jsi ostatně popsal to spojení. Mně to přišlo zajímavé až tak od 6 a více cest ala Praha-Chotěboř. |
|
|
|
| Pozemstan: Tak jezdit častěji vlakem, tak se ta karta vyplatí, a to s tou elektronickou peněženkou, protože pak můžeš využít i akční ceny na propojení krajských měst, kde navíc lze i využít časové akce (že dopředu stanoví omezený počet lístků levněji), navíc za každý nákup přes automat (lze koupit totéž, co u pokladny) získáš asi 3% (nebo vlastně možná 6%) korun zpátky. Bez ohledu na další akce. A jinak je obecně sleva 75%, která samozřejmě je méně výhodná než skupinová ve 2 lidech. |
|
|
|
| Mvek: Ano, je možné, že automaty ČD, co jsem viděl v listopadu v Brně, byly použitelné jen se speciální kartou ČD a jinak poskytovaly jen informace. Pamatuji si, že jsem jeden zkoušel použít, ale buď to nešlo, nebo se ukázala neobvykle vysoká cena. Každopádně jsem pak u okénka dostal jízdenku do Prahy mnohem výhodněji, v rámci konkurenční akce proti autobusům Student Agency. V Praze na hlavním nádraží jsem ty automaty hledal jen v místnosti s pokladnami a kolem ní, takže je možné, že se nacházejí někde jinde... |
|
|
|
| Zajímavé, mezi výlukami v DPP mi přistály dvě havarijní opravy schodů v metru:-).
Ale zaujalo mě, že Jiřího z Poděbrad bude mít natrvalo ze 3 vstupů do podchodu osazených eskalátory 1 s eskalátorem jedoucím dolu, zatímco dva (směrem na zastávky tram 11 na Vinohradské) zůstanou jako všude jezdit nahoru. |
|
|
|
| Pozemstan: Nj, to jsou ty úseky, kde se vlakem jet jednoduše nevyplatí. Máme na Moravě takhle pár úseků taky, jednoduše to je proto, že mezi těmi městy nevedou koleje :-) Opava - Olomouc (to se jede přes Polsko :-)) nebo třeba Vsetín - Zlín. |
|
|
|
| Pozemstan: Nevím, jaké automaty na vlakové jízdenky myslíš, na Hlavním jsou, ale ty jsou možná jen pro držitele InKarty. A nacházejí se na sloupech nebo u sloupů v té nižší části, blízko průchodů s pohyblivými pásy/eskalátory. Ale vlastně možná si to teď pletu, jak se rekonstruovalo, tak přesně nevím, ale bylo to prostě dole, kde jsou výlezy z metra. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|