Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan:
v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda...
To jsou podle mě soukromé party jízdy :-) |
|
|
|
| AVip: Něco podobného jezdilo v Plzni v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda... |
|
|
|
| Ta argumentace je hodně podivná, byť je pravda, že Výtoň je t.č. významnější přestupní uzel.
A pak je tu bohužel ta věc, že podle současné tak trochu hysterické legislativy nesmí být nově otevřené nástupiště do oblouku... |
|
|
|
| Mvek: Ke kampusu, pokud myslí Albertov, je současná ruina také blíže. Jinak na metro C už lze přestoupit na hlavním nádraží, ale další možnost v Nuslích by asi měla své výhody... |
|
|
|
| Co se týče samotné zastávky, nejlepší by bylo Výtoň a pod Nuselským mostem, poblíž podchodu a cesty na metro Vyšehrad. |
|
|
|
| Praha jedná o koupi nádraží Vyšehrad
Naprosto chápu, že zastávku chtějí udělat na Výtoni, je tam větší provoz tramvají, je tam přívoz a je tam pro to asi lepší prostor. Ale ta odůvodnění, který zazní v článku, to jsou bláboly:
Opětovné využití budovy jakožto železniční zastávky IPR vyloučil. Mluvčí institutu Marek Vácha pro ČTK uvedl, že nynější systém železnic již tento typ nádražních budov nepotřebuje. "Nahradit by ji měla spíše zastávka na pražské Výtoni. Ta má nejenom lepší přestupní vazby, ale i bližší docházkovou vzdálenost například na Karlovo náměstí, Vyšehrad, úřady i v okolí, ale také je to blíže do VFN či na univerzitní kampus," doplnil Vácha.
Vždyť to z Karláku nebo nemocnice je k současné budově o kus blíž! A na Vyšehrad by to bylo taky blízko, kdyby udělali výlez na druhou stranu trati.
A nemluvě o tom, že od Výtoně od tram je to do 500 m a tady je to zas kousíček od zastávky Albertov, ale uznávám, že tam jezdí snad jen jedna linka (14), která nejede na Výtoň.
|
|
|
|
| Pozemstan: Jo, koukal jsem. Aneb jak udělat z podzvukového letadla nadzvukové :-) |
|
|
|
| 16.12.2019: VIDEO: Nová tramvajová trať v Plzni vozí cestující až k univerzitě
Zapomněl jsem se zmínit, že v Plzni již od 16. prosince jezdí (mimo špičku každá druhá) tramvaj č. 4 až k Západočeské univerzitě (nové zastávky Technická u Fakulty aplikovaných věd a Univerzita u budovy Decathlonu).
Stavba proběhla docela rychle, trvala něco přes rok, i když původně se hovořilo o dvou letech (ale zaznamenal jsem i zvěsti, že měla trať dál pokračovat do průmyslové zóny). Dění kolem stavby jsme sledoval spíše jen vizuálně. Zprvu se zdálo, že stavba pokračuje velmi rychlým tempem, ale dokončování už tak rychle nepůsobilo. Byť jsem zaznamenal zmínky o prosinci 2019 a někdy v listopadu jsem zaslechl v MHD, že by měla tramvaj fungovat od poloviny prosince, moc jsem tomu nevěřil. Ještě začátkem prosince se nezdálo, že trať stihnou zprovoznit včas, křižovatka u bývalé zastávky Bory byla rozkopána, ale nakonec to stihli a už v pondělí 16.12. jsem překvapivě mohl jet tramvají z centra rovnou k univerzitě, byť se cesta vlivem menší frekvence tramvají i větší vzdálenosti zastávek od vchodu oproti autobusu zlepšila jen částečně. V posledních týdnech pracovali na trati opravdu intenzivně. Viděl jsem sváření kolejí i kolem 22. hodiny večerní.
Na druhou stranu, snad i vlivem, byť zatím ne tak mrazivého počasí, dosud není dokončena úprava okolí trati. Skoro se zdá, že jak uplynul deadline, většin dělníků a techniky zmizela (ale také byly blízko Vánoce) a došlo jen na menší nezbytné kroky. Snad to neznamená, že skončily smlouvy a teď je výsledek odevzdán městu ve stavu, "jak je"...
Na některých zastávkách a chodnících nejsou vyplněny spáry mezi betonovými dlažebními kostkami. Místo asfaltových cyklistických stezek a části chodníků je zatím jen jakási udusaná podkladová šotolina. Není tak dokončena pěší a cyklistická stezka přes obnovený most podél trati mezi Kaplířovou ulicí a univerzitou, i když jsem někde u mostu z tramvaje viděl ženu tlačit po šotolině s štěrkem kočárek...
Tramvajová i autobusová zastávka s názvem "Bory" se přesunula asi o 400 m na západ, až západně od úřadu práce, téměř k věznici. Nejblíže původní zastávce Bory je nově tramvajová zastávka "Borský park" (a stejně jsou přejmenovány i původní zastávky autobusů). Tramvajová zastávka stojí ale jen na straně tramvají jedoucích na Bory a k univerzitě, zatímco do centra tramvaje staví na zastávce Bory a pak až v zastávce Dvořákova, asi 200 m od Borského parku (zastávky tímto směrem jsou tedy asi 700 m od sebe)...
Také ještě nejsou dokončeny všechny dopravní přechody apod. Chce-li člověk přejít (zúženou) Klatovskou třídu na zastávku tramvaje Borský park, nejkratší cesta vede z obou stran přes přechod, označený zatím z jedné strany zákazem vstupu (podobné jsou i na některých dalších přechodech), navíc je okraj protějšího starého chodníku ještě lemován rozkopaným asfaltem. I když jsem již v prosinci viděl u zastávkových tabulí s jízdním řádem elektrikáře, pokud vím, dosud nesvítí, ačkoli některé mají připravené i světelné panely. Oproti tomu dosud svítí reklamní panely na bývalé tramvajové zastávce Bory, nyní již na odříznuté koleji... -)(
Část posledního úseku trati vede po kolejích nezapuštěných do asfaltu s viditelnými pražci. Překvapilo mě, že i u, předpokládám, použité moderní technologie spojů kolejí zde asi zejména starší vozy tramvaje "drncají" jako spíše dříve ve vlacích. Poslední dobou mám pocit, že v tomto úseku tramvaje také proto jezdí pomaleji.
To vše jsou ale snad jen dočasné negativní "detaily"... -) |
|
|
|
| Mirak: Vida, tak trochu méně no. |
|
|
|
| Mvek:
Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750
Rezidenti na to mají dotaci od města 1400 |
|
|
|
| Nesouvislé postřehy z cestování do Brna:-).
Nevím, proč poslední večerní tramvaj 1 jede dva a půl vagónu dlouhá, ale asi potřebuje přejet na druhou konečnou (bylo to z Řečkovic do Bystrce), ale je to zajímavé, když na Mendelově náměstí musí mít speciální označník o kus dál, kdy některé dveře vedou na přechod pro chodce kolmé ulice:-).
Jízdenky ČD jsou už docela dynamické, takže koupit si ji pět dní před cestou do Brna stojí 300. Tedy plus mínus dvacka, záleží odkud kam, kudy a kdy přesně. Takže dražší byla hezčí zato o hodinu delší cesta přes Žďár. Regiojet samozřejmě byl taky už vyprodán až na časově nevhodné spoje, kde by to ale stálo i bez slev o stovku méně.
Nevím, jestli je větší hrůza nádraží Královo Pole nebo Židenice, ale tak minimálně Židenice mají před přesunem hlavního nádraží rekonstruovat a nebylo by to Brno, aby ho taky o kus neposunulo, byť jen o pár set metrů v rámci zpřístupnění od tramvaje.
Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750. Zato dílčí jízdné za 25 hodinu přestupní, o tom se nám tu může zdát.
Obyčejné rychlíky (Vysočina přes ten Žďár) ještě jezdí i s vagóny, kde se WC nesmí používat v zastávce a tunelu...
Cestovat s fanoušky Komety jedoucími na zápas v Pardubicích bylo hlučné, ale mohlo být hůř, nemuselo jich být jen šest nebo kolik. |
|
|
|
| No jako je tam trosku zoubek no ..
Jinak jak na to koukam tak treba Libye by mela byt taky spsi F a ne H. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Zatímco už je správně pod čarou
Zatímco Rakousko je už správně pod čarou |
|
|
|
| leena: ICAO dělí Evropu jen na severní a jižní. Zatímco už je správně pod čarou, Česko samozřejmě patří na sever. Taky z té mapky vyčuhuje :-/ |
|
|
|
| A co je tam treba Rakousko? taky jih nebo stredni? |
|
|
|
| Který chytrolín zařadil v ICAO tabulkách Česko do Jižní Evropy? Teď na fcb někdo označil PRG jako LKPR a fakt jsem si myslel, že se plete. (L = Jižní Evropa) Nepletl. Píčovina. |
|
|
|
| Pozemstan: Taky jsem k tomu dospěl, ale pak někdo zapomněl přidat současné údaje ke srovnání. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé, ty přehledy na konci pod nadpisem "Fakta roku 1989 (s přispěním mluvčího ČD Petra Šťáhlavského)" asi budou všechny z minulosti, i soudě podle času vlaků na trati Praha - Plzeň, které jsou nyní u expresů o cca 25 minut kratší než uvedené minimum (beru-li dobu jízdy mezi hlavními nádražími). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|