Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 419 - 438 / 3050Starší   Nejstarší

Pozemstan - 03. duben 2020 09:16sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek, Marshall: Tomáš Sedláček v tomto rozhovoru mj. také říká, že jako ekonom musí vnímat vedle ztrát současné situace i pozitiva včetně nižšího počtu mrtvých vlivem špatného ovzduší nebo dopravních nehod apod.

V podstatě lze říci, že ačkoli se objevují kritické hlasy, že nyní již nikdo nemůže myslet na Gretu, jsou dokonce snahy o prolomení některých ekologických limitů, dokonce v New Yorku museli kvůli pálení těl obětí koronaviru prolomit emisní limity, současná situace, jak možná také zmínil Sedláček, ale jistě i další, ve skutečnosti představuje realizaci Gretiných nejdivočejších snů...

V této souvislosti mě napadá, zda i třeba současné dočasné ochlazení nemůže být důsledkem omezení produkce skleníkových plynů a tepla, a vůbec, kolik dnů či let nám může dát v černých scénářích klimatologů navíc. Spíše jsem ale skeptický...
Marshall - 03. duben 2020 05:21sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek: jj, satelitní snímky NOx jsou docela drsné. Tedy drsné snížení znečištění pocházející hlavně z dopravy.
Mvek - 02. duben 2020 23:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Podle čtvrtletní statistiky (www.flightradar24.com/data/statistics jsme se už dostali na polovinu letů celosvětově za den. Padne to ještě níž? No, s USA atd. by ještě asi mohlo...

Pandemie poskytne akademické obci tuny materiálu na studium všemožných efektů a souvislostí. Od sociologických, přes ekonomické až po dopad na životní prostředí (určitě jsou tu jak negativní, tak pozitivní, ale tipoval bych, že pozitivní budou převládat).
AVip - 25. březen 2020 09:56sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade: Jo, Francie a její zámořská teritoria...
Telemachus Rhade - 25. březen 2020 09:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Boeing 787 Dreamliner kvůli epidemii koronaviru překonal rekord v nejdelším letu s cestujícími

Air Tahiti Nui: Papeete -> Charles de Gaulle, bez obvyklého mezipřistání v LA.

Zároveň jde o nejdelší vnitrostátní let :-)

Mvek - 22. březen 2020 12:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
FlightRadar24 má měsíční statistiku, podle které je vidět, že pokles letů je relativně výrazný, ale absolutně ještě ne tak moc. Teprve jsme včera klesli pod 25. prosinec, kdy byl velký výkyv dolů.
Pozemstan - 17. březen 2020 23:23sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Revizorka za časů korony (podle jednoho z komentářů možná trochu přihraná scénka, ale asi ne až tak nereálná)...

Pražské metro bylo zasaženo a omezí provoz...
V DPP je nakažen koronavirem řidič metra, 27 lidí je v karanténě
Mvek - 14. březen 2020 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V průběhu roku mají zmizet specifické znělky nádražního rozhlasu a sjednotit se na jednu znělku. Zmizí tak typické melodie pro jednotlivá města.

Vznikla proti tomu petice.
kapitan Pike - 09. březen 2020 10:01sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Pozemstan:
v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda...

To jsou podle mě soukromé party jízdy :-)
Pozemstan - 09. březen 2020 09:59sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Něco podobného jezdilo v Plzni v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda...
AVip - 09. březen 2020 09:43sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Šedesátileté tramvaje T2 začaly jezdit po Praze. Cestující vozí na lince 2, později se přesunou na 23


Včera jsem jednu viděl v provozu - ano, docela jsem se divil a litoval, že nemám po ruce foťák (resp. k focený připravený mobil).
AVip - 27. únor 2020 19:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ta argumentace je hodně podivná, byť je pravda, že Výtoň je t.č. významnější přestupní uzel.

A pak je tu bohužel ta věc, že podle současné tak trochu hysterické legislativy nesmí být nově otevřené nástupiště do oblouku...
Pozemstan - 27. únor 2020 19:10sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Ke kampusu, pokud myslí Albertov, je současná ruina také blíže. Jinak na metro C už lze přestoupit na hlavním nádraží, ale další možnost v Nuslích by asi měla své výhody...
Mvek - 27. únor 2020 11:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Co se týče samotné zastávky, nejlepší by bylo Výtoň a pod Nuselským mostem, poblíž podchodu a cesty na metro Vyšehrad.
Mvek - 27. únor 2020 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Praha jedná o koupi nádraží Vyšehrad

Naprosto chápu, že zastávku chtějí udělat na Výtoni, je tam větší provoz tramvají, je tam přívoz a je tam pro to asi lepší prostor. Ale ta odůvodnění, který zazní v článku, to jsou bláboly:
Opětovné využití budovy jakožto železniční zastávky IPR vyloučil. Mluvčí institutu Marek Vácha pro ČTK uvedl, že nynější systém železnic již tento typ nádražních budov nepotřebuje. "Nahradit by ji měla spíše zastávka na pražské Výtoni. Ta má nejenom lepší přestupní vazby, ale i bližší docházkovou vzdálenost například na Karlovo náměstí, Vyšehrad, úřady i v okolí, ale také je to blíže do VFN či na univerzitní kampus," doplnil Vácha.

Vždyť to z Karláku nebo nemocnice je k současné budově o kus blíž! A na Vyšehrad by to bylo taky blízko, kdyby udělali výlez na druhou stranu trati.
A nemluvě o tom, že od Výtoně od tram je to do 500 m a tady je to zas kousíček od zastávky Albertov, ale uznávám, že tam jezdí snad jen jedna linka (14), která nejede na Výtoň.
Telemachus Rhade - 09. únor 2020 18:44sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan: Jo, koukal jsem. Aneb jak udělat z podzvukového letadla nadzvukové :-)
Pozemstan - 09. únor 2020 18:12sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Sabine popostrčila letadlo z New Yorku do Londýna tak, že překonalo rekord

Tady je vidět také let blížící se k Británii rychlostí téměř 1300 km/h...
Pozemstan - 16. leden 2020 00:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
16.12.2019: VIDEO: Nová tramvajová trať v Plzni vozí cestující až k univerzitě

Zapomněl jsem se zmínit, že v Plzni již od 16. prosince jezdí (mimo špičku každá druhá) tramvaj č. 4 až k Západočeské univerzitě (nové zastávky Technická u Fakulty aplikovaných věd a Univerzita u budovy Decathlonu).

Stavba proběhla docela rychle, trvala něco přes rok, i když původně se hovořilo o dvou letech (ale zaznamenal jsem i zvěsti, že měla trať dál pokračovat do průmyslové zóny). Dění kolem stavby jsme sledoval spíše jen vizuálně. Zprvu se zdálo, že stavba pokračuje velmi rychlým tempem, ale dokončování už tak rychle nepůsobilo. Byť jsem zaznamenal zmínky o prosinci 2019 a někdy v listopadu jsem zaslechl v MHD, že by měla tramvaj fungovat od poloviny prosince, moc jsem tomu nevěřil. Ještě začátkem prosince se nezdálo, že trať stihnou zprovoznit včas, křižovatka u bývalé zastávky Bory byla rozkopána, ale nakonec to stihli a už v pondělí 16.12. jsem překvapivě mohl jet tramvají z centra rovnou k univerzitě, byť se cesta vlivem menší frekvence tramvají i větší vzdálenosti zastávek od vchodu oproti autobusu zlepšila jen částečně. V posledních týdnech pracovali na trati opravdu intenzivně. Viděl jsem sváření kolejí i kolem 22. hodiny večerní.

Na druhou stranu, snad i vlivem, byť zatím ne tak mrazivého počasí, dosud není dokončena úprava okolí trati. Skoro se zdá, že jak uplynul deadline, většin dělníků a techniky zmizela (ale také byly blízko Vánoce) a došlo jen na menší nezbytné kroky. Snad to neznamená, že skončily smlouvy a teď je výsledek odevzdán městu ve stavu, "jak je"...

Na některých zastávkách a chodnících nejsou vyplněny spáry mezi betonovými dlažebními kostkami. Místo asfaltových cyklistických stezek a části chodníků je zatím jen jakási udusaná podkladová šotolina. Není tak dokončena pěší a cyklistická stezka přes obnovený most podél trati mezi Kaplířovou ulicí a univerzitou, i když jsem někde u mostu z tramvaje viděl ženu tlačit po šotolině s štěrkem kočárek...

Tramvajová i autobusová zastávka s názvem "Bory" se přesunula asi o 400 m na západ, až západně od úřadu práce, téměř k věznici. Nejblíže původní zastávce Bory je nově tramvajová zastávka "Borský park" (a stejně jsou přejmenovány i původní zastávky autobusů). Tramvajová zastávka stojí ale jen na straně tramvají jedoucích na Bory a k univerzitě, zatímco do centra tramvaje staví na zastávce Bory a pak až v zastávce Dvořákova, asi 200 m od Borského parku (zastávky tímto směrem jsou tedy asi 700 m od sebe)...

Také ještě nejsou dokončeny všechny dopravní přechody apod. Chce-li člověk přejít (zúženou) Klatovskou třídu na zastávku tramvaje Borský park, nejkratší cesta vede z obou stran přes přechod, označený zatím z jedné strany zákazem vstupu (podobné jsou i na některých dalších přechodech), navíc je okraj protějšího starého chodníku ještě lemován rozkopaným asfaltem. I když jsem již v prosinci viděl u zastávkových tabulí s jízdním řádem elektrikáře, pokud vím, dosud nesvítí, ačkoli některé mají připravené i světelné panely. Oproti tomu dosud svítí reklamní panely na bývalé tramvajové zastávce Bory, nyní již na odříznuté koleji... -)(

Část posledního úseku trati vede po kolejích nezapuštěných do asfaltu s viditelnými pražci. Překvapilo mě, že i u, předpokládám, použité moderní technologie spojů kolejí zde asi zejména starší vozy tramvaje "drncají" jako spíše dříve ve vlacích. Poslední dobou mám pocit, že v tomto úseku tramvaje také proto jezdí pomaleji.

To vše jsou ale snad jen dočasné negativní "detaily"... -)
Mvek - 10. prosinec 2019 20:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: Vida, tak trochu méně no.
Mirak - 10. prosinec 2019 20:44sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Mvek:
Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750

Rezidenti na to mají dotaci od města 1400

Nejnovější   Novější 419 - 438 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o