Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek, Marshall: Tomáš Sedláček v tomto rozhovoru mj. také říká, že jako ekonom musí vnímat vedle ztrát současné situace i pozitiva včetně nižšího počtu mrtvých vlivem špatného ovzduší nebo dopravních nehod apod.
V podstatě lze říci, že ačkoli se objevují kritické hlasy, že nyní již nikdo nemůže myslet na Gretu, jsou dokonce snahy o prolomení některých ekologických limitů, dokonce v New Yorku museli kvůli pálení těl obětí koronaviru prolomit emisní limity, současná situace, jak možná také zmínil Sedláček, ale jistě i další, ve skutečnosti představuje realizaci Gretiných nejdivočejších snů...
V této souvislosti mě napadá, zda i třeba současné dočasné ochlazení nemůže být důsledkem omezení produkce skleníkových plynů a tepla, a vůbec, kolik dnů či let nám může dát v černých scénářích klimatologů navíc. Spíše jsem ale skeptický... |
|
|
|
| Mvek: jj, satelitní snímky NOx jsou docela drsné. Tedy drsné snížení znečištění pocházející hlavně z dopravy. |
|
|
|
| Podle čtvrtletní statistiky (www.flightradar24.com/data/statistics jsme se už dostali na polovinu letů celosvětově za den. Padne to ještě níž? No, s USA atd. by ještě asi mohlo...
Pandemie poskytne akademické obci tuny materiálu na studium všemožných efektů a souvislostí. Od sociologických, přes ekonomické až po dopad na životní prostředí (určitě jsou tu jak negativní, tak pozitivní, ale tipoval bych, že pozitivní budou převládat). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, Francie a její zámořská teritoria... |
|
|
|
| FlightRadar24 má měsíční statistiku, podle které je vidět, že pokles letů je relativně výrazný, ale absolutně ještě ne tak moc. Teprve jsme včera klesli pod 25. prosinec, kdy byl velký výkyv dolů. |
|
|
|
| V průběhu roku mají zmizet specifické znělky nádražního rozhlasu a sjednotit se na jednu znělku. Zmizí tak typické melodie pro jednotlivá města.
Vznikla proti tomu petice. |
|
|
|
| Pozemstan:
v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda...
To jsou podle mě soukromé party jízdy :-) |
|
|
|
| AVip: Něco podobného jezdilo v Plzni v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda... |
|
|
|
| Ta argumentace je hodně podivná, byť je pravda, že Výtoň je t.č. významnější přestupní uzel.
A pak je tu bohužel ta věc, že podle současné tak trochu hysterické legislativy nesmí být nově otevřené nástupiště do oblouku... |
|
|
|
| Mvek: Ke kampusu, pokud myslí Albertov, je současná ruina také blíže. Jinak na metro C už lze přestoupit na hlavním nádraží, ale další možnost v Nuslích by asi měla své výhody... |
|
|
|
| Co se týče samotné zastávky, nejlepší by bylo Výtoň a pod Nuselským mostem, poblíž podchodu a cesty na metro Vyšehrad. |
|
|
|
| Praha jedná o koupi nádraží Vyšehrad
Naprosto chápu, že zastávku chtějí udělat na Výtoni, je tam větší provoz tramvají, je tam přívoz a je tam pro to asi lepší prostor. Ale ta odůvodnění, který zazní v článku, to jsou bláboly:
Opětovné využití budovy jakožto železniční zastávky IPR vyloučil. Mluvčí institutu Marek Vácha pro ČTK uvedl, že nynější systém železnic již tento typ nádražních budov nepotřebuje. "Nahradit by ji měla spíše zastávka na pražské Výtoni. Ta má nejenom lepší přestupní vazby, ale i bližší docházkovou vzdálenost například na Karlovo náměstí, Vyšehrad, úřady i v okolí, ale také je to blíže do VFN či na univerzitní kampus," doplnil Vácha.
Vždyť to z Karláku nebo nemocnice je k současné budově o kus blíž! A na Vyšehrad by to bylo taky blízko, kdyby udělali výlez na druhou stranu trati.
A nemluvě o tom, že od Výtoně od tram je to do 500 m a tady je to zas kousíček od zastávky Albertov, ale uznávám, že tam jezdí snad jen jedna linka (14), která nejede na Výtoň.
|
|
|
|
| Pozemstan: Jo, koukal jsem. Aneb jak udělat z podzvukového letadla nadzvukové :-) |
|
|
|
| 16.12.2019: VIDEO: Nová tramvajová trať v Plzni vozí cestující až k univerzitě
Zapomněl jsem se zmínit, že v Plzni již od 16. prosince jezdí (mimo špičku každá druhá) tramvaj č. 4 až k Západočeské univerzitě (nové zastávky Technická u Fakulty aplikovaných věd a Univerzita u budovy Decathlonu).
Stavba proběhla docela rychle, trvala něco přes rok, i když původně se hovořilo o dvou letech (ale zaznamenal jsem i zvěsti, že měla trať dál pokračovat do průmyslové zóny). Dění kolem stavby jsme sledoval spíše jen vizuálně. Zprvu se zdálo, že stavba pokračuje velmi rychlým tempem, ale dokončování už tak rychle nepůsobilo. Byť jsem zaznamenal zmínky o prosinci 2019 a někdy v listopadu jsem zaslechl v MHD, že by měla tramvaj fungovat od poloviny prosince, moc jsem tomu nevěřil. Ještě začátkem prosince se nezdálo, že trať stihnou zprovoznit včas, křižovatka u bývalé zastávky Bory byla rozkopána, ale nakonec to stihli a už v pondělí 16.12. jsem překvapivě mohl jet tramvají z centra rovnou k univerzitě, byť se cesta vlivem menší frekvence tramvají i větší vzdálenosti zastávek od vchodu oproti autobusu zlepšila jen částečně. V posledních týdnech pracovali na trati opravdu intenzivně. Viděl jsem sváření kolejí i kolem 22. hodiny večerní.
Na druhou stranu, snad i vlivem, byť zatím ne tak mrazivého počasí, dosud není dokončena úprava okolí trati. Skoro se zdá, že jak uplynul deadline, většin dělníků a techniky zmizela (ale také byly blízko Vánoce) a došlo jen na menší nezbytné kroky. Snad to neznamená, že skončily smlouvy a teď je výsledek odevzdán městu ve stavu, "jak je"...
Na některých zastávkách a chodnících nejsou vyplněny spáry mezi betonovými dlažebními kostkami. Místo asfaltových cyklistických stezek a části chodníků je zatím jen jakási udusaná podkladová šotolina. Není tak dokončena pěší a cyklistická stezka přes obnovený most podél trati mezi Kaplířovou ulicí a univerzitou, i když jsem někde u mostu z tramvaje viděl ženu tlačit po šotolině s štěrkem kočárek...
Tramvajová i autobusová zastávka s názvem "Bory" se přesunula asi o 400 m na západ, až západně od úřadu práce, téměř k věznici. Nejblíže původní zastávce Bory je nově tramvajová zastávka "Borský park" (a stejně jsou přejmenovány i původní zastávky autobusů). Tramvajová zastávka stojí ale jen na straně tramvají jedoucích na Bory a k univerzitě, zatímco do centra tramvaje staví na zastávce Bory a pak až v zastávce Dvořákova, asi 200 m od Borského parku (zastávky tímto směrem jsou tedy asi 700 m od sebe)...
Také ještě nejsou dokončeny všechny dopravní přechody apod. Chce-li člověk přejít (zúženou) Klatovskou třídu na zastávku tramvaje Borský park, nejkratší cesta vede z obou stran přes přechod, označený zatím z jedné strany zákazem vstupu (podobné jsou i na některých dalších přechodech), navíc je okraj protějšího starého chodníku ještě lemován rozkopaným asfaltem. I když jsem již v prosinci viděl u zastávkových tabulí s jízdním řádem elektrikáře, pokud vím, dosud nesvítí, ačkoli některé mají připravené i světelné panely. Oproti tomu dosud svítí reklamní panely na bývalé tramvajové zastávce Bory, nyní již na odříznuté koleji... -)(
Část posledního úseku trati vede po kolejích nezapuštěných do asfaltu s viditelnými pražci. Překvapilo mě, že i u, předpokládám, použité moderní technologie spojů kolejí zde asi zejména starší vozy tramvaje "drncají" jako spíše dříve ve vlacích. Poslední dobou mám pocit, že v tomto úseku tramvaje také proto jezdí pomaleji.
To vše jsou ale snad jen dočasné negativní "detaily"... -) |
|
|
|
| Mirak: Vida, tak trochu méně no. |
|
|
|
| Mvek:
Roční jízdenka v Brně stojí jak v Praze před slevou, tedy 4750
Rezidenti na to mají dotaci od města 1400 |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|